Засідання клубу «Квіткова країна».
Тема: Знай свої права,дитино!
Вед. - Добрий день, любі діти , вчителі і гості!
У нас сьогодні чергове засідання клубу «Квіткова країна.»
№1 Країн на світі є чимало — Великі, дружні і малі.
Ми ж вирушаємо у Право — Країну мрій людей всіх на Землі.
Хоч не знайдеш її на карті. Вона порадник добрий у житті.
Дає знання громадянина заради спільної мети:
Щоб розквітала ненька Україна — велика, рідна, мила Батьківщина.
Вед.- В яку країну ми будемо сьогодні подорожувати?
- Отож, сідайте зручніше і розпочинаємо подорож. Сьогодні ми дізнаємося про те, які закони захищають і охороняють дітей у нашій країні.
-----Ой! А хто це до нас завітав?
-- Та це ж мудра Тітонька Сова! Мабуть вона дізналася, що у нас свято і вирішила запропонувати нам свої цікаві та нелегкі завдання! -Як гадаєте, діти, впораємося? То що ж! Вперед !
-Сьогодні ми ознайомимося з основними правами дитини, які проголошує Конвенція Організації Об’єднаних Націй.
-Що означає слово Конвенція?( Конвенція – головний міжнародний документ щодо захисту дітей.)
-Коли вона була підписана? ( 20 листопада 1989 року всі прогресивні країни світу підписали «Конвенцію прав дитини».)
-Книга прав дитини – це закон, вона називається Конвенція ООН. - Конвенція ООН має 54 статті, написані шістьма мовами.
У цій Конвенції країни домовились охороняти права всіх дітей світу.. (відео)
- Подивіться тітонька Сова хоче нам щось сказати.
Т.Сова. Я Вам бажаю щастя і добра. Хай щастить вам до кінця,
Хай дитинство ваше квітне, наче квіточка ось ця.
Диво квітка вам відкриє знання про права дитини.
Пелюстки ми відриваємо, наше свято починаємо!
Т.Сова. Пелюстка червона палає яскраво
На щасливе дитинство – ми маємо право.
№2. Я хочу жити, я маю право, я маю право, на права,
Я маю право жити в добрі,я хочу їздить в табори
Я маю право, я - дитина.Я маю право на житло,батьків, освіту, і кіно.
Вед.-Ви ходите до школи - формуєтесь фізично і духовно. Діти, а яким ви вважаєте щасливе дитинство?
Т.Сова.Ось пелюсточка зелена нам відкриє всім знання.
Мають діти наші право на освіту і навчання .( пісня «Школа весела сімя»)
Вед.- Дитина має право на освіту і обов'язок держави забезпечити доступну для кожної дитини безкоштовну обов'язкову початкову освіту.
№3 Учися, дитино, Бог буде з тобою, з любов'ю тебе шануватиме світ,
Учися, щоб сіять добро поміж люди, -і житимеш вічно, не згине твій слід!
Т.Сова.. Ось пелюсточку синеньку я легенько відриваю,
Пам'ятайте любі друзі, діти жити мають право!
Вед. - Життя кожної дитини є найціннішим не тільки для батьків. Кожна країна має забезпечувати гідне життя та здоровий розвиток дітей, своїх маленьких громадян. Ніхто не може бути свавільно позбавлений життя. А щоб зберегти своє життя, треба забути про шкідливі звички, слухати старших.
№4 Не меркнуть зорі, йдуть у небуття,бо мають право вік світити.
Я ж маю право на життя ,я гідно мушу жити.
Т.Сова.. Відриваю оранжеву пелюстку і кажу всім знову я,
Мають хлопці і дівчата право на здоров'я.
Вед.- Діти мають право на медичну допомогу за вищими стандартами, які реально може забезпечити держава, і жодна дитина не може бути позбавлена доступу до ефективної охорони здоров'я.
. Т.Сова. Ось пелюсточка одненька, і на колір, ще й жовтенька
Право це всі мають знати дітям треба відпочивати!
Вед. - Діти мають право на відпочинок, довкілля та участь у культурному та творчому житті.
т. Сова. Гра-завдання «Робіть як ми» (Ліва рука…)
№5 Дитя моє, права дитини ти мусиш вивчити сумлінно.
Це так потрібно, так важливо напевне знати в наші дні:
коли з тобою справедливо вчиняють, а коли і ні.
№6 Тож прочитай, завчи напам'ять порадь і друзям почитать.
Хай прочитають тато й мама закони всім потрібно знать!
№7Будь добрим сином чи дочкою,поганим вчинком не зганьби
ти роду власного ніколи.Люби свою сім'ю і школу,свою Україну люби!
Вед.- Діти, а зараз для закріплення прав, давайте відгадаємо загадки.
1. Анонім до слова "праця".
2. Що діти здобувають в школі?
3. Що людина не може купити за гроші?
4. До дається людині один раз?
5. Тато,мама,брат і я-наша дружна це…
Вед. Фізкультхвилинка «Права чи обов’язки» її нам допоможе провести тітонька Сова.
Т.СОВА називає перелік прав і обов’язків.
---Коли називають права,діти плескають в долоні.
---Коли обов’язки крокують на місці.
*Берегти шкільне майно. *Старанно вчитися.
*Лікуватися. *Допомагати рідним.
*Відпочивати. *Жити у сім ї.
*Безкоштовно навчатися.
Вед.Казкова вікторина проводе т.Сова
1. Казка Г.Х. Андерсена "Дюймовочка". Який злочин учинили проти Дюймовочки окремі персонажі цієї казки?
а) вбивство;г) викрадення;д) розбій.
2. Мультфільм "Ну постривай!" Чи правомірно діяв Вовк, хапаючи чужі транспортні засоби і кидаючись у погоню за Зайцем?
а) так;б) ні;в) у нього не було іншого виходу.
3. Казка О. Толстого "Золотий ключик". Які персонажі займалися у казці шахрайством?
а) пудель Артемон і папа Карло;б) Буратіно і Мальвіна;в) кіт Базиліо і лис Аліса.
4. Як називалася країна, в яку шахраї водили Буратіно?
а) Країна Бовдурів;б) Країна Телепнів;в) Країна Дурнів.
5. Який злочин учинив Кощій Безсмертний проти Василини Прекрасної?
а) викрадення;б) розбій;в) хуліганство.
6.Що необхідно казковому персонажу Змію Гориновичу?
а) дотримання правил пожежної безпеки, вогнегасник; б) знати кулінарні рецепти;в) знати правила польотів і мати посвідчення пілота.
г ) своя відповідь
7. Хто з тварин у казці "Колобок" учинив найнебезпечніший злочин?
а) вовк;б) лисиця;в) ведмідь;г) слон.
8. Казка "Червона Шапочка". Допоможіть дівчинці та вовку обрати найбільш оптимальний для кожного з них і правомірний варіант.
а) для Червоної Шапочки настає заборона ходити одній по лісу;
б) вовк вивчає Кримінальний Кодекс і діє правомірно;
в) дівчинка засвоює прийоми рукопашного бою та займається легкою атлетикою;
г) вовк стає вегетаріанцем.
Вед.- Сьогодні ми з вами пригадали не всі права та обов’язки дітей,але ми ще багато разів будемо про них говорити. А на закінчення нашої зустрічі давайте пограємо в гру «Так чи ні!»проводе т.Сова
1.Усі діти мають право на любов та піклування.(Так)
2.Кожна дитина має право їсти цукерки,чіпси.(Ні)
3.Усі діти рівні в своїх правах.(Так)
4.Жодна дитина не повинна мити посуд.(Ні)
5.Діти мають право вільно висловлювати свої погляди.(Так)
6.Кожна дитина має право відмовитись від обіду.(Ні)
7.Усі діти мають право на повноцінне харчування.(Так)
8.Усі діти мають право на освіту.(Так)
9.Жодна дитина не повинна прибирати свою кімнату.(Ні)
10.Жодна дитина не повинна стати жертвою насильства.(Так)
Вед.На нашій зустрічі ми говорили про права дитини і про їх значення у житті людини. Я вважаю що Тітоньці Сові дуже сподобалось як ви працювали.
№8. Я маю право жити на Землі,творити, дихати, учитись,
Примножувать багатства всі її,своєю Україною гордитись..
№ 9. Декларація – це просто, оголошення всіх прав,
Є права й в дітей, звичайно,треба, щоб усяк їх знав.
№. 10 Знайте ж, що усі ми – рівні від народження в правах,
І людина – змалку вільна,наче в небі синім птах.
№.11 Знайте ж, змалечку, всіх діток треба вчить, оберігать.
І ніхто в усьому світі їх не сміє ображать!
№12. Треба діткам всього світу не сваритись, а дружить,
І по правилах хороших,по закону треба жить!
Т.СОВА: Дякую вам ,діти, за цікаву подорож .І вам глядачі за підтримку.
Ведучий. Закінчилось наше свято,
Бачу усмішок багато.
Пам'ятайте ж любі діти
В злагоді потрібно жити
А обов'язки й права –
Це усьому голова.
Всі разом: Ми всі рівні,
Ми всі рідні!
Дякуємо за увагу!