Сценарій інтелектуальної гри "Інформатичний калейдоскоп"

Про матеріал

Інтелектуальна гра для учнів 10-11 класів. Команди хлопців та дівчат змагаються в цікавих конкурсах:«Візитівка», «Розминка», «Логіка справжнього програміста», конкурс капітанів, «Змагання із штучним інтелектом» та «Де логіка?», щоб дати відповідь на одвічне запитання: "Хто розумніший?".

Перегляд файлу

Міністерство освіти і науки України

Державний професійно-технічний навчальний заклад

«Переяслав-Хмельницький центр професійно-технічної освіти»

 

 

Сценарій інтелектуальної гри

 

 

 

 

Підготувала і провела

викладач інформатики вищої категорії

Переяслав-Хмельницького ЦПТО

Кацалап Лариса Миколаївна

 

 

м.Переяслав-Хмельницький

2018

 


Мета: повторити та закріпити основні поняття інформатики; розвивати логічне мислення, пізнавальні інтереси; удосконалювати вміння та навички при роботі з комп’ютером; виховувати зацікавленість до професії оператор комп'ютерного набору; створити умови для формування в учнів груп компетентностей: соціальної, інформаційної,комунікативної, творчої.

 (Звучить музика. Гра супроводжується  мультимедійною презентацією)

Вчитель. Добрий день шановні друзі. Щиро вітаю усіх, хто завітав до нас на інтелектуальну гру «Інформатичний калейдоскоп».  Хтось з великих казав: „Якщо в календарі нічого немає, а на душі негаразди, то потрібно придумати маленьке свято і відзначити його”. Сьогодні невелике свято знань, кмітливості та інтелекту  організували для вас учні групи № 2. Для них це не просто чергове змагання, сьогодні вони будуть демонструвати свої знання, навички, вміння, ерудицію, та професійну майстерність. Одвічне питання: «Хто розумніший? Дівчата чи хлопці?»  Важко сказати.  Та результати ДПА з української мови, яка була проведена в межах ЗНО, показали, що рівень успішності дівчат на 13% вищий, ніж у хлопців. Хто краще знає інформатику хлопці чи дівчата ми зараз з вами дізнаємося. Отож запрошуємо до гри команду дівчат « ІТ-GIRLS». А зараз вітаємо команду хлопців «Natus Vincere».

Командам  я бажаю чудової гри та оптимістичного настрою і хочу подарувати горішки – такий собі «Граніт науки». Вони не просто символізують міць знань, які протягом навчання ви отримали та отримаєте, а й стимулюють роботу мозку. А останній стане вам  у нагоді.

Вболівальникам бажаю добре провести час, дізнатися багато корисної та цікавої інформації і не шкодувати оплесків для підтримки своєї команди.

Слідкувати за грою учасників, оцінювати їх відповіді будуть високоповажні судді. (Представлення членів журі)

Вчитель. Команди будуть змагатися в таких конкурсах:

  1.               «Візитівка»
  2.               «Розминка»
  3.               «Логіка справжнього програміста»
  4.               Конкурс капітанів
  5.               «Змагання із штучним інтелектом»
  6.               «Де логіка?»

Вчитель. Отож починаємо і перший конкурс «Візитівка». Капітан має представити учасників команди, девіз та емблему. (Попередньо учні готують презентації) Конкурс оцінюється у 5 балів.

Вчитель. Дякую за візитку, слово журі.

Вчитель. Другий конкурс «Розминка».  Прошу капітанів команд озброїтися сигнальними кнопками і уважно слідкувати за запитаннями. Першими відповідає команда яка швидше натисне кнопку.  Готові? Почали!!!

  1.               Програма, що дозволяє створювати макети поліграфічних видань, належить до...

а) текстових редакторів;

б) поліграфічних систем;

в) видавничих систем.

  1.               Американець  з  корейським прізвищем, який створив технологію «Всесвітня павутина» чи WWW 

А) Тім Бернерс Лі;

Б) Стів Джобс;

В) Дуглас Енгельбарт.

  1.               Що таке HTTP?

А) протокол передачі файлів;

Б) протокол передачі гіпертексту;

В) мова для розмітки сайтів.

  1.               Копірайт це:

А) захист авторських прав;

Б) пристрій для копіювання інформації;

В) програмне забезпечення для сканера.

  1.               Частина комп'ютерної системи, яка містить основні компоненти ПК, це:

А) материнська плата;

Б) блок живлення;

В) системний блок.

  1.               Операція над фрагментом з метою його наступного повторення.

А) дублювання;

Б) переміщення;

В) копіювання.

  1.               В середовищі програмістів крім офіційної наукової термінології можна почути багатий комп'ютерний сленг. Що з даного сленгу означає слово кракозябла 

А) символ @;

Б) незрозумілий символ;

В) невідома вірусна програма.

  1.               Продовжуємо тему сленгу і наступне питання, що означає слово мізки ?

А) мікропроцесор;

Б) материнська плата;

В) оперативна пам'ять.

  1.               Глобальна мережа підключених до Інтернету пристроїв, оснащених сенсорами, датчиками, засобами передавання сигналів.

А) інтернет речей;

Б)інтернет пристроїв;

В)штучний інтелект.

  1.          Хто такі кіберофоби?

А) люди, що грають в комп’ютерні ігри;

Б) люди, які бояться комп’ютера та все, що з ним пов’язане;

В) люди, які весь вільний час перебувають у віртуальному світі.

  1.          Папку з яким ім’ям не можна створити в операційній системі Windows?

А) con;

Б)  windows;

В)  bill.

  1.          Google-це не тільки пошукова система в Інтернеті, а й математична величина. Чому вона дорівнює?

А) 1*10100

Б) 1*1050

В) 1*1010

Вчитель. Дякую командам за роботу . Запрошую до слова журі.

Вчитель. Що робить програміста дійсно неперевершеним? Деякі вважають, що позитивний настрій, або темний куток і стіл, заставлений моніторами. Я думаю, що неперевершеним його робить логічне мислення. Отож оголошую конкурс  «Логіка справжнього програміста»

За даними визначеннями відгадайте комп'ютерний термін або поняття інформатики, яке є багатозначним словом. Кожній команді буде запропоновано 6 термінів. За кожну відповідь 2 бали, якщо команда не має відповіді або відповідь невірна шанс є в суперників, які отримають 3 бали за відповідь. 

Запитання для команди « ІТ-GIRLS»

1. Своєчасна, об'єктивна, хибна, перевірена, повна, вичерпна, секретна, масова, генетична, газетна, телевізійна, науково-технічна. (Інформація).

2. Життєва, телевізійна, обов'язкова, показова, концертна, циркова, соціальна, політична, шкільна, бухгалтерська, комп'ютерна, системна, прикладна, офісна, мультимедійна, професійна, розважальна, освітня, мережева, ігрова.(Програма).

3. Велике, високе, пластикове, діалогове, вузьке, слухове, закрите, відкрите, розбите, розкрите, відновлене, активне, неактивне. (Вікно).

4. Текстовий, графічний, програмний, системний, виконуваний, командний, пакетний, прихований, архівний. (Файл).

5. Чесне, добре, гучне, красиве, рідкісне, власне, повне, доменне. (Ім'я).

6. Шаховий, ігровий, бортовий, кишеньковий, домашній, головний, мережевий, аналоговий, цифровий, портативний, персональний. (Комп'ютер).

Запитання для «Natus Vincere»

1.  Життєвий, морський, повітряний, залізничний, молочний, тернистий, повний. (Шлях).

2. Повна, порожня, споживча, плетена, баскетбольна, сміттєва. (Корзина).

3. Рубаний, декоративний, піктографічний, заголовний, текстовий, масштабований, звичайний, напівжирний, друкарський, набірний. (Шрифт).

4. Дірява, слабка, коротка, вічна, історична, генетична, моторна, внутрішня, постійна, оперативна, зовнішня. (Пам'ять).

5. Хребетний, місячний, автоматний, популярний, музичний, метальний, магнітний, гнучкий, жорсткий, лазерний, системний, віртуальний. (Диск).

6. Сіра, біла, оптична, оптико-механічна, безпровідна, трьохкнопкова. (Миша).

Вчитель. Дякую командам. Ви плідно попрацювали. Слово суддям.

(Для конкурсу капітанів використовується сенсорна дошка)

А зараз прийшов час позмагатися нашим капітанам. Перед вами кодове слово «Інформатизація». Ваше завдання скласти кросворд із літер даного слова. Слова не повинні повторюватися. Починайте.

Давайте подякуємо капітанам за кросворд я переконана, що судді гідно їх оцінять.

 

Вчитель. Наступний конкурс  «Змагання із штучним інтелектом»

Кожна команда має делегувати для виконання цього завдання по двоє учасників. Вони будуть змагатися з нейронною мережею  «quick draw». Машина сама оцінить ваші малюнки, якщо вона впізнала рисунок, ви отримуєте 1 бал. Максимальна оцінка для одного учасника 6 балів. Отож ви можете принести команді 12 балів.  Першими починають представники команди«Natus Vincere». Естафету продовжують учасники команди «ІТ-GIRLS».

 

Ведуча. Ми ще раз переконалися, що людина розумніша за штучний інтелект. Дякуємо вам за художні шедеври і переходимо до наступного конкурсу «Де логіка?».

На слайдах з’являться картинки  за допомогою яких зашифровані відомі фрази  із віршів, пісень та українські  приказки. За кожну правильну відповідь 1 бал. Першими відповідає та команда, яка натисне на сигнальну кнопку. Це батл. Починаємо.

Вчитель.   Кажуть, що філософський камінь перетворює будь-який метал на золото. Багато віків вчені шукають цей камінь, але мені здається, що він тут, поряд. І називається простим словом  «знання».

Саме ваші знання сьогодні, шановні учасники, стали тим магічним засобом, що перетворив нашу зустріч на справжнє свято. Ви - справжні лідери, і ви чудово справилися із завданнями.   А зараз настав час підвести підсумки наших конкурсів слово журі.

(Журі оголошують результати, команди нагороджуються золотими та срібними медалями)

Вчитель. Я хочу подякувати командам за вдалу гру, вболівальникам - за активну підтримку своїх команд, журі - за чесне та компетентне суддівство. Сподіваюся, що наше свято всім вам сподобалося. Дякую за увагу. Усім щасти!

 

docx
Додано
8 листопада 2018
Переглядів
484
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку