Сценарій поетичної світлиці "Мрії зламане крило"...

Про матеріал

Захід ознайомить учнів із життям і творчим шляхом поетес: Лесі Українки, Ганни Світличної та Ганни Дущак. Навчить відшукувати в їхніх віршах спільні образи, тематику творів. Виховуватиме любов до прекрасного, почуття людяності й сили духу.

Перегляд файлу

Засідання поетичної світлиці «Диво калинове»

 

Тема    ”Мрії зламане крило”

 

Мета: ознайомити учнів з творчим шляхом поетес Лесі Українки, Ганни Світличної та Ганни Дущак; вчити відшукувати спільність при творенні образів, вибору тематики для творів; виховувати любов до прекрасного, почуття людяності й сили духу; розвивати навички виразного читання поетичних творів.

Обладнання: портрети поетес, свічка, виставка збірок, літературна карта України.

Тип уроку: урок-проект                

Вночі над осіяним аркушем

Хилю замислене лице,

Я знаю: десь на світі є вона –

Душа, якій потрібно це...

                             Ганна Світлична

 

Ні! Я жива, я буду вічно жити.

Я в серці маю те, що не вмирає.

                               Леся Українка

 

Злечу у небо. Злечу нестримно.

І ще не раз!

                                Ганна Дущак

 

Хід заняття

І. Мотивація навчання учнів.

ІІ. Сприйняття та засвоєння учнями навчального матеріалу. 

                                 Представлення проекту

  1. Слово вчителя.

Кожна епоха уславлена іменами видатних жінок, серед них: княгиня Ольга, Роксолана, Маруся Чурай, Леся Українка. Поруч з цими іменами мають право стояти й імена Ганни Світличної і Ганни Дущак. Тому це заняття ми присвячуємо найяскравішим зірочкам, чиї долі так близькі, що часом здається, що це не три, а одна велика зірка, від якої відкололися   шматочки,                              і полетіли іскорки в різні куточки нашої великої України. (показати на літературній карті).     На попередньому занятті ми ознайомилися із життєвими шляхами поетес, а сьогодні наші випускниці представлять проект розробки літературної композиції.     

 

1.Життя поетес – це десятиліття болю і страждань, з якими навіть просто жити – справжній подвиг. Та вони не просто жили – вони шукали свій шлях, своє місце в житті. І піднялися над собою, здолавши свій біль і стали справжніми поетесами України.

2.  Кожен вірш на дорозі Г.Світличної – це своєрідна пісня душі, серця, правди, пошуку.  А все її життя – дорога до найкращої із пісень.

  “Краща пісня – завжди попереду” 

1.Відомо, що більшість поетів звертаються до музи, до поезії, як до живої істоти. Перегукуються поезія Лесі Українки “Слово, чому ти не твердая криця” і Ганни Дущак  “Поезіє ! З душі моєї лийся “.                                                                                                                    

“Поезіє ! З душі моєї лийся” .

2.Література знає слово, народження болем – слово мужності, лицарства, слово –    заклик, слово – зброю, народження в тяжких муках і стражданнях – це слово Лесі Українки.  42 – річну війну вела з недугою Леся Українка, і 49 років боролася з хворобою Г Світлична. Її поезія не випадково перегукується з поезією Лесі Українки.

                                                       “Лесі Українці”

     1.Все життя Г. Дущак проходить у рідному селі ,”в хатиночці малій”. Не може вона

       вийти з неї, але її душу ятрять людські болі, чиїсь страждання. Коли читаєш вірші

      Ганни Дущак, мимоволі згадуєш Лесю Українку. Можливо, саме в її творах черпає юна

       поетеса наснагу, силу, волю до життя.

“По житті упевнено іду”

 

2.Поезія Г.Світличної цікава й повчальна, як історія серця, яке вміє страждати. Але

 страждання робить його не жорстокішим, а навпаки – гуманнішим. Її поезії глибоко

 особисті, але кожен вірш – це урок мужності для нас. Поетеса не бажає коритися долі,

  іноді її зброєю проти лиха стає сміх.

“Через луки й урвища”

“А що мені, мамо, лихо!”

Перегук із поезією “Contra spem spero

 

1.Реальне життя Г.Світличної було важким і суворим. Вона вела багаторічну війну не

 тільки з фізичною недугою, а й з байдужістю та черствістю людей. Маючи щиру й

 відкриту душу, поетеса боляче реагує на людську бездушність. Вона підкреслює, що у

 житті є речі, які для кожної людини мають бути святинею. Такою святинею для неї є

 хліб.

“Хліб”

 

2.  У Ганни Дущак знаходимо чимало поезій, у яких вона порушує проблему ставлення

людини до природи. Чи то бездомний собака, чи оберемок зірваних квітів, чи занедбана

криничка – немає значення. Для неї все це живе, все потребує захисту, людської

доброти.

“Не рвіть квіток. Не убивайте”

 

Вчитель        “Закінчилась вистава...”

 

1.Інтимна лірика. Чи є на світі такий поет, який би не оспівав кохання – одне з найсильніших людських почуттів. Прекрасна інтимна лірика і в Ганни Дущак. Хай звучить таємнича поезія кохання.

                                                 “А ти мені даруєш ясні зорі”

 

2.Крім ліричних і громадянських мотивів у поезії Г.Світличної вчувається потужній

        пломінь жіночності. Це було трагічне кохання поетеси.

“Я так люблю”

    І,  звичайно ж, зайві коментарі до поезії Лесі Українки.

 

  • Створення словесного портрета. До імен Ганна, Леся.
  • Створення  асоціативного куща “Тематика творчості поетес”
  • Дослідження мовних засобів поезій.

 

2.  Слово вчителя:   зламались крила мрій у цих зірочок, але вони злетіли навіть із

    перебитими крильми, і злетіли високо, туди, куди не кожному відкрита дорога. Бо,

     дійсно, “Бог не під силу хреста не дає”.

“Зламались крила...”

  1.  Зачитування власних поезій.
  2. Прощання зі свічкою.

 

 

 

 

 

 

 

doc
Додано
12 травня 2018
Переглядів
1056
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку