Перший урок
Клас: 2-а
Тема уроку: Скарби України.
Тип уроку: комбінований.
Мета уроку:
Навчальна:
поглибити знання дітей про Батьківщину, її символи – державні та народні, закріпити раніше вивчений матеріал; формувати уявлення про цінність кожного громадянина України, відтворити та застосувати набуті навички орієнтації у просторі шляхом практичної діяльності; закріплювати вміння самостійно працювати з ножицями, папером та клеєм;
Розвиваюча:
розвивати в учнів комунікабельність; розвивати критичне мислення, вміння отримувати інформацію, працюючи з медіаресурсами, аналізувати її, порівнювати, робити висновки; розвивати творче мислення, пізнавальну активність та самостійність; розвивати увагу, уяву, спостережливість, вміння самоорганізовуватися.
Виховна:
формувати громадянські якості, патріотизм, почуття належності до своєї країни, до її історії та традицій; виховувати любов і повагу до України, її символів-скарбів; формувати в учнів переконання у нетлінності духовних скарбів народу.
Міжпредметні зв’язки: Я досліджую світ, мистецтво.
Матеріально-технічне забезпечення:
дидактичне забезпечення: скриня зі скарбами: прапор, зображення тризуба, лялька-мотанка, вишиванка, віночок, дзеркало; ватман з написом «Україна», маркери, папір блакитний та жовтий для кожної дитини, ножиці, олівці графітні, клей-олівець для кожної дитини, контури мапи України з лінією посередині, стрічки жовтого та блакитного кольорів, мікрофон.
технічні засоби навчання: медіаобладнання, відео про малювання тризуба, мультфільм «Це наше і це твоє. Легендарні обереги – наші!», запис гімну України.
використані джерела інформації:
http://ru.osvita.ua/school/lessons_summary/initial/20430/
https://www.youtube.com/watch?v=ahqQCzpHpeg
https://www.youtube.com/watch?v=fIlTrq5t5IM
Складова моделі успішного випускника: Громадянин
Орієнтир складової моделі успішного випускника: патріотизм (очікувані результати - формування почуття патріотизму, розвиток почуття належності до світової спільноти); громадянська позиція (очікувані результати - здатність до відповідальності перед суспільством); загальноприйняті моральні норми суспільства (очікувані результати - знання та збереження культурних цінностей, засвоєння вічних цінностей).
Складова моделі успішного випускника: Творча особистість
Орієнтир складової моделі успішного випускника: самопізнання (очікувані результати – самоактуалізація прагнень до самостійності, формування позитивного сприйняття індивідуальності в собі та новизни в оточенні); дивергентне мислення (очікувані результати – розвиток креативного та творчого мислення, уяви, фантазії, вміння знаходити нові ідеї та реалізовувати їх); творча самореалізація (очікувані результати - реалізація творчих здібностей).
Педагогічний інструментарій для формування успішного випускника: особистісно-орієнтований, компетентнісний, діяльнісний підходи; технології: ігрові, інформаційні, інтерактивного навчання (організація колективно-групового навчання), форма роботи – заняття.
ХІД УРОКУ
Вчитель: |
Добрий день, мої милі діти, Ви підросли і змужніли у нас. Будемо вчитись, дружити, радіти І називатись 2–А клас. |
Вчитель: |
Я сьогодні всіх щиро вітаю В нашім класі, у дружній сім’ї, І міцного здоров’я бажаю, Щастя й радості, любі мої! |
Анна Л. |
Вересень щедро сонцем зігрітий. |
Аріна: |
В кожного радісна усмішка сяє. |
Вчитель: |
І ось, незвичайний приходить до нас День, коли до навчання ставати вже час. Не будемо гаяти ні хвилини – Нас чекають скарби України! (Вчитель демонструє скриню зі скарбами) |
Вчитель: |
Вправа «Гронування». - Україна. А що це для вас? Яка вона? (Вчитель звертає увагу дітей на слово «Україна» на плакаті. Діти, добираючи слова, що асоціюються в їхній уяві із цим словом: рідна, багата, щедра, прекрасна, співуча, люба, мила, чарівна, цінна, неповторна, записують маркерами навколо слова «Україна».) |
Вчитель: |
- Молодці діти! Наша Україна ….(читає дитячі записи про рідну країну). Україна живе в кожному з нас І ми відчуваємо її повсякчас.
- У вас на столі лежить кольоровий папір. Візьміть олівець і обведіть на ньому свою долоньку, виріжте ножицями. (Діти працюють самостійно) - А тепер дівчатка свої долоньки жовтого кольору приклеять під зеленою лінією на мапу України, а хлопчики над лінією. (Спочатку клеять хлопчики небо, а потім дівчатка пшеничку.) - Що ви бачите перед собою? Що ми створили з вами? У що перетворилася мапа нашої України? (Державний прапор) - Це перший наш український скарб. (Вчитель дістає зі скрині прапор України). Що ви про нього знаєте? (Відповіді дітей). Перегляд медіа за посиланням на інтерактивній мапі України |
Вчитель: |
- Любі діти, наступний наш скарб вимальовувався віками і дійшов до нас справжнім символом свободи українців. (Перегляд відео про малювання тризуба з зупинками.) 25 сек. – Як ви думаєте, що малює художник? (Передбачення дітей). 1 хв. – Чи змінилися ваші думки? 2 хв. – Чи справдилися ваші передбачення? (Відповіді дітей) - Отже, наступним скарбом України є тризуб. Що ви про нього знаєте? (Відповіді дітей, вчитель дістає зі скрині зображення тризуба). Перегляд медіа за посиланням на інтерактивній мапі України. Практична діяльність: покласти на монету аркуш білого паперу, замалювати простим олівцем. З’являється тризуб. |
Вчитель: |
- Які ще державні символи ви знаєте? (Гімн України). Що ви знаєте про цей скарб України? ( Відповіді дітей). Перегляд портретів авторів Гімну України за посиланням на інтерактивній мапі України - А тепер, як справжні українці, виконаємо гімн нашої Батьківщини. Слова П. Чубинського, Музика М. Вербицького. |
Вчитель: |
- Україна має давнє історичне коріння. Із сивої давнини дійшли до нас атрибути державності, до яких із повагою ставилося багато поколінь. Тому і нам слід шанувати їх. |
Вчитель: |
- Про які з народних символів ви дізналися з мультфільму? - Як по-іншому їх можна ще назвати? Як їх виготовляли? - Що ви дізналися по одну з найперших дитячих іграшок на Землі? Як її виготовляли? (Вчитель дістає зі скрині ляльку-мотанку). - Що ви знаєте про вишиванку? (Зі скрині) - Що ви знаєте про віночок? (Зі скрині) |
Вчитель: |
- А зараз ми з вами дізнаємось про найцінніший скарб України. (Вчитель дістає зі скрині дзеркало і показує дітям) - Кого ви бачите в ньому? (Себе) Справді, найціннішим скарбом кожної країни – це її громадяни (люди, які живуть в той чи іншій країні). Як звуться люди, які живуть в Україні? (Українці). Ми з вами хто? (Українці). А хто ваші батьки? (Українці). Українці – це громадяни України. |
Вчитель: |
- Отже, про що важливе ми сьогодні говорили на уроці? - Що ж є найціннішим скарбом України? - Батьківщина — це найцінніший дар твого народу й роду. Це не тільки земля, на якій ти народився та проживаєш, а й уся духовна спадщина твоїх пращурів, яку мусиш плекати й примножувати скрізь і завжди. |
Софія: |
Одна Батьківщина, і двох не буває, |
Анна Ч.: |
У рідному краї і серце співає, |
Василіса: |
Тут мамина пісня лунає і нині, |
Аркадій: |
І я припадаю до неї устами, |
|
Вправа «Мікрофон». - На згадку про сьогоднішній урок я вам дарую чарівні дзвіночки, а ви розкажете у відповідь, що найбільше сподобалося на уроці? Що нового дізналися? |