Сценарій позакласного заходу "Імідж і професія"

Про матеріал
Предметні тижні є однією з форм роботи як педагогічних працівників, так і педагогічних колективів навчальних закладів, які спрямовані на розвиток творчої особистості учнів, на формування їхнього інтересу до навчального предмета, на стимулювання до роздумів, активного пошуку, дослідження, самостійного опрацювання додаткових інформаційних джерел.
Перегляд файлу

 

Аньоха К.В.

 

 

Предметні тижні є однією з форм роботи як педагогічних працівників, так і педагогічних колективів навчальних закладів, які спрямовані на розвиток творчої особистості учнів, на формування їхнього інтересу до навчального предмета, на стимулювання до роздумів, активного пошуку, дослідження, самостійного опрацювання додаткових інформаційних джерел. Предметні тижні дають можливість започаткувати нові форми роботи, виявити здібних, обдарованих, талановитих учнів, оцінити рівень професіоналізму викладача та особистісний рівень розвитку учнів. Мета цього матеріалу - поширення досвіду з організації та проведення таких тижнів у професійно-технічних навчальних закладах.

Щоб предметний тиждень досяг поставленої мети, насамперед, спробуємо дещо більше дізнатися, як він має проводитися та з чого може складатися. Перш за все, предметний тиждень – це комплекс навчально-виховних заходів, спрямованих на розвиток творчості учнів, поглиблення та розширення їхніх знань, збагачення фахового досвіду викладача. Предметний тиждень може проводитися з будь-якого предмета, професії або суміжних чи інтегрованих професій (за вибором викладача, майстра виробничого навчання, методичної секції тощо).

Участь у проведенні предметних тижнів можуть брати педагогічні працівники (фахового або суміжного спрямування) як самостійно, так і групами, творчі колективи закладу, батьки, соціальні партнери або громадські організації.

Головними завданнями предметного тижня є:

-                 забезпечити найсприятливіші умови для виявлення та розвитку творчого потенціалу обдарованих учнів;

-                 стимулювати учнів до активної творчої праці у процесі навчання;

-                 підвищити інтерес до профільних та інших предметів, поглибити знання учнів;

-                 сприяти навчальній, громадсько-організаційній, культурно-мистецькій діяльності учнів.

 

З погляду фахівців, проведення предметних тижнів вказує не тільки на професійні якості викладача, а й на його вміння займатися організаційною діяльністю. Перелічимо деякі функції предметного тижня:

-                 організаційна – тижні дають можливість впроваджувати цікаві заходи та прийоми у навчально-виховний процес, удосконалювати організаційні здібності викладача і учня;

-                 діагностична – під час предметних тижнів є можливість отримати динамічну інформацію про розвиток професійного рівня викладачів та особистісний розвиток учнів;

-                 моделювання – під час планування тижнів розробляються принципово нові форми навчально-виховної діяльності учнів;

-                 пропагандистська – зміст тижнів спрямований на інформування учнів про досягнення науки і техніки.

 

Структура тематичного тижня може формуватися безпосередньо викладачем, який організує і проводить захід Вона може включати: виховні заходи, виставки, вікторини, змагання, інтелектуальні ігри, свята, вечори, індивідуальні та групові конкурси учнівської творчості. Кожен тиждень повинен мати інформаційне забезпечення.

 

У ході тематичного тижня для професії “Оператор комп’ютерного набору; конторський службовець (бухгалтерія)”, що проводився у ПТУ №32, було організовано конкурс-гру “Імідж і професія”, що мав на меті виявити:

-                 ступінь готовності учнів до роботи за професією;

-                 здібності учнів до логічного мислення;

-                 уміння учнів приймати рішення в різних ситуаціях;

-                 уміння учнів імпровізувати при вирішенні завдань;

-                 вихованість, витримку, дисциплінованість, естетичні нахили, прагнення до перемоги.

 

Нижче пропонується сценарій проведення  конкурсу-гри.

На підготовчому етапі викладачеві необхідно підготувати аудиторію, столи, картки–завдання, секундомір (або годинник із секундною стрілкою), папір, ручки. 

Заздалегідь необхідно поділити групу на дві рівноцінні за рівнем підготовки учасників команди (за бажанням організаторів груп може бути більше). Для надання конкурсу більшого професіоналізму до складу журі необхідно включити незалежних (сторонніх) фахівців - це дозволить більш об’єктивно оцінити знання учнів.  

Ведучий

Усі ви незабаром закінчите навчання в училищі і розпочнете самостійне трудове життя. Маю надію, що більшість з вас навчалися  професіям оператора комп’ютерного набору та конторського службовця недаремно.

Коли ви прийдете на робоче місце, вас зустріне колектив, який вже працює  не один рік, і те враження, яке ви справите на майбутніх співробітників у перші хвилини або дні, буде мати неабияке значення.

Є таке доволі модне в наш час слово – “імідж”.  Запозичене слово “імідж” має слов’янський синонім - “вигляд”. Усі ви знаєте російське народне прислів’я: “Встречают по одежке – провожают по уму”. Поняття “імідж” включає в себе зовнішній вигляд і внутрішній зміст, який складається з професійних знань та ерудиції.

Конкурс-гра складатиметься з окремих конкурсів, за якими ми і спробуємо визначитися з іміджем оператора ПК-конторського службовця та перевіримо наскільки ви впевнені в собі і що знаєте про свою професію. 

 

Журі буде оцінювати кожен конкурс, а рахункова комісія допоможе підраховувати бали команд. Усього передбачається п’ять конкурсів. Як вони будуть оцінюватись?

 

Конкурс № 1 „Зовнішній вигляд” 0-10 балів.

Конкурс № 2. “Я – ерудит”– 1 бал за кожну вірну відповідь.

Конкурс № 3 “Я працюю без помилок” – 0-5 балів.

Конкурс № 4 “Знавець своєї справи”  – 1 бал за кожну вірну відповідь. Конкурс № 5 “Я - кращий спеціаліст” – 0-10 балів.

 

Розпочинаємо наші змагання.

Конкурс № 1 „Зовнішній вигляд”

По два гравця від кожної команди займають окремі столи і за допомогою виданих карток-завдань протягом п’яти хвилин складають “уявний” зовнішній вигляд оператора–конторського службовця. У картках запропоновано однаковий набір предметів одягу та косметики.

 

У цей час команди беруть участь у другому конкурсі.

 

Конкурс № 2. “Я – ерудит”

Кожній команді по черзі протягом 1 хвилини ставляться запитання із різних областей знань. Переможцем стає команда, яка вірно відповість на більшу кількість запитань.

 

Конкурс № 3 “Я працюю без помилок”

Одному гравцю від кожної команди видається картка-завдання, в якій подано друкований текст на економічну або комп’ютерну тематику. Учасникам конкурсу необхідно протягом 3 хвилин безпомилково набрати текст.

Поки гравці набирають текст, інші учасники команд беруть участь в четвертому конкурсі.

 

Конкурс № 4 “Знавець своєї справи” 

Кожній команді по черзі протягом 1 хвилини ставляться різноманітні професійні запитання. Переможе команда, яка вірно відповіла на більшу кількість запитань.

 

Після четвертого конкурсу підводяться підсумки конкурсу “Я працюю без помилок”.

 

Конкурс № 5 “Я - кращий спеціаліст”

Один гравець від команди повинен пройти співбесіду в “Відділі кадрів” і влаштуватися на посаду оператора ПК – конторського службовця (бухгалтерія). 

Переможцем конкурсу стає команда, учасник, якої краще себе зарекомендує у співбесіді.

 

Ведучий підводить підсумки гри.

Переможцем стала команда, яка набрала більшу кількість балів за підсумком всіх конкурсів.  

 

Література

1.      Чебанова Н.В., Василенко Ю.А. Бухгалтерський фінансовий облік: Посібник. – К.: Видавничий центр “Академія”, 2002. - 672 с.

2.      Предметні тижні у школі / Упоряд. М.Голубенко. – К.: Шк. світ, 2007. -

127с.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

   

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Додаток  1

 

(Орієнтовні предмети одягу та косметики). - Блузки:

а) однотонні: блакитна, сіра, чорна, біла, червона, зелена, коричнева; 

б) смугасті: чорна з червоним, біла з червоним, синя з червоним, чорна з білим;

в) клітка: чорна з червоним, біла з червоним, синя з червоним, чорна з білим;

г) фасон: з рюшами, з воланами,  сорочковий, класика.

- Спідниці:

а) довжина: міді, міні, максі;

б) фасон: пряма, кльош, з розрізами, тоде;

в) однотонна, смугастий, картата;

г) колір: блакитна, сіра, чорна, біла, червона, зелена, коричнева, чорна з червоним, біла з червоним, синя з червоним, чорна з білим . - Штани:

а) однотонні: блакитні, сірі, чорні, білі, червоні, зелені, коричневі; 

б) смуги: чорна з червоним, біла з червоним, синя з червоним, чорна з білим;

в) клітка: чорна з червоним, біла з червоним, синя з червоним, чорна з білим;

г) фасон: прямі, кльош від коліна, кльош від стегна, бриджі, класика;

д) джинси: прямі, кльош від коліна, кльош від стегна, бриджі, класика, сині, чорні.

-   Піджак, фрак, смокінг, джинсова куртка, джемпер, светр, кофта

а) однотонний: блакитний, сірий, чорний, білий, червоний, зелений, коричнева; 

б) смуги: чорна з червоним, біла з червоним, синя з червоним, чорна з білим;

в) клітка: чорна з червоним, біла з червоним, синя з червоним, чорна з білим;

г) фасон: прямої, приталений, подовжений, короткий, класика.

-   Тіні:

блакитні, сірі, бежеві, білі, фіолетові, зелені, коричневі. - Туш: чорна, блакитна, сіра, коричнева.

-   Помада: 

рожева, червона, коричнева, бежева, морквяна, червона, фіолетова; - Лак для нігтів: 

рожевий, зелений, чорний, безбарвний, коричневий, бежевий.

 

Додаток 2

 

 

(Орієнтовний перелік запитань)

 

 

 

2   група питань

 

 

 

 

 

 

 

Додаток 3

 

(Зразки текстів-завдань.)

 

Текст для команди №1

Комп'ютери швидко завоювали ведучі позиції і на виробництві. З появою верстатів з числовим програмним керуванням і промисловими роботами, що забезпечили автоматизацію специфічних виробничих процесів, комп’ютери і телекомунікаційні мережі дозволили розгорнути створення т.зв. комплексних автоматизованих виробництв. На таких виробництвах усі технологічні процеси, включаючи роботу обробних центрів, транспортерів і конвеєрів, контролюються і регулюються комп'ютерними мережами. Телефонна мережа майже повністю керується комп'ютерами.

У процесі вивчення бухгалтерського обліку кожен повинен спиратися, насамперед, на осмислення основних прийомів методу бухгалтерського обліку.

 

Текст для команди №2

Зараз уже немає необхідності знати що-небудь про комп'ютер, щоб успішно на ньому працювати. Електронні дошки оголошень і комерційні інформаційні системи забезпечують інформацією практично з будь-якої теми сотні тисяч користувачів. Посилюється тенденція до створення різноманітної "розумної" техніки. Багато таких приладів "спілкується" з користувачем, тобто мають системи контролю: прилади кондиціонування навколишнього середовища, програмувальні, записуючі пристрої, радіоприймачі, системи захисту житла й “інтелектуальних телефонів”. Усі вони працюють на мікропроцесорах.

За останні два роки в бухгалтерському обліку України відбулися кардинальні зміни, викликані переходом України на міжнародні стандарти бухгалтерського обліку.

Додаток 4

 

 

(Зразки запитань)

Команда № 1

1.                  Які  пристрої  у  складі  комп’ютера  використовуються  для  введення інформації? (Клавіатура, сканер).

2.                  Які види пам'яті комп'ютера Ви знаєте? (Оперативна і постійна).

3.                  Назвіть операційні системи, що використовуються для роботи комп’ютерів? (Windows, Linux).

4.                  Текстовий процесор пакета Microsoft Office (Word).

5.                  Що називають вінчестером? (Нагромаджувачі на твердому диску).

6.                  Що таке операційна система? (Набір програм, що здійснюють керування комп'ютером і його ресурсами).

7.                  Як розшифровується BІOS? (Базова система введення-виведення).

8.                  За допомогою яких клавіш можна зробити перезавантаження комп'ютера? (Ctrl + Alt + Del).

9.                  Як називається пойменована область на диску, що має розмір? (Файл).

10.             Як називається вікно, що з'являється на екрані при запуску Word? (Документ 1).

11.             Що розташовано на панелі задач Windows? (Кнопка “Пуск” і ярлики відкритих додатків).

12.             Які існують типи файлів? (Текстові, графічні, бази даних і т.д.).

13.             Назвіть деякі способи запуску програм на комп'ютері. (Кнопка "Пуск", ярлик програми, Провідник).

14.             Що таке заробітна плата? (Винагорода за працю).

15.             Який основний бухгалтерський документ заповнюється наприкінці  звітного періоду? (Баланс).

16.             На підставі якого документу видаються гроші з каси? (Платіжна відомість, видатковий касовий ордер).

 

 

 

Команда № 2

1.                  Які пристрої у складі комп’ютера використовуються для виведення інформацію? (Монітор, принтер).

2.                  Що таке Excel? (Табличний процесор).

3.                  Назвіть найбільш розповсюджені архіватори? (WіnRar  і WіnZіp).

4.                  Які існують типи принтерів? (Матричні, струминні, лазерні).

5.                  Основні атрибути файла? (Ім’я, розширення, розмір).

6.                  Як називається фонова частина екрана Windows? (Робочий стіл).

7.                  Який пункт меню редактора Word призначений для виводу панелей інструментів на екран? (Вид).

8.                  Що з'являється на екрані при запуску Excel? (Робоча книга).

9.                  Як називається підключення, що з’єднує комп'ютери в єдину лінію зв'язку? (Мережне підключення).

10.              Хто є засновником компанії Microsoft? (Білл Гейтс).

11.              Яке сполучення клавіш дозволяє переключитися на іншу мову? (Shift+ Ctrl чи Shift+Alt).

12.              Що таке каталог? (Область на диску, де зберігаються імена файлів).

13.              Як рекомендовано виключати комп'ютер? (Пуск, кнопка завершення роботи, вимкнути монітор).

14.              Що відноситься до основних засобів? (Засоби праці вартістю більше 15 неоподатковуваних мінімумів або з терміном служби більше року).

15.              Де зберігаються гроші підприємства? (На рахунках в установах банків).

16.              У якому документі ведеться облік робочого часу? (У табелі).

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Середня оцінка розробки
Структурованість
5.0
Оригінальність викладу
5.0
Відповідність темі
5.0
Загальна:
5.0
Всього відгуків: 1
Оцінки та відгуки
  1. Ганжала Альбіна Леонідівна
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
pdf
Додав(-ла)
Аньоха Клавдія
Додано
27 травня 2020
Переглядів
1048
Оцінка розробки
5.0 (1 відгук)
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку