ІІ семестр
Подільність натуральних чисел
Самостійна робота
(Критичне мислення ГРН №3)
І варіант
1. Дати відповідь на питання,
словом так , чи ні.
Чи правильно, що:
а) 8 – просте число ; б) 15- дільник 45 ;
в) 18 – кратне 36 ; г) 2345 – кратне 2345 .
2. Укажіть, які з чисел
2025, 91215, 37342488, 9714832 діляться на :
а) 2 ; б) 3 ; в) 5 ; г) 9.
3. У числі 36*1 замість * вставте такі цифри,
щоб отримане число ділилось на
а) 3 ; б) 9. Числа записати.
4. Серед розв’язків нерівності
27< х < 50 , вказати числа, які :
а) парні ; б) непарні ; в) прості ;
г) складені .
5. Знайдіть усі значення х , кратні 9, які
задовольняють нерівність 119 < х < 153 .
6. Вставте замість зірочки найбільшу цифру таку,
щоб значення суми 12 + 2*3 було кратним 3.
Самостійна робота
(Критичне мислення ГРН №3)
ІІ варіант
1. Дати відповідь на питання,
словом так , чи ні.
Чи правильно, що:
а) 19 – просте число ; б) 18- дільник 36 ;
в) 15 – кратне 5 ; г) 6745 – кратне 6745 .
2. Укажіть, які з чисел
2160, 5184, 8756442, 48478300 діляться на :
а) 2 ; б) 3 ; в) 5 ; г) 9.
3. У числі 25 *4 замість * вставте такі цифри,
щоб отримане число ділилось на
а) 3 ; б) 9. Числа записати.
4. Серед розв’язків нерівності
19< х < 49 , вказати числа, які :
а) парні ; б) непарні ; в) прості ;
г) складені .
5. Знайдіть усі значення х , кратні 9, які
задовольняють нерівність 213 < х < 257 .
6. Вставте замість зірочки найбільшу цифру таку,
щоб значення суми 21 + 1 *2 було кратним 3.
Самостійна робота.
(Створення математичних моделей ГРН №1)
І варіант
1. Знайти НСД(70, 98) та НСК(70,98) .
2. У п’ятому класі роздали подарунки, в які
порівну розклали 84 мандарини і 56
апельсинів . Скільки учнів у класі, якщо
відомо, що їх більше ніж 25 ? По скільки
апельсин та мандарин було в кожному
подарунку ?
3. На змаганнях з бігу через кожні 300м
від старту стоїть спостерігач, а через кожні
800 м від старту можна попити води.
На якій найменшій відстані від старту
можна попити води поруч із спостерігачем ?
Всі завдання по 4 бали.
В задачах - обов’язкова коротка умова
обчислення з поясненням,
відповідь.
Самостійна робота.
(Створення математичних моделей ГРН №1)
ІІ варіант
1. Знайти НСД(36, 54) та НСК(36,54).
2. У класі порівну поділили 72
бутерброди і 48 тістечок. Скільки учнів
у класі, якщо відомо, що їх більше ніж 20 ?
По скільки бутербродів та тісточок
отримав кожен учень ?
3. По маршруту рухається звичайний автобус
та автобус експрес. У звичайного автобуса
зупинка через кожні 400 м, а у експреса –
кожні 900 м. Яку найменшу однакову відстань
має проїхати кожний з них, щоб їх зупинки
збіглися ?
Всі завдання по 4 бали.
В задачах - обов’язкова коротка умова
обчислення з поясненням,
відповідь.
Дробові числа і дії над ними.
Звичайні дроби.
(Критичне мислення – ГРН №3)
І варіант
1. Дано дроби : , , , , , , ,
, , , , . Дайте відповідь на питання.
1) Скільки серед даних дробів правильних
із чисельником 9 ?
а) 1 . б) 2. в) 3. г) жодного.
2) Який із дробів зі знаменником 5 є найбільшим ?
а) . б) . в) . г) .
3) Серед даних дробів оберіть дроби зі знаменником 11
та розмістіть їх у порядку спадання.
а) , , , . б) , , , .
в) , , , . г) , , , .
2.У саду росте 12 яблунь, що становить усіх дерев саду.
Скільки дерев у саду ?
а) 7 б) 9 в) 16 г) 18.
3. Який з дробів на координатному промені розташований
правіше ? Установіть відповідність.
1) чи 2) чи 3) чи 1 4) чи 1
а) б) в) 1 г) д)
4. При яких натуральних значеннях х правильна нерівність.
Записати всі можливі значення.
а) ; б) ; в) .
5. Запишіть всі натуральні значення х, при яких дріб
буде неправильним.
1 – 3 бали, 2, 3 – по 2 бали, 4 – 3 бали, 5 – 2 бали.
Самостійна робота
(Критичне мислення – ГРН №3)
ІІ варіант
1. Дано дроби : , , , , ,
, відповідь на питання.
1) Скільки серед даних дробів правильних
із чисельником 9 ?
а) 1 . б) 2. в) 3. г) жодного.
2) Який із дробів зі знаменником 3 є найбільшим ?
а) . б) . в) . г) .
3) Серед даних дробів оберіть дроби зі знаменником 7
та розмістіть їх у порядку зростання.
а) , , , . б) , , , .
в) , , , . г) , , , .
2.У парку росте 18 кленів, що становить усіх дерев парку.
Скільки дерев у парку ?
а) 32 б) 27 в) 30 г) 12.
3. Який з дробів на координатному промені розташований
лівіше ? Установіть відповідність.
1) чи 2) чи 3) чи 1 4) чи
а) б) 1 в) г) д)
4. При яких натуральних значеннях х правильна нерівність.
Записати всі можливі значення.
а) ; б) ; в) .
5. Запишіть всі натуральні значення х, при яких дріб
буде правильним.
1 – 3 бали, 2, 3 – по 2 бали, 4 – 3 бали, 5 – 2 бали.
І варіант
1. Запишіть дріб у вигляді мішаного числа.
2. Подайте мішане число 3 у вигляді
неправильного дробу.
3. Виконайте дії :
а) + - ; б) - + ; в) 6 + ;
г) 4 + ; д) 8 + 7 - 4 ; е) 13 - 5 + 16 .
4. Розв’яжіть рівняння :
а) 8 – х = 3 ; б) у - 4 = 2 ;
в) ( х + 2 ) - 4 = 6 .
1 і 2 – 3 бали , 3 – 3бали, 4 – 6 балів
Самостійна робота.(ГРН №2)
ІІ варіант
1. Запишіть дріб у вигляді мішаного числа.
2. Подайте мішане число 4 у вигляді
неправильного дробу.
3. Виконайте дії :
а) + - б) - в) 8 + ;
г) + 2 ; д) 10 + 4 - 6; е) 15 - 9.
4. Розв’яжіть рівняння :
а) 6; б) у - 5 = 3;
в) 8 - ( 3 – х) = 7 .
1 і 2 – 3 бали , 3 – 3бали, 4 – 6 балів
Самостійна робота. Десяткові дроби.
Порівняння десяткових дробів (ГРН №3)
І варіант
1. Запишіть у вигляді десяткового дробу :
5 ; ; 4 ; 8 .
2. Порівняйте числа :
1) 2,9 і 2,8 ; 4) 56,45 і 56,903 ;
2) 6,7 і 4,9 ; 5) 0,1 і 0,08 ;
3) 15,3 і 15,26 ; 6) 22,62 і 22,621 .
3. Виразити в дециметрах і записати у
вигляді десяткового дробу :
1) 39 см ; 2) 618 см ;
3) 4 см 8 мм ; 4) 56 см 7 мм .
4. Записати числа в порядку зростання :
8,3 ; 9,25 ; 4,121 ; 9,36 ; 8,301 ; 4,122 .
5. Які цифри можна підставити замість
зірочки , щоб утворилась правильна
нерівність :
1) 8,65 8,7 ; 2) 1,055 1,04 .
6. Записати два десяткові дроби які
знаходяться між числами :
4,15 х 4,16 .
Самостійна робота. Десяткові дроби.
Порівняння десяткових дробів (ГРН №3)
ІІ варіант
1. Запишіть у вигляді десяткового дробу :
; 5 ; 1 ; 8 .
2. Порівняйте числа :
1) 3,6 і 3,8 ; 4) 83,87 і 83,908 ;
2) 8,5 і 4,8 ; 5) 0,02 і 0,009 ;
3) 16,8 і 16,79 ; 6) 81,36 і 81,3602 .
3. Виразити в метрах і записати у
вигляді десяткового дробу :
1) 125 см ; 2) 36 см ;
3) 4 дм 9 см ; 4) 42 дм 9 см .
4. Записати числа в порядку зростання :
6,4 ; 7,1 ; 3, 146 ; 6,28 ; 7,08 ; 7,123 .
5. Які цифри можна підставити замість
зірочки , щоб утворилась правильна
нерівність :
1) 4,36 4,3 ; 2) 2,06 2,057 .
6. Записати два десяткові дроби які
знаходяться між числами :
7,21 х 7,22 .
Самостійна робота
Округлення, додавання і віднімання
десяткових дробів (ГРН №2)
І варіант
1. Знайти значення виразу :
17,9 – 5,125 + 2,1
2. Округлити :
1) до десятих : 8,263 ; 12,4398 ;
2) до сотих : 3,274 ; 11,958 ;
3) до одиниць : 35,24 ; 125,608 .
3. Розв’язати рівняння :
( х + 3,8) – 5,04 = 7,8 .
4. Першого дня розвантажили 3287,4 кг
вантажу , другого – на 164,37 кг менше,
ніж першого, а третього – решту. Скільки
розвантажили третього дня, якщо всього
було 9847,24 кг ?
5. Записати в метрах і обчислити :
1) 23,4 м – 82 см ; 2) 3,4 км + 630 м.
1 – 2 бали, 2 – 3 бали, 3 – 2 бали, 4 – 3 бали, 5 – 2 бали.
Самостійна робота
Округлення, додавання і віднімання
десяткових дробів (ГРН №2)
ІІ варіант
1. Знайти значення виразу :
723,09 + 88,738 – 3,09 .
2. Округлити :
1) до десятих : 2,112 ; 6,289 ;
2) до сотих : 3,251 ; 5.386 ;
3) до одиниць : 86,39 ; 26,839 .
3. Розв’язати рівняння :
( х – 9,3) + 13,86 = 20,7 .
4. Три бригади трактористів зорали
3542,58 га землі. Перша бригада зорала
1573,24 га, а третя – на 242,34 га менше,
ніж перша. Скільки гектарів землі
зорала друга бригада ?
5. Записати в метрах і обчислити :
1) 18,2 м – 67 см ; 2) 2,7 км + 360 м.
1 – 2 бали, 2 – 3 бали, 3 – 2 бали, 4 – 3 бали, 5 – 2 бали.
Дробові числа і дії над ними.
Десяткові дроби. Множення і ділення
десяткових дробів
Самостійна робота (Критичне мислення ГРН №3)
Множення десяткових дробів
І варіант
1. Виконати множення :
а) 7,8 ∙ 5,12 ; б) 9,54 ∙ 1000 ; в) 9,54 ∙ 0,001 .
2. Обчислити зручним способом :
1,25 ∙ 5,2 ∙ 0,08
3. Обчислити, використовуючи розподільну
властивість множення :
2,1 ∙ 0,125 – 2,1 ∙ 0,005
4. Знайти значення виразу
( 8,4 ∙ 0,55 + 3,28) ∙ 9,2 – 43,78
5. Купили 2,3 кг огірків за ціною 8,5 грн за
кілограм і 1,8 кг помідорів за ціною 10,6 грн
за кілограм. За які овочі заплатили більше і
на скільки ?
1 – 3бали, 2,3 – по 1,5 бали, 4,5 - по 3 бали.
Самостійна робота (Критичне мислення ГРН №3)
Множення десяткових дробів.
ІІ варіант
1. Виконати множення :
а) 6,4 ∙ 5,23 ; б) 3,57 ∙ 1000 ; в) 3,57 ∙ 0,001 .
2. Обчислити зручним способом :
12,5 ∙ 9,3 ∙ 8
3. Обчислити, використовуючи розподільну
властивість множення :
18,75 ∙ 0,12 – 3,25 ∙ 0,12
4. Знайти значення виразу
( 7,92 - 3,4 ∙ 0,49) ∙ 2,7 – 11,29
5. Купили 1,3 кг груш за ціною 12,8 грн за
кілограм і 2,4 кг яблук за ціною 6,7 грн
за кілограм. За які фрукти заплатили більше і
на скільки ?
1 – 3бали, 2,3 – по 1,5 бали, 4,5 по - 3 бали.
Самостійна робота (ГРН №2).
Ділення десяткових дробів
І варіант
1.Знайти значення виразу :
( 48,72 : 1,2 + 1,696 : 0,32) ∙ 1,2 – 3,4
2. Розв’язати рівняння :
2,4х + 3,8х = 21,142
3. Моторний човен проплив 93,36 км за
течією річки та 152,65 км проти течії.
Скільки часу витратив човен на весь
шлях, якщо його власна швидкість
37,2 км/год., а швидкість течії 1,7 км/год. ?
4. Значення якого з виразів
86,1 : (12,5 – 2,25) чи 86,1 : 12,5 – 2,25
більше і на скільки ?
Самостійна робота (ГРН №2).
Ділення десяткових дробів
ІІ варіант
1.Знайти значення виразу :
( 52,91 : 1,3 – 1,472 : 0,46) ∙ 2,6 + 1,138
2. Розв’язати рівняння :
3,5х + 6,7х = 35,802
3. Катер проплив 100,1 км за
течією річки та 99,47 км проти течії.
Скільки часу витратив катер на весь
шлях, якщо його власна швидкість
36,4 км/год., а швидкість течії 2,1 км/год. ?
4. Значення якого з виразів
12,7 – 4,5 : 2,5 чи (12,7 – 4,5) : 2,5
менше і на скільки ?
Дробові числа і дії над ними.
Середнє арифметичне.
Вправи на всі дії з дробовими числами.
Самостійна робота (ГРН №1)
І Варіант
1. Знайти значення виразу й округліть
його до десятих :
(4,1 – 0,66 : 1,2) ∙ 0,6 + 0,125 .
2. Розв’яжіть рівняння :
7,8х – 4,6х + 0,8 = 12 .
3. Човен плив 2 год зі швидкістю 12,3 км/год
і 4 год зі швидкістю 13,2 км/год. Знайдіть
середню швидкість човна на всьому шляху.
4. Відстань між двома селами 82,8 км. З цих сіл
одночасно в одному напрямі вирушили
вантажівка і велосипедист, причому велосипедист
рухався попереду. Через 6 годин після початку
руху вантажівка наздогнала велосипедиста.
Яка була швидкість велосипедиста, якщо
швидкість вантажівки 27,2 км/год ?
Самостійна робота (ГРН №1)
ІІ Варіант
1. Знайти значення виразу й округліть
його до десятих :
(8 – 1,6) ∙ 4,5 + 0,9728 : 3,2 .
2. Розв’яжіть рівняння :
3,23х + 0,97х + 0,74 = 2 .
3. Черепаха повзе 2 год зі швидкістю 15,3 м/год
і 3 год зі швидкістю 12,4 м/год. Знайдіть
середню швидкість черепахи на всьому шляху.
4. Відстань між двома станціями 25,6 км. З цих
станцій одночасно в одному напрямі вийшли
два поїзди. Попереду рухався поїзд зі швидкістю
58,4 км/год. і через 4 години його наздогнав
другий поїзд . Знайти швидкість другого поїзда.
Повторення і систематизація навчального матеріалу.
Самостійна робота (ГРН №3)
І варіант
1. Порівняйте :
а) 3986 г і 4 кг ; б) 586 см і 6 м .
2. Знайдіть значення виразу, обираючи
зручний порядок обчислень :
а) (713 + 529) – 413 ; б) 624 – ( 137 + 224) ;
в) 25 ∙ 79 ∙ 4 ; г) 43 ∙ 89 + 89 ∙ 57 .
3. Периметр трикутника 54 дм, одна із сторін –
х дм, друга – 16 дм. Скласти вираз для
обчислення третьої сторони трикутника
і знайти його значення, якщо х = 23 дм.
4. Квадрат зі стороною 12 см і прямокутник,
довжина якого 18 см, мають однакові площі.
Знайти периметр прямокутника.
1 – 2 бали, 2 – 4 бали, 3 – 3 бали, 4 – 3 бали.
Самостійна робота (ГРН №3)
ІІ варіант
1. Порівняйте :
а) 6 т і 5934 кг ; б) 4 м і 512 см .
2. Знайдіть значення виразу, обираючи
зручний порядок обчислень :
а) (837 + 641) – 537 ; б) 923 – ( 215 + 623) ;
в) 2 ∙ 83 ∙ 50 ; г) 54 ∙ 73 + 73 ∙ 46 .
3. Периметр трикутника 43 см, одна із сторін –
х см, друга – 17 см. Скласти вираз для
обчислення третьої сторони трикутника
і знайти його значення, якщо х = 20 см.
4. Квадрат зі стороною 32 см і прямокутник,
довжина якого 37 см, мають рівні периметри.
Знайти площу прямокутника.
1 – 2 бали, 2 – 4 бали, 3 – 3 бали, 4 – 3 бали.
І варіант
1. Знайти НСД та НСК чисел 14 і 35.
2. Виконати дії :
1) 4 - 2 + 7 ; 2) 3 - ; 3) 6 - 4 .
3. Розв’язати рівняння :
7,8х – 4,6х + 0,8 = 12 .
4. Рибалка піймав 20 коропів. П’ять коропів
важило по 0,85 кг, чотири – по 0,36 кг, три
- по 0,94 кг і решта – по 0,62 кг. Знайдіть
середню масу коропів. Результат округліть
до сотих.
5. Запишіть усі можливі дроби, сума чисельника
і знаменника яких дорівнює 26, а їх різниця
дорівнює 8, 10 або 12.
1 – 2 бали, 2 – 3бали, 3 – 2 бали. 4 – 3 бали, 5 – 2бали
Самостійна робота (ГРН №2)
ІІ варіант
1. Знайти НСД та НСК чисел 14 і 21 .
2. Виконати дії :
1) - 4 + 2 ; 2) 4 - ; 3) 7 - 2 .
3. Розв’язати рівняння :
3,23х + 0,97х + 0,74 = 2 .
4. З баштану принесли 20 динь. Дві дині важили по
2,4 кг, чотири – по 2,8 кг, шість – по 2,2 кг, решта
- по 2.3 кг. Обчисліть середню масу динь.
Результат округліть до десятих.
5. Запишіть усі можливі дроби, різниця чисельника
і знаменника яких дорівнює 13, а їх сума
дорівнює 27, 29 або 31.
1 – 2 бали, 2 – 3бали, 3 – 2 бали. 4 – 3 бали, 5 – 2бали