Мета: сформувати уявлення учнів про цінності та їх роль у житті людини; спрямовувати учнів до ґрунтовних роздумів над проблемами загальнолюдських цінностей; виховувати любов та повагу до своєї родини; допомогти дітям усвідомити роль батьків у їх житті; розвивати почуття родинності у класі; сприяти формуванню навичок цікавих та корисних спільних справ дітей і їх батьків; розвивати творчі та акторські здібності дітей.
Родинне свято «Сад цінностей життя»
Мета: сформувати уявлення учнів про цінності та їх роль у житті людини; спрямовувати учнів до ґрунтовних роздумів над проблемами загальнолюдських цінностей; виховувати любов та повагу до своєї родини; допомогти дітям усвідомити роль батьків у дитячому житті; розвивати почуття родинності у класі; сприяти формуванню навичок цікавих та корисних спільних справ дітей і їх батьків; розвивати творчі та акторські здібності дітей.
Завдання: створити максимально сприятливі умови розвитку особистості.
Підготовча робота:
1. Кожна родина учнів 7 класу отримала завдання: знайти і опрацювати матеріал про одну із загальнолюдських цінностей: людина, життя, здоров’я, любов, моральні цінності, рівність, щастя, чесність, сім’я, гідність, свобода, відповідальність, совість, знання, порядність, вірність, дружба, творчість, краса, добро, праця, релігійні цінності, честь.
2. Кожній родині потрібно:
- продумати, як цікаво і творчо подати інформацію про цінність;
- виготовити дерево цінності, яку вони презентують (після кожного виступу родини «висаджуються» дерева цінностей, щоб сформувати сад).
3. Діти готують концертні номери, які будуть відповідати темі заходу.
Обладнання: мультимедійний проектор, ноутбук, святково прикрашена актова зала.
Музичне обладнання: фортепіано, гітара, добірка фонограм до пісень.
Вступне слово вчителя
Доброго дня, шановні батьки, діти, гості!
Вітаю вас на нашому родинному святі «Сад цінностей життя».
Вдячна вам за те, що знайшли час підготуватися і прийти на наш захід. Хочу нагадати, що у нас не змагання «Яка родина краща». Головне, щоб кожна родина в нашому «Саду життя» саджала і вирощувала вищі цінності.
Тому, після кожного виступу необхідно «посадити своє дерево».
Ведуча 2 “Тепер, коли ми навчилися літати у повітрі, як птахи,
плавати під водою, як риби, нам не вистачає лише одного: навчитися жити на Землі, як людям». – Чому так писав Бернанд Шоу?
|
Можливо, тому, що люди втрачають духовність?
|
Ведучий 1 |
Громадяни Стародавнього Риму вимагали від своїх правителів «Хліба і видовищ».
|
Ведуча 2 |
«Не хлібом єдиним живе людина», стверджує народна |
мудрість.
Ведучий 1 |
Дійсно, на відміну від тварин людині недостатньо лише задоволення своїх біологічних потреб. Ставлення людини до дійсності набагато ширше. |
Ведуча 2 |
Людина може дійсність практично освоювати, пізнавати і спрямовувати в своїх інтересах, а також розглядати і ставитися до неї з точки зору її значення для людини. |
Ведучий 1 |
Поняття «цінність» відображає значимість, яку люди надають речам, явищам. |
Ведуча 2 |
Для кожної епохи, народу або окремо взятої людини |
характерні свої цінності. Так золото, наприклад, для деяких народів не було цінністю. А погляньте, якими були давні гроші у різних народів!
Уявіть собі ваші гаманці, якби сьогодні були такі гроші!
Ведучий 1 Суттєво різняться також уявлення про красу. Навряд,
щоб хтось з нашого класу наважився зробити собі таку зачіску, чи макіяж…
Ведуча 2 |
Або татуювання на обличчі. Чи прийти до школи з такими зубами, або губами!!!
|
Ведучий 1 |
Навряд, щоб хтось із присутніх в цьому залі, так «познущався» б над своєю шиєю, вухами… І все це заради встановлених кимось еталонів краси.
|
Ведуча 2 |
Проте є і такі цінності, що зберігають своє значення впродовж усього існування людства (наприклад, життя, здоров’я, свобода, любов) і мають абсолютне значення. |
Ведучий 1 |
|
Як виникають цінності?
