Солоницівський НВК «Перлина»
Комплексне заняття
(розвиток мовлення+малювання)
для дітей 5-го р.ж.
«Весняна вербичка.»
Програмовий зміст: розвивати пізнавальний інтерес до живої природи довкілля рідного краю, виховувати естетичні почуття; продовжувати розвивати зв’язне мовлення, заохочувати малят брати участь у бесіді, добирати слова-рими, вправляти дітей в утворенні зменшувально-пестливої форми слів; вчити малят колективно за допомогою дорослого складати невеликі розповіді; прищеплювати любов до художнього слова, дитячої поезії; закріпити вміння дітей малювати прямі лінії, мазки, змішувати фарби у палітрі для отримання потрібного кольору (сірого).
Матеріал: гілочки квітучої верби у вазі, аудіоапаратура, тонований папір формату А4, пензлик, гуашеві фарби, палітра.
Хід заняття.
Перед малятами вербові котики. Вих-ль розпочинає заняття бесідою.
Д/гра «Весна прийшла»
Діти спираючись на запитання вих-ля, складають колективну розповідь про весну.
Якими стали дні? Яку зараз сонечко, як світить воно? Яке весняне небо? Який повіває вітерець? Що стало зі снігом? Який шум чується надворі?
Вих-ль узагальнює все, сказане малятами, повторюючи складену розповідь спочатку. Після цього пропонує бажаючим дітям переказати розповідь про весну. Заслуховують 2-3 перекази.
Фізкультхвилинка «Непосидючий листочок».
Вих-ль пропонує дітям уявити себе листочками, які поки що не можуть, але дуже хочуть швидше вийти зі своїх бруньок. Педагог читає віршовані рядки, а малята присівши крутяться, хитають тулубом, голівкою та руками, роблять спроби підвестися.
Так листочку в брунечці обридло,
З бруньки ж нічогісінько не видно.
Він товчеться в брунці і бурмоче,
Він на волю непосида хоче. І. Жиленко
Д/гра «Весняне лагідне слівце».
Давайте пригадаємо віршик про вербові котики, який ми з вами нещодавно читали. (Діти проказують слова-рими наприкінці рядків твору.)
Андрій М'ястківський «Котики-воркотики».
Котиків-воркотиків
Рясно на вербі.
Котиків-воркотиків
Я нарву …собі.
Котики-воркотики
Всілися рядком.
Поїть сонце котиків
Теплим …молоком.
Котики-воркотики
В мене на вікні.
Котики-воркотики –
Гості …весняні.
Не глядить на котиків
Лиш вусатий кіт.
Мабуть, зна, що котики –
Це вербовий …цвіт.
Читання вірша Л.Костенко «Вербові сережки»
Біля яру, біля стежки
Одягла верба сережки.
Головою хилитала,
Потихесеньку питла:
— Де ота біленька хатка,
Що гарнесенькі дівчатка?
Хай би вибігли до стежки.
Подарую їм сережки.
Запропонувати дітям намалювати вербові котики, що стоять у вазі.
Вих-ль пояснює техніку виконання малюнка, звертає увагу на прийоми зображення об’єктів та спосіб отримати сірий колір. Малята в супроводі звучання спокійної музики (на вибір вих-ля) виконують образотворчу роботу «Вербова гілочка».
Наприкінці заняття відбувається виставка дитячих робіт.