Самостійні та контрольні роботи з біології у 7 класі

Про матеріал
Матеріали призначені для контролю навчальних досягнень учнів. Самостійні та контрольні роботи побудовані за однаковим принципом, розроблені у двох варіантах. Перший рівень містить тестові завдання з однією правильною відповіддю. Завдання четвертого рівня є творчими, вимагають відкритої відповіді на теоретичні запитання. Укладено до чинної програми Міністерства освіти і науки України.
Перегляд файлу

Самостійна робота з теми

«Вступ. Будова й життєдіяльність тварин»

І варіант

І рівень

Виберіть одну правильну відповідь

1. До складу клітин тварин не входить:

а) ядро; б) хлоропласт; в) цитоплазма.

2. Переважна більшість тварин є:

а) гетеротрофами; б) автотрофами; в) паразитами.

3. Розвинена міжклітинна речовина характерна для тканини:

а) епітеліальної; б) сполучної; в) м'язової.

ІІ рівень

4. Дайте визначення поняттям: нейрон, рефлекс, тканина.

5. Значення тварин для людини.

ІІІ рівень

6. Назвіть органели тваринної клітини, їхні функції.

7. Яка будова та функції дихальної системи тварини?

ІV рівень

8. Поясніть, як здійснюється гуморальна регуляція діяльності організму тварини.

 

 

 

Самостійна робота з теми

«Вступ. Будова й життєдіяльність тварин»

ІІ варіант

І рівень

Виберіть одну правильну відповідь

1.Тварини – еукаріотичні організми, тому що мають:

а) рибосоми; б) оболонку; в) ядро.

2. Кров утворена із тканини:

а) сполучної; б) епітеліальної; в) нервової;

3. Клітини нервової тканини називаються:

а) міофібрилами; б) нейрофібрилами; в) нейронами; г) нейроглією.

ІІ рівень

4. Дайте визначення поняттям: інстинкт, орган, фагоцитоз.

5. Значення тварин у природі.

ІІІ рівень

6. Назвіть види сполучної тканини. Який взаємозв'язок між будовою та функціями сполучної тканини?

7. Назвіть у порядку від найменшої до найбільшої систематичні категорії, які використовуюь при класифікації тварин?

ІVрівень

8. Поясніть, як здійснюється нервова регуляція діяльності організму тварини.

Самостійна робота з теми «Кишковопорожнинні. Черви»

І варіант

Завдання 1-3 по 2 бали, 4-5 по 3 бали.

1. Впорядкуй одиниці систематики тварин від найменшої до найбільшої:

родина, царство, вид, рід, ряд, клас, тип.

2. Вибери типи клітин зовнішнього шару гідри прісноводної, вкажи їхні функції:

статеві, проміжні, шкірно-м’язові, залозисті, нервові, травні. 

3. Встанови відповідність:

1.Кишковопорожнинні   А. гострик

2.Круглі черви    Б. планарія біла

3.Плоскі черви    В. п’явка медична

4.Кільчасті черви   Г. вухата медуза

 

4. Опиши цикл розвитку аскариди людської.

5. Пристосування у червів до паразитизму. Наведи конкретні приклади.

 

 

 

Самостійна робота з теми «Кишковопорожнинні. Черви»

ІІ варіант

Завдання 1-3 по 2 бали, 4-5 по 3 бали.

1. Впорядкуй одиниці систематики тварин від найбільшої до найменшої:

родина, царство, вид, рід, ряд, клас, тип.

2. Вибери типи клітин внутрішнього шару гідри прісноводної, вкажи їхні функції:

статеві, залозисті,  проміжні, шкірно-м’язові, нервові, травні. 

3. Встанови відповідність:

1. Кишковопорожнинні   А. аскарида людська

2. Круглі черви    Б. дощовий черв’як

3. Плоскі черви    В. гідра прісноводна

4. Кільчасті черви   Г. печінковий сисун

 

4. Опиши цикл розвитку печінкового сисуна.

5. Склади памятку щодо попередження зараження людини паразитичними червами.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Самостійна робота з теми «Членистоногі. Молюски»

І варіант

I рівень

Вибери одну правильну відповідь із запропонованих.

