Конспект комплексного заняття (розвиток мовлення+малювання) для дітей 5-го р.ж. «Весняна вербичка».

Про матеріал
Розвивати пізнавальний інтерес до живої природи довкілля рідного краю, виховувати естетичні почуття; продовжувати розвивати зв’язне мовлення, заохочувати малят брати участь у бесіді, добирати слова-рими, вправляти дітей в утворенні зменшувально-пестливої форми слів; вчити малят колективно за допомогою дорослого складати невеликі розповіді; прищеплювати любов до художнього слова, дитячої поезії; закріпити вміння дітей малювати прямі лінії, мазки, змішувати фарби у палітрі для отримання потрібного кольору (сірого).
Перегляд файлу

Солоницівський НВК «Перлина»

 

 

 

 

 

 

Комплексне заняття

(розвиток мовлення+малювання)

для дітей 5-го р.ж.

«Весняна вербичка.»

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Програмовий зміст: розвивати пізнавальний інтерес до живої природи довкілля рідного краю, виховувати естетичні почуття; продовжувати розвивати зв’язне мовлення, заохочувати малят брати участь у бесіді, добирати слова-рими, вправляти дітей в утворенні зменшувально-пестливої форми слів; вчити малят колективно за допомогою дорослого складати невеликі розповіді; прищеплювати любов до художнього слова, дитячої поезії; закріпити вміння дітей малювати прямі лінії, мазки, змішувати фарби у палітрі для отримання потрібного кольору (сірого).

Матеріал: гілочки квітучої верби у вазі, аудіоапаратура, тонований папір формату А4, пензлик, гуашеві фарби, палітра.

Хід заняття.

Перед малятами вербові котики. Вих-ль розпочинає заняття бесідою.

  • Діти, із кожним днем ми все сильніше відчуваємо прихід весни – пори теплої, довгоочікуваної, веселої.

Д/гра «Весна прийшла»

Діти спираючись на запитання вих-ля, складають колективну розповідь про весну.

Якими стали дні? Яку зараз сонечко, як світить воно? Яке весняне небо? Який повіває вітерець? Що стало зі снігом? Який шум чується надворі?

Вих-ль узагальнює все, сказане малятами, повторюючи складену розповідь спочатку. Після цього пропонує бажаючим дітям переказати розповідь про весну. Заслуховують 2-3 перекази.

  • Радіють приходу весни і дерева: усі вони готуються розпустити свої…Що?(Листочки.) Правильно.

Фізкультхвилинка «Непосидючий листочок».

Вих-ль пропонує дітям уявити себе листочками, які поки що не можуть, але дуже хочуть швидше вийти зі своїх бруньок. Педагог читає віршовані рядки, а малята присівши крутяться, хитають тулубом, голівкою та руками, роблять спроби підвестися.

Так листочку в брунечці обридло,

З бруньки ж нічогісінько не видно.

Він товчеться в брунці і бурмоче,

Він на волю непосида хоче.                 І. Жиленко

 

  • Усі дерева розпустять із набубнявілих бруньок листячко, і тільки одне деревце повеселить нас зовсім інакшим, не схожим на жоден інший, цвітом. (Показує на вербові гілочки.) Що ж це за дерево, малята?(Верба.) Правильно, діти. Як ми ласкаво називаємо вербовий цвіт?(Котики.) Розкажіть, які вони? Як ви гадаєте, чому люди назвали вербовий цвіт так лагідно – котиками? Давайте  і ми з вами спробуємо назвати багато лагідних і добрих слів.

Д/гра «Весняне лагідне слівце».

 

Давайте пригадаємо віршик про вербові котики, який ми з вами нещодавно читали. (Діти проказують слова-рими наприкінці рядків твору.)

                  Андрій М'ястківський «Котики-воркотики».

Котиків-воркотиків
Рясно на вербі. 
Котиків-воркотиків
Я нарву собі.

Котики-воркотики
Всілися рядком. 
Поїть сонце котиків
Теплим молоком.

Котики-воркотики
В мене на вікні. 
Котики-воркотики –
Гості весняні.

Не глядить на котиків
Лиш вусатий кіт. 
Мабуть, зна, що котики –
Це вербовий цвіт.

 

  • Здається, вербичка прикрасила себе, радіючи приходу весни, квіточками-котиками, немов чарівними сережками.

Читання вірша Л.Костенко «Вербові сережки»

Біля яру, біля стежки
Одягла верба сережки.
Головою хилитала,
Потихесеньку питла:
— Де ота біленька хатка,
Що гарнесенькі дівчатка?
Хай би вибігли до стежки.
Подарую їм сережки.

  • Сподобався вам цей віршик, діти? Чому? Кому хотіла подарувати свої котики-сережки вербичка?

Запропонувати дітям намалювати вербові котики, що стоять у вазі.

Вих-ль пояснює техніку виконання малюнка,  звертає увагу на прийоми зображення об’єктів та спосіб отримати сірий колір. Малята в супроводі звучання спокійної музики (на вибір вих-ля) виконують образотворчу роботу «Вербова гілочка».

Наприкінці заняття відбувається виставка дитячих робіт.

  • Молодці, діти! Я впевнена, вербичка дуже задоволена такими красивими сережками, які ви намалювали!

 

 

docx
Додано
18 березня 2019
Переглядів
7157
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку