Урок, година спілкування "Добре тому жити, хто вміє дружити"

Про матеріал

Документ містить розробку уроку та додатки присвяченомі дружбі(+фотозвіт)"Добре тому жити, хто вміє дружити" Також можна використовувати як годину спілкування для учнів 1-3 класів.

Перегляд файлу

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Перший  урок у 2 класі

 

 

« Добре тому жити,

хто вміє дружити»

 

 

 

 

 

     Вчитель: Тарадуда Я.Й.

 

 

 

 Тема уроку: Добре  тому  жити, хто   вміє  дружити.

 

Мета. Дати поняття, що таке  дружба. Сприяти формуванню добрих відносин між дітьми в класі,виробляти в  собі  якості, що  сприяють  дружбі. Шляхом створення психологічних ситуацій вибору підвести учнів до розуміння важливості взаємодопомоги в колективі; сприяти створенню дружнього дитячого колективу, виховувати чемне ставлення учнів одне до одного. Розвивати усне мовлення, вміння висловлювати свої думки зв'язно, послідовно, повним реченням. Виховувати  прагнення бути товариськими, турботливими та  чуйними людьми.

Обладнання. малюнки героїв мультфільмів; конверти зі словами-якостями: малюнки з дітьми; картки з прислів'ями;

 

Хід уроку:

І. Вступна бесіда.

- Ось і промайнуло тепле  літо. Я  рада  вітати вас в  нашому  світлому  класі. Ви відпочили,набрались сил  і готові вчитися.  Шановні батьки, любі діти! Я щиро вітаю вас зі святом — Днем знань. Від усієї душі бажаю вам міцного здоров'я та здійснення всіх бажань.

     За  літо ви познайомилися з багатьма людьми. Сподіваюсь, що ви скучили за  своїми  друзями з класу.  А тепер посміхніться і привітайтеся з тим, хто сидить біля вас.

Руханка

В цьому класі друзі  всі.

( Тричі  плескають у долоні )

Я і ти, і ми, і ви.

( Тричі  плескають у долоні )

Добрий день тому, хто зліва.

Добрий день, тому, хто справа.

Ми – шкільна сім'я.

В цьому класі друзі  всі.

( Тричі  плескають у долоні )

Посміхнись тому, хто зліва.

Посміхнись, тому, хто справа.

Ми – одна сім'я.

Як приємно, коли люди знайомляться, коли вітають один одного, посміхаються. Це прекрасно, коли люди хочуть бути друзями.

ІІ. Оголошення теми і мети заходу.

 - Подолайте «Лабіринт» і прочитайте тему  сьогоднішнього уроку.  

 Добре  тому жити, хто вміє  дружити. Так  говорить  народна українська мудрість.

 

 

 

 

 1.  Мотивація навчальної діяльності.

     У давнину український народ називали чудовим словом «добричі», тому що вони мали добру вдачу, були чуйні, ні з ким не ворогували, не нападали, бо жили з того, що давала їм матінка-земля. І дітей своїх так виховували: поважати один одного, вміти поступитися, миритися, жити в мирі і злагоді.

   У злагоді і мирі ми повинні жити у нашій шкільній учнівській сім'ї, нашій   країні.

   Сьогодні ми будемо  говорити   не тільки про дружбу, а ще про те, кого можна назвати другом, яким  повинен   бути справжній друг, дізнаємося, що таке «міцна дружба», спробуємо визначити закони дружби.

   Скільки б іграшок, книжок, розваг  у  тебе  не було, без справжнього друга сумно і нецікаво. Адже тільки з другом  можна  поділитися радістю і смутком, поговорити про все, що тебе  цікавить, весело погратися.

2. Словникова робота. «Знайомий, приятель, товариш, друг». 

  -  Дружба, товариство, друг і товариш ... Здавалося б поняття прості, але як складно буває часом розібратися в людських відносинах. А від того, на скільки кожному вдається  зберегти і відстояти в собі і оточуючих, людське, залежить багато чого, залежить, яким буде наше життя.

- У всіх  у вас є друзі, товариші. Так давайте розберемося, чим відрізняються поняття «друг» і «товариш». Ці поняття дуже близькі один одному, але все-таки різняться. Як?

• Про людину, з якою  ви просто вітаєтесь у дворі, ви можете сказати ... (знайомий).

• Про людину, з якою час від часу обговорюєте деталі матчу, фільм, якісь події, ви скажете ... (приятель).

• Про однокласника, з яким за багато років  навчання в школі   з'їдений пуд солі, скажете ... (товариш).

• Про людину, якій довіряєте свої таємниці, з якою можна розділити  радості і печалі, скажете ... (друг).

 

3. Інтерактивна вправа « Мікрофон». -  Подивіться на наш будинок, який зветься школа. Чи можна назвати її нашим спільним домом? Як ви хочете, щоб в ньому жилося?

У школі багато просторих та світлих кабінетів. В кожному з них навчаються діти. Це однокласники. Що у них спільне? 
-Чи можна їх назвати товаришами, друзями? Як діти стають друзями? Що для цього треба? 
( Спільні інтереси та заняття, однакові погляди на життя…). 
-Діти, а як ви розумієте слово «дружба»?  
- У кого з вас є друзі? 
- Чи є вони серед однокласників? 
- Що для цього потрібно? 
 4. Вправа «Мої друзі»

- Візьміть папірці, обведіть свою руку. На долоні напишіть своє ім’я, а на пальчиках - імена своїх друзів.

(Діти виконують завдання)

 

- Ви писали імена друзів і подумки були поруч з ними. Розкажіть, як ви дружите?

- До кого ви ставитеся по-дружньому? Чому?

- А кому потрібна ваша допомога? Чому?

 


Вірші про дружбу

    Є чарівне слово дружба                   

    Знаємо  ми це усі.

     Дружать ноти зі словами

     І складаються   пісні.   

     Дружбу треба поважати,

     Дружбу треба берегти.

     Дружать  всі малята,

     Подружились  я  і  ти.

     Дружать квіточка і бджілка,

     Дружать  море й  кораблі.

     Дружать  в небі місяць, зірки,

     Пори року на землі.

     Дружить поле з колосками 

     Дружать літо і тепло.

     Дружить осінь із дощами,

     Дружать щастя і добро.

    Дружать  хлопчики й дівчата

    В лісі дружать всі звірята.  

    Дружать ріки і струмки,

    Дружать гори і горбки.            

    І дорослі дружать й діти,

    Як нам цьому не радіти?  

    Де  в  сім'ї любов і ласка,

    Там панує мир і щастя.

      Знає сонце, знає  вітер,

      Знає поле, знає  ліс,

      Що під хмарами небес

      Дружба - чудо із чудес.  

     Якщо друг у  тебе  є,    

     Люби його   над  усе.

     Ти  не  зрадь його ніколи,

     Помагай йому в усьому.

     Вислухати його вчись,

     З   ним секретом поділись.

     І   цукерку вдвох  ви з'їжте 

  Яблуко навпіл розріжте.

     Якщо дружить увесь клас,

     Успіх буде повсякчас.

     Все вам легко удається,

     Весело усім живеться.


 

5.  - Давайте  зараз заглянемо на одне подвір'я .

 Учитель читає вірш  Бутрім В.Л. « Сірко»

   Сірко-сердега тужить,

   Що з ним ніхто не дружить.

   Підходить збоку кіт Мурко:

   « Давай пограємо,.Сірко !»

   Сердито гаркнув на кота:

   «Ану ж бо зникни, мілкота!

   Щоб я з котами грався».

   А згодом півень підлетів,

   З Сірком погратися хотів.

   Сірко і півня, як кота ,

   Прогнав, та й ще обскуб хвоста.

   Той заспівав: « Кукуріку!»

   Ганьба бешкетнику Сірку!».

   Сусідському  Пірату

   Сірко був дуже  радий.

   Змагатись почали. Забіг-

   Сірка суперник переміг!

   Сірко почав  кусатись:

   « З  таким не хочу гратись!».

   Лежить і знову тужить,

   « Як нецікаво жити!

   Немає з ким дружити!

   Такі погані  всі! Чому?»

   А що сказали б ви йому?

    ( Відповіді  дітей )

- Дружба – це дар. Дружити треба  вміти.

6. Вікторина «Хто з ким дружить?»  

  - Діти, головна дружба  починається в родині. Саме в родині мами читають вам перші казки, розповіді про дружбу.

- Які казки та оповідання про дружбу ви вже прочитали? (Відповіді учнів.)

-Зараз ми проведемо вікторину. Вікторина «Хто з ким дружить?»

- Книг  про  дружбу багато. Читаючи ці книги, ви придбаєте собі  ще  й літературних друзів.

Перед вами різні герої, різні імена. Як ви думаєте, хто з ким дружить, хто кому потрібен?

Кумедний бурундук Чіп і ... (Дейл)

Добра Білосніжка і ... (сім гномів)

Кумедний Вінні-Пух і ... (Порося)

Добрий Малюк і ... (Карлсон)

Зелений крокодил Гена і ... (Чебурашка)

Які ви знаєте українські народні казки, в яких йдеться про дружбу, взаємодопомогу?

(  « Рукавичка», «Ріпка», «Котик і Півник», «Коза-дереза» )

 - Чи були герої казки « Лисичка та Журавель» друзями? Чим закінчилась їхня дружба? Чому?

- Придумайте продовження казки  «Лисичка та Журавель – друзі»

7. Обговорення  оповідання «Два товариші»

     Два товариші

    Ішли якось лісом два товариші. Назустріч їм вийшов ведмідь. Один кинувся тікати, вліз на дерево і заховався, а другий лишився на дорозі. Робити йому було нічого: він упав на землю і прикинувся мертвим.

    Ведмідь підійшов до хлопчика, понюхав його обличчя та й пішов собі. Товариш зліз із дерева та, сміючись, і говорить:

- Ну що то тобі ведмідь на вухо шептав?

- А він сказав мені, що погані ті люди, які в біді товариша покидають, - відповів хлопчик.                                                                                                                                За    Л.Толстим

- Що ви скажете про стосунки між цими хлопчиками? Чи можна їх назвати дружбою?

- Про яких людей можна сказати «надійний товариш», «справжній друг»?

8. Поетична сторінка   (на дошці вірш, учні читають хором)
В житті усім потрібна дружба: 
І для розваг, і для журби, й для служби. 
Із другом легше в світі жити, 
Але й дружити треба вміти. 
Слід другові допомагати, 
В пригоді завжди захищати, 
Слід жарти друга розуміти 
Й самому жартувати вміти. 
Коли ж якесь нерозуміння, 
Потрібно виявить терпіння. 
При сварці – швидше помиритись – 
Не варто з друзями сваритись. 
 
9 .Знайомство з мирилками.

Вчитель. 
- Отже, мир і злагода, перш за все,  починається в колективі. 

- А якщо друзі посварилися, що треба робити?
- А як миряться діти? 
Мирилка летіла, 
На плече сіла, 
Сказала тихенько: 
- Миріться швиденько! 
 . 
Ти - не  ворог, я - не ворог. 
Нам сваритись просто сором. 
Помирились, помирились, 
Щоб ніколи не сварились. 
 
Дай скоріш мізинчик свій, 
Зачепи його за мій. 
Мізин-мізин-мізинець - 
Помирив нас, молодець! 
 
Битися - не билися, 
Трохи посварилися, 
Потім посміялися, 
Друзями зосталися. 

10.Інтерактивна вправа «Протилежності». 

-  Давайте спробуємо визначити  «ворогів» і «помічників»дружби.

    Діти обирають  потрібні слова-якості та наклеюють  їх  на свої місця.

«Помічники» дружби.

(щирість, доброта, турбота, ніжність, скромність, довіра, надійність,

любов, вірність, щедрість, повага, чесність, чуйність )

 - Які слова-якості залишились ? Чому?

«Вороги» дружби.

(жадібність, брехливість, злість, зрада, грубість, байдужість, жорстокість )

 «Помічники» дружби.                                               «Вороги» дружби.

    -  Подивіться і зробіть, будь ласка, висновок: Чи легко бути другом?     (Ні, важко, так як треба самому бути хорошою людиною)

 -  Отже, хочеш мати друга - будь ним. Це мудре старе правило. Потрудися душею для людини,що знаходиться поруч , сприйми її радощі й негаразди як свої власні, подумай про те, як зробити її життя щасливішим, не пожалій для цього ні сил, ні часу.

 

   Взаємоповага, чуйність, ввічливість — неодмінні ознаки дружного класу. Неприпустимі в класі образливі прізвиська, непристойні жарти, неповага до дівчат, грубість у взаєминах. Дружбу   можна легко зруйнувати грубими, недоречними жартами.  Вам ще доведеться крокувати з класу в клас  пліч-о-пліч. Перед вами буде виникати безліч проблем, але я хочу сподіватись, що ви пронесете у своїх серцях довіру до людей, добро, уміння дорожити дружбою.

 

    У всі часи в усіх народів дружба вважалась великою цінністю. Український народ завжди цінував цю чесноту в людських стосунках. Тому не дивно, що про дружбу та друзів є багато прислів’їв та приказок. Продовжимо роботу в групах і будемо складати прислів’я з двох частин в одне ціле.

11.Інтерактивна вправа «Хмаринка слів».   ( колективна робота )

Друга шукай,…

старих не забувай.

Людина без друзів-…

а знайдеш- тримай.

Друзі  пізнаються…

що дерево без коріння.

Нових друзів май, а  - …

в  біді.

 

 Перевірка результату роботи.

- Як розумієте зміст прислів'їв?


12. Інтерактивна вправа «Мікрофон».

  Додай слово.

Щоб могли ми гарно жити,

Треба вчитися…(дружити)

А не кидатись словами,

Щоб не стати …(ворогами).

І запам’ятай собі –

З другом легше у ….(журбі).

Друг нас виручити може,

У біді він …(допоможе).

А як пісня, жарт чи сміх –

Радість ділиться на …(всіх).

Друг нас може захистити,

Може з класом …(помирити).

Друг не стане кепкувати

І на людях нас…( повчати).

А як сварять всі навкруг -

Йде на захист справжній…( друг).

І ніколи не забудь!

І ти для друга  вірним …(будь)!

І ще одне запам’ятай:

Друзів ти..( не забувай)!

Знай, моя дитино мила,

Дружба - це велика…(сила).

 

ІІІ. Підсумок уроку.

  - Ось і добігає кінця наш урок. Сподіваюся, що він збагатив вас, допоміг доторкнутися душею до людських витоків добра й милосердя. Запам'ятайте закони  дружби ( у вигляді сонечка і долоньок)

- Не залишай друга в біді, поділи з ним радість і горе.

- Стався до свого друга так, як би ти хотів, щоб він ставився до тебе.

- В дружбі більше віддають, ніж беруть. Будь безкорисливим другом.

- Якщо ти бачиш у другові щось погане, скажи йому відверто про це. Ти повинен бути найсправедливішим і найсуворішим суддею свого друга.

- Знайшовши надійного друга, ти помножуєш свої сили. Не вміючи дружити, ти обкрадаєш себе.

- Не бійся в друга попросити вибачення, і сам старайся якомога швидше забути свою образу.

Постарайтесь їх пам’ятати і виконувати. Будьте дружніми, люблячими, добрими, турботливими і надійними. Нехай дружба буде вашим найціннішим скарбом! Бережіть її, щоб  проблеми чи негаразди не змогли її зломити, як співається в пісні « Справжній друг»! ( Звучить пісня  про друга)

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 В житті усім потрібна дружба: 
І для розваг,і для журби,

Із другом легше в світі жити, 
Але й дружити треба вміти. 
Слід другові допомагати, 
В пригоді завжди захищати, 
Слід жарти друга розуміти 
Й самому жартувати вміти. 
Коли ж якесь нерозуміння, 
Потрібно виявить терпіння. 
При сварці – швидше помиритись
Не варто з друзями сваритись.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Результат пошуку зображень за запитом "добре тим хто вміє дружити."

 

 

 

 

 

 

 

   

 

 

 

Результат пошуку зображень за запитом "добре тим хто вміє дружити."

Результат пошуку зображень за запитом "картки примирення"  

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Результат пошуку зображень за запитом "картки примирення"

 

 

 

 

 

 

 

Результат пошуку зображень за запитом "чип и дейл"Пов’язане зображенняРезультат пошуку зображень за запитом "оповідання два товариші л толстого"

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

щирість

доброта

нечесність

ніжність

довіра

зрада

байдужість

любов

щедрість

чесність

жадібність

турбота

злість

скромність

надійність

грубість

вірність

жорстокість

повага

чуйність

4305849.jpgРезультат пошуку зображень за запитом "білосніжка"  

 

Результат пошуку зображень за запитом "7 гномів"

Друга шукай,

старих не забувай.

Людина без друзів-

а знайдеш- тримай.

Друзі  пізнаються

що дерево без коріння.

Нових друзів май, а  -

в  біді.

 


C:\Users\1\AppData\Local\Microsoft\Windows\INetCache\Content.Word\detskiepodelkizabavnieapplikatsiiikartin-f50cb30a.jpg


Результат пошуку зображень за запитом "добре тим хто вміє дружити." 

Результат пошуку зображень за запитом "добре тим хто вміє дружити."

C:\Users\1\Desktop\IMG_20180903_103231.jpgC:\Users\1\Desktop\IMG_20180903_105339.jpgC:\Users\1\Desktop\IMG_20180903_105506.jpgC:\Users\1\Desktop\IMG_20180903_103359.jpgC:\Users\1\Desktop\IMG_20180903_105531.jpgРезультат пошуку зображень за запитом "маша и медведь"Результат пошуку зображень за запитом "маша і медвідь"

 

 


C:\Users\1\AppData\Local\Microsoft\Windows\INetCache\Content.Word\detskiepodelkizabavnieapplikatsiiikartin-f50cb30a.jpg

Завантаження...
docx
Додано
24 грудня 2018
Переглядів
1704
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку