Класна година "Мова наша калинова"

Про матеріал

Класна година "Мова наша калинова" для учнів 2 класу. Класна година орієнтована на виховання любові до рідної мови, цінування її краси та багатства.

Перегляд файлу

 

                                                              Л.А. Іващенко,

учитель початкових класів,

                                                                               учитель вищої категорії,

                                                                      «старший учитель»

 

Мова наша калинова

(відкрита класна година)

 

Мета.Надати учням поняття про те, що рідна мова для кожної людини — це те життєдайне джерело, з якого вона черпає свою енергію, життєву силу, що передається віками, з покоління в покоління цілим народом, рідним краєм; розкривати багатство і красу української мови; розвивати в учнів бажання досконало знати мову свого народу; виховувати любов до рідного слова, рідної землі, Батьківщини.

Обладнання:мультимедійна презентація, предметні малюнки, картки з прислів’ями для роботи в групах, картки з буквами, малюнки з казковими героями.

Хід уроку

І.Організаційний момент

ІІ. Основна частина

Учитель. Прислухайтеся: з ранку й до вечора навколо вас звучить  мова . Ми всі так звикли до цього, що майже не помічаємо звучання її.Мова – це диво,створене людьми, протягом багатьох-багатьох років. Тож розпочнемо ми сьогодні нашу класну годину з вірша.

Учень.

Ніжна, мила, світанкова,

Ясна, чиста, колискова,

Мелодійна, дзвінкотюча,

Дивна, радісна, співуча,

Лагідна, жива, казкова,

Красна, чарівна, шовкова,

Найдорожча, добра, класна,

Мудра, сонячна, прекрасна,

Солов’їна, барвінкова

Наша рідна  ….(мова).

 

Учитель:-Так яка наша рідна мова? (українська)

-Ви вже знаєте, що зараз у нашій школі проходить місячник української мови. Ми дуже багато цікавого  зробили протягом цього місяця. Тож сьогодні ми нашу класну годину присвячуємо рідній українській мові та підведемо підсумки нашій роботі. Тема нашої класної години «Мова -  наша калинова».

Вірш про мову учень:

По-своєму кожна

Пташина співає,

По-своєму кожен

Народ розмовляє.

У мене й народу  мого

Українська є мова чудова,

Своя, материнська.

Учитель:У кожного народу своя рідна мова. І мов різних на Землі дуже багато.Як ви вважаєте скільки існує мов на Землі? Вчені стверджують, що на нашій планеті існує до 5000 мов. Звідціля запитання: для чого людству взагалі потрібна мова?( відповіді дітей)

Недарма,на Україні говорять, що мова–  це душа народу.

Учитель:А тепер, діти, давайте послухаємо чудову пісню про нашу мову та переглянемо відео про те, як ми з вами вивчаємо рідну мову, спілкуємося нею та граємо.

Перегляд відеоролика «Українська мова»

Гра «Вгадай  слово»

  • Уявімо собі, що ми розучилися говорити. Спробуємопожити декілька хвилин без мови.Пограємо у гру «Вгадай словечко». Завдання: один учень виходить до дошки, дивиться на малюнок  та показує слово за допомогою рухів, міміки, а всі діти повинні відгадати це слово ( заєць, яблуко, цибуля, кішка, лимон).

Відгадування загадок

  • А зараз  звернемося до усної  творчості нашого народу та спробуємо відгадати загадки.

1 учень:

Кажуть, щоб хвороб не знати,

Треба всім мене вживати.

Може, ви мене й з’їсте,

Тільки сльози проллєте.(Цибуля)

2 учень:

Всіх на світі я боюсь.

В полі, лісі навкруги

Скрізь у мене вороги.

Часом лізу я у шкоду,

Їм капусту на городах,

Моркву, ріпу, буряки.

Відгадайте — хто такий?(Зайчик)

3 учень:

Соковите, червоненьке,

Круглобоке, солоденьке.(Яблучко)

4 учень:

Хто з хвостиком і з вушками,

В кого лапки з подушками?

Як ступа, ніхто не чує,

Тихо крадучись, полює.

І маленькі сірі мишки

Утікають геть від… (Кішки)

5 учень:

Запах, колір – все відмінне,

Посміхнешся неодмінно.

Як серединку кусати,

Скривить так, що й не впізнати. (Лимон)

Робота в групах «Склади прислів’я»

Завдання: збери зі слів прислів’я та поясни його значення.

1.Від теплого слова і лід розмерзається.

2.Гостре словечко коле сердечко.

3. Слово — не горобець, вилетить — не спіймаєш.

4.Краще переконувати словами, як кулаками.

5.Красне слово — золотий ключ.

6.Мовивши слово, треба бути йому господарем.

Презентація роботи в групах.

 

 

Гра «Відгадай слово»

Завдання: відгадати слово та скласти його.

  1. В Україні є Карпатські та Кримські …
  2. На цих гарних свійських тваринах люди катаються верхи..
  3. У оленя на голові ростуть …
  4. Вночі на небі світять … 

(Гори, коні, роги, зорі)

 

 

Гра «Хто ти»

Завдання:один учень виходить до дошки, вдягає маску, не дивлячись на неї, за підказкою учнів відгадує хто він та назву казки.

 

1.«Жили собі дід та баба. Дід служив на майдані, а баба вдома сиділа, лички пряла. От баба й напала на діда:

 - Зроби мені  і осмоли його смолою.» («Солом'яний бичок»)

 

2.«Жили собі дід та баба, та такі убогі, що нічого в них не було. Ось одного разу дід і каже:

 Бабусю! Піди в комору, назмітай у засіці борошна та спечи...» («Колобок»)

 

3.«Росте та й росте той син, як з води,— не багато літ, а вже великий виріс. Одного разу батько з сином копали колодязь,— докопались до великого каменя. Батько побіг кликати людей, щоб допомогли його викинути. Поки батько ходив, а син узяв та й викинув».(Котигорошко)

 

4.«Росте той синок й росте — і такий став гарний, що баба з дідом не навтішаються з нього.

От як підріс він, то й каже:

— Зробіть мені, тату, золотий човник і срібнеє весельце, буду я рибку ловити та вас годувати!» (Івасик-Телесик)

 

5.«Нюхає Лисичка — добра страва! Встромляє голову до горнятка — не йде голова! Пробує лапою — годі витягнути. Крутиться Лисичка, заскакує відти й відти довкола горнятка — нічого не порадить. А він не дармує. Дзьоб-дзьоб у горнятко та й їсть собі шматочок за шматочком, поки всього не виїв».(Лисичка та Журавель)

 

 

 

Перегляд мультфільму «Слово української дитини»

-Тож, хто ми, діти? Мова наша яка? Мову потрібно любити як кого? 

Учитель:

Щоб розумним й мудрим стати,

Треба рідну мову …(знати)

А щоб вміти говорити,

Треба рідну мову…(вчити).

Знає кожен з нас чудово –

Не прожити нам без…(мови).

Чарівна і калинова

Наша мова…(веселкова)

В ній такі слова чудові,

Хліб і сіль на…(рушникові)

Понад світом хай лунає,

Хай ніхто не… (забуває)

Рідну мову українську,

Мудру, щедру…(материнську).

Підсумок(сонечко) Родина

 

Висновок:

Спілкування                   Мова                        Навчання 

 

                   Життя                             Народ

                                                   Батьківщина

Учитель:  - Що у нас вийшло? (сонечко)

  • Чому ми мову порівняли з сонечком?

Учитель: - Любіть нашу мову, шануйте, вивчайте, і все у нас буде добре!

 

 

Завантаження...
docx
Додано
8 червня 2018
Переглядів
671
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку