Творчий STEM-проєкт на тему: «Виготовлення світлодіодних джерел світла (світлодіодних ліхтариків) своїми руками»
Творча група: учениці 8 групи
Керівник:
Викладач фізики та астрономії, викладач-методист Г.Д. Савчук-Баловсяк
Чернівці, 2023
Кожна людина народжується для якоїсь справи
STEM (Science, Technology, Engineering and Mathematics, тобто наука, технології, інженерія, математика) — термін, яким називають підхід до освітнього процесу; відповідно до якого основою набуття знань є проста та доступна візуалізація наукових явищ, що дає змогу легко охопити і здобути знання на основі практики та глибокого розуміння процесів.
У сучасних умовах важливе значення має STEM-освіта, яка спрямована на розвиток особистості здобувачів освіти шляхом формування їх компетентностей, природничо-наукової картини світу, світоглядних позицій та життєвих цінностей. Такий підхід використовує міждисциплінарний підхід до навчання, який заснований на практичному застосуванні наукових, математичних, технічних та інженерних знань і вмінь для розв'язання практичних проблем, а також для подальшого використання набутих знань та навичок у професійній діяльності.
Розвиток STEM-освіти забезпечується на таких рівнях:
1. Початковий – стимулювання допитливості та підтримка інтересу до навчання серед здобувачів освіти, їх мотивація до самостійних досліджень, створення простих приладів, конструкцій, науково-технічна творчість.
2. Базовий – формування стійкого інтересу до предметів, залучення до дослідництва, винахідництва, проєктної діяльності, що популяризує науково-технічні та інженерні професії.
3. Профільний – поглиблене оволодіння системою знань і умінь STEM-освіти, методами наукових досліджень, реалізація інноваційних проєктів.
4. Вищий (професійний) – підвищення професійної майстерності педагогічних працівників із впровадження нових методик викладання, реалізації інноваційних проектів.
Під час організації освітнього процесу з фізики та астрономії особлива увага приділяється STEM-освіті, у тому числі під час проведення позаурочних заходів. У рамках декади природничо-математичних дисциплін було проведено інтелектуально-пізнавальний вечір «Фізика у робітничих професіях» і представлено майстер-клас по виготовленню світлодіодних джерел світла (світлодіодних ліхтариків) своїми руками.
Це дало поштовх для реалізації творчого STEM-проєкту на тему:
«Виготовлення світлодіодних джерел світла (світлодіодних ліхтариків) своїми руками» учнями 8 групи під керівництвом викладача фізики та астрономії Савчук-Баловсяк Г.Д.
Здобувачі освіти разом з викладачем можуть виготовили ліхтарики максимально простим і швидким способом. Для цього їм знадобиться: коробка від сірників, дві батарейки, світлодіод, монета. В коробку потрібно помістили дві батарейки, закрити коробку, монету вставили з одного боку в коробку, а з іншої сторони прикласти світлодіод так, щоб виводи торкалися контактів батарейки. Якщо все правильно зробити, то отримується маленький ліхтарик, який можна використовувати у разі необхідності або у зв’язку з відключеннями електроенергії.
Виготовлені здобувачами освіти світлодіодні ліхтарики
Приклади світлодіодних ліхтариків
Демонстрація виготовлених світлодіодних ліхтариків
Виготовлення світлодіодних джерел світла (світлодіодних ліхтариків) своїми руками є прикладом реалізації STEM-освіти.
Під час реалізації творчого STEM-проєкт здобувачі освіти використовувати теоретичні знання з природничих дисциплін і підручні матеріали. Здобувачі освіти на практиці реалізували принципи STEM-освіти, переконалися у перевагах розроблених джерел світла та важливості технічних дисциплін.
Під час виконання проєкту ви поринули у світ фізики, навчилися виробляти саморобні ліхтарики, розширили свій світогляд та з користю провели
час.