1
НОВОРІЧНИЙ КВЕСТ
Мета: актуалізувати знання учнів, які знадобляться для виконання
завдань казкового дідуся, з математики, української мови, образотворчого і музичного мистецтв. Розвивати логічне мислення, увагу, уяву, почуття товариськості, взаємо-підтримки, вміння допомагати і просити про допомогу командну роботу.
Сприяти змістовному дозвіллю учнів, активному відпочинку і цікавою організацією святкового часу.
«Розшифрувати» певне місце на обумовленій території (скажімо, на вулицях міста, шкільному подвір’ї чи в музейній залі), виконати на цьому місці певні дії або/та одержати підказку (інструкцію, код) до виконання наступного завдання. У такому «зашифрованому» місці гравці знаходять іншу записку-підказку, після чого розшуки продовжаться. Таким чином, квест – це відгадування непростих і несподіваних загадок (завдань).
Під музику заходять діти
Переглядаємо першу частину відео.
Ведуча: Сьогодні я запрошую Вас у новорічну казку, де я а також мої казкові помічники приготували для вас чимало завдань. Кожен з нас з нетерпінням чекає на Новий рік і сподівається, що все погане він залишить у минулому, а принесе лише радісні і щасливі події. На Новий рік чекають і казкові герої, вони і допомагатимуть нам сьогодні пройти наш новорічний квест.
А погляньте но, що в мене є. Так це лист від святого Миколая. Давайте відкриємо.
Лист від Миколая:
Доброго дня, любі дітки. Ми з вами чудово відсвяткували моє свято в ось незчувся я, а вже на порозі Новий рік. Знову до праці час… Аби весело його зустріти приготував я для Вас завдання хитромудрі. Тільки найспритніші, найрозумніші і найчемніші дітки зможуть з ними впоратися. От і перевіримо ще раз, чи вмієте ви чемно поводитися, міркувати, поступатися, не ображатися та разом по шляху нелегкому прямувати.
Удачі, любі мої!
Ведуча: Ну, почнемо??? Готові???
Перша наша зупинка «Загадкова»
(бажано підібрати фото відгадок і демонструвати їх на екрані чи аркушах)
Ведуча: Як ви здогадалися вам потрібно відгадати загадки
1.Без рук, без голови, а вікна малює.
(Мороз)
2. Білий як пір’їна, холодний як крижина. (Сніг)
3. Біла морква зимою росте. (Бурулька)
4.Плету хлівець на четверо овець,
А на п’яту окремо.
(Рукавичка)
5. Влітку відпочивають,
Взимку дітей катають.
(Санчата)
7.Небесна зірка на долоню впала
І в ту ж мить розтала.
(сніжинка)
8. В неї гарні, пишні віти,
І колючок не злічити…
Не байдужа до прикрас,
На свята спішить до нас. .
(ялинка)
Ведуча: Молодці, всі загадки відгадали, з усім впоралися! Але де ж шукати наступну підказку? Давайте подумаємо, яка з відгадок є в нас у школі.
Ну звісно ялинка! Можливо наше наступне завдання там? Поспішимо.
Прямуємо до ялинки, та тут дорогу перегороджує Баба Яга.
Зупинка друга «Через терни до зірок»
Баба яга Ви куди це розігнались?
От вже «молодьож» пішла…
Навіть ось не привітались,
А я вас отут ждала.
От бабусю розізлили,
Не пущу на свято вас!
Заморочу, зачаклую…
Повертайтеся у класс.
Ведуча. Бабуню Ягуню, вибач нас будь ласка. Не помітили ми тебе пропусти нас будь ласка. Нам дуже-дуже потрібно.
Баба Яга. І не подумаю!
Ведуча. Діти давайте разом просити.
Діти просять.
Баба Яга. Та гаразд уже, гаразд. Не галасуйте тільки, бо в мене вже і голова розболілася. Та тільки я вже стежечку-доріжечку зачаклувала. Зараз покажу як перейти, тільки будьте дуже обережні – один рух неправильний – і провалитеся до Кощея в гості…
Баба Яга допомагає дітям перейти смугу перешкод.
Зупинка третя «Віршувальна»
Під ялинкою.
Вас вітаю, любі діти.
Дуже рада вас зустріти.
В цей передсвятковий час
Відгадати прошу вас… Хто я?
Стало біло навкруги –
Я розпушую сніги,
Наганяю холоди,
Води сковую в льоди,
В дружбі з дітьми я всіма.
Здогадались? Я
Я – … Зима.
Зима. Віддам я вам наступну підказку, та не просто так. Адже дуже я вже красу полюбляю, візерунки малювати з дядьком Морозом на вікнах, з панні Хурделицею пісень співати, а ще я вірші дуже полюбляю.
Новий рік іде землею
В чистім полі без доріг,
Світить зорі понад нею,
Розсіває срібний сніг.
Ну й бо ж снігу намело –
Стало білим все село.
Біла стежка, біла річка,
Біла вишня і смерічка,
Біла хата, білі коні,
Тільки носики червоні.
Новий рік іде горами
У червоних чобітках.
Сяють ясними вогнями
Скрізь ялинки по хатах.
Гарна нічка-новорічка!
Найчудовіша в зимі!
Новорічка-чарівничка…
Поміркуйте-но самі:
На ялинках ця чаклунка
скрізь запалює зірки
і найкращі подарунки
нам кладе під подушки.
О дванадцятій годині
похитнеться стрілка – скік!
І ми всі зі мить єдину
Підростемо на цілий рік.
У нічний казковий час
Рік Новий прийде до нас,
Принесе свої вітання
І найкращі побажання –
І людині, і родині,
І матусі-Україні!
Джерело https://maximum.fm/novini_t2
Четверта зупинка «Лови сніжок»
Ідемо в їдальню і там зустрічаємо сумного хлопця з морквиною у руці.
Сніговик. Відгадаєте, хто я, віддам ваше наступне завдання.
Я – не лялька й не людина,
На снігу стояти звик
В мене ніс – смачна морквина,
Хто я? Звісно, Сніговик – кричать діти.
Сніговик. Сніговик. Сніговик. Та який я тепер сніговик! (сніговичок плаче). Надворі тепло, Глобальне, розумієш, Африка справжня. Я ось-ось розтану!(ридає).
Ведуча. Сніговичку! Не плач. Може, ми зможемо тобі допомогти?
Сніговичок. А зберіть для мене трошки сніжку чарівного, що і влітку не тане.
Збираємо розкладені по кімнаті сніжки і закидаємо їх у кошик до сніговичка. Якщо сніжка не влучила у кошик, можна піднімати її і кидати знову.
Сніговик. От дякую вам діти, тепер мені цього чарівного сніжку на сто років вистачить. Прямуйте в клас. Ваше наступне завдання там.
Зупинка п’ята «Вітальна»
Біжимо в знову зустрічаємо Бабу Ягу.
Баба Яга. Ви куди це розігнались?
От вже «молодьож» пішла…
Навіть ось не привітались,
А я вас отут ждала.
От бабусю розізлили,
Не пущу на свято вас!
Заморочу, зачаклую…
Може з'їм в святковий час…
Ведуча: Бабуню Ягуню! Ти чого. Ми ж з тобою наче порозумілися. Пропусти нас будь ласка.
Б. Яга А от і не пропущу. Поки з Новим роком мене не привітаєте. Та не просто так, а гарною новорічною листівкою.
Ведуча. Та де ж ми її візьмемо?
Б.Яга А це вже я не знаю. Та он хоч намалюйте.
Діти малюють і пишуть вітання, баба Яга все це коментує. Вітаємо. Баба Яга дякує і пропускає діток.
Шоста зупинка «Ніс Рудольфа».
Оленятко: Як ви знаєте, коллега святого Миколая Санта Клаус запрягає у свої сани вісьмох прекрасних оленів. І один з цих оленів, а сааме ватажок Рудольф має незвичайного червонного носа, який сяє в темряві і освітлює шлях всій компанії навіть у найтемнішу ніч. Отже, ваше завдання – відгадати чиї це носи.
Сьома зупинка «Музична»
Ведуча: Мої гарні дітки ви можете співати? А пісні знаєте? Вам потрібно заспівати пісню? Та не просто заспівати. Вам потрібно обрати пісеньку, яку знають дорослі, а також знайти у школі і запросити п'ятьох дорослих, які будуть співати разом з вами. На роздуми вам дві хвилини. Заспіваємо?
(дорослих можна запросити з числа батьків чи заздалегідь попередженого шкільного персоналу, але важливо, щоб діти робили це самостійно).
Восьма зупинка «Новорічний образ».
А тепер усі граємо в гру «Вдягніть це негайно»
Ведуча: Зараз ми станемо всі в коло!!Будемо по колу передати коробочку з новорічними атрибутами. Коли музика зупиниться, у кого буде коробочку, бере з неї якусь річ та вдягає на себе!!!
Після гри ведуча «помічає» на дні коробці листа-вітання від Миколая, де вказано де сховані подарунки.
Лист: Ви просто незрівнянні. З усіма завданнями впоралися. Вітаю вас з прийдешнім Новим роком і бажаю…
Хай у небі голубому
Світить сонце вам завжди,
Щоб не знати з вас нікому
Ані горя, ні біди.
Щоб в Новому році, діти,
Ви були веселі, дружні.
Не хворіли ані дня Ви і ваша вся рідня!
Дай Боже Вам любові і тепла,
Добра в сім'ї і затишку в оселі,
Щоб щастя світла музика текла
В різдвяні свята, щедрі і веселі!
Хай буде НовийРік
Схожий на диво,
Щоб кожен день жилося радісно й щасливо!
Щоб здійснилисяз адуми і мрії,
І щастям повнились надії!
Ваші подарунки…..