Самостійна робота з теми 2. Обмін речовин і перетворення енергії
Варіант 1
Тестові завдання з однією правильною відповіддю (0,5 бала)
1. Процес утворення органічних сполук з неорганічних за рахунок світлової
енергії називають А гліколізом, Б фотолізом, В фотосинтезом, Г хемосинтезом
2. Із залишків глюкози в клітині можуть утворюватися
А нуклеїнові кислоти, Б полісахариди, В ліпіди, Г білки
3. Укажіть поміж зображених автотрофний організм.
4. Укажіть спосіб живлення гетеротрофного організму, за якого один з організмів певний час використовує іншого як джерело живлення та середовище існування.
А хижацтво, Б фітофагів, В сапрофагів, Г паразитизм
5. На рисунку зображено один зі способів цитозу. Який процес забезпечується в такий спосіб?
А дифузія кисню, Б дифузія вуглекислого газу, В поглинання клітинами бактерій, Г підтримання концентрації йонів Na+ у клітині
6. Укажіть захворювання, яке виникає внаслідок нестачі вітамінів.
А рахіт, Б поліомієліт, В дизентерія, Г ендемічний зоб
Тестові завдання з однією правильною відповіддю (1 бал)
7. Спільною ознакою фотосинтезу та хемосинтезу є: А засвоєння світлової енергії, Б виділення кисню в атмосферу, В розщеплення органічних речовин, Г синтез органічних речовин з неорганічних
8. Учень та учениця обговорювали енергетичну цінність фруктів, уміст речовин у яких наведено. Учень зазначив, що найбільшу енергетичну цінність має інжир, який містить більше жирів і білків. Учениця зазначила, що найменшу енергетичну цінність має виноград. Хто має рацію?
А лише учень,
Б лише учениця
В обоє мають рацію
Г обоє помиляються
9. Прочитайте опис: «Ферменти, які розщеплюють вітаміни, малоактивні за низьких температур». Укажіть умову зберігання або обробки харчових продуктів, яка пов’язана з описаною властивістю.
А овочі та фрукти необхідно зберігати в закритих контейнерах, Б овочі та фрукти необхідно зберігати охолодженими, В мити овочі та фрукти краще до нарізання, Г варити овочі треба в невеликій кількості води
Тестові завдання з коротким описом (1,5 бала)
10. Укажіть правильні твердження щодо енергетичного обміну.
Частина енергії, яка
вивільняється в реакціях,
запасається під час утворення молекул
1 глюкози, 2 кисню
3 АТФ
В еукаріотичних
клітинах пов’язаний з
функціонуванням
1 комплексу Гольджі
2 клітинного центру
3 мітохондрій
Одним з
процесів є
1 гліколіз
2 фотосинтез
3 хемосинтез
11. Укажіть правильні твердження щодо білків.
Мономерами є
1 жирні кислоти
2 амінокислоти
3 нуклеотиди
Одна із функцій в
клітині
1 каталітична
2 теплоізоляційна
3 збереження спад-
кової інформації
До білків належить
1 крохмаль
2 пепсин
3 хітин
Виконайте обране завдання в письмовій формі (3 бали)
Обґрунтуйте взаємозв’язок пластичного та енергетичного обміну в рослинній клітині.
Оцініть важливість раціонального харчування для збереження здоров’я
Самостійна робота з теми 2. Обмін речовин і перетворення енергії
Варіант 1
Тестові завдання з однією правильною відповіддю (0,5 бала)
1. Процес утворення органічних сполук з неорганічних за без участі світлової енергії називають
А гліколізом, Б фотолізом, В фотосинтезом, Г хемосинтезом
2. Із залишків амінокислот в клітині можуть утворюватися
А нуклеїнові кислоти, Б полісахариди, В ліпіди, Г білки
3. Укажіть поміж зображених гетеротрофний організм.
4. Укажіть спосіб живлення гетеротрофного організму, за якого організм живеться органічними речовинами не живих організмів. А хижацтво, Б фітофагів, В сапрофагів, Г паразитизм
5. На рисунку зображено один зі способів цитозу. Який процес забезпечується в такий спосіб?
А дифузія кисню, Б дифузія вуглекислого газу, В поглинання клітинами бактерій, Г підтримання концентрації йонів Na+ у клітині
6. Укажіть захворювання, яке виникає внаслідок нестачі хімічних елементів А рахіт, Б поліомієліт, В дизентерія, Г ендемічний зоб
Тестові завдання з однією правильною відповіддю (1 бал)
7 Схожість хемосинтезу та фотосинтезу полягає в тому, що в обох процесах: А органічні речовини утворюються з неорганічних, Б на утворення органічних речовин використовується енергія сонячного світла, В на утворення органічних речовин використовується енергія, що вивільняється в результаті окиснення неорганічних речовин, Г утворюються однакові продукти обміну
8. Учень та учениця обговорювали енергетичну цінність фруктів, уміст речовин у яких наведено. Учень зазначив, що найбільшу енергетичну цінність має інжир, який містить більше жирів і білків. Учениця зазначила, що найменшу енергетичну цінність має виноград. Хто має рацію?
А лише учень,
Б лише учениця
В обоє мають рацію
Г обоє помиляються
9. Оберіть відповідь, яка не належить до принципів раціонального харчування:
А кількість прийомів їжі протягом дня має бути не менше 4-5 разів
Б слід їсти більше жирного та солодкого
В бажано обмежити кількість вуглеводів до 3,-3,5/1 кг маси тіла
Г бажано обмежити споживання солі до 5-7 г на добу
Тестові завдання з коротким описом (1,5 бала)
10. Укажіть правильні твердження щодо енергетичного обміну.
Частина енергії, яка
вивільняється в реакціях,
запасається під час утворення молекул
1 глюкози, 2 кисню
3 АТФ
В еукаріотичних
клітинах пов’язаний з
функціонуванням
1 комплексу Гольджі
2 клітинного центру
3 мітохондрій
Одним з
процесів є
1 гліколіз
2 фотосинтез
3 хемосинтез
11. Укажіть правильні твердження щодо білків.
Мономерами є
1 жирні кислоти
2 амінокислоти
3 нуклеотиди
Одна із функцій в
клітині
1 каталітична
2 теплоізоляційна
3 збереження спад-
кової інформації
До білків належить
1 крохмаль
2 пепсин
3 хітин
Виконайте обране завдання в письмовій формі (3 бали)
Обґрунтуйте взаємозв’язок пластичного та енергетичного обміну в рослинній клітині.
Оцініть важливість раціонального харчування для збереження здоров’я