Перший урок "Скарби України"

Про матеріал
Перший урок, де діти відкривають для себе з чарівної скрині скарби України за допомоги інтерактивних методів навчання
Перегляд файлу

Перший урок

Клас: 2-а

Тема уроку: Скарби України.

Тип уроку: комбінований.

Мета уроку:

Навчальна: 

поглибити знання дітей про Батьківщину, її символи – державні та народні, закріпити раніше вивчений матеріал; формувати уявлення про цінність кожного громадянина України, відтворити та застосувати набуті навички орієнтації у просторі шляхом практичної діяльності; закріплювати вміння самостійно працювати з ножицями, папером та клеєм;

Розвиваюча:

розвивати в учнів комунікабельність; розвивати критичне мислення, вміння отримувати інформацію, працюючи з медіаресурсами, аналізувати її, порівнювати, робити висновки; розвивати творче мислення, пізнавальну активність та самостійність; розвивати увагу, уяву, спостережливість, вміння самоорганізовуватися.

Виховна:

формувати  громадянські якості, патріотизм, почуття належності до своєї країни, до її історії та традицій; виховувати любов і повагу до України, її символів-скарбів; формувати в учнів переконання у нетлінності духовних скарбів народу.

Міжпредметні зв’язки: Я досліджую світ, мистецтво.

Матеріально-технічне забезпечення:

       дидактичне забезпечення: скриня зі скарбами: прапор, зображення тризуба, лялька-мотанка, вишиванка, віночок, дзеркало; ватман з написом «Україна», маркери, папір блакитний та жовтий для кожної дитини, ножиці, олівці графітні, клей-олівець для кожної дитини, контури мапи України з лінією посередині, стрічки жовтого та блакитного кольорів, мікрофон.

       технічні засоби навчання: медіаобладнання, відео про малювання тризуба, мультфільм «Це наше і це твоє. Легендарні обереги – наші!», запис гімну України.

       використані джерела інформації:

  1. Мудрик О. І. Ми – діти  держави  Україна. [Електронний ресурс] / Мудрик Олександра Іванівна - 2011. - Режим доступу:

http://ru.osvita.ua/school/lessons_summary/initial/20430/

  1.  Це наше і це твоє. Легендарні обереги - наші! [Електронний ресурс]- Режим доступу:

https://www.youtube.com/watch?v=ahqQCzpHpeg

  1. «How to draw doodle | Как нарисовать дудлинг | Як намалювати герб тризуб України». [Електронний ресурс]- Режим доступу:

https://www.youtube.com/watch?v=fIlTrq5t5IM

Складова моделі успішного випускника: Громадянин

Орієнтир складової моделі успішного випускника: патріотизм (очікувані результати - формування почуття патріотизму, розвиток почуття належності до світової спільноти); громадянська позиція (очікувані результати - здатність до відповідальності перед суспільством); загальноприйняті моральні норми суспільства (очікувані результати - знання та збереження  культурних цінностей, засвоєння вічних цінностей).

Складова моделі успішного випускника: Творча особистість

Орієнтир складової моделі успішного випускника: самопізнання (очікувані результати – самоактуалізація прагнень до самостійності, формування позитивного сприйняття індивідуальності в собі та новизни в оточенні); дивергентне мислення (очікувані результати – розвиток креативного та творчого мислення, уяви, фантазії, вміння знаходити нові ідеї та реалізовувати їх); творча самореалізація (очікувані результати - реалізація творчих здібностей).

 Педагогічний інструментарій для формування успішного випускника: особистісно-орієнтований,  компетентнісний,  діяльнісний підходи; технології: ігрові, інформаційні, інтерактивного навчання (організація колективно-групового навчання), форма роботи – заняття.

 

ХІД УРОКУ

Вчитель:

  1. Організаційна частина. Створення відповідної емоційної атмосфери уроку.

Добрий день, мої милі діти, 

Ви підросли і змужніли у нас.   

Будемо вчитись, дружити, радіти    

І називатись 2–А клас.

Вчитель:

  1. Мотивація навчальної діяльності учнів.

Я сьогодні всіх щиро вітаю

В нашім класі, у дружній сім’ї, 

І міцного здоров’я бажаю,    

Щастя й радості, любі мої!

Анна Л.

Вересень щедро сонцем зігрітий.
В школу повсюди
сходяться діти.
Квіти барвисті в них у руках,
Вогники щастя ясніють в очах.

Аріна:

В кожного радісна усмішка сяє.
Дзвоником першим
їх школа вітає.

Вчитель:

І ось, незвичайний приходить до нас

День, коли до навчання ставати вже час. 

Не будемо гаяти ні хвилини –

Нас чекають скарби України!

(Вчитель демонструє скриню зі скарбами)

 

 

 

Вчитель:

  1. Актуалізація опорних знань.

 Вправа «Гронування».

-             Україна. А що це для вас? Яка вона?

(Вчитель звертає увагу дітей на  слово «Україна» на плакаті. Діти,  добираючи слова, що асоціюються в їхній уяві із цим словом: рідна, багата, щедра, прекрасна, співуча, люба, мила, чарівна, цінна, неповторна, записують маркерами навколо слова «Україна».)

Вчитель:

-           Молодці діти! Наша Україна ….(читає дитячі записи про рідну країну).

Україна живе в кожному з нас

І ми відчуваємо її повсякчас.

  1. Робота з папером та ножицями «Прапор України».

-                    У вас на столі лежить кольоровий папір. Візьміть олівець і обведіть на ньому свою долоньку, виріжте ножицями. (Діти працюють самостійно)

-   А тепер дівчатка свої долоньки жовтого кольору приклеять під зеленою лінією на мапу України, а хлопчики над лінією. (Спочатку клеять хлопчики небо, а потім дівчатка пшеничку.)

-          Що ви бачите перед собою? Що ми створили з вами? У що перетворилася мапа нашої України? (Державний прапор)

-   Це перший наш український скарб. (Вчитель дістає зі скрині прапор України). Що ви про нього знаєте? (Відповіді дітей).

Перегляд медіа за посиланням на інтерактивній мапі України

 

 

Вчитель:

  1. Досліджуємо медіа. Передбачення.

-               Любі діти, наступний наш скарб вимальовувався віками і дійшов до нас справжнім символом свободи українців.

(Перегляд відео про малювання тризуба з зупинками.)

25 сек. – Як ви думаєте, що малює художник? (Передбачення дітей).

1 хв. – Чи змінилися ваші думки?

2 хв. – Чи справдилися ваші передбачення?

(Відповіді дітей)

-   Отже, наступним скарбом України є тризуб. Що ви про нього знаєте? (Відповіді дітей, вчитель дістає зі скрині зображення тризуба).

Перегляд медіа за посиланням на інтерактивній мапі України.

Практична діяльність: покласти на монету аркуш білого паперу, замалювати простим олівцем. З’являється тризуб.

Вчитель:

  1. Виконання гімну України.

-   Які ще державні символи ви знаєте? (Гімн України). Що ви знаєте про цей скарб України? ( Відповіді дітей).

Перегляд портретів авторів Гімну України за посиланням на інтерактивній мапі України

-   А тепер, як справжні українці, виконаємо гімн нашої Батьківщини. Слова П. Чубинського, Музика М. Вербицького.

Вчитель:

-   Україна має давнє історичне коріння. Із сивої давнини дійшли до нас атрибути державності, до яких із повагою ставилося багато поколінь. Тому і нам слід шанувати їх.

 

 

 

Вчитель:

  1. Досліджуємо медіа. Перегляд мультфільму  «Це наше і це твоє. Легендарні обереги - наші!»

-         Про які з народних символів ви дізналися з мультфільму?

-         Як по-іншому їх можна ще назвати? Як їх виготовляли?

-     Що ви дізналися по одну з найперших дитячих іграшок на Землі? Як її виготовляли? (Вчитель дістає зі скрині ляльку-мотанку).

-         Що ви знаєте про вишиванку? (Зі скрині)

-         Що ви знаєте про віночок? (Зі скрині)

Вчитель:

-         А зараз ми з вами дізнаємось про найцінніший скарб України.

(Вчитель дістає зі скрині дзеркало і показує дітям)

-         Кого ви бачите в ньому? (Себе) Справді, найціннішим скарбом кожної країни – це її громадяни (люди, які живуть в той чи іншій країні). Як звуться люди, які живуть в Україні? (Українці). Ми з вами хто? (Українці). А хто ваші батьки? (Українці). Українці – це громадяни України.

Вчитель:

  1.              Узагальнення навчального матеріалу.

-  Отже, про що важливе ми сьогодні говорили на уроці?

-  Що ж є найціннішим скарбом України?

-  Батьківщина — це найцінніший дар твого народу й роду. Це не тільки земля, на якій ти народився та проживаєш, а й уся духовна спадщина твоїх пращурів, яку мусиш плекати й примножувати скрізь і завжди.

Софія:

Одна Батьківщина, і двох не буває,
Місця, де родилися, завжди святі.
Хто рідну оселю свою забуває,
Той долі ніколи не знайде в житті.

Анна Ч.:

У рідному краї і серце співає,
Лелеки здалека нам весни несуть.
У рідному краї і небо безкрає,
Потоки, потоки, мов струни, течуть.

Василіса:

Тут мамина пісня лунає і нині,
Її підхопили поля і гаї.
Її вечорами по всій Україні
Співають в садах солов'ї.

Аркадій:

І я припадаю до неї устами,
І серцем вбираю, мов спраглий води.
Без рідної мови, без пісні,
Без мами збідніє, збідніє земля назавжди.

 

  1.    Підведення підсумків уроку(рефлексія).

Вправа «Мікрофон».

-                 На згадку про сьогоднішній урок я вам дарую чарівні дзвіночки, а ви розкажете у відповідь, що найбільше сподобалося на уроці? Що нового дізналися?

 

 

docx
Додано
29 грудня 2023
Переглядів
439
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку