Класифікація редукторівза типом передачі - зубчасті, черв’ячні, зубчасто-черв’ячні;за кількістю ступенів - одноступінчасті, двоступінчасті, і т. д.;за типом зубчастих коліс - циліндричні, конічні, конічно-циліндричні і т.д.;щодо відносного розташування валів у просторі – горизонтальні, вертикальні.
Кінематична схема механізму підйому вантажу:1 - електродвигун: 2 - муфта зубчаста з проміжним валом: 3 - гальмо; 4 - редуктор: 5 - муфта зубчаста спеціальна: 6 - барабан: 7 - зовнішня опора барабана. Кинематична схема механизму пересування тележки: 1 — гальмо; 2 — електродвигун; 3 — зубчаста муфта; 4 — вертикальний редуктор; 5 — муфта с проміжним валом; 6 — ходове колесо; 7 — підшипники в буксах.
Норми зносу зубчастих передач. Зношування зуба по товщині перевищує:- 30% у відкритих передачах;- 20% - у редукторах механізму пересування мосту та візка;- 15% - у редукторах механізму підйому;-10% - у редукторах механізмів підйому кранів, що транспортують рідкий та гарячий метал та шлак. Втомні тріщини біля основи зуба. Площа робочої поверхні зубів,пошкоджена втомним викрашуванням (піттинг), перевищує 30% робочої поверхні зуба і глибина ямок викрашування перевищує 10% товщини зуба. Зношування черв'яка і зубів черв'ячного колеса більше норми;Неправильне закріплення зубів передачі;Ослаблення або випадання шпонок за допомогою яких закріплюють шестерні на валах.