Сценарій тренінгу "Будь зміною-об'єднаймося для кращого Інтернету"

Про матеріал

Тренінг розрахований на учнів 10-11 класів. Може бути проведений в рамках тижня інформатики або в День безпечного Інтернету. Мета: ознайомити дітей з правилами спілкування в Інтернет, з небезпечними кібертехнологіями, з якими можуть зустрітися діти, працюючи в Інтернеті, виховання культури спілкування он-лайн. Під час тренінгу учні виконують такі вправи: «Інтернет-дерево», «Хто більше», «Моделюємо мережу», "Хто надіслав листа?", відповідають на питання анкети.

Перегляд файлу

Міністерство освіти і науки України

Державний професійно-технічний навчальний заклад

«Переяслав-Хмельницький центр професійно-технічної освіти»

 

 

Сценарій тренінгу

 

 

 

 

https://4.bp.blogspot.com/-6mAFUbZrbd4/WJ9M2RTJXNI/AAAAAAAAAiY/YHq0LcNSZ0QO56EdPshpeJoHQAhNPs5egCLcB/s1600/%25D0%259D%25D0%25BE%25D0%25B2%25D0%25B8%25D0%25B9%2B2.jpg

Підготувала і провела

викладач інформатики вищої категорії

Переяслав-Хмельницького ЦПТО

Кацалап Лариса Миколаївна

 

 

м.Переяслав-Хмельницький

Мета: ознайомити дітей з правилами спілкування в Інтернеті, з небезпечними кібертехнологіями, з якими можуть зустрітися діти, працюючи в Інтернеті. Розвивати вміння спілкуватись в соціальних мережах та чатах. Провести психологічний тренінг «Інтернет-дерево», «Хто більше», «Моделюємо мережу» з метою виховання культури спілкування. Визначити правила безпечного використання Інтернету, провести анкетування та визначити залежність учнів від Інтернету. Перевірити якість засвоєння отриманих знань.

Обладнання: презентація, відеоролик про безпеку в Інтернеті, ПК, проектор, стікери, фломастери, скринька для листів.

Хід тренінгу

Вступне слово вчителя: ознайомлення з темою заходу, метою:

Кожен рік в лютому місяці у світі відзначається День безпечного Інтернету. Інтернет є таким, яким ми створюємо його щодня: він є кращий і доброзичливий настільки, наскільки кожний з нас є ввічливим та позитивним онлайн. 

Давайте познайомимося із правилами проведення тренінгу. 

  1.               Цінувати час 
  2.               Говорити по черзі
  3.               Говорити коротко і не часто, по темі
  4.               Говорити тільки від свого імені 
  5.               Бути позитивними до себе та до інших (Бути  +) 
  6.               Правило додавання (Я + Ти + Ми)   
  7.               Правило поваги до своєї і протилежної статі (♀ + ♂)
  8.               Правило добровільної активності
  9.               Правило конфіденційності  

Вправа 1: гра «Інтернет - дерево»

На дошці малюється дерево. Учасникам тренінгу  пропонується придумати собі «нікнейм» та написати його на отриманих стікерах. Після чого кожен з учасників виходить і наклеює свій стікер з «нікнеймом» на дерево та розповідає про себе: своє реальне ім’я, рід заняття, хобі, та чому він придумав такий «нікнейм».

Після виконання вправи порівняти отримане дерево з мережею інтернет: так само як багато гілочок на дереві, так багато і користувачів у мережі інтернет.

Вправа «Хто надіслав листа?» Написати позитивне побажання і приклеїти стікер до інтернет-дерева, поруч із їхніми нікнеймами. Власники нікнеймів відгадують, хто їм надіслав листа. В інтернет просторі важко зрозуміти, хто знаходиться по той бік комп’ютера. Висновок учителя: так само відбувається зі спілкуванням в Інтернет просторі. Дуже складно перевірити, хто саме пише вам листи, побажання, спілкується з вами. В Інтернет просторі не існує почерків, тому ніколи не здогадаєтесь, хто знаходиться по той бік комп’ютера або мобільного телефону. То ж будьте завжди обережними під час користуванням Інтернетом.

Вправа 3:  Гра «Хто більше?»        Яку Інтернет-термінологію ви знаєте?

Вам пропонується поділитися на команди. Кожна команда  за 3 хвилини повинна написати  якомога більше Інтернет-термінологій, тобто все, що пов’язано з Інтернетом. Але назви сайтів писати не можна. Далі кожна з команд називає одне слово по черзі. Якщо в іншій команді воно є, обидві групи закреслюють слово. Перемагає той, в кого найбільша кількість незакреслених слів.


Вправа 4: «Ситуації»

А тепер давайте з вами розберемо декілька життєвих ситуацій, що можуть трапитись з вами в інтернеті, та з’ясуємо що ж треба робити в таких ситуаціях.

Уважно прочитайте листи. Яку відповідь ви дасте на них? Обґрунтуйте.

Лист 1. Привіт! Мене звати Сашко. Мені 15 років. Я живу в Переяславі-Хмельницькому. Шукаю друзів по переписці. Я полюбляю комп’ютерні ігри, читати книги, дивитися телевізор. Я мрію подорожувати. Хочу побувати в Лондоні ....

Лист 2. Привіт! Мене звати С. Я хочу з тобою познайомитися. Мені 30 років. Я живу в Сполучених Штатах Америки. Я маю власну фірму. У мене свій двохповерховий будинок. Я збираюся відвідати Україну. Може ми зустрінемося? Пришли мені свою фотокартку та домашню адресу.

Лист 3.

Всім!!!

Наша організація займається збиранням коштів для потерпілих від повені в N. Ми купуємо їжу, теплі речі для тих, хто втратив домівки. Не будьте байдужими до чужого горя! Хто скільки може. Наш рахунок № 123456789.

Вдячні діти Вас ніколи не забудуть.

Дякуємо.

(учні відповідають на листи, обґрунтовуючи)

Вправа 5:  Анкета «Рівень поведінки в Інтернеті»

Виберіть, будь ласка, один із двох варіантів відповідей (А або Б) той, котрий найкраще підходить для опису вашої поведінки в Інтернеті й відзначте його галочкою. У цій анкеті немає правильних або неправильних відповідей.

Анкета «Рівень поведінки в Інтернеті»

1. Коли вам сумно ви:

А)  заходите в Інтернет;

Б) не відчуваю необхідності в Інтернеті.

2) Коли Ви проводите в Інтернеті менше часу, ніж завджи…

А) відчуваю себе подавлено;

Б) емоційний стан не залежить від того, скільки часу я проводжу в Інтернеті

3. Моє захоплення Інтернетом…

А) заважає моєму навчанню, роботі, відносинам з людьми поза Інтернетом;

Б) не заважає навчанню, відносинам з людьми.

4. Більшість моїх знайомих…

А) не знають скільки часу я насправді проводжу в Інтернеті;

Б) знають скільки часу я насправді проводжу в Інтернеті.

5. Я намагаюся…

А) зменшити кількість часу, яку я проводжу в Інтернеті;

Б)  не зменшувати кількість часу, яку я проводжу в Інтернеті.

6. Коли я не в Інтернеті, то…

А) Часто думаю про те, що там відбувається;

Б)Я рідко думаю про нього.

7. Я надаю перевагу…

А) спілкуванню з людьми та пошуку інформації через Інтернет, а не в реальному житті;

Б) не завжди вдаюся до допомоги Інтернету, коли мені потрібно знайти інформацію або поспілкуватися.

Ключі. 

Вибір варіанта "А" оцінюється в 1 бал, вибір варіанта "Б" - 0 балів.

Від 0 до 3 балів  - не зловживаєте Інтернетом.

Від 3 до 5 балів - звичайний користувач, але інколи забагато часу проводите в Інтернеті.

Від 6 і вище Ви занадто багато часу проводити в Інтернеті. Озирніться навколо - на світі є стільки цікавого, поспілкуйтесь з друзями.

Вчитель.

Думаю, цей коротенький тест допоміг вам визначитися з рівнем поведінки та подумати над тим, добре це чи погано.

А зараз давайте разом сформулюємо правила розумного користувача Інтернету.

Шість правил розумного користувача Інтернету:

  1.               Я буду поводитись в Інтернеті чемно і не ображати інших.
  2.               Я буду залишати негарні веб-сайти.
  3.               Я буду зберігати свій пароль в таємниці.
  4.               Я буду розповідати своїм батькам про проблеми й користуватися їхньою підтримкою.
  5.               Я буду шукати цікаві веб-сайти й ділитися посиланнями зі своїми друзями.
  6.               Я знаю, що можна бути легко обманутим і не буду повідомляти реальні імена, адреси й номери телефонів.

Вправа 6: «Моделюємо мережу»

Як ви думаєте чи можемо ми фізично  показати роботу мережі? (Відповідь учнів: «так»). Яким чином ми це зробимо? (Відповідь: «станемо в коло та візьмемося за руки»). В колі учні передають повідомлення один одному через рукостискання.

Перегляд соціального відеоролику, відзнятого учнями «Зміни своє життя» http://larisakacalap.blogspot.com/p/blog-page_23.html

Підсумок тренінгу.

Наш тренінг дійшов логічного завершення. Подумайте, друзі, щоб ви взяли із собою з тренінга. Давайте запакуємо наші валізи. Що ви в них покладете?

        (Учні висловлюють свої думки, що їм запам’яталось з проведенного тренінгу, що стане їм корисним у житті)

 

Середня оцінка розробки
Структурованість
5.0
Оригінальність викладу
5.0
Відповідність темі
5.0
Загальна:
5.0
Всього відгуків: 1
Оцінки та відгуки
  1. Rudnichenko Elena
    Дуже гарний матеріал, дякую!
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
docx
Пов’язані теми
Інформатика, 10 клас, Сценарії
Додано
9 листопада 2018
Переглядів
7519
Оцінка розробки
5.0 (1 відгук)
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку