Сценарій на тему:" Клімат змінюється.Твої дії"

Про матеріал
Сценарій виступу агітбригади " Клімат змінюється.Твої дії" розкриває сутність глобальних екологічних проблем в контексті змін клімату, сприяє вихованню у молоді дбайливого ставлення до природи. Матеріал корисний для класних керівників. педагогів-організаторів, вчителів біології та екології.
Перегляд файлу

                                    Городищенський  ліцей

             Козівської селищної ради     Тернопільської області

 

 

 

          Сценарій виступу учнівського колективу

                        екологічної просвіти

                                на тему:

       « Клімат змінюється. Твої дії»

 

                                      

                                      

                                       Підготувала:

                                                                   вчитель біології і екології

                                                                   Оксана ОГНИСТА

                                                           

 

 

Мета:

  • розширити знання про наслідки глобальної проблеми зміни клімату;

 

  • пояснити сутність глобальних екологічних проблем (парникового

   ефекту, кислотних дощів, деформації озонового шару, деградації ґрунтів,

 хімічного забруднення) в контексті змін клімату;

  • розкрити негативний вплив антропогенного фактора на навколишнє

      середовище та здоров’я людини;

  • розвивати  критичне мислення; вміння аналізувати, самостійно робити

      висновки;

  • розробити заходи, спрямовані на покращення екологічного стану

 навколишнього середовища;

  • виховувати почуття відповідальності за долю рідної землі,  почуття

 патріотизму, прагнення до гармонії, людяності, доброти, дбайливе

 ставлення до природи, особисту відповідальність за охорону 

 навколишнього середовища.

Обладнання:  плакати, фотоматеріали,  фізична карта півкуль, знаки «STOP»,«SOS», « Ядерна загроза».

 

 

 

 

  

1учень. Овіяна тонкою блакитною ковдрою,

             як дорогоцінний діамант,

             сяє наша   планета Земля

              на фоні чорного вакууму Космосу.

2 учень. Яка красива в нас планета!

             Земля зелена, ніжно-голуба.

             Нас переконують космічні злети:

             У всій Галактиці така одна!

3 учень. Настав час усвідомити,

            що ми живемо на унікальній планеті.

4 учень. У безмежному космічному просторі

            Є планети великі й малі.

            Велич їм і краса притаманні,

            Та нема красивіше Землі!

5 учень. Її зелень буяє духмяно,

            Вітер квітів несе аромат.

            І у Всесвіті всім незрівнянно

            Лине звуків приємних парад.

6 учень. Мова музики всім зрозуміла,

            Як абетка летить в майбуття!

            Для прийдешніх усіх, щоб не сміли

            Зруйнувати красу і життя!

 

Увага !Увага! Увага! Вас вітає учнівський колектив екологічної просвіти

Городищенського ліцею   Козівської селищної ради!

 

        

Наш девіз: « Збережи  те,  на чому стоїш, де живеш,- на відстані погляду і

голосу, хоча б на відстані витягнутої руки!» ( Учні витягують руку і

демонструють  знак « STOP»)

1 учень. Зупинися, людино, на мить

            І відчуй, як планеті болить,

           Як із серця крик вирина:

            Зупинись, Земля в нас одна!

2 учень. Як у серці тліє любов,

             Щоб колись розгорітися знов.

             Зупинися, людино, на мить

             І відчуй, як планеті болить.

                    Пісня « Крик природи»

1.Зупинись лише на мить ,оглянься довкола:

На ясну небес блакить, на земні простори!

А волошки, що вже так розцвіли, так рясно,

І пізнаєш ти в душі те одвічне щастя.

                                   Приспів.

Зупинись і послухай, як кричить природа:

Ти не знищуй, не каліч дорогі простори!

Людино, розумна людино, з радістю, журбою

Ти зумій це зберегти –рідне все до болю!

 

2.Дендропарки і ліси- дзеркало природи,

Все лунає і бринитьу них, як оці акорди.

Постарайся  врятувать цю чарівну вроду,

Хай панує й розквіта матінка природа!

3 учень. Ми стоїмо на порозі глобальної екологічної катастрофи…..

 Останньої в історії людства …

4 учень. Кожного дня ми споживаємо природні й енергетичні ресурси,

які  спричиняють викиди парникових газів, здебільшого- це вуглекислий 

газ ,які ведуть до «глобального потепління та зміни клімату»( всі разом)

5 учень. Ми  все ще їздимо на автівках, які спалюють викопне паливо.

6 учень. Ми опалюємо наші оселі газом і вугіллям.

1учень.Ми споживаємо вугільно-атомну електроенергію.

2 учень. Ми вирубуємо ліси та позбавляємо тваринний світ їхньої домівки.