  1. На головогрудях ракоподібних розташовано  ходильних кінцівок:

а) 8 пар; б) 3 пари; в) 4 пари; г) 5 пар.

  1.  Кримський скорпіон - представник:

а) ракоподібних; б) молюсків; в) павукоподібних; г) комах.

  1.  Колючо-смоктальний ротовий апарат характерний для:

а) метелика; б) комара;  в) коника; г) хруща.

  1. Крила у комах розташовані на:

а) голові; б) грудях; в) черевці; г) головогрудях.

  1. До Черевоногих молюсків належить:

а) гребінець;  б) кальмар;  в) ставковик;  г) жабурниця.

  1. Кровоносна система у молюсків:

а) змішана; б) замкнена; в) незамкнена; г) відсутня.

 

II рівень

7. Позначте правильні твердження «+», неправильні – знаком «-»:

А) Метелик білан капустяний належить до ряду Перетинчастокрилі.

Б) Органи виділення у молюсків – нирки.

В) Тіло членистоногих складається з сегментів.

8. Допишіть речення:

Усім комахам характерний ______________ тип розвитку.

У разі розвитку з неповним перетворенням розрізняють такі стадії _______-________-_______.

 

III рівень

9. Виберіть зайвий термін. Вибір обгрунтуйте.

Павук-хрестовик, рак річковий, гідра прісноводна, дафнія, бабка.

10. Яке значення комахи мають для людини? Наведіть приклади.

 

IVрівень

11. Порівняйте будову і спосіб живлення черевоногих і двостулкових молюсків.

 

 

Самостійна робота з теми «Членистоногі. Молюски»

ІІ варіант

I рівень

Вибери одну правильну відповідь із запропонованих.

1. На головогрудях павукоподібних розташовано  ходильних кінцівок:

а) 8 пар; б) 3 пари; в) 4 пари; г) 5 пар.

2. Собачий кліщ - представник:

а) ракоподібних; б) молюсків; в) павукоподібних; г) комах.

3. Гризучий ротовий апарат характерний для:

а) метелика; б) комара;  в) кліща; г) хруща.

4. Більшість внутрішніх органів у комах міститься у:

а)  голові;  б) грудях;  в) черевці; г) головогрудях.

5. До Двостулкових молюсків належить:

а) восьминіг;  б) кальмар;  в) ставковик;  г) жабурниця.

6. Особлива складка шкіри на спинному боці молюска:

а) мішок;  б) мантія;  в) мантійна порожнина;  г) нирка.

 

II рівень

7.  Позначте правильні твердження «+», неправильні – знаком «-»:

А) Руда лісова мурашка належить до ряду Прямокрилі.

Б) Основою зовнішнього скелета членистоногих є хітин.

В) Кровоносна система у молюсків замкненого типу.

 

8. Допишіть речення:

Усім комахам характерний ______________ тип розвитку.

У разі розвитку з повним перетворенням розрізняють такі стадії

 ______-_______-_______-_______.

 

III рівень

9. Виберіть  зайвий термін. Вибір обгрунтуйте.

Павук-хрестовик, рак річковий, виноградний слимак, колорадський жук, бабка.

10. Яке значення павукоподібні мають для людини? Наведіть приклади.

 

IV рівень

11. Порівняйте будову і спосіб живлення черевоногих і головоногих молюсків.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Контрольна робота з теми «Хребетні тварини»

І ВАРІАНТ

І рівень (3 бали)

Виберіть одну правильну відповідь

1. Не мають плавального міхура: а) акула; б) окунь; в) карась; г) короп.

2. Бічна лінія – це орган:

а) рівноваги; б) розмноження; в) травлення; г) прикраса.

3. Диференціація зубів характерна для:

а) риб; б) ссавців; в) плазунів; г) птахів.

4. Шкіра суха без залоз у:

а) риб; б) земноводних; в) плазунів; г) птахів; д) ссавців.

5. Потові залози мають:

а) риби; б) земноводні; в) плазуни; г) птахи; д) ссавці.

6. Кіль –це кістка яка розміщена:

а) на передніх кінцівках; б) на задніх кінцівках;

в) на грудині; г) на хребті.

 

ІІ рівень (3 бали)

7. Установіть відповідність:

а) цівка   1) місце прикріплення плоду до стінок матки

б) халази   2) стадія розвитку жаби

в) плацента   3) додаткова кістка між гомілкою та стопою у птахів

г) пуголовок  4) білкові канатики

8. Дайте визначення поняттям: плацента, теплокровність, шерсть.

 

ІІІ рівень (3 бали)

9. Підпишіть частини зовнішньої будови ящірки прудкої

image116.jpg

10. Опишіть будову яйця. Вкажіть функції його складових.

 

ІV рівень (3 бали)

11. Опишіть пристосування плазунів та риб до середовища існування. Наведіть конкретні приклади.

 

 

 

 

 

 

 

 

Контрольна робота з теми «Хребетні тварини»

 

ІІ ВАРІАНТ

І рівень (3 бали)

Виберіть одну правильну відповідь

1. Плацента – орган, характерний для:

а) акули; б) жаби; в) гробця; г) ведмедя.

2. Воло – це орган: а) рівноваги; б) чуття; в) травлення; г) прикраса.

3. Шкіра має куприкову залозу у:

а) ящірки; б) крокодила; в) гуски; г) змії.

4. Кінцівки розміщені по боках тулуба у:

а) риб; б) земноводних; в) плазунів г) птахів; д) ссавців.

5. НЕ є холоднокровними тварини:

а) риби; б) плазуни; в) птахи; г) земноводні.

6. Цівка –це кістка яка розміщена:

а) на передніх кінцівках; б) на задніх кінцівках;

в) на грудині; г) на хребті

 

ІІ рівень (3 бали)

7. Установіть відповідність:

 а) воло   1) сукупність судин, які живлять зародок

 б) бічна лінія  2) орган чуття та рівноваги

 в) пуповина  3) додаткова кістка на грудині

г) кіль   4) розширена частина стравоходу

8. Дайте визначення поняттям: хорда, піря, пуголовок.

 

ІІІ рівень (3 бали)

9. Підпишіть частини зовнішньої будови жаби. image109.jpg

10. Опишіть будову пір’я птаха. Вкажіть його розташування на тілі та функції.

 

ІV рівень (3 бали)

11. Укажіть, до яких груп хребетних тварин належать кажан і сова. Порівняйте цих тварин, зазначивши риси подібності та відмінності.

 

 

 

 

 

Контрольна робота з теми «Процеси життєдіяльності тварин»

 

І варіант

І рівень (по 0,5 бала за кожне завдання)

Позначте одну правильну відповідь.

1. Мозочок найкраще розвинений у:

А рептилій Б птахів В амфібій Г риб

2. Внутрішнє запліднення характерне для:

А кумки червонодеревої Б моржа тихоокеанського В окуня річкового Г квакші звичайної

3. Брунькуванням розмножується:

А амеба протей Б дощовий черв’як В гідра прісноводна  Г слимак голий

4. Тварина, що має внутрішній скелет:

А павук-сріблянка  Б краб  В клоп-черепашка  Г саламандра

5. Укажіть тварин, яким властивий механізм подвійного дихання:

А комахи Б амфібії В птахи  Г ссавці

6. Для кровоносної системи ссавців характерні:

А двокамерне серце, одне коло кровообігу Б трикамерне серце, два кола кровообігу

В чотирикамерне серце, два кола кровообігу Г чотирикамерне серце, одне коло кровообігу

 

ІІ рівень (по 1 балу за кожне завдання)

7. Із запропонованих відповідей виберіть дві або більше правильних.

Тварини, які мають незамкнену кровоносну систему, — це:

А дощовий черв’як  Б мурашка лісова  В краб

Г ластівка міська  Д ящірка прудка  Е ставковик малий

Є каракурт

 

8.Установіть відповідність між групами тварин та притаманними їм органами виділення:

Група тварин

Тип нервової системи

1 Ракоподібні

2 Комахи

3 Кільчасті черви

4 Ссавці

А Нирки

Б Мальпігієві судини

В Зелені залози

Г Метанефридії

Д Протонефридії

 

9. Установіть відповідність між зображеними тваринами та притаманними їм органами дихання.

А

Б

В

Г

http://1.bp.blogspot.com/-hKcd6w9m5zE/Vb-6DHFL3kI/AAAAAAAAARI/ReqicchKb6w/s1600/11.jpg

http://1.bp.blogspot.com/-417il-tr5pw/Vb-6GHOSTyI/AAAAAAAAARU/TIzPuaojG-k/s1600/12.jpg

http://3.bp.blogspot.com/-zxxwIc07XH0/Vb-6MbNHQKI/AAAAAAAAARY/bh2mZdMYOHY/s1600/13.jpg

http://3.bp.blogspot.com/-OCT4Df_d8ME/Vb-6QOFI3hI/AAAAAAAAARg/et1uUzfs7iE/s1600/14.jpg

1) легені та шкіра 2) трахеї 3) легеневі мішки 4) зябра 5) легені

 

ІІІ рівень (по 1,5 бала за кожне завдання)

10. Дайте визначення поняттям: фільтратори, серце, бічна лінія.

11. Як здійснюється нервова регуляція життєдіяльності у хребетних тварин?

 

IV рівень (3 бали)

12. Складіть схеми та порівняйте розвиток комах з неповним і повним перетворенням. Які переваги має розвиток із повним перетворенням? Підтвердьте відповідь прикладами.

 

 

Контрольна робота з теми «Процеси життєдіяльності тварин»

 

ІІ варіант

І рівень (по 0,5 бала за кожне завдання)

Позначте одну правильну відповідь.

1. Органи видільної системи амфібій:

А нирки Б легені В кишечник Г мальпігієві судини

2. Укажіть тварин з незамкненою кровоносною системою:

А комахи Б рептилії В амфібії Г риби

3. Зовнішнє запліднення має:

А дельфін Б черепаха болотна В оселедець атлантичний Г горобець

4. Укажіть тварин, у яких шкіра практично позбавлена залоз:

А риби Б амфібії В рептилії Г ссавці

5. У якої тварини відсутній сечовий міхур:

А ящірка прудка Б жаба озерна В ведмідь бурий Г ластівка

6. Особливістю дихальної системи птахів, пов’язану з польотом, є наявність:

А трахей Б легень В повітряних мішків  Г бронхів

 

ІІ рівень (по 1 балу за кожне завдання)

7. Із запропонованих відповідей виберіть дві або більше правильних.

Тварини, які мають непрямий розвиток:

А медуза аурелія  Б акула    В жаба озерна

Г гідра   Д метелик білан капустяний Е африканський слон

 

8. Установіть відповідність між групами тварин та притаманними їм органами виділення:

 Тварини    Органи виділення

 1. Ракоподібні   А Метанефридії

2. Хребетні    Б Зелені залози

3. Комахи    В Нирки

4. Кільчасті черви   Г Мальпігієві судини

     Д Протонефридії

 

9. Установіть відповідність між зображеними тваринами та притаманною їм будовою серця.

А

Б

В

Г

http://1.bp.blogspot.com/-FrZCCIbj5-4/Vb-6bJ0WnwI/AAAAAAAAARo/pxLnsb4vYQE/s1600/21.jpg

http://4.bp.blogspot.com/-afbC9VzF5zM/Vb-6eAuMxcI/AAAAAAAAAR0/RYi63ivXrWg/s1600/22.jpg

http://3.bp.blogspot.com/-CgkuOJc5xiE/Vb-6l1lr5dI/AAAAAAAAAR4/9wCJOLEU04Q/s1600/23.jpg

http://1.bp.blogspot.com/-v_LIAgd6vSQ/Vb-6oyv8XnI/AAAAAAAAASA/1ONtU_z_FEs/s1600/24.jpg

1) серце двокамерне  2) серце трикамерне

3) серце трикамерне з неповною перегородкою у шлуночку

4) серце чотирикамерне 5) серце трубчасте, багатокамерне

 

ІІІ рівень (по 1,5 бала за кожне завдання)

10. Дайте визначення поняттям: шкіра, розвиток, статевий диморфізм.

11. Чому променева симетрія характерна для більшості тварин, які ведуть малорухомий і прикріплений спосіб життя?

 

IV рівень (3 бали)

12. Порівняйте механізми дихання жаби, ящірки і птаха. Із чим пов’язані відмінності?

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Самостійна робота з теми «Поведінка тварин»

І варіант

І рівень (0,5 бала за кожне завдання)

Укажіть одну правильну відповідь.

1. Складна вроджена програма поведінки — це:

А – таксис  Б – рефлекс  В – хомінг  Г – інстинкт

2. Мігруючою твариною є:

А – павук-хрестовик  Б – горбуша  В – горобець хатній   Г– заєць-біляк

3. Полювання вовка на зайця — це приклад поведінки:

А – харчової   Б – захисної  В – соціальної   Г– репродуктивної

4. Суспільними тваринами є:

А – сови  Б – восьминоги  В – бджоли  Г – стьожкові черви

5. Зазначте характерну рису анонімних угруповань тварин:

А – кожний із членів «знає в обличчя» всіх інших  Б – можливий розподіл ролей

В – спостерігають найпростішу ієрархію - лінійну   Г – сигнали поширюються безадресно

6. Укажіть групу тварин, яким властива ехолокація:

А – хрящові риби  Б – кажани  В – амфібії  Г – рептилії

ІІ рівень (1,5 бала за кожне завдання)

7. Установіть відповідність.

А – Будування гнізда ткачиком

1 1. Дослідницька поведінка

Б – Переміщення худоби у пошуках їжі

2 2. Харчова поведінка кращого пасовища

В – Обнюхування собак при зустрічі

3 3. Захисна поведінка

Г – Відкидання хвоста ящіркою

4 4. Репродуктивна поведінка

    

8. Дайте визначення понять: етологія, хомінг, ієрархія.

ІІІ рівень (1,5 бала за кожне завдання)

9. Які способи комунікації тварин вам відомі? Наведіть приклади.

10. Назвіть форми набутої поведінки, схарактеризуйте їх та наведіть приклади.

ІV рівень (3 бали)

11. Як ви вважаєте, чому тварини, які мають небезпечну природну зброю, не застосовують її під час ритуальних конфліктів? Чи є подібні вроджені заборони в людини? Як це впливає на нашу поведінку?

 

 

 

 

 

 

 

 

Самостійна робота з теми «Поведінка тварин»

ІІ варіант

І рівень (0,5 бала за кожне завдання)

Укажіть одну правильну відповідь.

1. «Відчуття дому» — це:

А – таксис   Б – рефлекс   В – хомінг  Г – інстинкт

2. Мігруючою твариною є

А – лелека білий Б – ставковик великий  В – бджола  Г – ящірка прудка

3. Розпушування пір’я павичем перед павою — це приклад поведінки:

А – харчової  Б – захисної  В – гігієнічної  Г – репродуктивної

4. Суспільними тваринами є:

А – павуки-птахоїди  Б – терміти  В – кальмари  Г– миші

5. Якою літерою грецького алфавіту позначають перше місце в ієрархії домінування тварин:

А – омега Б – гама  В – бета  Г– альфа

6. Укажіть назву поведінки, яка недоречна щодо обставин, у яких перебуває тварина:

А – соціальна Б – зміщена  В – спадкова  Г– набута

ІІ рівень (1,5 бала за кожне завдання)

7. Установіть відповідність.

А – забирання відкладених яєць робочими особинами термітів

1 – гігієнічна поведінка

Б – годування пташенят ластівкою

2 – репродуктивна поведінка

В – «вмивання» кішки  

3 – територіальна поведінка

Г – потирання ведмедя спиною об кору дерев

4 – соціальна поведінка

8. Дайте визначення понять: поведінка, імпринтинг, комунікація.

ІІІ рівень (1,5 бала за кожне завдання)

9. Які форми ієрархічних відносин у тварин вам відомі? Наведіть приклади.

10. Назвіть форми вродженої поведінки, схарактеризуйте їх та наведіть приклади.

ІV рівень (3 бали)

11. Склади порівняльну характеристику життя колонії соціальних комах і людського суспільства на прикладі невеликого поселення або колективу підприємст

docx
Додано
16 лютого 2020
Переглядів
5187
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку