Сценарій проведення першого уроку «Я – громадянин України – європейської країни» з елементами квесту для учнів 5-11 класів

Про матеріал
Мета:закріплювати знання учнів про поняття «Батьківщина» і «батьківщина», «патріот»; розкрити зміст понять Конституція України, права і обов’язки громадянина, розширити знання учнів про державні символи України (герб, прапор, гімн); викликати в учнів зацікавленість історією свого народу, постатями видатних українців, історією боротьби українського народу за свободу і незалежність, історією рідного краю.
Перегляд файлу

Сценарій проведення першого уроку 

«Я – громадянин України – європейської країни»

з елементами квесту для учнів 5-11 класів

 

Мета:закріплювати знання учнів про поняття «Батьківщина» і «батьківщина», «патріот»; розкрити зміст понять Конституція України, права і обов’язки громадянина, розширити знання учнів про державні символи України (герб, прапор, гімн); викликати в учнів зацікавленість історією свого народу, постатями видатних українців, історією боротьби українського народу за свободу і незалежність, історією рідного краю; вчити дітей усвідомлювати себе громадянином, патріотом України, висловлювати почуття гордості за свою Батьківщину, бажання стати на її захист; виховувати в учнів патріотичні почуття, національну свідомість, гордість та шанобливе ставлення до героїв-захисників незалежної України; викликати прагнення  бути справжнім патріотом рідної землі;поглибити  знання  учнів про нашу державу – Україну,  її розташування на карті Європи, визначити протяжність кордонів України; поглибити знання учнів про країни Європи, які входять до складу ЄС, підкреслити приналежність нашої держави до європейської сім'ї народів і безперечність її європейського вибору в майбутньому; розвивати громадянську позицію, причетність до європейських цінностей, пізнавальну активність, логічне мислення; виховувати повагу до національних, духовних, культурних надбань європейських народів, свідомого громадянина України та Європи.

Обладнання та оформлення: Державний Прапор України, Прапор Євросоюзу; музичні записи, ілюстративний матеріал, комп’ютер; проектор.Окремо для квесту: конверти із завданнями, портрети Тараса Шевченка, Лесі Українки, Богдана Хмельницького, портрет Президента України,мультимедійна презентація до уроку; вишитий рушник, букет калини.

 

 

МИ ДЛЯ ЄВРОПИ – ЄВРОПА ДЛЯ НАС...

НОВІ ГОРИЗОНТИ ВІДКРИТИ ВЖЕ ЧАС!

 

 

І. Організаційний  момент

 

1 слайд

 

Вчитель.

Доброго дня, дорогі діти, шановні батьки! Святково та урочисто розпочався сьогодні для вас новий навчальний рік. Нехай він буде плідним, радісним, цікавим для всіх учнів і принесе гарні досягнення в навчанні, сформує міцні знання.

Безперечно, найбільш пам’ятними в шкільному житті кожного учня є перший та останній дні навчання. Чому так? Не дивно, адже Перше вересня – це плани, сподівання, мрії, задуми на весь навчальний рік, а свято Останнього дзвоника – це досягнення, звершення, успіхи.

Вчитель.

Вчені вже давно довели, що найкраще і найміцніше людина запам’ятовує ту інформацію, яку почула чи побачила на початку та наприкінці. Мабуть, саме тому такого важливого значення в нашій державі надають Першому уроку в новому навчальному році. Адже саме він стає своєрідним орієнтиром для нас із вами.

Перший урок – незвичайний, бо він не стосується жодного з предметів. Це урок державності, людяності, а сьогодні – це ще й урок нашої з вами соціальної та національної свідомості. І ми сподіваємося, ви не залишитеся байдужими до того, про що ми говоритимемо.

 

ІІ. Оголошення теми та мети уроку

Вчитель.

А тема нашого уроку, як ви вже здогадалися з першого слайду: «Я – громадянин України – європейської країни».

 

2 слайд

 

Епіграф: Ми для Європи – Європа для нас... Нові горизонти відкрити вже час!

У безмежному космічному просторі знаходиться наша маленька блакитна планета – Земля.На ній зараз живе понад 7 млрд. людей. Вони належать до різних народів, є громадянами більш як 252 країн. Та нам найдорожча та країна, де ми народились, живемо, минає наше дитинство, приходить юність. Це, звичайно, – Україна.

Вчитель.

Україна – це наша земля, рідний край з багатовіковою історією, мальовничою природою, чарівною піснею і талановитими, працьовитими людьми.

Україна – єдина, суверенна, незалежна. «Україна – європейська країна». Нам потрібно довести, що Україна займає гідне місце в розвитку європейської цивілізації.

 

3-9 слайди

 

Вчитель.

Але останнім часом нас постійно переслідує думка: чи буде так, чи ні? Яким буде вже завтрашній день нашої України?

Ніжиться під вересневим сонцем наша ненька-Україна. Тепер вона самостійна, незалежна і горда.

 

Це моя Україна день новий починає,

Величава княгиня усміхається нам.

 

Вона впивається щастям від того, що зуміла виховати людей, здатних об'єднатися на Майдані, здобути волю, вибороти справедливість. Мільйони українців устали з колін, відчули себе богатирями духу, викликали у світі захоплення і здивування. Ми заявили про себе як про велику націю, гідну зайняти достойне місце у світовій спільноті, бо зуміли відродитися, воскреснути з попелу, із великої руїни.

 

10 слайд

 

Вчитель.

Революція Гідності – це новий термін, який визначає політичні та суспільні зміни в Україні з 21 листопада 2013 до лютого 2014 року,  викликані відходом політичного керівництва країни від законодавчо закріпленого курсу на Європейську інтеграцію та подальшою протидією цьому курсу. Чим була революція для кожного з нас? Для когось прогулянкою, для когось війною. Але в першу чергу Майдан став випробуванням на цінність особистості людини, виміром людськості та гідності.

Учень.

Для чого люди вийшли на Майдан?

Що їхні сонні душі розбудило?

Розвіявся густий-густий туман,

Що прикривав всю правду так грайливо…

Для чого мерзнем, нащо стоїмо?

Бо хочем Україну ми підняти!

ЇЇ «Європою» ми гордо назвемо,

Бо вона гідна статус такий мати.

У всіх містах великих і малих,

У всіх куточках неньки-України

Всі люди, всі – від юних до старих –

Пророчать позитивні й стрімкі зміни.

Тож не сидіть тихенько в стороні,

Не будьте ви до цих подій байдужі!

Бо знайте, ви сьогодні не одні!

А разом ми нестримні й справді дужі!

Вчитель.

Ми – українці – свідомий і відповідальний народ, здатний відстоювати свій вибір. Ми подали історичний приклад того, як солідарність, братерство і взаємоповага між сотнями тисяч людей згуртовує їх довкола спільної мети. Український народ відчув потребу в єднанні, повірив у своє майбутнє і довів: у нації, яка вийшла на Майдан і заявила, що спроможна на захист своєї свободи, є велике серце і високий дух.

Вчитель.

Революція Гідності кардинально змінила напрямок розвитку держави та суспільства, згуртувала свідомих, зрілих громадян – справжніх патріотів Батьківщини. Але шанс на зміни дістався нам дорогою ціною – ціною людських втрат. Вічною раною на серці кожного українця буде пам'ять про героїв Небесної Сотні та воїнів АТО, кожен з яких віддав за свої переконання  найвищу ціну власне життя.

Вчитель.

Але Революція Гідності не завершилася, вона продовжується у нас на Сході. Саме завдяки мужності українських військових, ми зараз можемо спокійно жити тут. Ми віримо в перемогу наших воїнів, які з почуттям гідності, патріотизму нині воюють на Сході України, захищаючи її територіальну цілісність, відстоюючи ідеали свободи і демократії як найвищої цінності сучасного цивілізованого суспільства.

Вчитель.

Зараз Україна – одна з найбільших держав Європи з площею 603,7 тис. квадратних кілометрів, населенням більш як 42млн. чоловік. Вона межує із сімома країнами світу. Наша Вітчизна – центр Європи.

 

11 слайд

 

 

 

Вчитель.

Під час боротьби українського народу проти режиму формувалося громадянське суспільство, яке взяло курс на інтеграцію України з Європейським союзом. Європейська держава – не просто незалежна. Це країна: незалежності, добробуту, свідомих громадян і справедливих законів, країна, яка шанує рідну мову, права особистості.

Отже, бути громадянином такої держави – значить, мати національну свідомість, захищати інтереси нації.

Що ж таке Європейський союз і як він влаштований?

 

Відеоматеріал «Як влаштований Європейський союз»

 

12 слайд

 

Вчитель.

Прапор ЄС. Історія створення прапору припадає на 1955 рік. Тоді Європейський Союз існував лише у вигляді Європейського об’єднання, до якого входило шість країн. Довго йшло обговорення ескізу прапора. Згодом було прийнято нинішній варіант – коло з 12 золотих зірок на блакитному тлі. Число зірок не має нічого спільного з кількістю країн – членів організації. У різних традиціях «12» є символічним числом, що означає абсолютну досконалість. Це також і кількість місяців року, і кількість цифр на циферблаті годинника, тоді як коло є ще і символом єдності.

Вчитель.

Нещодавно наша країна відсвяткувала річницю Незалежності 26 років. На перший погляд, це не так вже і багато, але цілі століття передували цій важливій сторінці історії України. Щасливі ми, що народилися на такій чудовій, багатій, мальовничій землі ― на нашій славній Україні.

Вчитель.

Наша країна пройшла великий і важкий шлях назустріч Незалежності. І сьогодні ми приготували для вас невеликий квест, який допоможе зрозуміти, як добре ви знаєте свою рідну державу.

Вчитель.

Давайте звернемося до легенди, яка пояснює назву слова «Україна».

 

Відеоматеріал «Легенда про Україну» № 2

Відеоматеріал «Легенда про Україну» № 3

 

ІІ. Основна частина

 

13 слайд

 

Вчитель.

Що таке квест? Це виконання завдань за маршрутним листом. У нашому квесті їх 7. Стільки ж букв у слові «Україна». 

 

Станція № 1. «ЧИ ЗНАЄТЕ ВИ?»

 

 

Вчитель.

Україна – одна з найбільших європейських держав. ЇЇ площа дорівнює 604 тис. кв. км. На її території нині проживає понад 110 національностей. Чисельність населення України становить 43 мільйона чоловік.

Оскiльки це велика країна, то земля  нашої  Батьківщини багата на широкi i чарiвнi простори, прекраснi села i мiста.

На першій станції ви зможете перевірити себе, наскільки добре ви знаєте країну, в якій ми живемо.

Завдання: відповісти на запитання.

1. Найвища гора  України? ( Говерла в українських Карпатах, висота 2061 м)

2.  Найбільше море, що омиває Україну? (Чорне. Його площа біля 420 тис.кв.км)

3. Найбільша річка нашої держави? (Дніпро, найдовша її довжина на території України, і становить 981 кілометр, річка впадає в Чорне море)

4. Найглибше озеро України? (Світязь . Максимальна - глибина – 58,4 км. Розташоване у Шацькому районі Волинської області)

5. Україна – європейська держава, назвіть її сусідів. Назвіть не менше трьох країн. (Росія, Білорусь, Молдова, Польща, Румунія, Угорщина та  Словаччина)

6.Столиця України. (Київ)

7. Що означає слово «козак»? (Вершник, вільна людина.)

8. Козацький човен. (Чайка)

9. Герб України.(Тризуб)

10. Найвідоміша козацька страва. (Куліш)

11. Дерево, з якого добувають дьоготь. (Береза)

12. Кому не дозволялося заходити на територію Запорозької Січі? (Жінкам)

13. Обрядовий хліб, який печуть на Великдень. (Пасха)

14. Найвища гора України. (Говерла)

15. Грошова одиниця України. (Гривня)

16. Приміщення, в якому жили козаки. (Курінь)

17. Колір прапора України. (Блакитно – жовтий)

18. Розписані великодні яйця. (Писанки)

19. Найбільше озеро  України. (Синевир)

20. Швидкий український танок. (Гопак)

21. Хто з українських письменників узяв собі псевдонім – назву своєї національності. (Леся Українка)

22. На території якого материка розташована Україна? (Євразія)

 

Станція 2. «ІСТОРІЯ»

 

Вчитель.

Україна має багатолітню історію, якою може пишатися, і кожен з нас повинен її знати і пам’ятати.

Українська історія – диво нетлінне,

Кожна сторінка – це в серці світлина.

Нам пам’ятати  минуле так треба,

Бо кров проливалась за мирнеє небо.

Козацькі шаблюки свистіли у полі,

За наше майбутнє, за вольную волю.

Нащадками гідними станемо нині,

Бо ми українці й живемо на Вкраїні.

Завдання: відповісти на питання.

1. В якому році було проголошено День незалежності України? (1991 рік)

2.Як називалась перша слов’янська держава? ( Київська Русь)

3. Як звали сестру Кия, Щека, Хорива? (Либідь)

4. Як звали князя, що охрестив Київську Русь? (Володимир)

5. Яку назву мала козацька держава, створена за Дніпровськими порогами? (Запорізька Січ)

6.Назвіть найвидатнішого гетьмана України. ( Богдан Хмельницький) 

7.Назвіть  державні символи Української держави. ( Наш Герб - тризуб, синьо-жовтий Прапор, Гімн « Ще не вмерла Україна»)

8.Назвіть народні символи нашої держави. (Дуб, калина, верба, вінок, писанка,рушник)

9. Як називається основний закон України? (Конституція)

10. Автор слів гімну України? (П. Чубинський)

11. Назвіть композитора, який поклав вірші Чубинського, що стали гімном, на музику? (М. Вербицький)

 

Станція № 3. «ОСОБИСТОСТІ»

 

Вчитель.

Багато видатних постатей світового мистецтва і науки були українцями за походженням! Отже, дізнаємось, як добре ви знаєте великих українців.

Завдання: назвати імена видатних українців за портретами.

 

14 слайд

 

(Портрети: Володимир Великий, Леся Українка, княгиня Ольга,

Т. Шевченко, Богдан Хмельницький, І. Франко.)

 

Відеоматеріал«Видатні  українці»

 

Станція № 4. «СПОРТ»

 

Вчитель.

Наші видатні спортсмени–

Майже справжні супермени.

Україну прославляють,

Призові місця займають.

Давайте згадаєм тих, хто здобув перемоги у спорті.

 

15 слайд

 

Завдання: назвати прізвища спортсменів і види спорту.

(Брати Кличко, Олександр Усик – бокс; Яна Клочкова – плавання;

Сергій Бубка – стрибки з жердиною; Андрій Шевченко – футбол, Лілія Подкопаєва– спортивна гімнастика.)

 

Відеоматеріал «Видатні українці сучасності»

 

Станція № 5. «БАТЬКІВЩИНА ДЛЯ МЕНЕ…”

 

Вчитель.

Я вам пропонує продовжити речення:

 

Батьківщина для мене…

Я люблю Україну, бо…

 

Вчитель.

Любов до Батьківщини виявляється у патріотизмі.

Сьогодні про патріотизм говорять усюди. Як ви розумієте зміст цього поняття?

 

(Учні відповідають, учитель підсумовує.)

 

Вчитель.

Патріотизм – це любов до Батьківщини, свого народу, турбота про його благо, сприяння становленню й утвердженню України як суверенної, правової, демократичної, соціальної держави, нації, готовність відстояти її незалежність, служити і захищати її, розділити свою долю з її долею.

Скажіть мені, будь ласка, чи зможе захистити себе від агресії країна, в якій не має патріотів? (Діти відповідають).

Вчитель.

Ми живемо у найкращій країні на Землі: із зеленими лісами і гаями, блакитними ріками і озерами, щедрими полями і садами. Ми любимо свою  мелодійну мову, пісні, народні традиції, пишаємось своєю історією.  Але в нашу країну прийшла біда. Анексовано Крим, палає війна на сході України, в якій гинуть військові, мирне населення і діти. Нова Україна народжується у цій боротьбі, бо її свободу відстоює увесь український народ. Вчорашні студенти, програмісти, фермери, інженери стали на захист України і нашого майбутнього.

Вчитель.

Країна, яка не зростила патріотів не має права на життя, бо вона не спроможна боротися за свою цілісність, за свою свободу, право на своє життя, на свою свободу, право на європейський вибір.

 

Відеоматеріал «Вірш»

 

Станція № 6. « ОБЕРІГ ДЛЯ ВОЇНА»

 

Вчитель.

Весь український народ став на боротьбу з окупантом. Розгорнувся масштабний волонтерський рух, і на передову вчасно доставлялося військове спорядження, харчі, маскувальні сітки, теплі листи і малюнки від школярів. Саме так, школярі стали волонтерами. Це ваші листи, обереги і малюнки носять солдати біля серця. Розвідники, отримавши завдання, віддають на зберігання усі особисті речі, крім ваших листів, з якими вони ніколи не розлучаються, бо заради вас усіх вони там. Ви для них найцінніше, що є на світі, і вони це доводять щодня своїм ратним подвигом. Ваші дитячі сувеніри перетворюються на родинні реліквії, бо комусь вони нагадали про рідний дім, дітей, комусь підняли настрій, а комусь і врятували життя. Ваші обереги біля ліжок ранених бійців, а ваші слова є найкращими ліками для них.

 

ІІІ. Заключна частина. Висновки

 

Вчитель.

Ви – майбутнє України. Тож своїми знаннями, працею, здобутками підносьте її культуру. Будьте гідними своїх предків, любіть рідну землю, бережіть волю і незалежність України, поважайте наш народ і нашу мелодійну мову.І під кінець нашого квесту ми підсумуємо, що:

Ми – це Держава, велика, єдина,

Ми – українці, наш дім – Україна!

Вчитель.

Усі ми, громадяни України, не байдужі до долі своєї Батьківщини, маємо пам’ятати: саме в єдності наша сила! Щоб бути справжнім громадянином, потрібно все робити якнайкраще, бо це є обов'язком; поважати результати своєї і чужої праці, не шкодити нікому ні за яких обставин.

 

Відеоматеріал «Гарна пісня про Україну»

 

Вчитель.

Дякуємо за урок.

Вчитель.

Бажаємо успіхів у навчанні.

 

docx
Додано
11 січня 2022
Переглядів
290
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку