Ранок «Прощання з Букварем»
Для учнів 1 класу
Мета: узагальнити здобуті знання з української мови; формувати позитивне ставлення учнів до подальшого навчання у школі; розвивати мовлення, мислення, акторські та літературні здібності, спонукати до індивідуальної діяльності; виховувати інтерес до навчання у початкових класах.
Обладнанння: плакат «Букварик – друг і поводир», емблеми літер алфавіту та цифр, повітряні кульки, святкова атрибутика, музичний центр.
Дійові особи: Буквар, Математика, Букви, Цифри, Лінійка, Зошит, Андрійко.
Зал святково прикрашений.
На свято запрошені учні початкових класів, батьки, вчителі.
Вчитель:Пройшло небагато часу, як наші діти, учні 1 класу, прийшли до школи . Вони не вміли читати, писати. Дехто навіть не знав букв. Але тепер ми з радістю можемо сказати, що вже всі ми вміємо читати, писати, рахувати. Цьому ми завдячуємо батькам, вчителям, і звичайно «Букварику" .
Вчитель: Раді вас вітати на серйознім святі.
Урочистих днів багато на листках календаря,
А між ними й наше свято − вшанування Букваря.
День веселий й сумовитий. Свято перших букварів.
Сходинка в житті важлива для маленьких першачків
Отож, надаємо слово першокласникам.
Лунає музичний супровід (на вибір муз. керівника, на сцену виходять першокласники)
1 учень: До школи хто щодня спішить?
2 учень: Хто старанно уроки вчить?
3 учень: Хто хоче все на світі знати?
4 учень: Хто сам уміє вже читати?
5 учень: Хто радує і тат, і мам?
6 учень: Хто кожне діло робить сам?
7 учень: Хто дружно й весело співає?
8 учень: Хто дім весь щастям зігріває?
9 учень: Усі їх завжди пізнають.
10 учень: Скажіть-но, як цих діток звуть?
Всі: Школярі!
Вчитель. Діти, а хто це до нас прийшов?
Діти. Букварик.
1.Буквар: Що ж, вітайте! Це ось наш,
Веселий, дружній перший клас!
Усі зібрались у цьому залі,
Бо нині свято Букваря.
Вам трішки сумно зараз стало –
Прощання надійшла пора.
Букварик все на світі знає,
Порадник перший школяра.
Його шанує й поважає
Уся весела дітвора.
11 учень: В першім класі урочистий
День прощання з Букварем.
Пригадай-но, як колись ти
Був маленьким школярем.
12 учень: Любі гості: мами й тата
В нас − Букварикове свято
Добре, що прийшли до нас,
В наш чудовий перший клас.
13 учень: Ми всіх гостей вітаємо
І дуже всім радіємо,
Бо вже всі букви знаємо,
Самі читати вміємо.
14 учень: Як краплинок у Дніпрі,
І як зірочок вгорі,
Як листочків на гіллі –
Стільки книг є на землі.
15 учень: Та одна лиш книга є,
Першою знання дає,
Кожен хто у школі вчився,
З тою книгою здружився.
16 учень: Від найпершого дня дуже любий він нам.
І веде нас усіх по Країні Знання.
17 учень: Літера перша і перше слово.
З книгою перша серйозна розмова.
Перша сторінка і друга сторінка.
Перша тривога і перша оцінка.
18 учень: Ми всі вчимося залюбки,
Гартуємось, міцніємо,
Читаємо, з захватом книжки
І про майбутнє мріємо.
19 учень: Дякуємо, Букварику,
Що навчив нас гарно так читати.
Хай кожен гість перевіряє
Чи знають учні Букваря?
Чи можна нам, школярикам,
Прощатися з Буквариком?
2.Буквар: Сьогодні ми і розберемо,
Як ви Буквар учили?
Чи всі із другом Букварем
Весело дружили.
ПІСНЯ_____________________________
Учнями 1 класу розігрується сценка.
3.Буквар: Я мандрую по країнах,
Я з абеткою дружу
І малечу, як зустріну,
Грамоти одразу вчу.
1.Зошит: Ой-ой-ой! Не маю сили! Ви на мене наступили!
4.Буквар: Що це тут валяється?
Зошит виявляється!
Чий він? Чий?
2.Зошит: Я подертий, я потертий,
Я в обкладинці старій.
Весь в чорнилі, весь в мастилі.
5.Буквар: Хто хазяїн твій?
3.Зошит:Андрій.
1.Лінійка: І я скаржусь на Андрія.
6.Буквар: Ти хто?
2.Лінійка: Я − Андрійкова Лінійка.
Я терплю велику муку,
Правлю хлопцю за шаблюку.
Він дубасив мною стіл.
Я вже тріснула навпіл.
4.Зошит: Ми тепер каліки з нею.
3.Лінійка: Нам потрібні ліки з клею.
Входить брудний Андрійко
1.Андрійко: О, мій Зошит, Лінійка.
7.Буквар: Що ти скажеш нам, Андрійку?
2.Андрійко: Я не хочу мати двійку.
Я писатиму без клякс,
Я не буду мучить вас.
Я дурні покину звички.
Допустіть до переклички.
8.Буквар: Ну, біжи, ставай між літер,
Та щоб сльози швидко витер.
3.Андрійко: Я букви знаю до ладу,
Алфавіт наш не підведу.
Пробач мені, Букварику,
Я більше не ображатиму зошити і книжки,
Я стану охайним!
9.Буквар: Що ж повіримо тобі, Андрійку!
Гей, ви букви голосні та приголосні,
На перекличку станьте всі.
Всі в рядок хутчіш біжіть
Та про себе розкажіть!
Виходять діти з емблемами літер. Розказують вірші.
А Сарафан Ганнуся вбрала, Букву «А» нам показала. Братик штангу піднімав, Нову літеру вивчав. |
Н Ось Назарчик та Іванко Одягнули вишиванки. Хлопці вправно танцювали, Букву «Н» нам нагадали. |
Б Брат бобер убрав жупан, В бубон б'є і в барабан. Упіймаймо дивака, Бо розбудить борсука. |
О Клоун в цирку виступає Малюків розвеселяє. Спритно й вміло він жонглює, Наче букви «О» малює. |
В Вітю повезе вперед Вірний друг велосипед. Щоб не збився із дороги, Вітя взяв його за роги.
|
П Спритно пилкою Пилип Попиляв поліна з лип. Спорудив він дітворі Перекладину в дворі. |
Г Грізний гусачок гуляв, Довгу шию вигинав. Говорив гриб: «Чи не так? Наче буква «Г», гусак». |
Р Раз — ромашки по порядку Шикувались на зарядку. Два — праворуч нахилились І на «Р» перетворились. |
Ґ Ґедзик ґвалт гукає ґаву, Кличе ґаву на галяву. Ґава виглянула з ґанку, Кличе ґедзя на гулянку. |
С Місяць хвалиться з небес: — Я віднині буква «С». Усміхались сови й слон: — Місяцю наснився сон. |
Д Віти дужий дуб здіймає, Білка у дуплі дрімає. Дмитрик також має дім — Дах і двері є у нім. |
Т Телефон дзвенить завзято, Хоче Тані розказати, Що розквітли маки в полі, Є листочки на тополі. |
Е На великому екрані Левів бачимо в савані. Зустрічав їх там лелека, Що летів до пас здалека. |
У Жив у Африці удав, Мав уранці купу справ: За галузку ухопитись, Наче буква «У», скрутитись. |
Є У єхидни та єнота Є щодня така робота: Наче «Є», єнот позує, А єхидна це малює. |
Ф Фіолетові фіалки Навесні фарбують балки. Так фізаліс задивився, Що на «Ф» перетворився. |
Ж Жук жоржину розважав, Дуже жваво жартував: — Я живу біля стежини, їм варення із ожини. |
X Хокеїсти-відчайдухи Не ховаються в кожухи. Хоч морозно надворі, їм не холодно у грі. |
З Біля озера чи річки, Між зеленої травички, Змійка весело повзе, Звилась, наче буква «З». |
Ц Два цеберечка водиці Ми принесли із криниці, Бо на грядці працювали І цибулю поливали. |
И Ми ходили по гриби Між осики та дуби. Мишка нам допомагала, Букву «и» в грибах шукала. |
Ч Чапля чоботи убрала, Через річку почвалала. Чинно чапає у ряд Череда чап-чапленят. |
І У дворі Ілля гуляв — М'яч підкинув і піймай. Коли м'ячик угорі, То Ілля як буква «І». |
Ш Шепотіли шишкарі На шипшині у дворі: — На вершках, як шишки пишні, Стиглі ягідки розкішні. |
Ї Запитали в їжачка: — Перша літера яка? їжачок дві кульки взяв Букву «І» нам показав. |
Щ Лящ зі щукою дружив, В щуки щітку попросив. Щиглик щебеїав з кушії: — Щітка зайва для ляща. |
Й Є у Йосипа подвір'я. Йой! Тут скрізь літає пір'я! Йосип півня упіймав, Йодом лапку лікував. |
Ю Залюбки Юрко малює, Як у човнику мандрує. Юний юнга морем марить. Із в'юнів нам юшку варить |
К Всіх кирпате каченятко Влітку кликало на грядку: — Із стеблинки та листка Утворилась буква «К»! |
Я З яблука якийсь хробак Поясняв Ярикці так: — Ти поглянь, будь я не я. Якщо це не буква «Я»! |
Л Лесик по драбині ліз, Весело злітав униз. Стала гірка у дворі, Наче «Л» у «Букварі». |
Ь Лось і кріль та кінь із ними Увесь день були сумними, Бо їм окунь не сказав, Де знак м'якшення шукав. |
М Маргарита і Марічка — Нерозлучні дві сестрички. Як удвох вони ідуть, Букву «М» до нас ведуть.
|
|
Вчитель. Як гарно учні розповіли про літери. А зараз... Ой а до нас гості. (№ 42)
(Заходить їжачок)
Їжачок. Я ішов через ліс
Та й розсипав літери.
Ви ж хутенько їх зберіть
І слово з них складіть.
(Вчитель шикує в один ряд сім учнів і роздає букви.
А один з учнів складає слово "Україна ").
Вчитель. А ось знову до нас гість. ( № 44) (Заходить Котик).
Котик. Я йшов хвостом махнув
Та й розсипав літери.
Ви ж хутенько їх зберіть
І слово з них складіть.
(Вчитель роздає букви одинадцятьом учням.
Один з учнів складає слово "Батьківщина ").
10. Букварик. Молодці, діти! Добре старалися, гарно вчилися. Та я пам'ятаю, що з нами працював ще один підручник.
Учні: Математика, математика!
1.Математика: Раз, два, три, чотири, п'ять
Вміють учні рахувать!
Але хто мене не знає,
Хай даремно не гуляє.
Треба всім вивчать сумлінно
Всю таблицю «на відмінно».
Дуже точна я наука.
Хоч і вчити мене – мука,
Але знати треба всім,
Щоб не плутать три і сім!
Виходять першокласники з емблемами цифр
Цифра 0: Є число, що зветься нуль.
Знають його всюди.
Відніми його, давай,
Що було, те й буде.
Кругла наче буква О.
Цифра О, або ніщо.
Цифра 1: Серед чисел я найперша,
Відлік всьому починаю
І хоча я не актриса,
Всяк мене чудово знає.
Ось один, чи одиниця, −
І тонка, й пряма, як спиця.
Цифра 2: А ось це осьцифра два.
В неї, кругла голова,
Довгий хвіст, зігнута шийка.
Отака, як бачиш − двійка.
Цифра 3: Перші цифри – дві сестри.
Ось і третя – цифра три.
Трійку, третій із значків
Складено іздвох гачків.
Цифра 4: Ось чотири жартівливо
Вигинає лікоть вліво.
Цифра 5: Вийшла потім погуляти
На папері цифра п'ять.
Руку вправо простягнула,
Ніжку бубликом зігнула.
Цифра 6: Цифра 6 – немов замок:
Знизу – круг, вгорі – гачок.
Цифра 7: Цифра 7, як кочерга!
В неї бач одна нога!
Цифру 8: У цифри 8 – два кільця
Без початку, без кінця.
Цифра 9: Цифра 9 чи дев'ятка,
Наче в цирку акробатка.
Сторчака, як повернеться,
Зразу в шістку обернеться!
Цифра 10: Як стоїть він сам самісінький,
То не значить нічогісінько!
Та як одиницю поруч
Ми поставимо ліворуч,
То із двох знаків у нас
Цифра 10 станевраз.
Вчитель: Першокласники приготували подарунок для гостей. Увага Гуморинки!
Важка задача
— Скажи, Антон, скільки мама заплатить за 2 кг яблук, якщо кілограм коштує 2 карбованці?
— Не знаю! Моя мама завжди торгується.
Без учителя
— Скільки учнів у вашому класі?
— З учителькою двадцять чотири.
— А без неї?
— А без неї у класі не залишиться жодного учня!
11.Буквар: Шановна Математико, як бачиш діти навчилися читати, писати, знають цифри, вміють рахувати.
2.Математика: Так але я тепер хочу перевірити, чи добре вони засвоїли лічбу в межах десятка. Пограємо в гру "Мовчанка". Я буду читати вам віршовані задачі, а ви за допомогою віял будете показувати відповідь.
1. Вранці лиска Віолета
Смажила собі котлети.
Потім враз чотири з'їла,
П'ять на вечір залишила.
Полічить усі котлети,
Що були у Віолети.(9)
2. Через поле, через ліс,
Дід Мороз – Червоний ніс
Подарунки дітям ніс.
Він чотири подарунки
Дав слухняному Сашку
Ще там трійко залишилось.
Скільки їх було в мішку?( 7)
3. Їжачок додому йшов
Сім лисичок він знайшов
Дві лисички дав сові,
А вороні - також дві.
Решту треба полічити.
Це для вас завдання, діти.(3)
4. Пан Ведмідь по лісу йшов
Десять ягідок знайшов.
Три подарував синиці
І одну –-кумі Лисиці.
Потім на пеньок він сів,
Решту ягід швидко з'їв.
Нам порахувати слід,
Скільки ягід з'їв Ведмідь?(6)
3.Математика. Молодці, діти, ви добре справились із завданням
12.Буквар: Вчіться, діти, не лінуйтесь,
Бо знання − велика сила!
Мудра книга − ваш Буквар,
Двері в світ складний відкрила.
4.Математика:Допитливим, цікавим будь!
Не споглядай байдуже!
В Країну Знань, велику путь
Долай уперто, друже!
20 учень. Добрий Букварику!
Перша книжко!
Хочеться навіть поплакати трішки.
21учень. Жаль розлучатися, хоч і треба
Ми не забудем ніколи про тебе.
22 учень. Спасибі тобі за добру науку.
За паличку першу I першу букву.
23учень. За перше слово, за першу казку
За першої вчительки щиру ласку.
24учень. Ми пам'ятатимем довгі роки
Мудрі, повчальні твої уроки.
13.Буквар. Всі літери прочитані Усіх їх –33.
Тепер всіх вас учитимуть Підручники нові.
(Буквар тричі плескає в долоні .Виходить Читанка і Рідна Мова).
1.Читанка. Я читанка не читана
Навчатиму ваш клас.
Я з вами говоритиму
Про наш прекрасний час
Гра від пані читанки « Так чи Ні»
- Треба гарно вам читати? Так.
- Треба менших ображати? Ні.
- На перерві пострибати? Так.
- А всі парти пописати? Ні.
- Друга треба виручати? Так.
- А треба слухати матусю? Так.
- Учительці робіть все навпаки? Ні.
- Брудне взуття носіть у школу? Ні.
- Завжди старших поважати! Так.
- І малюків не ображати! Так.
Рідна Мова. Я не з лісу, я не з поля,
Нелегка у мене доля.
Через радість та біду
Я з віків до вас іду.
Я дитину колисала,
Батьківщину захищала.
І від роду і до роду
Зберігала свою вроду.
Всі народи мову мають,
Всі пісень своїх співають,
Бо хто має мову рідну,
Той багатий, а не бідний.
2.Читанка. Йдучи до вас на свято, ми підготували цікаві загадки. Спробуйте їх відгадати. ( з кожною відповіддю на загадку
1 Ходить пані по майдані
Куди гляне – трава в'яне. (Коса)
2. Що то за голова,
Що лиш зуби та борода. (Часник)
3. Не говорить, не співає,
А коли хто йде, то господаря сповіщає. (Пес)
4. Не дід, а з бородою, не бик, а з рогами, не корова, а доїться. (Коза)
5. Що над нами догори ногами? ( Муха)
25 учень: Букви старанно вивчали.
Знаємо їх від А до Я
І сторіночку останню
Прочитали з Букваря.
26 учень: Добрий, Букварику, мудра книжко,
Хочеться навіть поплакати трішки.
Жаль розлучатися, хоч і треба.
Ми не забудемо ніколи про тебе.
27 учень: Ми обіцяємо, що будемо гідні,
Ім'я носити горде − українці!
Нові звитяги ми запишемо у книзі
На чистій незаплямованій сторінці.
28учень: Та головне, щоб всі у щасті жили.
Щоб мирні весни розквітали всюди.
Усміхнені, привітні, добрі, щирі
По всій планеті проживали люди.
29 учень: Прощавай, Букварику,
Наш найперший, друже,
Ми тобі, Букварику,
Дякуємо дуже!
14.Буквар. Бажаю вам, дорогі діти, хороших успіхів у навчанні, а вам, шановні батьки –- бачити своїх дітей завжди здоровими і щасливими.
Всі: Хай збудуться всі побажання!
Ходімо сміливо в Країну Знання!
Вчитель. Але ми з дітьми вдячні не лише підручникам.Від першого вересня і до сьогоднішнього дня поруч були батьки.Вони допомагали своїм синочкам і донечкам вчитися.Побажаємо їм сил і терпіння.
Вам, шановнії батьки,
«Спасибі» хочу я сказати
Із щирим учительським теплом
За допомогу у навчанні,
Старанність, витримку, любов,
За участь в виставках робіт,
За те. що вчились рахувати,
Старанно букви всі писати
Та гарно-гарно малювати.
Це – перший крок.
Попереду ще багато років.
Отож, навчайтеся ,батьки,
І кожен день робіть уроки.