Сценарій "Луки мого дитинства"

Про матеріал
сценарій використаний для участі у конкурсі "Земля наш спільний дім" 2023. розкриває суть і значення природного середовища, його цілісність,зв'язки між усіма компонентами екосистеми, має інформаційне, природоохоронне значення, виховує етичне ставлення до середовища, живої природи,розвиває екологічне мислення.
Перегляд файлу

Сценарій виступу

Екологічної агітбригади

Козлівського ліцею

« ВЕСЕЛКА»

Тема: Луки мого дитинства

(двоє дітей  декламують вірш під звуки природи)

Агов на луг, де трави зеленіють

Де квітнуть конюшини, жовтеці,

Де полинові роси пахнуть як в дитинстві,

Лоскочуть ніжно тонконіг і спориші.

Ходім в долину, де Восушка кличе,

Чарівним жайворонка голосом дзвінким,

Де гул джмелів і бджіл , немов колише,

У спогадах дитячих наших днів.

І щоб було куди нам линути думками,

І щоб було нам спогад звідки взяти,

Ми вперше щиро, чесно і завзято,

Вам обіцяємо природу захищати!

Представлення команди

Вас вітає екологічна агітбригада  Козлівського ліцею  «ВЕСЕЛКА»

  1. Саме веселка показує яка природа різнобарвна!
  2. Веселка – ніби посмішка неба у відповідь на щасливу Землю!
  3. Веселка – результат дружби яскравого сонечка і чистої води!
  4. Веселка – радість після грози!
  5. Ми(разом) як і веселка

В – веселі

Е – енергійні

С – світлі

Е – екологічно освічені

Л – любителі природи

К – кмітливі

А – активні

Наш девіз: Життя  - безцінний дар, життя оберігай.

 

Автор.

Розкажемо вам казочку- небеличку,

Про дівчинку Конюшинку невеличку,

Вешталась по світі, горювала,

Де б їй прихиститися все шукала.

 

Виходить конюшинка

Ой ліс –лісочок, повітря свіжого ковточок.

Може б я тут оселилась ,

Під дубочком вкорінилась?

Між барвінком і мохами

Буде весело тут з вами.

 Під звуки лісу Конюшинка сідає під дубочком

 

Дуб

Простягну широкі віти, пригорну тебе дитино,

Від джмелів, вітрів, і спеки захищу тебе єдину!

Конюшинка

Не сердься  на мене дуже,

Я не зможу тут мій друже.

Сонечка весь день не бачу,

Без вітрів сумую , плачу.

Дякую за доброту, але мабуть я піду.

 

Виходять інформатори.

  1. Недарма наша Конюшинка  шукати щастя пішла до лісу, адже внаслідок первинної сукцесії більша частина лісів утворилася на місці колишніх лук.
  2. Сукцесія- це процес утворення природніх екосистем таких от як  ліс, ставок чи лука.
  1. Якщо Конюшинка   не змогла жити у лісі, куди ж їй далі йти?

Автор.

Далі путь свою тримала ,

А куди й сама не знала.

Прямувала без тривоги,

Збила бідолашна ноги.

Вирішила відпочити

Ніжки у воді помити.

Виходить конюшинка , сідає на берег звісивши ноги.

Річко, люба, добра  ти,

В тобі стільки чистоти,

І життя в тобі вирує ,

Риби , рак, ряска ликує.

Стрілолист і осока,

Може б я тут проросла?

Річка. 

Я не проти заходи,

Всім тут вистачить води,

Можеш навіть не старатись,

Корінцями не триматись.

Просто плавай і пірнай,

Та про сонце забувай!

Конюшинка

Ні не можу, я боюсь!

Річко , люба я втоплюсь!

Ще й без сонця, без тепла,

Жити тут я б не змогла.

Без земельки під ногами…

Буду я прощатись з вами.

Виходять Інформатори.

  1. Чому в річці не сподобалося Конюшинці?
  2. насправді  річки мають тісний зв'язок з луками.
  1. Особливий тип лук- заплавні луки, що розташовуються у долинах річок. Тут багато джерел і навіть утворюються болота.
  2. А ще наші козлівські луки теж простякнулися у долинах  річок Восушки  та Цицорки. Ранньою весною тут може стояти вода і такі місця приваблюють лелек, журавлів.
  1. Тому для життя заплавних лук найпершою умовою є здорова, чиста річка і незамулені джерела!

Кують зозулі, спокійна мелодія.

Виходить Конюшинка

Ой як любо, мабуть гай?

Справжній спокій, справжній рай,

Ось  берізки білокорі  з горобинами стоять,

На світанку між собою про діброву гомонять.

Берізка.

-         Хто ти? Звідки? Йдеш далеко?

-         Конюшинка я мала.

Горобина.

-         Звідки путь твоя , Скажи?

Конюшинка

Де я тільки не була…

Трохи в лісі проживала,

У річці плавала, пірнала.

Та все марно, все дарма!

Все не те! Чи я не та?

Берізка.

Не сумуй мала дитино,

Справді ліс тобі не місце,

Річка теж для риб й осоки.

Можеш тут собі присісти.

Горобина.

Відпочинь, сил наберися,

І пройди ще зовсім трішки.

Ось за цим горбочком , далі

Вже для тебе буде місце! (махають вітами вслід )

Виходять інформатори.

  1. Гай- це щось проміжне між дібровою лісу і лукою.
  2. Якщо на луках оселяться невелика група дикорослих дерев, тоді утвориться гай. Отже нашій мандрівниці залишилося зовсім трішки, аби знайти для себе оптимальне місце для життя.
  1. А чи знаєте ви , що гай є прихистком для гніздівлі  багатьох птахів  і ,нажаль,  місцем для охочих організувати пікнік. Отож пам’ятайте правила гуманного відпочинку!
  2. Весна - період насиджування у птахів!. Тиша на природі  - запорука їх

успішного материнства!

  1. Приберіть за собою усе що принесли на відпочинок. Зробіть галявину чистою, щоб приємно було повернутися знову!
  2. Не залишайте багаття! Засипте його землею і переконайтеся , що воно не спалахне знову!

Мелодія , гул джмелів, цвіркунів, виходить Конюшинка

Ой! Яка краса, і сонце! Вітер лагідно шепоче,

Цвіркуни в траві співають,  я тут жити дуже хочу!

Квіти польові і трави, все що часто мені снилось,

Луки – місце мого щастя, Тут назавжди вкорінилась!

 

З’являється Джмелик. Зацікавлено звертається до Конюшинки

Джмелик

Я частенько тут літаю, та чомусь тебе не знаю!

Для всіх джмеликом зовусь, скрізь літаю , цим горджусь!

Конюшинка

Я рожева конюшина, в цьому лузі не єдина,

Ось ці квіти що буяють, всі мене за свою мають.

(Джмелик з конюшинкою кружляють , їх лякає гул трактора)

Що це? Джмелику, ти чув?

Джмелик

Тут раніше він не був (показуєна  мультимедійну дошку)

Звір страшний реве й гуркоче,

Що в нашому лузі  хоче!?

Виходять інформатори.

  1. Сьогодні луки України потерпають від неконтрольованого розорювання. Через те більшість тварин. що тут жили стають безхатченками.
  2. Оголюються  і осуваються береги річок,  вони замулюються і звужується річкове русло, а це є причиною зникнення бобрів, ондатр і більшості риб.
  1. Порушується цілісність рослинних угрупувань річкових долин та лугів, життя зникає!

Конюшинка

Джмелику, слід щось робити, треба звіра зупинити!

(бігають і кричать не вбивайте луки)

 

Виходять дерева

Дуб.   Ми тут станемо стіною, щоби луки захистити!

            Люди добрі, лісосмуги також можуть це зробити!

Береза.  НЕ вирубуйте ви нас, а насаджуйте щораз!

Горобина. МИ життя усім даруєм, чистий кисень продукуєм!

 

Річка.    І я прийду на підмогу,

               Перелию всю дорогу!

                Вийду з своїх берегів,

                Ще побачите мій  гнів!

 

Джмелик. Й наша дружба поки буде,

                    Буде світ і будуть люди

                     Урожай буде багатий,

                     І народ буде співати!

                     Ой у лузі червона калина зажурилася,

                     Аби наша Україна не журилася!

  1. Запам’ятайте  усі мають мати дім, і маленька конюшинка і джмелик, і дуб могутній , і берізка з горобиною.
  2. Як важко знайти своє місце під сонцем, і як легко його зруйнувати!
  3. Усі ми як і маленька конюшинка хочемо жити у своєму домі, у своїй країні, у своїй родині!
  4.  Мати щасливе дитинство з росяними , чистими лугами, прозорою річкою і буйним лісом.

Усі разом.

Бережіть життя усюди!

Будьте добрі, бо ми дюди!!!

Виконання пісні «І нема країни ніж моя краще»

 

               

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

docx
Пов’язані теми
Біологія, 6 клас, Сценарії
Додано
13 вересня 2023
Переглядів
208
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку