МЕТА заходу: Поглибити знання учнів про свою державу , історію українського народу; виховувати громадянина України; розвивати навики самостійної роботи з різними джерелами; вміти робити аналіз фактів.
«Я – Соборна Україна.
Я – УКРАЇНЕЦЬ, І Я ЦИМ ПИШАЮСЬ»
Підготувала і провела
педагог-організатор
Шило О.Д.
МЕТА: Поглибити знання учнів про свою державу , історію українського народу; виховувати громадянина України; розвивати навики самостійної роботи з різними джерелами; вміти робити аналіз фактів.
ОБЛАДНАННЯ: Зображення державних символів України – герба та прапора; вислови відомих людей про Україну; рушники; картки – завдання для команд;
1.Україно! Ти для мене - диво
І нехай пливе за роком рік,
Буду , мамо, горда і вродлива,
С тебе дивуватися повік.
Ради тебе перли в душі сію,
Ради тебе мислю і творю.
Вислови про Батьківщину
Я так її, я так люблю
Мою Україну убогу,
Що проклену святого бога,
За неї душу погублю. (Т.Шевченко «Сон»)
2.Свою Україну любіть
Любіть її …Во время люте,
В останню тяжкую минуту
За нею Господа моліть (Т. Шевченко)
3.Святе слово – рідна мати;
Єсть іще святиня Вища,
Богові миліша – рідная Вкраїна (Пантелеймон Куліш)
4.Країна рідна! Ох ти далека мріє!
До тебе все летять мої думки.
Їм страшно й радісно, якась надія мріє…
Та з вирію в свій край летять пташки. ( Л.Українка)
ЗВУЧИТЬ ПІСНЯ «Україна» (Ірини Шабан)
ВЕД: 22 сiчня день Соборностi України. Багато рокiв тому це слово було вписане в iсторiю українського народу, але святковим днем українського календаря воно стало тiльки від недавна. Лише за умов державотворчих процесiв в Українi цей день набув своєї чинностi.
ЗВУЧИТЬ ГІМН
ПЕРЕГЛЯД ПРЕЗЕНТАЦІЇ
ВЕД: Наша держава ще зовсім юна. Нам дуже важко дається виборювання своєї свобода та незалежності. Але ми доведемо всiм i самим собi, що Україна — це високорозвинена держава, що вона могутня духом, має свою iсторiю, до речi, дуже багату, культуру i мистецтво.
ВЕД: «Моя країна – Україна». Так ми назвали нашу гру, присвячену річниці Соборності України і Свободі України. У нас будуть змагатися дві команди. А уважно слідкуватимуть за грою члени журі:
1. Остроконь І. А. - голова
2. Потапенко І. І.
3. Остроконь Ю. В.
ВЕД: Перше завдання: - треба сформувати команди;
- вибрати капітана команди
Правила гри: Я читаю запитання. Команда, яка знає відповідь, піднімає сигнальну картку. Якщо відповідь неправильна, команда-суперниця має право дати відповідь. Кожна правильна відповідь оцінюється в один бал. За цим буде слідкувати наше журі.
За порушення дисципліни, підказки, викрики я маю право зняти з команди один бал.
І так розпочинаємо
Конкурс 1
ВЕД: Наш народ має свою власну історію, багаті традиції. Усе це сприяло розвитку усної народної творчості. Напевно, всі ви знаєте безліч українських народних пісень, казок. Однак у повсякденному житті частіше за все можна почути народні приказки. Тому завдання першого конкурсу відгадати другу частину приказок.
- За кожну правильну відповідь – один бал.
1. Праця людину годує, а лінь…(марнує)
2. На сонці тепло, а біля матері…(добре)
3. У дитини заболить пальчик, а у мами - …(серце)
4. Не одежа красить людину – а добра…(справа)
5. Пташка красна своїм пір»ям, а людина -…(знанням)
6. Потрібно учиться – завжди…(знадобиться)
7. Друга шукай – а знайдеш…(тримай)
8. Мир та лад – великий…(клад)
Журі оцінює та оголошує результати конкурсу
Конкурс 2
І команда
ІІ команда
Журі оцінює та оголошує результати конкурсу
Конкурс 3
Щоб нам жито родило,
І житечко, і овес,
Щоб зійшовся рід увесь!
Наступне завдання: відгадати загадки про їжу.
За кожну правильну відповідь – 1 бал.
Бокастий та товстенький,
Чимсь смачним напхався.
В окропі купався,
У дірку впав,
Там і пропав. (вареник)
Журі оцінює та оголошує результати конкурсу
Конкурс 4
ВЕД: А зараз наступне завдання .Зараз до вашої уваги питання. Хто першим дасть відповідь.
« Хто це? Або що це?»
Журі оцінює та оголошує результати конкурсу
Конкурс 5
Пояснити значення вислову
1 команді 2 команді
Ловити ґави (бути неуважним ) Тане в роті (про дуже м’яку або
смачну їжу)
Світ за очі (куди забажається,куди Ясно як божий день (цілком
зрозуміло)
завгодно – йти,їхати)
Журі оцінює та оголошує результати конкурсу
Конкурс 6
ВЕД: Капітан команди отримує картку із прізвищами відомих українців. Завдання: протягом 2 хвилин показати своїй команді жестами, використовуючи підказки, асоціації, ці прізвища. Команда має вгадати якнайбільше прізвищ.
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Журі оцінює та оголошує результати конкурсу
Конкурс 7
ВЕД: А зараз кожна команда може поправити своє положення. Ви можете набрати ще додаткових балів. Я буду читати питання, а ви хто швидше даєте відповідь
. 1. Хто автор музики Державного Гімну України? (М. Вербицький)
2. День Незалежності України? (24 серпня)
3. Чий день народження 9 березня 1814 року? (Т. Г.Шевченка)
4. Хто автор віршів «Є тисячі доріг…», « Де зараз ви, кати мого народу?..» (В. Симоненко)
5. Скільки букв в українській мові? (33)
6. Український першодрукар? (І. Федоров)
7. В якому році було перше видання «Кобзаря»? (1840)
8. Слова з протилежним лексичним значенням…? (Антоніми)
9. Назвіть автора творів «Бурлачка», «Старосвітські батюшки та матушки», «Кайдашева сім’я»? (І. Нечуй-Левицький)
10. Розділ мовознавства. Який вивчає правила написання слів…? (Орфографія)
11. Самостійна частина мови, що вказує на предмет, але не називає його…? (Займенник)
12. Розмова двох осіб…? (Діалог)
13. Речення, яке має дві і більше граматичних основ…? (Складне)
14. Хто автор роману « Горить свіча»? (В. Малик)
15. Частина слова без закінчення…? (Основа)
16. Частина мови, яка означає предмет і відповідає на питання «хто»? «що»? (Іменник)
17. Що буває кількісним і порядковим? (Числівник)
18. на які групи поділяються всі звуки? (Голосні і приголосні)
19. Яке слово зайве: співаючи, читати, поспішати, плакати? (Співаючи)
20. Слова, різні за звучанням та написанням, але близькі за лексичним значенням…? (Синоніми)
21. Опис зовнішності людини…? (Портрет)
22. Частина слова, що знаходиться перед коренем…? (Префікс)
23. Ким мріяв стати Т. Г.Шевченко? (Художником)
24. Яке справжнє ім’я Лесі Українки? (Лариса)
25. Як називали в Стародавній Русі татарське військо? (Орда)
26. ЯК звали першого президента України? (Михайло Грушевський)
27. Хто автор повісті «Захар Беркут» ? (І. Франко)
28. Три самостійні твори одного автора, пов’язані єдністю задуму і сюжету…? (Трилогія)
29. Коли було прийнято Конституцію незалежної України? («28 червня 1996р.)
30. Місто, яке в минулому було столицею України…? (Харків)
31. Грошова винагорода авторам за твори літератури та мистецтва…?
(Гонорар)
32. Хто заснував місто Львів? (Данило Галицький)
33. Обман почуттів, дещо уявне, мрія…? (Ілюзія, міраж, марення)
34. Вразливе слово від дітей гірш за болячку, бо…? (не гоїться)
35. Шануй батька і неньку, буде тобі скрізь…? (гладенько)
36. Хто вчиться змолоду, той в старості не знає…? (голоду)
37. Щастя не кінь, не везе по…? (прямій дорозі)
38. Не шукай правди в іншого, коли в тебе…? (її нема)
39. Не взявшись за сокиру, хати…? (не збудувати)
40. Видно птаха…? (по польоту)
41. Коли голова думає, мова…? (відпочиває)
42. В лиху годину узнаєш…? (вірну людину)
ПІДВЕДЕННЯ ПІДСУМКІВ
НАГОРОДЖЕННЯ ПЕРЕМОЖЦІВ
ЗВУЧИТЬ ПІСНЯ «ЦЕ УКРАЇНА»
ВЕД: Всі учасники та вболівальники стають у велике коло. В руках тримають синьо-жовті стрічки