 3 учень. Ми носимо одяг, вироблений із нафти та брудних джерел енергії на іншому кінці світу.

4 учень. Ми постійно щось купуємо, а потім викидаємо на смітники, де утворюється небезпечний парниковий газ – метан.

5 учень. Ми  мало спілкуємось між собою про наслідки зміни клімату, які відчуваємо вже сьогодні.

6 учень. Природа відплачує нам по праву

            За ту нерозумну страшну потраву,

            Що люди вчинили на тілі Землі,

             За рани її, великі й малі...

(на фізичній карті півкуль учні прикріплюють знаки « SOS» у місцях, де відбуваються глобальні зміни в результаті підвищення температури)

1учень.Парникові гази утримують в атмосфері сонячну енергію, через що зростає  глобальна середня річна температура.

2учень.В результаті підвищення температури:

  • прискорюється танення льодовиків;
  • підвищується рівень Світового океану, морів, підтоплюються гирла річок, заболочуються та затоплюються прибережні землі;
  • змінюються напрямки та температури океанічних течій, зокрема Гольфстриму;
  • збільшуються площі пустель;
  • клімат стає більш посушливим;
  • зменшується кількість опадів;
  • змінюється режим опадів, що призводить до паводків;                                
  •  великий град — це  один з проявів зміни клімату:
  • в степовій зоні виникають пилові бурі з втратою родючого шару грунту;
  • змінюються ареали існування видів тварин і рослин;
  • але найстрашніше із планетою Земля може трапитися тоді,                         

коли застосується ядерна зброя, що  знищить все живе, і якою загрожує                    всьому цивілізованому світу російський президент путін.

3 учень. Він готовий приректи все людство на смерть,

             розв’язавши війну в Україні.

4 учень. Сьогодні в Україні війна..

               Україна у вогні палає,

5 учень. Йде війна поміж добром і злом,

             Стогне моя Батьківщина, знемагає,

             Наче птах  із зламаним крилом.

6 учень. Кровопролиття повинно бути припинене,                                                                                                               людське життя – найбільша втрата через війну.                                          

1учень.А ще знищуються ліси, грунти, водойми, гинуть тварини.                                                                                                          

2 учень. То як же нам жити на рідній землі,

              Щоб люди довіку щасливі були,

              Щоб наша квітуча і щедра земля,

              Справді для людства раєм була?

 

3 учень. Ми, учні Городищенського ліцею, дбаючи про зменшення кліматичної кризи на планеті, намагаємось дотримуватися екологічного стилю життя!

4 учень. Якщо діяти разом, усією шкільною родиною та громадою, позитивний ефект буде найбільш сильним.

5 учень. Трудові операції «Посади дерево», «Квіти навколо нас», «Плекаємо сад» дають змогу сформувати в учнів школи почуття дбайливого господаря, відповідального за свою землю. 

       

6 учень. З метою збереження своєї місцевості від забруднень побутовими відходами  у школі щорічно проводяться трудові операції « Шкільне подвір’я», «Чисті вулиці мого села» , «Джерело».

 

                     

1 учень. Також було підготовлено і розповсюджено листівки, в яких школярі звертаються до місцевих жителів не засмічувати вулиці села, не створювати стихійних сміттєзвалищ у лісосмугах, не забруднювати річку  Восушку.

2 учень. Вже традиційними стали заходи в нашій школі: «Свято квітів», «Дари осені», «Замість ялинки –зимовий букет», метою яких є  сформувати  у підростаючого покоління відповідальності за зелені насадження, а саме: не нівечити рослини заради розваги  та втіхи.

       

 

 

          

 

3 учень. Учнями одинадцятого класу було проведено конференцію на тему:  «Зміни клімату на Землі – спостережувані явища та їх наслідки».

Старшокласники розкрили наслідки  зміни клімату та    запропонували  екологічні рішення проти  глобальної кризи.

 

 

4 учень. Для того, щоб зупинити потепління на планеті, необхідно діяти, а    саме:

5 учень. Скоротити використання викопного палива: нафти, вугілля, природного газу і замінити їх на відновлювані та екологічно чисті джерела енергії- сонячні панелі й вітрогенератори. Можливо, вони ще не здатні повністю забезпечити нас електрикою, але їх використання скорочує  викиди в 30 і більше разів.

6 учень. Підвищити енергоефективність будинків: світлодіодні лампи споживають  до 80% менше енергії, ніж звичайні. Належна теплоізоляція будинків дозволить економити майже половину енергії  .

1 учень. Скоротити використання води: все просто, економія води знижує вуглецеве забруднення. Слід вимикати кран під час чищення зубів.

2 учень. Відмова від хімічних речовин, які використовують у холодильниках і кондиціонерах є ефективним способом скоротити шкідливі викиди в атмосферу.

Це пов'язано з тим, що ці сполуки в 9 000 разів сильніше впливають на потепління, ніж викиди вуглекислого газу.

3 учень. Відмова від поїздок автомобілем скорочує викиди вуглекислого газу в атмосферу. Ми повинні обирати більш ефективні транспортні засоби: велосипеди, електромобілі ,електроскутери.

4 учень. Зменшити використання пластику: одноразові трубочки, пакети, стаканчики, пляшки, упаковки для м'ясних виробів та багато іншого руйнує екологію. І поки серед нас панує ця епоха споживання – ситуація буде погіршуватися. Прати поліетиленові пакети не вихід, але мода на екосумки для продуктів вже стала буденністю. Заборони на використання одноразового пластику, які зараз ухвалюють в багатьох країнах, дозволять скоротити кількість сміття і викидів в атмосферу.

 

5 учень. Продукти харчування треба купляти в необхідній кількості: приблизно 10% споживаної енергії йде на вирощування, перероблення, упаковування і транспортування харчових продуктів – близько 40% з них просто відправляються на звалище. Не викидайте продукти, щоб купити нові – з'їдайте їх (тільки якщо вони не зіпсовані!) і навіть цим трохи допоможете екології.

6 учень. Менше працювати: чотириденний робочий тиждень може допомогти в боротьбі з глобальним потеплінням. Автори дослідження проаналізували рівень парникових газів у декількох країнах з 2012 по 2016 рік. Очікувано, що в робочі години рівень забруднення від підприємства максимальний, а на вихідних цифра скорочується. Крім того, у вихідні працівники менше їздять – відповідно, транспорт менше впливає на атмосферу.

1 учень. Говорити про проблему:  один із найкращих способів допомогти в боротьбі з  глобальною зміною клімату – це поговорити з друзями та сім'єю, спробувати залучити їх до зеленого руху.

       

                          Пісня « Слухайте, панове»

             Слухайте, панове, про земну поверхню,                                                                                    

             Та, мені здається, оболонку верхню.

              Як її порили, Господи, прости!

              Треба залатати в норму привести.

     

             А сміття позбутися? Теж таки питання,

             На Землі залишиться ластівка остання.

             Ось вам переробка, не втрачайте шанс-

             Це єдиний виданий на життя аванс.

             Є у вас ще живність, зважте на відміну

             Почекайте з записом у Червону книгу.

             Створюйте їм парки чи зоосади,

             Щоб з чистою совістю вам  прийти туди.

 

2 учень. Любити природу –значить  вивчати її, спостерігати, аналізувати,   берегти, і вона, розкриваючи дивовижні таємниці, озветься у вашій душі радістю життя!

3 учень. Слід пам’ятати, що перш, ніж стати господарями землі, мусимо навчитися бути її гостями- делікатними, чуйними, ненав’язливими, вдячними.

4 учень. І поле, і річка, і гай обійдуться без нас. Але нам без них не обійтися, бо збідніє  наше життя, втратимо якості, які характеризують людську сутність.

 

5 учень. А ще ми повинні докласти всіх зусиль, щоб припинити цю жахливу війну, яку розпочала російська федерація, щоб припинити погіршення стану довкілля, щоб природа буяла і цвіла, щоб кожен з нас міг сказати такі слова: 

           6 учень. Купаюсь у травах пахучих,

                          Збиваю ранкову росу.

                          Свою Україну співучу

                          У серці юнацькім несу.

          1 учень. Де гнеться червона калина

                          І бродять вервечки беріз,

                          Я слухав пісні голубині,

                          На вітрі весняному  ріс.

          2 учень. І бились прибої пшениці

                         У стріхову хату мою.

                         А силу я пив із криниці,

                         Що небом синіла в гаю.

          3 учень. Узяв я пісенную вдачу

                         З років і прозорості рік.

                         Щоб молодість чисту, гарячу

                          Віддати Вкраїні навік!

                                 

                                  

 

 

                                  Пісня «Весна»

   Знову квітами, зелен вітами  прийде в наші серця весна,

   І волошками запорошена принесе в край тепло вона.

                            Приспів

    Там за росами, за покосами, де удалеч летять журавлі.

    Вдалині, десь за верболозами, б’ється серце моєї Землі.

   

    І полину я в небо синєє між струнких смерекових віт,

    Упаду росою-пилинкою на п’янкий калиновий цвіт.

                                    Приспів.

 

             Люби і бережи свою Землю! ( всі разом)

 

      

 

 

 

              

 

 

 

 

 

 

docx
Додав(-ла)
Огниста Оксана
Пов’язані теми
Природничі науки, Сценарії
Додано
10 лютого 2023
Переглядів
216
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку