Сценарій рольової гри “Культура мовлення компетентного фахівця”

Про матеріал

Містить матеріали з розвитку культури спілкування та професійного мовлення фахівця. Спрямований на подолання мовного суржику та формування потреби професійного спілкування літератрною української мовою.

Перегляд файлу
  • Сценарій рольової гри на тему

“Культура мовлення компетентного фахівця”

 

Примітка. Захід спрямований на усвідомлення власних можливостей у виявленні експресії, емпатії, саморегуляції. Важливо актуалізувати плани кожного учасника групи  щодо саморозвитку. Цільова аудиторія: студенти ІІ-ІІІ курсів. Ведучий гри - психолог, куратор групи, студенти.

 

Мета: сформувати стійкі професійні навички ділового спілкування та ділової активності;  виробити модель мовленнєвої  поведінки професіонала; розвивати етичні норми соціальної  поведінки.

Дидактичні завдання:

Навчальні:

  1. Розкрити сенс поняття “ділове мовлення”, “ділова активність”.
  2. Познайомити студентів на практиці з такими складовими професійної

     культури як:

  •   культура фахового спілкування,
  •   форми колективного обговорення проблеми;
  •   опрацювання документів з кадрово-контрактних питань;
  •   опрацювання довідково-інформаційної документації.

Ігрові:

  1. Набуття досвіду професійної етики.
  2. Створення ігрової моделі спілкування на робочому місці фахівця.
  3. Демонстрація різної поведінки під час колективної діяльності.

Соціально-психологічні:

  1. Формування в студентів мотивів професійної діяльності.
  2. Розвиток в студентів комунікативних ділових навичок.
  3. Створення позитивного емоційного фону у колективі.
  4. Сприяння покращенню міжособистісних стосунків у групі.

Обладнання: картки з рольовими  завданнями, тексти для редагування ділових  розмов, блокноти, ручки.

 

Примітка. Оптимальна кількість ведучих – двоє. Якщо планується вести відеозапис, один - виступає в якості ведучого, інший – відео оператора. На початку гри потрібно встановити обов’язки і права кожного гравця та ведучих. Група студентів розподіляється на  п’ять команд-професіоналів. Кожна команда заздалегідь отримує завдання відповідно до посади спеціаліста на робочому місці. Всі завдання рольової гри реалізуються за методикою проектної діяльності.

 

Хід гри

І етап  Підготовчий. Орієнтовний час – 20 хвилин.

Введення в атмосферу ділового етикету: студентам пропонується представити резюме команди відповідно до спеціалізації та напрямку підготовки спеціалістів і створити модель поведінки при працевлаштуванні.

 

Примітка. Через бесіду з учасниками команд ведучий розкриває поняття “ділове мовлення” та  “ділова активність”.

 

ІІ етап. Організаційний (ознайомлення зі змістом і правилами ігри), 20 хв.

  1. В грі приймають участь рольові групи складу:
  • І варіант: “технік лаборант”, “змінний майстер”, “інженер з ОП”, “секретар-діловод”, “керівник виробничого підрозділу”.
  • ІІ варіант: “бухгалтер”, “головний бухгалтер”, “інженер з ОП”, “секретар-діловод”, “економіст”, “підприємець”.
  1. Кожен учасник групи отримує картки з  рольовими  завданнями, які має виконати в ході гри.

Завдання 1 

Змоделювати  співбесіду між роботодавцем і працівником. Продумати можливі запитання під час співбесіди.

Завдання 2

Відредагувати ділову розмову. Наприклад:

- Алло!  Це хто?

-  Адмін  Пилипчук. А вам чого?

-  Мені директора... Підкажіть, як його по імені і батькові величати?

 

-  А ви хто будете?

-  Я молодий спеціаліст.  Хтів би влаштуватися на роботу...  на  вашому підприємстві.

-  Директорові зараз ніколи з вами розмовляти. Передзвоніть пів-першої, коли завершиться нарада.

Примітка. Тексти ділових розмов для їх редагування заздалегідь готує кожна команда гравців. Редагування проводить команда-суперник.

 

ІІІ етап. Практичний (проживання ролей). Тривалість етапу  – 40 хвилин.

Тренінгова вправа 1. “Портрет співробітника

Мета: визначити пріоритетні якості та здібності, які необхідні для успішного співробітництва у колективі.

Хід проведення вправи:............................................................................................

  • скласти “портрет – розповідь” про особистість, яка здатна успішно

співпрацювати з людьми, розв’язувати конфліктні ситуації;

  • у творчій формі презентувати свою розповідь.

Запитання для обговорення:...........................................................................
- Як ви гадаєте, що допоможе кожному з нас розвити в собі ті здібності

й якості, що ви тільки що визначили у своїй розповіді?

Тренінгова вправа 2 “Риси лідера”

Мета: ознайомлення учасників з рисами, притаманними лідеру; дати можливість учасникам оцінити особистісні риси лідера.

Учасники діляться на дві групи. Ведучий пропонує кожній групі назвати якнайбільше лідерських рис. Представник кожної групи записує на ватмані сформульовані його товаришами риси. Потім тренер пропонує групі вибрати учасника, якого всі добре знають, і сформулювати разом його лідерські риси. Пропонується також визначити риси, які б допомогли цьому учасникові стати ще успішнішим.

Підбиваючи підсумки вправи, ведучий говорить: “Довідавшись про свою цінну рису, ставтеся до неї як до особистого надбання. Щоб набути

 

 

необхідної риси, концентруйтеся на тому, що з кожним днем вона стає все більше властивою вашій особистості”.

Тренінгова вправа 3 ”Я пишаюсь...”

Мета: позитивно оцінити свої набуті вміння.

Учасники сідають у коло. Ведучий просить кожного учасника по черзі вийти на середину і сказати про себе: ”Я пишаюсь собою, коли...” (наприклад: ”Я пишаюсь собою, коли можу допомогти іншим” тощо). По закінченні – обговорення.

Необхідно, щоб учасники виголошували речення повністю, без скорочень. Можна запропонувати учасникам-ораторам ставати за кафедру. Фотографування перших учасників – стимул для інших.

Запитання для обговорення:

1. Чи складно було виконувати цю вправу?

2. Якщо так, то в чому були труднощі?

3. У яких ситуаціях корисно використовувати цю вправу?

ІV етап  Підсумковий  Орієнтовний час – 10 хвилин

Тренінгова вправа 4 “Телеграма”

Мета: підбиття підсумків гри.

Кожен учасник відповідає на запитання:

  • Що мені вдалося в ході гри?
  • Над чим мені ще треба попрацювати?

Напишіть про це коротке послання у формі телеграми з 11 слів.

V етап  Рефлексія  Орієнтовний час – 1 хвилина

Тренінгова вправа  5 Толерантність

 

 

 

 

 

docx
Додано
14 липня 2018
Переглядів
1938
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку