Сценарій містить;
- різноманітні форми роботи з дітьми: роботу в парах, колективну, групову;
- роботу з використанням технічних засобів;
- творчі завдання з використанням різних матеріалів;
- завдання з логічним навантаженням;
- розважальний матеріал.
Сценарій свята 1 вересня у 2 класі «Косміча подорож»
Мета: створити атмосферу невимушеної зустрічі, формувати вміння робити свій свідомий вибір та виконувати завдання у колективі та самостійно; розвивати творчість, креативність, мислення, увагу; виховувати самостійність під час виконання індивідуальних завдань та почуття взаємодопомоги, підтримки під час виконання колективних завдань.
Обладнання: повітряні кульки, три загадки, три картонні частини зображення ракети, коробка, ватман синього кольору, 2-сторонній скотч, паперові зірочки 5 кольорів, паперові таблички 5 кольорів з написом «Екіпаж №», відео «Космос без слів», напис «Сузір’я 2-Б класу», фото планети Марс, презентація «Марс», фото планети Меркурій, паперові аркуші формату А4, зігнуті навпіл з написом «Спогади про літо» та ілюстрації для оформлення лепбуку (готують діти заздалегідь), клей для кожної дитини, фізкультхвилинка «Інопланетянин», фото комети, слайди з логічними іграми, фото Сонця, скриня, картки з гаданням, віршики, відео пісні «Школа-весела сім’я», відео «Перший дзвоник», розмальовки дзвоника, олівці або фломастери для кожної дитини.
Хід виховної години:
Слово вчителя
-Доброго дня, любі діти. Я дуже рада бачити вас у нашому світлому класі. Ви підросли, зміцніли. Сподіваюсь, що ви скучили за школою. Отже, пропоную розпочати нашу зустріч. Яке свято запросило сьогодні нас до класу? Що ви знаєте про це свято? Учнями якого класу ви стали? Що це означає? Давайте привітаємося одне з одним, бо ми так давно не бачилися.
Коло дружби. Гра «Я дуже радий тебе бачити (ім’я)»
Слово вчителя
-Пропоную наше свято 1 вересня провести у вигляді подорожі? Куди? Відгадайте! В моїй коробці лежить те, що нам сьогодні допоможе. Для того, щоб дізнатися що це, треба відгадати 3 загадки. За кожну відгадку, я буду віддавати вам частину цього зображення. Правильно відгадані загадки дозволять зрозуміти, що це. (У коробці 3 частини ракети).
Новенький будинок в руці я несу ,
Двері будинку стоять на замку,
А живуть у будинку тому
Книжки, ручки і альбоми.
(Портфель)
Ось до класу всіх скликає
Голосистий цей дзвінок,
І ми радо поспішаєм
Не кудись, а на … (урок)
На базарі їх не купиш,
На дорозі не знайдеш,
І не зважиш на терезах,
І ціни не підбереш.
(Знання)
(Частини ракети приклеюються до ватману темно-синього кольору на 2-сторонній скотч)
-Отже куди мандруємо? (До космосу). А яким повинен бути мандрівник? (Відповіді дітей) .
-Ми розподілимося на екіпажі. (Кожен з дітей дістає з коробки паперову зірочку певного кольору і шукає свою групу столів. На столах кольорові паперові таблички з номерами екіпажів).
-А чи можуть бути ракети без назв? Треба дібрати назви і записати їх на табличках. (Робота в групах).
-Отже можна розпочати подорож. Екіпажи готові? Але як же нам злетіти? (Діти на 1.2.3 голосом імітують зліт ракети)
Перша зупинка «Сузір’я 2-Б класу»
-От ми і у космосі (перегляд відео).
-Що запам’яталося? Що здивувало? (Відповіді дітей)
-Подивіться будь ласка на нашу ракету. Чи не здається вам, що зображенню нашого космосу чогось не вистачає? Ракета дуже самотня.
(Не вистачає зірочок)
-А чи ви хотіли б мати свою зірку у нашому «всесвіті»? У кожного з вас на столі лежить своя паперова зірочка. Візьміть фломастер або олівець і напишіть на ній своє ім’я. Щоб зробити космос справжнім, приклейте зірочки до ватману. (Звернути увагу дітей на розташування зірок)
-Чи не здається вам, що це схоже на сузір’я? А як ми його назвемо? (Сузір’я 2-Б класу. Учитель наклеює зверху напис «Сузір’я 2-Б класу»)
-Чи раді ви були сьогодні зустрітися? Давайте згадаємо наш 1 клас. Якими ви прийшли перший раз у цей клас? Хтось сміливо переступив поріг, хтось дуже хвилювався, хтось навіть боявся. А тепер ви стали на 1 рік дорослішими. Як мені називати учнів 2 класу?
Друга зупинка. Згадуємо закони нашого класу
(На фото зображення планети Марс)
–Хто впізнав цю планету? Марс- планета сувора. Марс-бог війни. А чи можуть бути у нашому класі війни? Давайте згадаємо закони нашого класу. (Спочатку усно, після обговорення у групах)
Третя зупинка. Спогади про літо
-Хто нас чекає? Ви впізнали цю планету? Так, це Меркурій. Меркурій-планета мандрівників. Вона хоче, щоб ви розповіли про те, як провели літо. Хто де був, що робив, що найбільше запам’яталося? (Спочатку усно)
-А щоб ваша розповідь була яскравішою, пропоную оформити її у вигляді лепбуку. Але спочатку невеличка пальчикова гімнастика.
Пальчикова гімнастика «Павучок»
Робота в парах. Виготовлення лепбуку «Спогади про літо»
-Кожен підготував ілюстрації на тему «Спогади про літо». Думаю, цікавіше буде, якщо працюватимете у парах. Можете обмінюватися ілюстраціями. Згадайте правила роботи в парі.
Презентація робіт
Четверта зупинка. Зустріч з інопланетянином. Фізкультхвилинка
-Перед нами інопланетний космічний корабель. Екіпаж корабля запрошує вас на фізкультхвилинку (відео)
П’ята зупинка. Зустріч з кометою-розумницею.
-Що ви знаєте про комету? Так, вона дуже швидка. Отже завдання комети треба виконати також швидко. Згодні? Хто вміє швидко міркувати? А чи треба швидко міркувати другокласникам? А уважним бути? А ще якими повинні бути другокласники? (Виконання логічних завдань (фото) після обговорення у групі).
Шоста зупинка. Анаграма. Сонце.
-Подивіться на фото. Щось незрозуміле написано! Як називається такий запис? Це анаграма. Що потрібно зробити? (Поставити букви на свої місця). Подумайте. (Відповідь-Сонце)
- Що ми знаємо про Сонце? (Найближча зірка) Які почуття виникають у вас коли ви дивитеся на Сонце? (Радість). Щоб звеселити вас, воно надіслало невеличкий сюрприз. Чи хочете дізнатися, що очікує вас у наступному році? Зараз кожен про це дізнається. Давайте погадаємо?
(Кожна дитина дістає зі скрині зображення певного предмета)
Пояснення
ПТАШКА. Вдача, як пташка, то прилетить, то відлетить. Не позіхай, спіймай її та тримай міцно!
МУДРИЙ КІТ. Мудрість у книгах! Читай більше, ходи частіше до біблиотеки!
ГОРІХИ. Міцний горішок навчання буде тобі по зубах. Вчи всі правила!
М’ЯЧ. Не забувай упродовж року активно займатися фізкультурою. Пам'ятай - у здоровому тілі здоровий дух.
СОНЦЕ. Будь теплим и ласкавим, як сонечко, тоді і друзів у тебе буде багато. Все захочуть погрітися у промінцях твоей доброти!
КІНЬ. Ти дуже швидка і спритна, але пам’ятай, що школа-не іподром. Гасати коридором не варто.
СКРЕПКА. Ти знайдеш собі друга і ви з ним будете завжди поряд, ніби скріплені скрепочкою.
ЛАМПОЧКА. У цьому році твої ідеї будуть геніальними і освітять все навколо.
ЛІНІЙКА. Прямуватимеш до знань прямим, як лінійка, шляхом.
РУЧКА. Не забувай записувати домашнє завдання у щоденник.
КЛЮЧ. Цей непростий ключик відкриє тобі всі двері і приведе до мрії.
КОМП’ЮТЕР. У тебе дуже гарна пам’ять. Складай всі свої знання, зберігай їх і будеш найрозумнішим.
МІКРОСКОП. В тобі прокинеться талант дослідника. Бути вченим-це престижно!
ДРАБИНКА. Іди до своєї мети поступово, не поспішаючи. Не забувай, якщо будеш бігти, перескокуючи, можеш впасти.
ГОДИННИК. Тобі потрібно купити такий годинник, тоді ти точно ніколи не спізнишся на урок і не пропустиш нічого важливого!
Сьома зупинка. Дзвоник.
-Як добре ми попрацювали. Багато чого згадали, налаштувалися на роботу в класі. Чи готові ми йти далі доріжкою знань? Давайте відпочинемо і послухаємо, які вірші підготували наші діти. Візьмемося за ручки. (Кожен зачитує свій віршик ланцюжком).
Вірші
Є Батьківщина лиш одна.
це наша славна Україна.
3. Не забувай Шевченка слів
про горду славу козаків.
4. Не забувай, що ти дитина
землі, що зветься Україна.
5. Звідки ти і хто такий? Україна – дім це мій.
6. І яку ти знаєш мову? Українську, чорноброву.
7. Де живеш, дитино?
В тополиній Україні.
8. Ким ти станеш, як зростеш?
Вибір є у нас без меж.
9. Але завжди будем вірні
нашій матері – Вкраїні.
10. Ми всі діти українські,
український славний рід.
11.Дбаймо, щоб про нас, маленьких,
добра слава йшла у світ.
12. Свої здібності і сили
розвиваймо раз у раз.
13. Щоб народу була втіха,
і щоб користь була з нас.
14. Неповторні ти і я,
разом ми – одна сім’я,
15. Будемо у мирі жити,
гарно вчитись і дружити,
16. Щоб батьки могли радіти,
що такі в них добрі діти.
17. Все, що рідне, хай нам буде
найдорожче і святе.
18. Мої рідні, рідна мова,
рідний край наш над усе.
19. Щоб ми у школі виростали,
вершини знань усі здолали.
20. Нас робота не лякає.
Треба вчитись — кожен знає!
21. Ми у школі вже прижились,
правил добрих ми навчились.
22. Ось послухайте ви їх
і дотримуйтесь усіх.
23. Перше правило – учитись
дуже всім старанно!
24. Друге правило – трудитись,
батькам вдома помагати.
25. Бути чесним і правдивим -
третє правило у нас.
26. Бути другом незрадливим:
клас – за тебе, ти – за клас.
27. П’яте правило – читати,
малювати, міркувати.
28. Гратися з товаришами
і дружити з малюками.
29. Із другом легше в світі жити,
Але й дружити треба вміти.
30. При сварці – швидше помиритись –
Не варто з друзями сваритись.
31. І ніколи не скучати,
вміти пісню заспівати.
-Пропоную заспівати нашу пісню про свято 1 вересня. (Відео)
-Чогось не вистачає на нашому святі. Як думаєте, чого? Так, дзвоника. (Відео)
-Нехай наш перший дзвіночок продзвенить в кожній родині сьогодні. Розфарбуйте дзвоники і віднесіть до ваших родин, нехай рідні радіють разом з вами! (Після цієї роботи ще раз подивитися відео із дзвіночком)
Слово вчителя
- Час повертатися додому. Чи сподобалася вам наша подорож? Що запам’яталося? Що розкажете батькам? Я бажаю нам цікавого та плідного шкільного життя у 2 класі.
Харківська загальноосвітня школа І-ІІІ ступенів № 145
Харківської міської ради Харківської області
РОЗРОБКА УРОКУ
ТЕМА : «ДЕНЬ ЗНАНЬ ПО-НОВОМУ»
Підготувала
вчитель початкових класів
Арсенюк І.В.
Харків 2020