Демонструється слайд «Процес перетворення
Ведуча 2 |
Нажаль, сьогодні більшість людей визначають для себе головними «нижчі», або матеріальні цінності, які задовольняють біологічні потреби людини.
|
Ведучий 1 |
А тому, наш захід допоможе нам згадати «вищі» або духовні цінності, ті що були прийняті різними народами, культурами, цивілізаціями, які складають своєрідний духовний капітал людства.
|
Учень 1.
|
«Человек — это истина мира, венец, |
Знает это не каждый, а только мудрец.» – писав Омар Хайям.
«Людина, що дійсно поважає людську особистість, повинна поважати її в своїй дитині, починаючи з тієї хвилини, коли дитина відчула своє «я» і відокремила себе від навколишнього світу.» - говорив Писарєв.
Про дітей, майбутніх дорослих людей, їх цінність нам підготувала цікаву розповідь родина …..
Учень
Учениця
|
«Если есть у тебя для жилья закуток — В наше подлое время — и хлеба кусок, Если ты никому не слуга, не хозяин — Счастлив ты и воистину духом высок.» - так уявляв щастя Омар Хайям.
Кузьма Прудков писав: «Хочеш бути щасливим – будь ним» А яким уявляють щастя в сім’ї …..?
Демонстрація презентації «Про щастя»
|
На сцену виходять Учень 1
Учень 2
|
«Нет на свете прекраснее одёжи, Чем бронза мускулов и свежесть кожи.» - писав Володимир Маяковський .
«Здоров’я — дорожче золота» - так писав Вільям Шекспір . Всі знають про те – як погано хворіти. І все ж, час від |
часу, забуваємо здоров’я берегти.
Про цінність здоров’я нам розкажуть представники сім’ї …..
Учень 1 |
От безбожья до Бога — мгновенье одно! От нуля до итога — мгновенье одно. Береги драгоценное это мгновенье: Жизнь — ни мало ни много — мгновенье одно! Омар Хайям Таку цінність як життя, нам презентує сім’я …..
|
|
Музичний номер |
Учень 3 |
В этом мире любовь — украшенье людей, Быть лишенным любви — это быть без друзей. Тот, чье сердце к напитку любви не прильнуло, Тот — осел, хоть не носит ослиных ушей! Омар Хайям Таку цінність як любов, нам презентує родина …..
|
Учень 1 |
Любов не може існувати окремо від вірності. Про вірність нам розкажуть представники родини ….. |
Учень 2 |
Люди по різному уявляють свободу, але всі погоджуються, що свобода – це необхідність. «Ми повинні бути рабами законів, щоб стати вільними.» - так писав про свободу Цицерон. Більш докладніше про свободу вам розкажемо ми - родина …..
|
Учень 3 |
«Бути людиною, - вважав французький письменник |
А. Сент – Екзюпері, - означає відчувати, що ти відповідаєш за все. І чим ширше свобода, тим більше відповідальність.
Таку цінність як відповідальність, нам презентує сім’я …..
Учень 1 |
«Настоящий друг везде Верен, в счастье и беде; Грусть твоя его тревожит, Ты не спишь — он спать не может, И во всем, без дальних слов, Он помочь тебе готов. Да, по действиям несходны Верный друг и льстец негодный.» Вільям Шекспир Про дружбу і про друзів нам розкажуть представники родини Даші …..
А прикладом дружби може послужити дружба Лесі (учениці нашого 7 класу) та учениці 6 класу - Саші, які виконають для нас запальний танок . |
Учень 2 |
«Усі люди за походженням рівні і ні в кого не може бути природженого права дати своїй родині переваги над усіма іншими.» - писав Пейн. Люди у всьому світі довго виборювали право рівності. Наприклад, для нас - учнів дуже важливо, щоб вчителі у школі однаково ставились до всіх, не виділяли улюбленців… Таку цінність як рівність, нам презентує родина …..
|
Учень 3
|
Ми дуже переймаємось, коли по відношенню до нас інші здійснюють негідні вчинки. А що таке порядність? |
На це питання дадуть відповідь представники родини …..
Учень 1
|
«Недостойно — стремиться к тарелке любой, Словно жадная муха, рискуя собой. Лучше пусть у Хайяма ни крошки не будет, Чем подлец его будет кормить на убой!» - писав Омар Хайям
Детальніше про гідність, нам розкажуть представники родини ….. |
Учень 2
|
«Моя честь - це моє життя; обоє ростуть з одного кореня. Відніміть у мене честь - і моєму життю настане кінець.» - писав Вільям Шекспір. Що таке честь, нам розповість родина ….. |
Учень 3 |
«С тех пор как существует мирозданье, Такого нет, кто б не нуждался в знанье. Какой мы ни возьмем язык и век, Всегда стремится к знанью человек.» - писав Рудакі
Більшість сучасних учнів не хочуть глибоко і систематично оволодівати знаннями, як це записано в правилах для учнів. Можливо, виступ родини ….., вмотивує декого з нас гарно навчатися?
|
|
Музичний номер |
Учень 1 |
«Правда, законність, чесноти, справедливість - все це |
може бути об'єднано в понятті «чесність» - писав Квінтіліан.
Чому чесність є цінністю, нам розкажуть представники родини ……
Учень 2 |
Ми не раз чули вислів: «Людину створила праця». Мабуть ніхто не зможе заперечити важливість праці у житті людини. Це нам доведе родина …..
|
Учень 3 |
Сакс Ганс писав: «Когда избрал ты верный путь, Судьей тебе лиш совесть будь!»
Що таке совість? Яку роль вона відіграє в нашому житті? Відповіді на ці питання ми почуємо від сім’ї …..
|
На сцену |
Мікеланджело «Творенье может пережить творца: |
писав: Творец уйдет, природой побежденный,
Однако образ, им запечатленный,
Веками будет согревать сердца.
Я тысячами душ живу в сердцах
Всех любящих, и, значит, я не прах,
И смертное меня не тронет тленье.»
«Творити — означає вбивати смерть.» - писав Ромен Роллан .
А що нам розповість родина …… про творчість?
Яскравий приклад творчості – музика. Музичний номер
Учень 1 «...Красота — непрочный материал,
И как бы ярко день нам ни сиял,
Он минет, как минует все на свете.»
З думкою Ронсара хтось погодиться, а хтось - ні. У нас у всіх різні еталони краси.
А які уявленя про красу в сім’ї ……?
Учень 2 |
«Зло мгновенно в этом мире, Неизбывна доброта.» - писав Шота Руставелі. Про доброту нам розкажуть представники ……
|
Учень 3 |
«Наша моральна проблема - це байдужість людини до самої себе.» - вважав Фромм. Про моральні цінності ми дізнаємось із виступу ……
|
Учень 1 |
У духовному житті людства впродовж усього його земного існування неможливо відшукати феномен, який відігравав би вагомішу роль, ніж віра в Бога. Немає жодної людини, стверджував німецько–американський мислитель Еріх Фромм, яка б не відчувала потреби в релігії. Чому релігія є цінністю нам розкажуть представники родини …..
|
Учень 2 |
«Шлюбний союз - перша сходинка людського |
суспільства.» - писав Цицерон.
Що таке сім’я і яку вона має цінність нам розкажуть представники родини ……
Як приклад вдячності своїм батькам, безумовної любові до них, звучить пісня «Мамина доля» у виконанні учениць 10 класу (одна з учениць – авторка слів пісні).
• Заключне слово класного керівника Шановні діти, батьки, гості!
Час проведення нашого родинного заходу добігає кінця.
Я вдячна всім учасникам за підготовку до свята. В першу чергу, дякую вам, шановні батьки. Дякую за те, що знайшли час для своїх дітей, за розуміння необхідності закласти у свідомість наших дітей саме вищі цінності. Як навчає нас українське народне прислів’я: «Що посієте, те й пожнете!»
Бажаю всім добра, миру, любові, щастя, здоров’я і всього найкращого!
До нових зустрічей!!!
Використана література:
• Гісем О.В. Людина і світ. 11 клас: плани-конспекти уроків / О.В. Гісем, О.О. Мартинюк. – Харків: Веста: Видавництво «Ранок», 2004. – 256 с.
(взято схему «Процес перетворення потреб у цінності»).
• Цитати та ілюстративний матеріал взято із ресурсів Інтернет.