Сценарій екологічної гри "Дивосвіт природи". Для 3 класу. Мета: формувати смислову та образну пам'ять, вміння узагальнювати; розвивати кмітливість, швидкусть мислення, творчі можливасті учнів, вміння культурно поводитись на природі; виховувати любов до природи, турботливе ставлення до неї.
1
ВАРАСЬКА ЗАГАЛЬНООСВІТНЯ ШКОЛА І-ІІІ СТУПЕНІВ №2
С Ц Е Н А Р І Й
ЕКОЛОГІЧНОЇ ГРИ
«ДИВОСВІТ ПРИРОДИ»
Підготувала:
Вчитель початкових класів
Пешко Маргарита Владиславівна
м.Вараш, 2018
ЕКОЛОГІЧНА ГРА «ДИВОСВІТ ПРИРОДИ»
Ведуча 3-А:
Наш дивний світ такий, як казка,
Он в небі хмаронька пливе.
Тож бережи його, будь ласка,
Все в ньому гарне і живе.
Он квітка полум’ям палає,
І ясне сонечко блищить.
Чарівна пташечка співає:
Все в дивосвіт прийшло, щоб жить.
Ведучий 3-Б:
Усе, що нас оточує і не зроблене руками людей, - це природа. Спілкування з природою дає найбільшу насолоду та радість, викликає найпалкішу любов до рідного краю, до життя. Природа є джерелом натхнення для художників, письменників, композиторів. Шепіт води, зелених дібров, спів пташок, запах квітів – усе це природа рідного краю. Недарма природу називають ненькою. Всі ми – діти природи, та не всі однаково добре ставимося до неї. Природа потребує постійної уваги, турботи. Ми повинні берегти природу, охороняти її багатства. Сьогодні ми проведемо екологічну гру «ДИВОСВІТ ПРИРОДИ».
Ведуча 3-А:
У нашій грі беруть участь два племені: плем’я «Пінгвінів» і плем’я «Ягуарів».
Презентація команд
Плем’я «Пінгвінів»
Девіз:
Природа рідна – наша втіха,
Тож хай вона не знає лиха.
1-й учень
Дружна зустріч нас чекає,
І плем’я «Пінгвінів» - перед вами.
Нас немало й небагато
А 13 хлопчиків й 15 дівчаток.
2-й учень
Ми всі – звичайні діти,
Вмієм плакати й радіти.
Природу дуже любим ми…
Усі разом:
І друзями їй будем.
Плем’я «Ягуарів»
Девіз:
Ми всі – господарі природи,
Тож збережемо її вроду.
1-й учень
Плем’я «Ягуарів» - молодці!
Ми багато читаєм,
Природу оберігаєм,
І перемогу в боротьбі…
Усі разом:
Здобути бажаєм.
Ведучий 3-Б:
Гра відбуватиметься під таким девізом «З природою живи у дружбі, то й буде вона тобі у службі».
Ведуча 3-А:
Розпочинаємо нашу екологічну гру. Перший конкурс називається «Чорний ящик».
Ведучий 3-Б:
Ви маєте відгадати, що знаходиться в ящику – тварина або рослина. Можете ставити запитання, я буду відповідати вам лише «Так» чи «Ні». Першими ставитимуть запитання плем’я «Пінгвіни». А тепер «Ягуари».
(для плем’я «Пінгвінів» - ведмідь та калина,а для плем’я «Ягуарів» - котик та ялина)
Ведуча 3-А:
Другий конкурс називається «Дуель». Це конкурс капітанів, а племена можуть допомагати. Ми задаємо питання, а вам слід дати відповідь протягом 1 хвилини.
Ведучий 3-Б:
Запитання для «Пінгвінів»:
Ведуча 3-А:
Запитання для «Ягуарів»:
Ведучий 3-Б:
Третій конкурс «Упізнай мене».
За описом тварин плем’я має сказати, про кого йдеться. Хто швидше підніме картку той і відповідає.
Ведуча 3-А:
Ведучий 3-Б:
Ведуча 3-А:
Ведучий 3-Б:
Ведуча 3-А:
Наступний конкурс «Аукціон». Племенам потрібно по черзі назвати якомога більше звірів чи птахів. Розпочинає плем’я «Ягуари». Я називаю першу назву птаха, а вам потрібно продовжити. «Горобець - …»
Ведучий 3-Б:
А для плем’я «Пінгвінів» потрібно назвати назви звірів. Перша назва «Заєць - …»
Ведуча 3-А:
П’ятий конкурс «Гвіздок програми». Команди із зав’язаними очима за 1 хв малюють козу: перші – роги, другі – копита, треті – голову, четверті хвіст, п’яті – тулуб. Після завершення учасники команди презентують «нову породу» кози.
Приготувалися…готові?....розпочали…
Ведучий 3-Б:
Шостий конкурс «Показуха». На картках записані назви тварин. Один учасник із команди пантомімою зображує тварин, а команди відгадують.
Ведуча 3-А:
Розпочинає показувати першу тварину «Пінгвіни» (заєць), другу тварину показує «Ягуари» (кобра). Наступну - «Пінгвіни» (мавпа), і останню тварину показує «Ягуари» (пінгвін).
Ведучий 3-Б:
Наступний конкурс називається «Хто більше?». За роки життя люди так «догосподарювались», що знищили дуже багато видів рослин і тварин. Тепер у природі їх дуже мало, вони потребують охорону, тому занесені до Червоної книги. Дивлячи на екран ви повинні по черзі назвати рослину або тварину, які занесені до Червоної книги. Побачимо, яке плем’я знає їх більше. Хто знає правильну відповідь піднімає карточку.
Ведуча 3-А:
Готуючись до сьогоднішнього конкурсу, племена вивчили цікавинки та прислів’я і приказки про тварин. Послухаймо їх.
(виступи учнів)
Ведучий 3-Б:
Ось і добігла кінця наша подорож у світ природи. Ви всі добре сьогодні попрацювали. Хочеться вірити, що знання, які ви отримали сьогодні, не забудуться ніколи. Тож піклуйтеся про «братів наших менших», будьте природі друзями!
Учень:
Оця стежина веде дитину
У світ природи, дивний світ,
Де є метелик, і є калина,
Сніжинка біла і маків цвіт.
Де соловей співає пісню,
І жайвір сонечко кличе нам,
Вухастий зайчик стрибає в лісі,
Їжак гостинці несе діткам.
І котик Мурчик поруч з тобою,
В росянім лузі телятко мале.
Не скривдь нікого жорстокою рукою,
Що є у світі – то ж все твоє.
За всю турботу та щиру ласку
Природа віддячить тобі не раз.
Тож не поруш чарівну казку,
Нехай усіх вона радує нас.
Заключне слово від вчителя.
Нагородження подяками.