Сценарій лялькової вистави "Будь уважний на дорозі"

Про матеріал

Сценарій лялькової вистави, омжна використовувати при викладанні відповідної теми на уроках "Основ здоров'я" й в позаурочній роботі, під час Тижня безпеки руху (запобігання дорожньо-транспортому травматизму)

Перегляд файлу

БУДЬ УВАЖНИЙ НА ДОРОЗІ!

Лялькова вистава

 

Мета: узагальнити знання учнів про плавила дорожнього руху; розвивати вміння використовувати набуті знання в житті.

Очікувані результати: учні повинні знати дорожні знаки; повинні виконувати правила дорожнього руху в запропонованих ситуаціях.

Обладнання: ширма, ляльки, екран, проектор, ноутбук (комп’ютер), костюми.

 

Коала: Отримав я листа від подружки білки. Запросила вона мене в гості у Каховку, на Тачанку помилуватися, в Дніпрі скупатися.

Білка: Здрастуй, коала! Як долетів? Підемо, я тобі наш гарне місто покажу.

Йдуть вулицями. (На екрані – відео з перехрестям і дорожнім рухом)

Коала: Потрапивши в велике й галасливе місто, Я розгубився і пропав ...

Не знаю знаків,  світлофора, тож під машину трохи не попав!

Кругом машини і таксі,  автобус раптом на шляху.

Зізнатись чесно, я не знаю, як я дорогу перейду.

Білка, ти мені допоможи, Якщо знаєш, розкажи.

Білка: Я ніколи про це не замислювалася, адже я, як і ти, на деревах живу, не знаю, як по місту ходити. Давай запитаємо у перехожих. Дивись, дівчинка йде. Здрастуй, дівчинко. Допоможи нам, будь ласка, перейти дорогу.

Дівчинка: Звичайно, допоможу. Адже ми недавно в школі правила дорожнього руху вчили. Я навіть вірш запам'ятала!

Як по вулиці ідеш, будь уважним, друже!

Під машину попадеш — Небезпечно дуже!

Як моргає світлофор зелененьким оком,

мчи, неначе метеор, ти стомильним кроком.

А якщо червоне враз спалахнуло світло,

Зупинися, щоб в цей час лихо не розквітло.

«Будь уважним, не пустуй! — жовте світло мовить. —

На дорозі той герой, хто ворон не ловить!»

Як здоровим хочеш буть завжди і усюди,

правил руху не забудь, що створили люди.

 (Звертається до дітей). А ви зажди дивитесь на світлофор, коли через дорогу переходите?

Відповіді дітей.

Дівчинка: Правильно, світлофор допомагає переходити дорогу пішоходам. Подивіться, загорілося зелене світло, і ви можете переходити дорогу.

Білка: Дякую, дівчинко!

Дівчинка йде. З'являється лисеня з м'ячем.

Лисеня: Здрастуй, білка! А хто це з тобою?

Білка: Це мій друг - коала, приїхав до мене в гості. Я йому наше місто показую.

Лисеня: От здорово! А давайте пограємо в м'яч!

Звірі грають в м'яч, м'яч викочується на дорогу. Коала хоче наздогнати м'яч, з'являється заєць у бинтах.

Заєць: Стій, куди ти? Постривай

Ти на шлях не вибігай!

І звірята навіть знають:

На дорозі в нас не грають!

Коала: Що з тобою трапилося?

Заєць: Я грався на тротуарі, раптом мій м'яч викотився на дорогу. Я - за ним, не помітив, що по дорозі їде вантажівка. Добре, що водій встиг загальмувати, я тільки  вушко й лапку поранив, а ось мій м'яч луснув під колесами.

Коала: А я зрозумів, чому не можна грати біля дороги. По дорозі їдуть машини, не помітиш автомобіль - втрапиш під колеса.

Заєць: Я знаю, де  є дитячий майданчик, там можна в м'ячик пограти, біжимо туди швидше!

Коала: Але тут же немає світлофора, як же ми дорогу перейдемо?

Білка: Діти! Як нам перейти дорогу без світлофора?

Відповіді дітей. (Можна перейти дорогу по пішохідному переходу. Він називається зебра, тому що такий же смугастий).

Виходить патрульний.

Патрульний: Молодці, діти,  правильно пояснили, як дорогу перейти. А ще вам допоможуть дорожні знаки.


1). Подивись, ось перед нами –

Знак трикутний з дітлахами,

Знак цей, брате, застережний,

Треба бути обережним! (Знак «Діти» на екрані)

2).Переходити нам слід,

Тільки там, де перехід.

А доріжку пішохідну,

Наче зебру, добре видно. (Знак «Пішохідний перехід»)

3). І автобус на зупинку

На одну прибув хвилинку.

Є закон, а не порада –

Він стоїть, і ти постій.

Ані спереду, ні ззаду,

Обійти його не смій! (Знак «Місце зупинки автобуса»)

4). Он заправка. І машина

Вип’є з три відра бензину.

Поможи ж ти бак налити,

Якщо хоче вона пити.  (Знак «Автозаправка»)


(Показує і називає знаки, розповідає про кожен). А тепер я перевірю, як наші глядачі знають правила дорожнього руху. Послухайте вірші. Там, де потрібно, ви повинні відповідати на моє запитання: «Все це я, все це я, мої друзі і сім'я».

Хто це з вас вперед летить

Тільки там, де перехід?

Діти: Все це я, все це я, мої друзі і сім'я!

Патрульний : Хто забув про засторогу, не зважає на дорогу?

Діти мовчать.

Патрульний: Хто летить вперед так скоро, що не бачить світлофора?

Діти мовчать.

Патрульний: Знає хто: якщо червоний, йти не можна, заборона?

Діти: Все це я, все це я, мої друзі і сім'я!

Патрульний: Я бачу, що ви добре знаєте правила руху і можете пояснити їх своїм друзям.

Коала: А ми й самі вже зрозуміли, як важливо знати правила дорожнього руху.

Знає будь-яка дитина:
Йти не можна, де машини.
Тому Коля і Тамара
Йдуть собі по тротуару.

Тротуари це доріжки,
Ми по них ідемо пішки.
Всі, хто тротуаром ходить,
Звуться просто – пішоходи.

Заєць:

Правил дорожніх на світі чимало.

Всі б їх вивчити нам не заважало,

Але основне з правил дорожніх

Знати як таблицю повинні ми множення.

На бруківці не грати і не кататися,

Якщо ми хочемо здоровим лишитася.

Білка:

Спочатку подивись наліво.
Машин нема — іди сміливо. 
А на середині спинись.
І вже направо подивись. 

Немає машин — йди вперед, не барись, 
А треба чекати — нічим не журись. 
Не бійся спізнитися, друже, дарма: 
Цінніш над життя і здоров'я нема.

Лисеня:

Вулиця міста широка і гарна,

Діти ідуть, як і слід, тротуаром,

А тротуар далі взяв і скінчивсь:

Як же іти пішохід розгубивсь.

 Треба всім знати і ти теж послухай:

Зліва слід стати, на зустріч йти руху.

В навушниках, хлопчику, ти не ходи,

Бо не почуєш своєї біди.

Дівчинка:

Тримай же за руку міцно сестричку:

Пустує вона, бо іще невеличка;

Ти покажи друга їй, світлофора,

Хто з ним не дружить – біду має, горе.

 Світло червоне – звичайно, стоїш,

Жовте – увага, зелене – хутчіш!

Міліціонер:

На ковзанах по дорозі не слід

Кататися дітям: є ковзанка – лід.

 І для скейтбордів проїжджа частина

Не буде безпечною. Слуха хлопчина –

Влітає в одне, виліта в інше вухо;

Та це не для правил дорожнього руху!

 Прослухати мало – їх треба ще й знати.

Ти встиг якнайбільше запам’ятати?

ЗАГАДКИ

Коала:  
Різні скельця є у мене:
Червоне, жовте і зелене.
Можу ними я сказати:
«Йти», «Стояти», «Зачекати». (Світлофор)

Заєць:

Тротуаром йдуть малята,
Жваві хлопчики й дівчата.
Не кричать і не пустують – 
Дуже ввічливо крокують.
Симпатичні всі на вроду
Наші дітки - … (Пішоходи)

Білка:

Він на вулиці щораз
Оком блимає на нас.
-  Зупинися! Почекай, не поспішай!
Терпеливо стій-но!
А тепер, будь ласка, йди
Впевнено й спокійно! (Світлофор)
Лисиця:

Я правдиво вам скажу,
Всім це місце я вкажу.
Друзі, слово честі, - 
Де схрестилися дороги,
Рух порядок має строгий – 
Там і … (Перехрестя)

Дівчинка:

На дорозі звір лежить:
Весь у смужку, ніби спить.
У степу він народився,
А у місті нам згодився.
Цього звіра звати «зебра»,
В нього є смугасті ребра.
Знає кожний пішохід – 
Це безпечний … (Перехід)

Патрульний:

Стоять вони всі при дорозі, 
Допомогти людині в змозі, 
Усюди — близько і далеко, 
Надійні сторожі безпеки. 
Одні із них нам сповіщають, 
А інші — щось забороняють, 
Попереджають нас завжди, 
Аби не трапилось біди.
Вартують на узбіччях тихо, 
Оберігають нас від лиха.
Ти тільки будь уважним дуже, 
Їх слухайся, шановний друже. 
Це знає кожен, знає всякий — 
Слід поважать дорожні ... (Знаки)

 

Список використаної літератури

 

  1. Йшли друзі по дорозі / упоряд. Л. М. Панасенко. – Сімферополь: Таврія, 2005. – 26 с.
  2. Коваль Л. Малята – пішоходи : Навч. посіб.: Для дітей 6 – 8 років / Л. Коваль. – К. : Томіріс, 2002. – 64 с.
  3. Пальонна А. На лісовому перехресті: сцен. шк. свята / А. Пальонна // Початкова школа. – 2003. – № 10. – С. 58 – 59.
  4. Паронова В. Казка про правила дорожнього руху / В. Паронова. – Тернопіль : Підруч. і посіб., 2002. – 32 с.
  5. Правила дорожнього руху для малечі. – Харків : Торсінг плюс, 2010. – 64 с. : ілюстр. – (Абетка для малечі).

 

doc
Додано
11 січня 2018
Переглядів
4321
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку