Сценарій родинного свята «Сад цінностей життя»

Про матеріал

Мета: сформувати уявлення учнів про цінності та їх роль у житті людини; спрямовувати учнів до ґрунтовних роздумів над проблемами загальнолюдських цінностей; виховувати любов та повагу до своєї родини; допомогти дітям усвідомити роль батьків у їх житті; розвивати почуття родинності у класі; сприяти формуванню навичок цікавих та корисних спільних справ дітей і їх батьків; розвивати творчі та акторські здібності дітей.

Перегляд файлу

Родинне свято «Сад цінностей життя» 

 

Мета: сформувати уявлення учнів про цінності та їх роль у житті людини; спрямовувати учнів до ґрунтовних роздумів над проблемами загальнолюдських цінностей; виховувати любов та повагу до своєї родини; допомогти дітям усвідомити роль батьків у дитячому житті; розвивати почуття родинності у класі; сприяти формуванню навичок цікавих та корисних спільних справ дітей і їх батьків; розвивати творчі та акторські здібності дітей.

Завдання: створити максимально сприятливі умови розвитку особистості.

Підготовча робота:

1.      Кожна родина учнів 7 класу отримала завдання: знайти і опрацювати матеріал про одну із загальнолюдських цінностей: людина, життя, здоров’я, любов, моральні цінності, рівність, щастя, чесність, сім’я, гідність, свобода, відповідальність, совість, знання, порядність, вірність, дружба, творчість, краса, добро, праця, релігійні цінності, честь.   

2.      Кожній родині потрібно:

-                   продумати, як  цікаво і творчо подати інформацію про цінність;

-                   виготовити дерево цінності, яку вони презентують (після кожного виступу родини «висаджуються» дерева цінностей, щоб сформувати сад). 

3. Діти готують концертні номери, які будуть відповідати темі заходу.

Обладнання: мультимедійний проектор, ноутбук,  святково прикрашена актова зала.

Музичне обладнання: фортепіано, гітара, добірка фонограм  до пісень.

Вступне слово вчителя

Доброго дня, шановні батьки, діти, гості!

Вітаю вас на нашому родинному святі «Сад цінностей життя».

Вдячна вам за те, що знайшли час підготуватися і прийти на наш захід. Хочу нагадати, що у нас не змагання «Яка родина краща». Головне, щоб кожна родина в нашому «Саду життя» саджала і вирощувала вищі цінності.

Тому, після кожного виступу необхідно «посадити своє дерево».

 

      Ведуча 2                       “Тепер, коли ми навчилися літати у повітрі, як  птахи,

плавати під водою, як  риби, нам не вистачає лише одного: навчитися жити на Землі, як людям». – Чому так писав Бернанд Шоу? 

Демонстрація слайду

 

 

 

Можливо, тому, що люди втрачають духовність?

 

Ведучий 1

Громадяни Стародавнього Риму вимагали від своїх правителів «Хліба і видовищ». 

 

Ведуча 2

«Не хлібом єдиним живе людина», стверджує народна

мудрість.

Ведучий 1

Дійсно, на відміну від тварин людині недостатньо лише задоволення своїх біологічних потреб. Ставлення людини до дійсності набагато ширше.

Ведуча 2

Людина може дійсність практично освоювати, пізнавати і спрямовувати в своїх інтересах, а також розглядати і ставитися до неї з точки зору її значення для людини.

Ведучий 1

Поняття «цінність» відображає значимість, яку люди надають речам, явищам.

Ведуча 2

Для кожної епохи, народу або окремо взятої людини

характерні свої цінності. Так золото, наприклад, для деяких народів не було цінністю. А погляньте, якими були давні гроші у різних народів!

Уявіть собі ваші гаманці, якби сьогодні були такі гроші!

                                                                                  Демонстрація слайду про перші гроші

Ведучий 1                               Суттєво різняться також уявлення про красу. Навряд,

щоб хтось з нашого класу наважився зробити собі таку зачіску, чи макіяж…

                                                                                  Демонстрація слайду про зовнішню красу 

Ведуча 2

Або татуювання на обличчі. Чи прийти до школи з такими зубами, або губами!!!

 

Ведучий 1

Навряд, щоб хтось із присутніх в цьому залі, так «познущався» б над своєю шиєю, вухами… І все це заради встановлених кимось еталонів краси.

 

Ведуча 2

Проте є і такі цінності, що зберігають своє значення впродовж усього існування людства (наприклад, життя, здоров’я, свобода, любов) і мають абсолютне значення.

 

Ведучий 1

 

Як виникають цінності?

                                                                                       Демонструється слайд «Процес перетворення

потреб у цінності»

Ведуча 2

Нажаль, сьогодні більшість людей визначають для себе головними «нижчі», або матеріальні цінності, які задовольняють біологічні потреби людини.

 

Ведучий 1

А тому, наш захід допоможе нам згадати «вищі» або духовні цінності, ті що були прийняті різними народами, культурами, цивілізаціями, які складають своєрідний духовний капітал людства. 

 

Учень 1.

 

«Человек — это истина мира, венец,

 Знает это не каждый, а только мудрец.» – писав Омар Хайям.

«Людина, що дійсно поважає людську особистість, повинна поважати її в своїй дитині, починаючи з тієї хвилини, коли дитина відчула своє «я» і відокремила себе від навколишнього світу.» - говорив Писарєв.

Про дітей, майбутніх дорослих людей, їх цінність нам підготувала цікаву розповідь родина …..

 

Учень

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Учениця

 

 

 

 

 

 

 

 

 

«Если есть у тебя для жилья закуток —  В наше подлое время — и хлеба кусок, 

Если ты никому не слуга, не хозяин — 

Счастлив ты и воистину духом высок.» - так уявляв щастя Омар Хайям.

 

Кузьма Прудков писав: «Хочеш бути щасливим – будь ним»

А яким уявляють щастя в сім’ї …..?

 

Демонстрація презентації  «Про щастя»

 

На сцену         виходять двоє


 


 

 

На сцену виходять  Учень 1

 

 

 

 

 

 

Учень 2

 

 

«Нет на свете прекраснее одёжи,

Чем бронза мускулов и свежесть кожи.» - писав

Володимир Маяковський .

 

«Здоров’я — дорожче золота» - так писав Вільям Шекспір .

Всі знають про те – як погано хворіти. І все ж, час від

часу, забуваємо  здоров’я берегти.

Про цінність здоров’я нам розкажуть представники сім’ї  …..

 

Учень 1

От безбожья до Бога — мгновенье одно!

От нуля до итога — мгновенье одно.

Береги драгоценное это мгновенье:

Жизнь — ни мало ни много — мгновенье одно!

Омар Хайям

Таку цінність як життя, нам презентує сім’я …..

 

Музичний номер

Учень 3

В этом мире любовь — украшенье людей,

Быть лишенным любви — это быть без друзей. Тот, чье сердце к напитку любви не прильнуло, Тот — осел, хоть не носит ослиных ушей!

Омар Хайям

Таку цінність як любов, нам презентує родина  …..

 

Учень 1

Любов не може існувати окремо від вірності.

Про вірність нам розкажуть представники родини …..

Учень 2

Люди   по      різному       уявляють    свободу,     але    всі погоджуються, що свобода – це необхідність.

«Ми повинні бути рабами законів, щоб стати вільними.» - так писав про свободу Цицерон.

Більш докладніше про свободу вам розкажемо ми - родина …..

 

Учень 3

«Бути людиною, - вважав французький письменник

А. Сент – Екзюпері, - означає відчувати, що ти відповідаєш за все. І чим ширше свобода, тим більше відповідальність.

Таку цінність як відповідальність, нам презентує сім’я …..

Учень 1

«Настоящий друг везде  Верен, в счастье и беде;

Грусть твоя его тревожит, 

Ты не спишь — он спать не может,

И во всем, без дальних слов, Он помочь тебе готов.

Да, по действиям несходны

Верный друг и льстец негодный.» 

Вільям Шекспир 

Про дружбу і про друзів нам розкажуть представники родини Даші …..

 

А прикладом дружби може послужити дружба Лесі (учениці нашого 7 класу) та учениці 6 класу - Саші, які виконають для нас запальний танок .

Учень 2

«Усі люди за походженням рівні і ні в кого не може

бути природженого права дати своїй родині переваги над усіма іншими.» - писав Пейн. 

Люди у всьому світі довго виборювали право рівності.

Наприклад, для нас - учнів дуже важливо, щоб вчителі у школі однаково ставились до всіх, не виділяли улюбленців…

Таку цінність як рівність, нам презентує родина …..

 

Учень 3

 

 

Ми дуже переймаємось, коли по відношенню до нас інші здійснюють негідні вчинки. А що таке порядність?

 

На це питання дадуть відповідь представники родини …..

Учень 1

 

«Недостойно — стремиться к тарелке любой,  Словно жадная муха, рискуя собой. 

Лучше пусть у Хайяма ни крошки не будет,

Чем подлец его будет кормить на убой!» - писав Омар

Хайям

 

Детальніше про гідність, нам розкажуть представники родини …..

Учень 2

 

 

«Моя честь - це моє життя; обоє ростуть з одного

кореня. Відніміть у мене честь - і моєму життю настане кінець.» - писав Вільям Шекспір.

Що таке честь, нам розповість родина …..

Учень 3

«С тех пор как существует мирозданье,

Такого нет, кто б не нуждался в знанье.

Какой мы ни возьмем язык и век, 

Всегда стремится к знанью человек.» - писав Рудакі

 

Більшість сучасних учнів не хочуть глибоко і систематично оволодівати знаннями, як це записано в правилах для учнів.

Можливо, виступ родини ….., вмотивує декого з нас гарно навчатися?

 

Музичний номер

Учень 1

«Правда, законність, чесноти, справедливість - все це

може бути об'єднано в понятті «чесність» - писав Квінтіліан.

Чому чесність є цінністю, нам розкажуть представники родини ……

 

 

Учень 2

 

Ми не раз чули вислів: «Людину створила праця».

Мабуть ніхто не зможе заперечити важливість праці у житті людини. Це нам доведе родина …..

 

Учень 3

Сакс Ганс писав: «Когда избрал ты верный путь, 

Судьей тебе лиш совесть будь!»

 

Що таке совість? Яку роль вона відіграє в нашому житті? Відповіді на ці питання ми почуємо від сім’ї  …..

 

На сцену

            Мікеланджело         «Творенье может пережить творца:

виходять 3 і 4

                                  писав:                         Творец уйдет, природой побежденный,

 

                                                                  Однако образ, им запечатленный,

                                                                          Веками будет согревать сердца.

 

                                                                          Я тысячами душ живу в сердцах 

 

                                                                          Всех любящих, и, значит, я не прах,

И смертное меня не тронет тленье.» 

 

«Творити — означає вбивати смерть.» - писав Ромен Роллан .

А що нам розповість родина …… про творчість?

Яскравий приклад творчості – музика. Музичний номер

Учень 1                              «...Красота — непрочный материал,

 И как бы ярко день нам ни сиял,

 Он минет, как минует все на свете.» 

З думкою Ронсара хтось погодиться, а хтось - ні. У нас у всіх різні еталони краси.

А які уявленя про красу в сім’ї ……?

 

 

 

Учень 2

 

«Зло мгновенно в этом мире,

Неизбывна доброта.» - писав Шота Руставелі.

Про доброту нам розкажуть представники ……

 

 

 

Учень 3

 

           «Наша моральна проблема - це байдужість людини до самої себе.» - вважав Фромм.

Про моральні цінності ми дізнаємось із виступу ……  

 

Учень 1

У духовному житті людства впродовж усього його земного існування неможливо відшукати феномен, який відігравав би вагомішу роль, ніж віра в Бога. Немає жодної людини, стверджував німецько–американський мислитель Еріх Фромм, яка б не відчувала потреби в релігії.

Чому релігія є цінністю нам розкажуть представники родини …..

 

Учень 2

                    «Шлюбний    союз    -    перша    сходинка    людського

суспільства.» - писав Цицерон.

Що таке сім’я і яку вона має цінність нам розкажуть представники родини ……

Учень 3

Як приклад вдячності своїм батькам,  безумовної любові до них, звучить пісня «Мамина доля»  у виконанні учениць 10 класу (одна з учениць – авторка слів пісні). 

 

      Заключне слово класного керівника Шановні діти, батьки, гості!

Час проведення нашого родинного заходу добігає кінця.

Я вдячна всім учасникам за підготовку до свята. В першу чергу, дякую  вам, шановні батьки. Дякую за те, що знайшли час для своїх дітей, за розуміння необхідності закласти у свідомість наших дітей саме вищі цінності. Як навчає нас українське народне прислів’я: «Що посієте, те й пожнете!»

Бажаю всім добра, миру, любові, щастя, здоров’я і всього найкращого!

До нових зустрічей!!!

 

 

Використана література:

      Гісем О.В. Людина і світ. 11 клас: плани-конспекти уроків / О.В. Гісем, О.О. Мартинюк. – Харків: Веста: Видавництво «Ранок», 2004. – 256 с.

(взято схему «Процес перетворення потреб у цінності»).

      Цитати та ілюстративний матеріал взято із ресурсів Інтернет.

 

pdf
Додано
19 липня 2018
Переглядів
1164
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку