Сценарій Природа – мати: будемо її оберігати

Про матеріал

1.Природа – це Божий Дар. Людина – найрозумніша істота природи. Природа дає все людині, щоб вона жила, користувалася її дарами, насолоджувалася її красою, була щасливою. І за це, звичайно, ми, люди, повинні бути вдячні їй, оберігати її. А вона нам віддячить сторицею.

Перегляд файлу

Природа – мати: будемо її оберігати

  1. Вчитель. Природа – це Божий Дар. Людина – найрозумніша істота природи. Природа дає все людині, щоб вона жила, користувалася її дарами, насолоджувалася її красою, була щасливою. І за це, звичайно, ми, люди, повинні бути вдячні їй, оберігати її. А вона нам віддячить сторицею.

 

  1. Звучить мелодія пісні «Музика землі» (сл.. і муз. А. Житкевича)                                                     (Н а екрані комп’ютера слайди, на яких картини природи. Учні співають пісню.)       Вчителі співають разом з дітьми  .

 

1. Послухай музику Землі.                                                                                                                              В ній запах трав і сонця  ласка.

У синім небі журавлі,

А на долинах – дивна казка.

                 Приспів:

Співає чисте джерело,

Навколо вквітчана барвінком,

І пісня людям на добро

Лунає радісно і дзвінко.

 

2. Послухай музику Землі,

І таємничу, і єдину

Її акорди чарівні,

То звуки дивного органу.

                Приспів:

3.Послухай музику Землі,

Пізнай навколишню природу.

В ній ніжність наших матерів,

В ній сила нашого народу.

                 Приспів:

 

  1. Вчитель (або декламують діти).
  • Краса природи є в усьому:

В листочку в квіточці живій,

В хмаринці, в небі голубому.

Лиш придивитися умій.

 

  • Вона в сосні, берізці й клені,

В метеликові, просто скрізь.

У джерельці, в траві зеленій.

Лише прислухайсь, придивись.

 

  • А скільки звуків, щебету і співу!

Навколо все звучить, стрічає день.

Іди і ти по цій землі щасливо

Радій, всміхайся і співай пісень!

 

  • Бо ти живеш! Ти на Землі – Людина!

Захоплюйся, дивуйся, усміхнись!

І пізнавай цей світ щодня невпинно,

 І бачити красу  навколо вчись.

 

 

  1. Веселий танець. (Діти танцюють, радіють природі).

Вчитель.

  • Чудова музика, чудовий танець ,чудові вірші. В них все сказано про природу. Вона не тільки дає нам все, щоб ми були ситі, задоволені, а й захоплює нас своєю красою. Ми милуємось кущем чарівної калини під вікном, польотом метелика у повітрі, співом солов’я у  гаю, першими весняними квітами. А чи вміємо ми оберігати цю неповторну красу? Ось сьогодні про це і поговоримо.

 

  1. Танець квітів (підсніжників і конвалій)

(Сидять під берізкою «квіти» голівки опустили, чекають весну – музику. Музика заграла, квіти пішли у танок).

(Під кінець танцю)

  1. Вбігають 2 хлопчики – «розбишаки». У руках рогатка, вудочка, ніж. Насвистують.)

 

1 хлопчик.

  1. – А чому  б і не зірвати ці квіти для вчительки. Вона обожнює квіти. Я впевнений: буде дуже рада!

(Хоче зірвати «квіти», тягне дівчинку за руку)

 

  1. З’являється лісовичок (невеликий на зріст, з сивою або зеленою бородою).
  • Стоп! (до хлопчиків. Зупиняє їх паличкою – кульбочкою)

 

  1. (1 «квітка»)
  • Стривай! Не рви!

Квіти – це природи діти.

Дивись, вже розпустились пелюстки.

Повинні всі це розуміти,

Що нас потрібно берегти.

 

  1. (2 «квітка»)
  • Не топчи, не зривай квіток,

Цих природи синів і дочок!

Бо поки буде матінка-природа,

У вас буде сила, і життя, і врода.

 

  1. Я  - Лісовичок. Мені багато-багато років.

Стільки, скільки планеті Земля.

Я – оберіг лісу. Ліси я обходив вздовж і впоперек.

Знаю кожний кущик, кожне дерево, кожну пташку, кожну квіточку

Все це я оберігаю, щоб ніхто не посмів його знищити .(пішов)

 

  1. Хлопчики слухають, дивуються.

(2  хлопчик)

  • Що за диво?! Квіти стали говорити, чому? Лісовичок якийсь оберігає їх.

 

  1. (1 хлопчик)
  • Комашня пече! (чухає плечі). Зараз я вам покажу! (Хоче ножем зрізати гілку берізки).

 

  1. Лісовичок
  • Стоп! Не ламай!

 

  1. Голос берізки, не ріж, не нищ мене деревце. Я тобі у пригоді стану: напою тебе цілющим соком, сховаю від пекучого сонця, очищу навколо тебе повітря. Мої бруньки додадуть тобі сили і здоров’я.
  2. (2 хлопчик) (Знизує плечима)
  • І берізка говорить, благає, просить. Дійсно якісь чудеса!

І знову цей лісовичок.

 

  1.   Пісня «Берізка». Дівчатка водять хоровод. Дівчинка – берізка танцює, виконує рухи до мелодії пісні.

 

  1. 1 хлопчик (побачив на березі гніздо, а в ньому пташку)
  • Глянь-но, гніздечко на дереві!

А в ньому ще й пташка сидить.

А-ну я зараз вцілю у гніздо

Побачимо, чи є там яєчка? Чи попаду? (Цілиться)

 

 

  1.  Лісовичок
  • Стоп! Не руйнуй пташині гнізда.

 

  1. (Голос солов’я)
  • Не вбивай мене. Я зачарую тебе своєю солов’їною піснею. Кожної весни я прилітатиму до твого віконця і ти слухатимеш мою чудову мелодію

 

  1. 2 хлопчик
  • Тьху, дійсно якісь чудеса!

Тут все живе, усе говорить!

Та й ще якийсь лісовичок переслідує нас.

Якась пташка, маленька, сіренька, хоче щоб я її слухав кожного ранку

Я нікого не слухаю. Навіть самого директора. А то якусь там пташку… (махає рукою)

 

  1. Хлопчики ідуть до річки (Голубий шарф на землі, на ньому вирізані з паперу рибки).

1 Хлопчик

  • Хоч біля річки трохи відпочинемо. (Присідають,закидають вудочки)

 

  1. (Чути плач риби)
  • Ой, біда! Люди, що це за вода?

Може вам і добре пити

Хімікати в ній усі,

А мені важко жити

І на дні, і на воді.

 

  1. Лісовичок
  • Не вберіг я річку, що мимо лісу пропливає. Забруднили її хімікатами, і в ній риба гине – пропадає.

 

  1. 2 хлопчик
  • У мене, мабуть,дах з’їхав на голові. Нічого не второпаю. Все кругом говорить, благає, застерігає. Чому? Як зараз візьму рогатку (націлюється рогаткою), то все зараз замовкне.

 

  1. 1 Хлопчик
  • Дійсно, чудо! А можливо ми не так щось робимо? Ходімо гетьзвідси.  (Іду

27 Хлопчик:  2

  Ні, стривай! Давай спитаємо лісовичка; що  ми не так робили? Чому він нас переслідує? (підходять до лісовичка )

Лісовичок дивиться в «бінокль» склавши руки над очима)

28. Хлопчик 1

Лісовичок, що ти так роздивляєшся?

29 Лісовичок.

А я дивлюся, чи , бува хтось там не нищить природу?

30 Хлопчик  2

Скажи , а що ми не так робимо що ти нас всюди переслідуєш?

31 Лісовичок

Е- е, ви все  не так робите. Замість того, щоб берегти природу, ви її  нищите. Ламаєте  гілля дерев,  рвете квіти лісові, яких так мало залишилося, знищуєте гнізда пташини.

Заплющіть  очі і уявіть, що  немає  на землі ні кущів і дерев, ні птахів, ні квітів. І що ви побачили?

(хлопчики заплющують очі)

32 Хлопчик 1

Земля чорна , без дерев і кущів, без птахів і квітів. Страшно!

33 Хлопчик 2

Дійсно, страшно. Так давай поклянемося більше так не робити,  а то…….

34 Хлопчик 1         

Давай дамо клятву, що більше такого робити не будемо. Давай зараз ось тут.

34 Хлопчик 2       

Ні, давай біля тої берізки де ми гілля ламали. Ходімо  (ідуть до берізки Скидають кепки , кладуть на землю, стають колінцем на кепку кладуть руку на руку  один одному)

Клятва

 Я, Миколка,

Я, Андрійко

Хлопчик 1

Присягаємо сьогодні, що ніколи, ніколи, ніколи не будемо нищити природу.

Хлопчик 2

Присягаємо оберігати все: кущі  дерева, птахів, квіти.

РАЗОМ

Присягаємо! Присягаємо! Присягаємо!

(Встають )

36 Хлопчик 1

Тепер я зрозумів, чого говорили дерева, птахи, квіти. Вони благали у нас  допомоги. Все живе хоче жити.

37 Хлопчик 2

Природа сама себе не може захистити. Тепер ми будемо її захищати і оберігати. ( Ідуть)

(діти вийшли на відпочинок.  Зупиняються біля дерев п*ють воду, їдять цукерки, витирають руки серветкою – все сміття кидають на землю)

39 1- учень

Тут можна й відпочити . Давайте розведемо багаття.  (Розводять  «багаття» , сірники  кидають під дерево. «Багаття» горить.)

40 2- учень

А ось і гриби. Ось білий гриб. ( рве  з корінням, мухомор збиває ногою.)

41 3- учень

Ходіть сюда! Дивіться , який великий мурашник!

(Діти бігають покидають багаття)

42 4 – учень

Як багато мурашок. Все тащать і тащать щось до свого мурашника. Давайте розрушимо його і побачимо, що вони наносили?

(палками  хочуть розрушити мурашник)

  (виходять учні що давали клятву)

1 хлопчик

Стоп, друзі! Ми – захисники природи не дамо нищити її.

Мурашники не руйнувати, а  обгороджувати  їх. Вони є санітарами лісу. Мурахи не приносять зла нікому і нічому. Навпаки , вони поїдають тільки шкідливих комах та їх личинки, чкі знищують  дерева та кущі. Якщо не чіпати мурашники, то він послужить мурахам до 100 років.

2 хлопчик

А чому ви залишили багаття не загашеним ? Може виникнути пожежа, яка знищить рослини, тварини, забруднити повітря чадом, димом. Це ж велике лихо, непоправне  лихо.

Багаття після себе потрібно гасити, присипати землю, або залити водою. Ще й перевірити, чи не залишився жар.

1 хлопчик

Обкопати треба кругом, як запалювати. І палити під деревами, а на галявині, подальше від дерев. А чому сміття після себе не прибрали? Якщо всі так будуть робити, то Земля перетвориться у смітник. (діти збирають сміття)  Слайд «учні у лісі»

Вчитель:

Діти, ми з вами показали, як не треба  поводитися з природою. Можливо  ви хочете розповісти ще про недбайливе поводження з природою?

Учень: 47

Я часто з мамою ходжу в ліс по гриби. Дехто гриби рве з корінням. А ще, шукаючи грибів, розгортає землю паличкою. Тоді псується грибниця. І гриб на тому місці не виросте. Гриби зрізайте ножем.

Учень:48

Ще вирубують здорові дерева в лісі. Так може зникнути ліс. Тоді зникнуть звірі в ньому  птахи, квіти, гриби. Не  буде чому  очищати повітря. А це біда і для людей. Сама людина робить собі біду.

Учень:49

А ще страшні війни. Вони йдуть по всій планеті. В  тому числі і у нас на сході України. Виникають великі пожежі, горять ліси,  в них гине все. Найстрашніше , що гинуть люди. Скільки грошей витрачають на ці війни! Якби ці гроші витратити на збереження природи,  на здоров*я людей, то було б краще.

Вчитель:

Щоб ви сказали тим , хто розпалює війну?

Учень:

Я б їх засудив до вічно. Тоді б закінчилися війни і люди жтли б краще.

Вчитель:

Отже, діти, багато причин є тому, що багато рослин і тварин приречені до вимирання,їх все менше і менше трапляється в природі. Тому їх заносять до Червоної книги. В  нас в Україні є своя Червона книга України. Вона червоного кольору, тому так і називається. (Слайд:  Червона книга України)

Червоний колір застерігає, зупиняє. Так, червоний колір світлофора зупиняє кожного: стій не йди не переходь, бо може бути біда.  А  червона книга застерігає нас : не ламай, не стріляй, не рви, не топчи, не розрушай, не брудни природу, бо вона може зникнути назавжди.

ВІРШ «ЧЕРВОНА КНИГА»

В Червону книгу ми занесли

Світ неповторний та чудесний.

Що поступово вимирає.

Давно рятунку в нас благає.

 

Невже в майбутньому на світі

Не будуть зеленіти віти

Верби, берізки, горобини

І диво – дівчини калини?

 

Невже  ми більше не побачимо,  

Як біля річки верби плачуть!?

Як розцвітають на майданах

Високі красені - каштани?!

 

 

 

 

 

 

ВІРШ « ЗАЙЧИКОВА СКАРГА»

Мовить зайчик  сумовито:

Важче жити  з літа в літо,

Ідеш пастись на хлібах, а мисливець бах та бах!

 

Пожувати гілку схочеш

У перелісок заскочиш  !

А в переліску те саме:

По сліду стрілці із псами!

 

Якось мчав я по обітку

Тай забіг дитячу книжку.

В книжці, думалось мені,

Стрілянини не страшні.

 

Тільки й тут не менші страхи

Для зайчиська – бідолахи,

Бо недбальці- хлопчаки,

Рвуть книжки, мов ті вовки!

 

Ось труснуло в полі снігу,

Хтось на слід виходить мій…

Побіжу в Червону книгу,

Може виживу у ній.

 

Вчитель;

Бачите, діти,може статися так, що і зайчик буде занесений до Червоної книги України.

Вчитель;

Яка ж катастрофа чекає нас, коли ми так безглуздо будемо   відноситися до природи?

Учень:

Не буде ні річок, ні гаїв, ні криниць!

Ні комах, ані звірів, ні птиць!

А ні квітів , ні трав ні порібря!

Ні людей!!!...

Як це страшно повірте!!!!

(виходить дівчина Планета  глобус у руках.)

Я планета –Земля. Я- єдина планета Всесвіту, на якій є життя.

І люди повинні гордитися тим, що Господь дав їм життя –найдорожче , що є у людини. Щоб зберегти природу на Землі.

 

Щоб тяжко не зітхати в занедбаних руїнах.

Щоб гірко не ковтати вам сльози каяття,

Спиніться, люди, захистіть природу,

Бо потім пізно буде!

Не буде вороття.

 

УЧНІ

Ми чуєм, Земле твій глибокий біль.

Від нас, людей залежить

Майбутнє твоє і моє.

 

Рятуймо чисте повітря.

Рятуймо воду в морях, океанах,

Малих і великих річках.

 

 

Рятуймо рідкісних птахів та звірів.

Рятуймо ліс. Рятуймо квіти .

Рятуймо тишу від голосних вигуків.

 

Рятуймо Землю! Рятуймо небо!

Адже небо без птахів – не небо!

А Земля без квітів, без звірів – не земля!!

 

Від кого рятуймо???

 

Від себе…

Поки ще не пізно,

І можна хоч щось зберегти.

 

Все на землі потрібно зберегти:

І птаха, і звіра, і оту травинку..

 

Не чванься, людино, що цар природи – ти,

Бо врешті ти – лише її частинка.

 

Частинка -   невелика    і залежна -

Цю істину сприймай беззастережно

І як береш, то треба віддавати,

Коли й надалі хочеш царювати.

 

Планета

Я, Земля, прошу порятунку

Тривожним лебединим криком,

Змілілим плесом рік, морів.

Я до вас із щемом в серці

Зболілі руки простягаю,

Про милосердя вас благаю.

Не ламайте, не знущайтесь,

Не руйнуйте, не губіть

Пожалійте, приголубте,

Нагодуйте , оживіть.

 

УЧНІ

Ми – люди! А тому повинні

Розумне, вічне в світ нести.

У серці кожної людини

Зростати пагін доброти:

 

- Не ламати.

- Не вбивати

- Не рубати

- Не губити.

- Пожаліти

- Захистити

- Напоїти

 - Оживити

 

 Вчитель;

Діти, який скарб для людини найдорожчий?

(відповідь учнів)

Розгадаймо цей кросворд, і ми дізнаємося, про скарб, який найдорожчий і треба його оберігати. Для цього відгадайте загадки:3

 

Це весняний чорний птах

Називають його (ШПАК)

 

За вікном сніжок,

Піднялася віхола.

Та не страшно пташці,

Що сидить під стріхою   ( ГОРОБЕЦЬ)

 

Хитра кума сліди заміта.  (ЛИСИЦЯ)

 

В травні будівельники

Майструють дашок

Із соснових гілок. (МУРАХИ)

 

Я – перша квітка у гаю,

Синім цвітом цвіту  (ПРОЛІСОК)

 

Влітку наїдається,

Взимку відсипається. (ВЕДМІДЬ)

 

Білі духмяні дзвіночки  висять , гойдаються.

Як називаються?   (КОНВАЛІЯ)

 

 

 

ш

п

а

к

 

г

о

р

о

б

е

ц

ь

 

л

и

с

и

ц

я

 

м

у

р

а

х

и

 

п

р

о

л

І

с

о

к

в

е

д

м

і

д

ь

 

к

о

н

в

а

л

і

я

 

 

 

 

  •  

 

  1.  Отже, природа – найважливіший дар людині даний Богом. Вона вимагає підтримки, бо сама себе, захистити не може від людської байдужості.

 

То ж не будьмо ми байдужими: оберігаймо природу, любімо її, будьмо справжніми друзями природи. За це вона нам віддячить своїми дарами, своєю красою.

 

А чи любите і оберігаєте природу, чи ви є справжні її друзі, ми дізнаємося, коли зіграємо з вами в тест-гру.

 

Я буду читати вам завдання, а ви будете виконувати дію, яку я вам скажу. Дорослі теж будь ласка, долучайтеся до гри.

 

  • Якщо ви не смітите на вулицях (не кидаєте папірців, пляшок), у лісі, біля річки, то сплесніть руками над головою. (Діти плещуть)

 

Молодці. Дружно заплескали. Значить наші вулиці, ліси будуть чисті. Уже зникне одна екологічна проблема.

 

  • Якщо ви не розбиваєте пляшки, не кидаєте їх на землю, в траву, у річку, погладьте себе по голові.

 

Молодці. За хороші справи завжди гладять по голові.

 

  • Якщо не розпалюєте багаття в лісі, або розпалили і погасили, коли йдете з лісу, тупніть правою ногою.

 

Вірю вам. По-іншому не може бути, щоб не виникла пожежа.

 

  • Якщо болить душа, коли бачите понівечене дерево, зрубану ялинку, забруднену річку, покладіть руку на серце.

 

Добре. А душа і серце мусить боліти, бо знищена природа.

 

  • Якщо ви хочете дружити з природою, не нівечити її, а допомагати їй, простягніть один одному руки, візьміться за руки і підніміть їх вгору.

 

Я теж до вас приєднуюсь. (Вчителі приєднуються)

 

Мені хотілося б, щоб ми так дружно завжди і всюди захищали природу, нашу чудову планету Земля, прикрасили її лісами, обсадили квітами, прочистили ріки великі і малі. А за це вона нам віддячить своїми дарами та красою.

 

  1. Пісня « Хай завжди буде сонце» (співають діти і дорослі)
  1. Сонячне коло, небо навколо –

Це є малюнок хлопчини.

Намалював на папірці

І підписав у кінці.

               Приспів:

Хай завжди буде небо!

Хай завжди буде сонце!

Хай завжди буде мама!

Хай завжди буду я!

 

  1. Квіти навкруг, зелень навкруг

І кругом чисте повітря.

Чиста вода в річку стіка,

Усе радіє, все квітне.

                    Приспів:

Хай завжди будуть квіти,

Хай завжди – ліс і ріки,

Кругом чисте повітря;

Кришталева вода!

 

Хай завжди будуть звірі,

Хай завжди будуть птахи,

Хай завжди будуть риби,

Хай завжди буду я!

 

Вчитель. Дорогі діти, ми живем в Україні. Наша рідна українська земля теж стогне від бруду, пожеж, хімікатів, війни.

 

  1. Учень 1

Ми ще малі.

А коли ми підростем

Нашу рідну природу збережем.

 

Учень 2

Для себе і грядущих поколінь

 

  1.  Пісня.

Добрий день, матусю, Україно!

Сходить сонце радості й добра

Україно, я твоя дитина,

Крапелька великого Дніпра.

                 Приспів:

Україно моя, золоті твої поля,

Ніжна пісня солов’я.

Яблуневі сади

І смерекові ліси.

 

Не дивись, що ми такі маленькі,

Час мине – ми швидко підростем

І усю любов свого серденька

Ми тобі в дарунок принесем.

 

                   Приспів:

 

  1. Вчитель

В щасливу путь за чисте повітря, за зелені гаї, за пташиний спів, за чисту воду, за чисте голубе небо.

 

 

 

 

 

 

 

Завантаження...
docx
Додано
8 березня 2018
Переглядів
1661
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку