Городищенський ліцей
Козівської селищної ради Тернопільської області
Сценарій виступу учнівського колективу
екологічної просвіти
на тему:
« Клімат змінюється. Твої дії»
Підготувала:
вчитель біології і екології
Оксана ОГНИСТА
Мета:
ефекту, кислотних дощів, деформації озонового шару, деградації ґрунтів,
хімічного забруднення) в контексті змін клімату;
середовище та здоров’я людини;
висновки;
навколишнього середовища;
патріотизму, прагнення до гармонії, людяності, доброти, дбайливе
ставлення до природи, особисту відповідальність за охорону
навколишнього середовища.
Обладнання: плакати, фотоматеріали, фізична карта півкуль, знаки «STOP»,«SOS», « Ядерна загроза».
1учень. Овіяна тонкою блакитною ковдрою,
як дорогоцінний діамант,
сяє наша планета Земля
на фоні чорного вакууму Космосу.
2 учень. Яка красива в нас планета!
Земля зелена, ніжно-голуба.
Нас переконують космічні злети:
У всій Галактиці така одна!
3 учень. Настав час усвідомити,
що ми живемо на унікальній планеті.
4 учень. У безмежному космічному просторі
Є планети великі й малі.
Велич їм і краса притаманні,
Та нема красивіше Землі!
5 учень. Її зелень буяє духмяно,
Вітер квітів несе аромат.
І у Всесвіті всім незрівнянно
Лине звуків приємних парад.
6 учень. Мова музики всім зрозуміла,
Як абетка летить в майбуття!
Для прийдешніх усіх, щоб не сміли
Зруйнувати красу і життя!
Увага !Увага! Увага! Вас вітає учнівський колектив екологічної просвіти
Городищенського ліцею Козівської селищної ради!
Наш девіз: « Збережи те, на чому стоїш, де живеш,- на відстані погляду і
голосу, хоча б на відстані витягнутої руки!» ( Учні витягують руку і
демонструють знак « STOP»)
1 учень. Зупинися, людино, на мить
І відчуй, як планеті болить,
Як із серця крик вирина:
Зупинись, Земля в нас одна!
2 учень. Як у серці тліє любов,
Щоб колись розгорітися знов.
Зупинися, людино, на мить
І відчуй, як планеті болить.
Пісня « Крик природи»
1.Зупинись лише на мить ,оглянься довкола:
На ясну небес блакить, на земні простори!
А волошки, що вже так розцвіли, так рясно,
І пізнаєш ти в душі те одвічне щастя.
Приспів.
Зупинись і послухай, як кричить природа:
Ти не знищуй, не каліч дорогі простори!
Людино, розумна людино, з радістю, журбою
Ти зумій це зберегти –рідне все до болю!
2.Дендропарки і ліси- дзеркало природи,
Все лунає і бринитьу них, як оці акорди.
Постарайся врятувать цю чарівну вроду,
Хай панує й розквіта матінка природа!
3 учень. Ми стоїмо на порозі глобальної екологічної катастрофи…..
Останньої в історії людства …
4 учень. Кожного дня ми споживаємо природні й енергетичні ресурси,
які спричиняють викиди парникових газів, здебільшого- це вуглекислий
газ ,які ведуть до «глобального потепління та зміни клімату»( всі разом)
5 учень. Ми все ще їздимо на автівках, які спалюють викопне паливо.
6 учень. Ми опалюємо наші оселі газом і вугіллям.
1учень.Ми споживаємо вугільно-атомну електроенергію.
2 учень. Ми вирубуємо ліси та позбавляємо тваринний світ їхньої домівки.
3 учень. Ми носимо одяг, вироблений із нафти та брудних джерел енергії на іншому кінці світу.
4 учень. Ми постійно щось купуємо, а потім викидаємо на смітники, де утворюється небезпечний парниковий газ – метан.
5 учень. Ми мало спілкуємось між собою про наслідки зміни клімату, які відчуваємо вже сьогодні.
6 учень. Природа відплачує нам по праву
За ту нерозумну страшну потраву,
Що люди вчинили на тілі Землі,
За рани її, великі й малі...
(на фізичній карті півкуль учні прикріплюють знаки « SOS» у місцях, де відбуваються глобальні зміни в результаті підвищення температури)
1учень.Парникові гази утримують в атмосфері сонячну енергію, через що зростає глобальна середня річна температура.
2учень.В результаті підвищення температури:
коли застосується ядерна зброя, що знищить все живе, і якою загрожує всьому цивілізованому світу російський президент путін.
3 учень. Він готовий приректи все людство на смерть,
розв’язавши війну в Україні.
4 учень. Сьогодні в Україні війна..
Україна у вогні палає,
5 учень. Йде війна поміж добром і злом,
Стогне моя Батьківщина, знемагає,
Наче птах із зламаним крилом.
6 учень. Кровопролиття повинно бути припинене, людське життя – найбільша втрата через війну.
1учень.А ще знищуються ліси, грунти, водойми, гинуть тварини.
2 учень. То як же нам жити на рідній землі,
Щоб люди довіку щасливі були,
Щоб наша квітуча і щедра земля,
Справді для людства раєм була?
3 учень. Ми, учні Городищенського ліцею, дбаючи про зменшення кліматичної кризи на планеті, намагаємось дотримуватися екологічного стилю життя!
4 учень. Якщо діяти разом, усією шкільною родиною та громадою, позитивний ефект буде найбільш сильним.
5 учень. Трудові операції «Посади дерево», «Квіти навколо нас», «Плекаємо сад» дають змогу сформувати в учнів школи почуття дбайливого господаря, відповідального за свою землю.
6 учень. З метою збереження своєї місцевості від забруднень побутовими відходами у школі щорічно проводяться трудові операції « Шкільне подвір’я», «Чисті вулиці мого села» , «Джерело».
1 учень. Також було підготовлено і розповсюджено листівки, в яких школярі звертаються до місцевих жителів не засмічувати вулиці села, не створювати стихійних сміттєзвалищ у лісосмугах, не забруднювати річку Восушку.
2 учень. Вже традиційними стали заходи в нашій школі: «Свято квітів», «Дари осені», «Замість ялинки –зимовий букет», метою яких є сформувати у підростаючого покоління відповідальності за зелені насадження, а саме: не нівечити рослини заради розваги та втіхи.
3 учень. Учнями одинадцятого класу було проведено конференцію на тему: «Зміни клімату на Землі – спостережувані явища та їх наслідки».
Старшокласники розкрили наслідки зміни клімату та запропонували екологічні рішення проти глобальної кризи.
4 учень. Для того, щоб зупинити потепління на планеті, необхідно діяти, а саме:
5 учень. Скоротити використання викопного палива: нафти, вугілля, природного газу і замінити їх на відновлювані та екологічно чисті джерела енергії- сонячні панелі й вітрогенератори. Можливо, вони ще не здатні повністю забезпечити нас електрикою, але їх використання скорочує викиди в 30 і більше разів.
6 учень. Підвищити енергоефективність будинків: світлодіодні лампи споживають до 80% менше енергії, ніж звичайні. Належна теплоізоляція будинків дозволить економити майже половину енергії .
1 учень. Скоротити використання води: все просто, економія води знижує вуглецеве забруднення. Слід вимикати кран під час чищення зубів.
2 учень. Відмова від хімічних речовин, які використовують у холодильниках і кондиціонерах є ефективним способом скоротити шкідливі викиди в атмосферу.
Це пов'язано з тим, що ці сполуки в 9 000 разів сильніше впливають на потепління, ніж викиди вуглекислого газу.
3 учень. Відмова від поїздок автомобілем скорочує викиди вуглекислого газу в атмосферу. Ми повинні обирати більш ефективні транспортні засоби: велосипеди, електромобілі ,електроскутери.
4 учень. Зменшити використання пластику: одноразові трубочки, пакети, стаканчики, пляшки, упаковки для м'ясних виробів та багато іншого руйнує екологію. І поки серед нас панує ця епоха споживання – ситуація буде погіршуватися. Прати поліетиленові пакети не вихід, але мода на екосумки для продуктів вже стала буденністю. Заборони на використання одноразового пластику, які зараз ухвалюють в багатьох країнах, дозволять скоротити кількість сміття і викидів в атмосферу.
5 учень. Продукти харчування треба купляти в необхідній кількості: приблизно 10% споживаної енергії йде на вирощування, перероблення, упаковування і транспортування харчових продуктів – близько 40% з них просто відправляються на звалище. Не викидайте продукти, щоб купити нові – з'їдайте їх (тільки якщо вони не зіпсовані!) і навіть цим трохи допоможете екології.
6 учень. Менше працювати: чотириденний робочий тиждень може допомогти в боротьбі з глобальним потеплінням. Автори дослідження проаналізували рівень парникових газів у декількох країнах з 2012 по 2016 рік. Очікувано, що в робочі години рівень забруднення від підприємства максимальний, а на вихідних цифра скорочується. Крім того, у вихідні працівники менше їздять – відповідно, транспорт менше впливає на атмосферу.
1 учень. Говорити про проблему: один із найкращих способів допомогти в боротьбі з глобальною зміною клімату – це поговорити з друзями та сім'єю, спробувати залучити їх до зеленого руху.
Пісня « Слухайте, панове»
Слухайте, панове, про земну поверхню,
Та, мені здається, оболонку верхню.
Як її порили, Господи, прости!
Треба залатати в норму привести.
А сміття позбутися? Теж таки питання,
На Землі залишиться ластівка остання.
Ось вам переробка, не втрачайте шанс-
Це єдиний виданий на життя аванс.
Є у вас ще живність, зважте на відміну
Почекайте з записом у Червону книгу.
Створюйте їм парки чи зоосади,
Щоб з чистою совістю вам прийти туди.
2 учень. Любити природу –значить вивчати її, спостерігати, аналізувати, берегти, і вона, розкриваючи дивовижні таємниці, озветься у вашій душі радістю життя!
3 учень. Слід пам’ятати, що перш, ніж стати господарями землі, мусимо навчитися бути її гостями- делікатними, чуйними, ненав’язливими, вдячними.
4 учень. І поле, і річка, і гай обійдуться без нас. Але нам без них не обійтися, бо збідніє наше життя, втратимо якості, які характеризують людську сутність.
5 учень. А ще ми повинні докласти всіх зусиль, щоб припинити цю жахливу війну, яку розпочала російська федерація, щоб припинити погіршення стану довкілля, щоб природа буяла і цвіла, щоб кожен з нас міг сказати такі слова:
6 учень. Купаюсь у травах пахучих,
Збиваю ранкову росу.
Свою Україну співучу
У серці юнацькім несу.
1 учень. Де гнеться червона калина
І бродять вервечки беріз,
Я слухав пісні голубині,
На вітрі весняному ріс.
2 учень. І бились прибої пшениці
У стріхову хату мою.
А силу я пив із криниці,
Що небом синіла в гаю.
3 учень. Узяв я пісенную вдачу
З років і прозорості рік.
Щоб молодість чисту, гарячу
Віддати Вкраїні навік!
Пісня «Весна»
Знову квітами, зелен вітами прийде в наші серця весна,
І волошками запорошена принесе в край тепло вона.
Приспів
Там за росами, за покосами, де удалеч летять журавлі.
Вдалині, десь за верболозами, б’ється серце моєї Землі.
І полину я в небо синєє між струнких смерекових віт,
Упаду росою-пилинкою на п’янкий калиновий цвіт.
Приспів.
Люби і бережи свою Землю! ( всі разом)