Еколого - патріотична гра «Паросток»
З 10 - 16 жовтня учні 1-11класів стали учасниками еколого-патріотичної гри "Паросток", яка проводиться з метою посилення патріотичного виховання учнівської молоді та активізації засобів системи національно-патріотичного виховання. Основними завданнями гри є: виховання громадянина-патріота України відповідального за свою Вітчизну та природу як національне багатство, основу життя на землі; формування розуміння гармонії людини з природою; розширення знань про природу свого краю; розвиток пізнавального інтересу та логічного мислення; спонукання до самоосвіти; сприяння формуванню матеріалістичного світогляду, готовності до активної природоохоронної діяльності; виховання основ глобального екологічного мислення; екологічної культури; виховання бережливого і шанобливого ставлення до традицій України.
Ресурси: людські: учасники гри та вболівальники, педагоги, керівники; інформаційні: інтернет, література; матеріальні: аркуші паперу, компас, лінійки, олівці.
Місце проведення: територія учбового закладу, пришкільна ділянка.
Зміст
І Формування життєво- важливих вмінь та навичок:
1.Оріентування на місцевості за компасом.
2.Гра «Географічна мандрівка».
ІІ Патріотичні складові:
1.Гра «Козацькому роду нема переводу».
2.Виготовлення листівок до Дня захисника Вітчизни».
ІІІ Екологія
1.Екологічна конференція «Земля у нас одна».
У перший день гри учні відвідали теоретичні заняття, де отримали інформацію еколого-біологічного та патріотичного змісту, а також навички орієнтування на місцевості.
І Формування життєво- важливих вмінь та навичок:
1.Оріентування на місцевості за компасом.
Наступного дня вони застосувати свої знання та вміння у практичному турі. Куратором команд 7 та 8 класів став вчитель географії та біології Кузьменко М.В.
Учні за допомогою компаса і плана знаходили об’єкти на шкільній ділянці. В кінцевому пункті були слова: 1команда- Україна, 2команда- єдина, 3команда- держава. Отримали вислів «Україна- єдина держава». Діти були дуже задоволені. (Додаток 1)
Учні 6-9класів прийняли участь в грі, яка відбувалась в шкільних кабінетах географії, біології, історії. Кожна кімната мала свою назву: Галерея кам’яних статуй ( форми рельєфу );Комірчина гнома (корисні копалини );Володіння Чорного мага (клімат);Кімната-акваріум ( гідросфера );Тронна зала королеви Біосферії (живі організми). Команди отримували питання, на які мали дати відповідь.Хто більше набрав балів- отримав перемогу.
2.Гра «Географічна мандрівка»
МЕТА: Розвивати вміння дітей застосовувати набуті знання в нестандартних ситуаціях; виховувати почуття колективізму, навички роботи в команді; розвивати інтерес до географії, як науки.
ОБЛАДНАННЯ: маршрутні листи, зразки корисних копалин, синоптична карта.
Вступна частина
Ознайомлення з правилами гри, видача маршрутів.
Вчитель:
О, мудрі шукачі пригод!
фортеця знань Вітає вас
Прийдеться взнати вам турбот
Гру починати настав час.
В фортеці нашій – п’ять кімнат
В собі підказочки ховають.
Щоб загадки вам загадать
П’ять магів там на вас чекають.
Загадки ті ви розгадайте,
Скоріш підказки заберіть,
Суперників ви не чекайте
І враз до шостої біжіть –
Якщо ж не вдасться відгадати -
Невірну відповідь дасте,
Прийдеться з магом залишати
Заручника свого за те.
А в шостій ви кімнаті швидко
Чарівне слово соберіть
Щоб прочитати було видко
Його на дошці прикріпіть
Коли ж закінчиться змагання
В якому ви були старанні -
То переможець гри (на біс)
Отримає смачний сюрприз
Основна частина
Проходження командами маршруту.
Кімнати „фортеці знань”:
Заключна частина
Підбиття підсумків, визначення і нагородження переможців.
Завдання магів
№ 1. Галерея кам’яних статуй
6 клас
1. Гірський чи рівнинний рельєф переважає в нашій області?
7 клас
1. Які гори є найвищими в світі і як називається найвища їх вершина?
8 клас
1. На якій великій рівнині ми з вами проживаємо?
9 клас
1. Назвіть дві гірських вершини і три низовини України.
№ 2. Комірчина гнома
Розпізнайте корисні копалини
6 клас
Вугілля, пісок, крейда
7 клас
Граніт, глина, сірка
8 клас
Кухонна сіль, залізна руда, пісковик
9 клас
Мармур, мергель, торф
№ 3. Володіння Чорного мага
Опишіть погоду в місті ... за синоптичною картою
№ 4. Кімната – акваріум
6 клас
1. Назвіть найбільшу річку України. Яка річка протікає в нашій місцевості?
7 клас
1. Найдовша річка світу це - ..., а найглибше озеро - ... . ?
8 клас
1. Найдовша річка світу це - ..., найповноводніша - ... . Найбільше озеро світу - ..., найглибше озеро - ... .
9 клас
1. назвіть п’ять найбільших річок України та три озера, різні за походженням.
№ 5. Тронна зала королеви Біосферії
Я читаю вам слова -
Може, зайві будуть там.
Їх знайти допоможіть,
i чому так, поясніть!
6 клас
1. Фазан, лисиця, косуля, кенгуру, журавель, гадюка .
2. Чебрець, ромашка, полин, кактус, ковила, горицвіт.
7 клас
1. Тхір, вуж, куниця, махаон, орел, леопард.
2. Ковила, ліана, деревій, шафран, типчак, ромашка.
8 клас
1. Чорногуз, комар, ящірка, одуд, гієна, борсук.
2. Полин, орхідея, фіалка, ковила, чебрець, калина.
9 клас
1. Мурахоїд, жаба, вовк, куріпка, косуля, гадюка.
2. Типчак, дикий тюльпан, горицвіт, бамбук, дуб.
Для відгадування обирається якийсь вислів з такої ж кількості слів, як і кількість команд.
Наприклад для 4 команд:
Підказками є літери, або словосполучення з одного слова. Так, кожна команда „збирає” своє слово, а в результаті усієї гри, отримуємо вислів.
Хто найшвидше це зробить, той виграв!
Першими пройшли маршрут, отримали максимальну кількість балів - команда 9Б класу. (Додаток 2) Другими прийшла команда 9Акласу, третіми команда 7класу. Діти отримали багато позитивних емоцій, розширили знання про природу рідного краю, землі.
На третій день учні 9х класів прийняли участь в грі «Козацькому роду нема переводу». Керівник: вчитель історії Криворучко С.А.
ІІ Патріотичні складові:
1.Гра «Козацькому роду нема переводу».
Мета: розширити і закріпити знання учнів про Україну та її культуру, історію, звичаї. Перевірити та доповнити знання про козаків – славних захисників рідної землі. Прищеплювати інтерес до вивчення географії, історії, звичаїв і культури країни.
Учасники: вчитель, учні.
Вчитель:
У боротьбі за незалежність України ми передусім зобов’язані українському козацтву. Сьогодні відроджується козацька слава, дух лицарства у генах українського народу. Сьогодні ми проведемо виховний захід «Козацькому роду нема переводу», який буде складатися з кількох турів.
Для початку пропоную поділитися на 2 команди .
Давайте перевіримо, що ви знаєте про державу в якій живете.
Правильна відповідь на питання 1 туру оцінюється в 1 бал
І тур «Моя держава – Україна»
1. Яку назву за Конституцією має твоя держава?
2. Назвіть головних керівників нашої держави (Президент, Голова Верховної Ради, Прем’єр-міністр).
3. Які ви знаєте державні символи?
4. Від якого слова походить тризуб, або яке слово зашифроване в його назві?
5. Що символізує наш державний прапор?
6. Розкажіть напам’ять або проспівайте Гімн України.
7. Назвіть, або покажіть, які предмети або рослини є національними символами України. (Рушники, калина, верба, вишиті сорочки)
8. Коли наша держава стала незалежною? (24 серпня 1991 р.)
9. Хто став першим Президентом незалежної України? (Л. Кравчук)
Вчитель:
Підсумки туру. А зараз ми розпочнемо 2 тур. Умови тіж, лише правильна відповідь оцінюється в 2 бали
ІІ тур «Наша Україна – на планеті Земля»
1. Де розташована Україна? (У східній півкулі, в Європі)
2. Назвіть країни, з якими межує Україна. (На сході – Росія, на півночі – Білорусь, на заході – Польща, Словаччина, Угорщина, Румунія, Молдова)
3. Які моря омивають територію України? (Чорне та Азовське)
4. Які ви знаєте найбільші річки України? (Дніпро, Дунай, Південний Буг, Дністер, Десна)
5. Назвіть гори України. (Карпати, Кримські гори)
6. Скільки областей має Україна
Вчитель: Підведемо підсумки 2 туру. Всі ми діти неньки-України, а тому повинні добре знати свою історію. Наше минуле тісно пов’язане з козаками. Ось і перевіримо наскільки добре ви ознайомлені з історією козаків.
Відповідь на питання 3 туру – 3 бали.
ІІІ тур «Україно, Україно, славний край козаччини!»
1. В свій час козацький рух очолювали відомі українські гетьмани. Давайте згадаємо їх. (Петро Сагайдачний, Іван Сірко, Петро Дорошенко, Богдан Хмельницький, Іван Мазепа)
2. Кому надавали козаки найвищу виконавчу владу? (Кошовому отаману)
3. Хто командував загоном з 2,5 тис. козаків, яких взяв до себе на службу французький кардинал Ришельє? (Полковник Богдан Хмельницький)
4. Як називали у ХV – XVІІІ ст. вільну людину із селян чи міської бідноти, утікачів від утиску феодалів, жителів Запоріжжя, Дону?(Козак)
5. Яку назву мав козацький погріб, у якому знаходилися коштовності, гроші (казна), харчі? (Скарбниця)
6. Як називали на Січі всі символи й атрибути козацького війська?
ІV тур «Родина і Україна».
Вчитель:
Ми з вами український народ, який складається з родин малих і великих, дружніх і працьовитих. А, щоб родина наша була великою і щасливою, треба шанувати батьків своїх. Це завжди було в традиціях нашого народу і відобразилося в прислів’ях. А зараз завдання: відгадайте кінцівку прислів’я.
1. Яке дерево, такі в нього квіточки, які батьки, …(такі їхні діточки).
2. Який кущ, така і калина, яка мати … (така і дитина).
3. Який дуб, такий тин, … (який батько, такий син).
4. Яка гребля, такий млин, … (який батько, такий син).
5. Яка яблунька, …(такі й яблучка).
6. Яка клепка, така й бочка, …(яка мати, така й дочка).
Слово надається жюрі конкурсу.
V тур «Хто це? Або що це?»
1. Назвіть український народний багатострунний музичний інструмент. (Бандура)
2. Різаний або рваний шматочок прісного тіста, зварений у юшці. (Галушка)
3. У Київській Русі – постійне княже військо. (дружина)
4. Укріплений пункт з міцними, тривалими спорудами, призначені для довготривалої кругової оборони. (Фортеця)
5. Які страви складали основу козацької кухні? (Борщ і вареники)
6. Прапор, бунчук, булава, печатка, литаври. (Це атрибути козацької влади або клейноди)
Підрахували бали, визначили переможця- 9Бклас, команди-суперники привітали одна одну. Нагородження грамотами.(Додаток 3)
2.Виготовлення листівок до Дня захисника Вітчизни».
Учні 1-6класів виготовили листівки до Дня захисника Вітчизни.
ІІІ Екологія
Учні 11, 8 класів прийняли участь в конференції.(Додаток 4) Керівник:Бондаренко Є.Б.
1.Екологічна конференція «Земля у нас одна».
Екологічна конференція «Земля у нас одна»
Мета: поглибити і систематизувати знання учнів про джерела техноген- ного забруднення навколишнього середовища, про вплив хімічного забруд- нення на природу і людину; оволодіти навичками і вміннями природоохо- ронного характеру; підвищити пізнавальну активність учнів. ОБЛАДНАННЯ: Плакати з висловами, карта України, підписи : „географ”, „хімік”, „біолог”.
План конференції
І. ВСТУП
1. Перегляд кліпів про природу і слухання вірша під музику Ліста
„AVE MARIA”.
2. Вступне слово вчителів географії і хімії.
3. Виступ учнів.
ІІ. ОСНОВНА ЧАСТИНА
1. Забруднення атмосфери і можливі наслідки:
а) озонові діри;
б) кислотні дощі.
2. Забруднення гідросфери в результаті господарської діяльності людини:
а) води суходолу;
б) Світовий океан.
ІІІ. Підсумки конференції
1. Заключне слово вчителя
2. Виступ учнів.
Підсумки: Під час проведення еколого- патріотичної гри «Паросток» розширили і закріпили знання учнів про Україну та її культуру, історію, звичаї; формували розуміння гармонії людини з природою; розширили знання про природу свого краю; розвивали пізнавальний інтерес до вивчення географії та біології; сприяли формуванню матеріалістичного світогляду, готовності до активної природоохоронної діяльності; виховання основ глобального екологічного мислення; екологічної культури; виховання бережливого і шанобливого ставлення до традицій України.
Додаток 1
Додаток 2
Додаток 3
Управління освіти міської ради м. Костянтинівки
Міський методичний кабінет управління освіти міської ради м.Костянтинівки
Всеукраїнська дитячо-юнацька еколого–патріотична гра
«Паросток»
Підготували:
Кузьменко М.В., вчитель географії, біології
Криворучко С.А., вчитель історії
Бондаренко Є.Б., вчитель хімії та біології
НВК «Загальноосвітня школа
І-ІІІ ступенів – дошкільний
навчальний заклад»
Костянтинівка
2016