Сценарій "210 років з Дня народження Т. Г. Шевченка"

Про матеріал
Сценарій до 210 річниці з Дня народження Т. Г. Шевченка. Підібраний цікавий матеріал. Інтиграція з мистецтвом та зарубіжною літературою.
Перегляд файлу

 

Тема: «210 років з Дня народження Т.Г. Шевченка»

Мета: показати світову велич Кобзаря, його значимість для всіх людей на планеті, розкрити неосяжність його таланту, визначити роль великого сина українського народу в літературній спадщині, культурі українського народу, виховувати почуття національної гідності, гордості за великого патріота України, прививати любов та шану до слова українського Пророка.

Вчитель 1Тарас Григорович Шевченко — велика та невмируща слава українського народу. В його особі український народ ніби злив свої найкращі духовні сили й обрав його співцем своєї історичної слави і соціальної недолі, власних сподівань і прагнень.

Вчитель 2 9 березня особлива дата для українців – День народження Тараса Григоровича Шевченка. Його називають нашим пророком, Великим Кобзарем і українським генієм. Шевченко був відомий і боротьбою за визволення українського народу.

Вчитель 1 Пройшло 210 років від народження Великого Кобзаря, проте кожне слово, написане поетом, і досі актуальне.  !!!!!

Вікторина

Літературний диктант «Всім відомий Т. Шевченко»

1. Місце народження Т. Шевченка. (с. Моринці Звенигородського повіту Київської губернії)

2. Соціальний стан Тараса у дитячі роки. (Кріпак)

3. Ім’я пана майбутнього письменника. (Енгельгардт)

4. Здібність поета в дитинстві. (Малювати)

5.  Друзі, за допомогою яких Т. Шевченка було викуплено з кріпацтва. (К. Брюллов, І. Сошенко, О. Венеціанов, В. Жуковський, Є. Гребінка)

6. Сума викупу Тараса з кріпацтва. (2 500 руб)

7. Заклад, в якому навчався Тарас Григорович, отримавши «вільну». (Академія мистецтв)

8. Перша збірка поета. («Кобзар»)

9. Назвіть відомих історичних осіб, яким Т. Шевченко присвятив свої твори. (І. Трясило,І. Підкова…)

10. Посібник, який написав письменник для початкового навчання. («Буквар южнорусский»)

11. Композитор, який присвятив Т. Шевченку понад 80 композицій. (М. Лисенко)

12. Назва таємного антикріпосницького братства, у якому Тарас Григорович брав активну участь.

Петрович (4 слайд)

Під думи народні налаштував свою ліру Кобзар, тому й оживало в слові його все те, що таїлося в самій глибині серця. Із тим скарбом — словом свого найкращого сина — український народ і виходить до всіх людей землі.

Учень 1. Роки і віки намагаються віддалити Шевченка від нас, а він не піддається, він щодень стає ближчим, дорожчим, зрозумілішим. І щодень потрібнішим... Його поезії можна читати і з трибуни міжнародних форумів, і наодинці з найдорожчою людиною..

Учень 2. (5 слайд)Сьогодення без Шевченка неможливе

І завтра неше неможливе теж

Бо Шевченко то є – Україна

З любов*ю у серцях людей без меж

Він словами повчав жити нас, так як треба

Він віршами навчав нас – любити життя.

Учень 3.                          Благословен той день і час,

Коли прослалась килимами

Земля, яку сходив Тарас

Малими босими ногами.

Земля, яку скропив Тарас

Дрібними росами-сльозами.

Ми чуємо тебе, Кобзарю, крізь століття,

І голос твій нам душу окриля.

Встає в новій красі, забувши лихоліття,

Твоя, Тарасе, звільнена земля.

У росяні вінки заплетені суцвіття,

До ніг тобі, титане, кладемо.

Ми чуємо тебе, Кобзарю, крізь століття,

Тебе своїм сучасником звемо.

                                              Збулись слова твої пророчі,

І час оновлення настав,

І темні просвітились очі,

Вчорашній раб всесильним став!

Вперед, брати!Все далі й далі,

Як тихий надвечірній світ,

Нам сяє в радості й печалі

Ясний Шевченків «Заповіт».

Пельц А. Я впевнена, що не одина поезія  Великого Кобзаря  знайшла дорогу до вашого серця.
Уся його поетична творчість захоплює і вічно кличе до себе людей усіх поколінь. І наших учнів також.

Інтеграція з зарубіжною (слайд 6)

 (слайд 7) Генріх Гейне, німецький поет і журналіст XIX століття, дійсно виявляв інтерес до творчості Тараса Шевченка.

Генріх Гейне (нім. Christian Johann Heinrich Heine) — один із найбільш визначних німецьких поетів та журналістів XIX століття. Він був водночас і поетом романтики, і її підкорювачем. Гейне зробив мову повсякдення придатною для поетичних творів, підніс жанр фейлетонів та подорожніх розповідей до рівня мистецтва, та надав німецькій мові, не притаманну їй до цього стилістичну легкість та елегантність.

Гриньків (слайд 8)

Самотній кедр на стромині

В північній стоїть стороні,

I кригою, й снігом укритий,

Дрімає і мріє вві сні.

I бачить він сон про пальму,

Що десь у південній землі

Сумує в німій самотині

На спаленій сонцем скалі.

(слайд 9) Зараз я хочу порівняти творчість Генріха Гейне з творчістю Тараса Шевченка. Обидва поети були важливими представниками своїх національних літератур. Однак, їхні творчість має різні особливості:

Теми та мотиви:

Гейне в своїх творах часто висвітлю

+ Петрович. (Слайд 10)

Поет завжди одягався досить модно, оскільки добре заробляв у Петербурзі, будучи успішним портретистом. У своєму щоденнику він писав про величезне задоволення від придбання гумового плаща-макінтоша за 100 рублів, що було значною сумою для того часу.

Пельц  (11 слайд) Шевченко - це геній не тільки

України,це велет,титан людської мислі,поет всеосяжний. Месія, що належить

світові. Разом із Шевченком, з його словом, ми ,українці безсмертні. Тому Коб-

зар не потребує захисту, не потребує нашого визнання чи критики. Адже творчість Шевченка – це не просто поетичні твори, а мудрість, філософія та заклик до боротьби за краще майбутнє кожного українця і …..

Петрієнко М. з віршем «Світає». (слайд 12)

...Світає,
Край неба палає,
Соловейко в темнім гаї
Сонце зустрічає.
Тихесенько вітер віє,
Степи, лани мріють,
Меж ярами над ставами
Верби зеленіють.
Сади рясні похилились,
Тополі по волі
Стоять собі, мов сторожа,
Розмовляють з полем.
І все то те, вся країна,
Повита красою,
Зеленіє, вмивається
Дрібною росою,
Споконвіку вмивається,
Сонце зустрічає...
І нема тому почину,
І краю немає!

Хроленко С

Сьогодні ми  говоримо про Шевченка як геніального письменника, талановитого художника, відомого культурного діяча. Але ж не забуваймо, що він, як і ви всі, був дитиною. Доброю, мрійливою, допитливою, щирою, довірливою.

Вашій увазі сценка життя малого Тараса.

Сценка (Боровці) (слай 13)

Заходить жінка, одягнена в сільський одяг, підходить до запаленої свічки, що стоїть біля портрета Т.Г.Шевченка. До неї підходить хлопчик. 
Хлопчик: Матусю, а правда, що небо на залізних стовпах держиться? 
Мати: Так, мій синочку, правда. 
Жінка сідає на лаву, хлопчик біля неї, кладе голову на коліна матері, вона співає «Колискову». 
Хлопчик: А чому так багато зірок на небі? 
Мати: Це коли людина на світ приходить, Бог свічку запалює, і горить та свічка, поки людина не помре. А як помре, свічка гасне, зірочка падає. Бачив? 
Хлопчик: Бачив, матусю, бачив… Матусечку, а чому одні зірочки ясні, великі, а другі ледь видно? 
Мати: Бо коли людина зла, заздрісна, скупа, її свічка ледь-ледь тліє. А коли добра, любить людей, робить їм добро, тоді свічечка такої людини світить ясно і світло це далеко видно.
Хлопчик: Матусю, я буду добрим. Я хочу, щоб моя свічечка світила найяскравіше. 
Мати: Старайся, мій хлопчику! (гладить його по голові). 

Учень С. Шевченків край - співучий куточок України. Тарас ще змалку любив слухати народні пісні, сам любив співати, тому багато його віршів було покладено на музику. Ці пісні допомагають ще глибше відчути чарівність рідного краю. 
Послухайте пісню «Зацвіла в долині червона калина» у виконанні Біберєв В .

Петрович  + нарезка (15 слайд)

Шевченко прекрасний знавець української народної пісні як в її словесній, так і в музичній формі. Шевченко знав і засвоїв безліч українських народніх пісень, він сам був тонким інтерпретатором тих пісень, сам записував їх та співав. У них Шевченко бачив відображення свого народу, його боротьба проти поміщицької сваволі та самодержавного ладу. Народ співав пісні Шевченка, й іноді не знав, що це слова великого поета.

Пельц. Тарас Григорович Шевченко вийшов з глибин українського народу, глибоко відчував біль свого народу, його муки, співчував йому і помагав його визволенню. Творчість поета тісно пов'язана з своїм народом.

Капацина (слайд 16)

Садок вишневий коло хати,
Хрущі над вишнями гудуть,
Плугатарі з плугами йдуть,
Співають ідучи дівчата,
А матері вечерять ждуть.

Матвійчук Н.

Сини мої! орли мої!

Летіть в Україну —

Хоч і лихо зострінеться,

Так не на чужині.

Лясова І.

А ти, моя Україно,

Безталанна вдово,

Я до тебе літатиму

З хмари на розмову.

На розмову тихо-сумну,

На раду з тобою;

Опівночі падатиму

Рясною росою.

Саміла

Нема на світі України,

Немає другого Дніпра,  (слайд 17)

А ви претеся на чужину

Шукати доброго добра,

Добра святого. Волі! волі!

Братерства братнього! Найшли,

Несли, несли з чужого поля

І в Україну принесли

Великих слов велику силу,

Та й більш нічого

Петрович (18 слайд) Значення поезії Т. Г. Шевченка в музичному мистецтві важко переоцінити. Завдяки надзвичайній мелодійності  та ритмічній віртуозності поезій - Шевченко здобув славу одного з наймузичніших поетів світу. Саме наспівність, мелодійність, музичність Шевченкових поезій, близькість до народної творчості, зумовили їх надзвичайну популярність, стали невичерпним джерелом натхнення для композиторів.

Пельц (19 слайд) Він був найбільш народним поетом з усіх великих поетів світу. Поезія Шевченка була явищем єдиним і неповторним. Немає для неї відповідника в світовій літературі.

Іра (20 слайд). Шевченко – це той, хто живе в кожному з нас. Він – як сама душа нашого народу, правдива і щира...Поезія його розлита повсюдно, вона в наших краєвидах і внаших піснях,у глибинних, найзаповітніших помислах кожного, чий дух здатен pозвиватись так, як випускник нашої школи М. Шумовський, який зараз перебуває в Німеччині, але його думки кожну секунду летять до рідної домівки, до батьківського порогу .

Пісня «Бандуристе, орле сизий».

 

docx
Додано
25 березня
Переглядів
97
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку