10 березня о 18:00Вебінар: Шкільне діловодство. Документація заступника директора з навчальної роботи

Сценарій свята до Дня птахів "Охороняй і бережи пташину, піклуйсь про неї і допоможи в скрутну хвилину"

Про матеріал
Сценарій до Дня птахів. Під час свята спираючись на знання учнів, продовжувати формувати поняття «птахи» дати уявлення про зимуючих птахів і їх життя взимку, встановити взаємозв’язок між змінами в неживій природі і житті птахів; ознайомити учнів із зимуючими птахами своєї місцевості; розширити уявлення про заходи по охороні птахів взимку;формувати в дітей науковий світогляд; розвивати уважність, пізнавальний інтерес, логічне мислення, формувати уміння працювати з додатковою літературою, навички роботи в групі, опановувати методи раціонального навчання;виховувати любов до природи, бажання допомагати птахам, екологічну культуру. Свято складається із конкурсів: знавців прислів'їв та приказок ,« На пташиному базарі»,«Пророцтва оракула», "Доповни порівняння",розгадати зашифровані назви зимуючих птахів, легенд про птахів, читання віршів, презентацій про птахів Червоної книги, зимуючі птахи Житомирщини.
Перегляд файлу

Тема : Охороняй і бережи пташину, піклуйсь про неї і допоможи в скрутну хвилину

Цілі :

  • спираючись на знання учнів, продовжувати формувати поняття «птахи» дати уявлення про зимуючих птахів і їх життя взимку, встановити взаємозв’язок між змінами в неживій природі і житті птахів;
  • ознайомити учнів із зимуючими птахами своєї місцевості;
  • розширити уявлення про заходи по охороні птахів взимку;
  • формувати в дітей науковий світогляд; розвивати уважність, пізнавальний інтерес, логічне мислення, формувати уміння працювати з додатковою літературою, навички роботи в групі, опановувати методи раціонального навчання;
  • виховувати любов до природи, бажання допомагати птахам, екологічну культуру.

 

Хід  свята

 

Ведучий:

Так, птахи – це такі створіння, які завжди надихали людину на поезію, художнє мистецтво, високі почуття любові.  Сьогодні на святі ви почуєте багато цікавої інформації, красивих віршів і висловів про птахів. Птахи завжди були не тільки об’єктами вивчення в біології, з давніх-давен про них співали пісні, складали легенди, прислів’я.

Ведучий :

Так, справді, прислів’я це голос краю, в якому ми живемо, це момент фольклору України. От послухайте самі.

У всякої пташки свої замашки.

Видно птаха по польоту.

Кожна птиця знайде свого Гриця.

Де багато пташок, там нема комашок.

Доспівалась пташка до зими,  прийшлося під стріхою зимувати.

Яка пташка, така й пісня.

Всяка пташка своє гніздо знає.

Кожна пташка своє гніздо хвалить.

Свого гнізда не цурайся.

Вліз між ворон, кракай, як і вони.

Ворона вороні ока не виклює.

Ворона хоч мала, а рот великий.

Горобець маленький, а серденько має.

Горобців боятися – проса не сіяти.

Ведучий: 

До неоціненних коштовностей фольклору будь-якого народу, а відтак і українського, належать прислів'я та приказки . Вони є узагальненою пам’яттю народу та результатом його спостережень над життям і явищами природи . Багато приказок є і про птахів . Давайте їх пригадаємо. Я буду називати першу частину приказки , а ви – її закінчувати .

Конкурс 1

Конкурс знавців прислів'їв та приказок

* У всякої пташки свої …. ( замашки )

* Де багато пташок, там нема … ( комашок )

* Ліпше горобець у жмені, як журавель у … ( небі )

* Хто б дятла знав, якби не його … ( ніс )

* Журавлі прилетіли —   ( весну принесли) 

* Кулик — не велик, а … ( все-таки птиця)

 * Ластівка день починає, а соловей … ( його кінчає )

* Де лелека водиться, там … ( щастя родиться )

* Не вчи орла літати, а солов'я … ( співати )

 * Сова вдень мовчить, а вночі … ( кричить )

  * Гусь свині    (не товариш )

Ведучий:

Наше свято ми проведемо у вигляді гри - цікавинки. Під час якої ми пригадаємо свої знання про птахи, дізнаємося нове про цих красенів.

2-й конкурс 

« На пташиному базарі».

Мабуть усі ви чули про пташині базари, але побувати там не пощастило. Через те ми спробуємо організувати свій пташиний базар. На малюнках вам будуть показані птахи, яких вам треба назвати. Допомогти вам зможе коротка інформація про того чи іншого птаха.
На сцену запрошуються 6 учасники. Кожен учасник має відгадати птаха, зашифрованого на картці.

Картка 1.
Живуть на деревах. Мають міцний дзьоб, довгий язик і міцний хвіст, завдяки якому можна спертися на кору дерева. Є санітарами лісів.(Дятли)
Картка 2.

 Належать до хижих. Вони мають велику голову і дуже великі очі з розширеними зіницями. У них гачкоподібний дзьоб, гострі кігті на лапах. Ведуть нічний спосі бжиття. Живляться гризунами, невеликими пташками, комахами.(Сови)
Картка 3.
Живуть на болотах і берегах водойм. Вони маютьдовгі ноги, шию та дзьоб. Здобич підстерігають стоячи у воді. Деякі бродять у пошуках їжі. Живляться різними тваринками. Видають різкі звуки. (Чаплі)
Картка 4.
Білі як сніг. Належать до водоплавних. Вони великих розмірів, з довгою і красивою шиєю. У цих птахів цінний густий пух, тому вони охороняються законом. Живуть переважно парами. Про їхню вірність складено багато легенд і приказок.(Лебеді)
Картка 5
Ці птахи схожі на горобців, але вони обережніші і водночас допитливіші за горобців. Люблять їсти насіння соняшника і ласувати несолоним салом. Ми можемо упізнати

 Їх серед інших птахів по жовтенькому «фартушку». Дуже галасливі пташки. (Синиці)
Картка 6.
Прилітають до нас з Півночі. У них є чорна шапочка і червона грудка. Дзьоб товстий і короткий. Живляться ягодами, насінням, частково комахами. Зустріти в нашій місцевості цих красенів можемо лише взимку. (Снігурі)

Ведучий:

Молодці! Ви гарно справилися із завданням.

Ведучий:

Твердження, що краса врятує світ, відомо всім, бо людина стала людиною, коли побачила яскраве різнобарв’я рідної природи, коли почула спів жайворонка й тьохкання солов’я, коли відчула тонкі пахощі бузкового цвіту й медові розливи білої акації. Але людина інколи забуває, що вона є лише часточкою природи, із законами й силами якої необхідно рахуватися.

Ведучий:

На нашій планеті понад 8600 видів, зокрема в Україні понад 360 видів осілих, перелітних, зимуючих та залітних птахів.

Ведучий:

Птахи прикрашають землю. Їх весела, дзвінка пісня, яскраве забарвлення оживляє природу, вселяє в нас бадьорість і радість. Послухайте спів наших птахів (звучить відео презентація «Спів птахів України»)

Ведучий:

Ми любимо наших пернатих друзів. Вони дорогі нам як незамінні помічники людини в боротьбі за врожай, вірні союзники в знищенні шкідників сільського й лісового господарства.

Ведучий:

Птахи – наші друзі! Птахи! Їх можна побачити й почути скрізь: у парках, скверах, садах, лісах, на полях, біля водойм, у містах і селах або просто на вулицях.

Ведучий:

Птахи – це пісня й політ! Це голоси наших лісів, полів, гір і пустель. Їхні пісні звучать на Землі цілий рік. Їхні голоси ми чуємо вдень і вночі.

Ведучий:

Птахи – діти повітря, підкорювачі повітряного океану. Вони можуть підніматися вище гір і хмар, перелетіти пустелю, море, океан.

Ведучий:

Птахи – діти веселки. Пір’я  переливається всіма кольорами веселки. Вони несуть радість людям.

Ведучий:

Птахи – частина природи, без них її врода була б неповною.

Ведучий:

Птахи – вірні наші помічники, захисники лісів, полів, садів від шкідників і гризунів.

Ведучий:

Тому їх потрібно охороняти й берегти. Про них потрібно піклуватися й допомагати їм у важку хвилину.

Ведучий:

Конкурс 3. «Пророцтва оракула»

Як відомо, для того, щоб  бути пророком, треба бути не тільки хорошим психологом, а й добре розбиратися в прикметах. Сподіваюся, що ви знайомі з народними прикметами, пов'язаними з поведінкою птахів. Тоді займемося пророцтвом .

1. Лелека зів'є гніздо на трубі будинку . ( Хазяїна очікує багате життя й щастя)

2. Гуси ховають дзьоби під крило і стоять на одній нозі  . ( До морозу )

3. Кукурікає курка . ( До великого горя )

4. Де водяться голуби . ( Той будинок не горить )

5. Низько летятьластівки . ( Віщують дощ )

6. На вас зверху пташка нагадила? ( Не турбуйтеся – це щаслива прикмета )

7. На порозі співає півень  . ( До приходу довгоочікуваних гостей )

8. Горобцi сидять з розпущеним пiр’ям . ( На дощ )

9. Якщо кури не ховаються вiдд ощу . ( В iтиме недовго )

10. Ворони каркають . ( На негоду )

     11. Закувала зозуля ( Приморозків уже не буде )

    12. Соловейко всю ніч співає ( На погожу днину )

     13. Горобці зранку купаються в пилюці ( По обіді дощитиме )

     14. Кури скубуться звечора ( Вранці піде дощ )

Ведучий:

А давайте послухаємо «Пісеньку горобчика», яку нам підготували артисти нашого шкільного ансамблю (звучить пісня на сл. П. Сингаївського, муз. З. Компанійця)

Ведучий:

Конкурс 4 . Доповни порівняння:

  1. Написав, як ...          курка лапою.
  2. Моститься, мов ...  квочка на яйцях (курка на сідалі).
  3. Видно сокола за польотом, а сову -…. за поглядом.
  4. Дружні сороки й орла …..заклюють.
  5. Сорока на хвості ….принесла. 
  6. Сова хоч би літала під небеса, то соколом….. не буде. 
  7. Горобців боятися - проса …..не сіяти.
  8. Краще синиця в жмені, ніж журавель у…. небі.
  9. Ніхто не буде знати, тільки сич та сова, та людей ….півсела.
  10.   Сова вдень мовчить, а вночі …..кричить.

Ведучий:

Цікаві факти

Пташеня зозулі за день в неволі поїдає 36 комах, 22 цвіркуни, 9 павуків, 13 ящірок, 13 мурашиних лялечок, 55 борошнистих черв’яків.

Три дятли за день поїдають до 1000 короїдів, шкідників лісу.

Синиця за добу поїдає стільки комах, скільки важить сама.

Одна сімя шпаків знищує за день 360 голих слизнів, які поїдають коріння, листя, стебла рослин.

  Ластівка за рік з’їдає близько 2000 кг комах.

  Лебідь живе 25 років, дрізд – 20 років, сокіл – 162 роки.

   Найдовший язик у дятла – 14см, найдовший дзьоб серед птахів українських лісів має   лелека – 19см.

   Пара синиць за сезон оберігає від комах 40 плодових дерев.

   Найменший птах у світі – колібрі, а найменша пташка України – корольок.

 

Ведучий:

Конкурс 5. Розгадати зашифровані назви зимуючих птахів.

 Ріпа + кук =

Гак + ла =

Бу + гол =

Горб + очки =

Нора + во =

Ніс + гур =

Ця + сини =

Шик + шар =

Оса + рок =

Ведучий:

6. Поетичний конкурс. Діти читають вірші про птахів.

 

«Горобчики»

В зимові дні на стовпчиках,
На вітах, на дахах
Сидять малі горобчики
У сірих піджачках.
Сидіти б їм під стріхами,
Чекати б їм тепла,
Та жаль, що всюди віхола
Поживу замела.
Сніги, мов білі килими,
І долі ні зерна.
Я хліба накришила їм,
Посипала пшона.
Горобчики наїлися,
І, наче у теплінь,
Всі радо розлетілися:
Цвірінь-цвірінь-цвірінь!( Грицько Бойко)

 

 «Браконьєр»

«Стук-тук!.. Стук-тук-тук!..» —
В лісі злинув перестук.
Злинув різко — і завмер.
— Може, в лісі браконьєр?
«Стук-тук-тук!..» — ізнов лунає. —
Браконьєр сосну рубає?
«Стук-тук-тук!..»
— Агей, спішіть,
Браконьєра ізловіть!
Забігаєм з трьох сторін.
« Стук-тук-тук!..»
— Аж ось і він!
— Де?..
— Та ось же, на сосні!..
Стало соромно мені:
«Стук-тук!..
Стук-тук-тук!..» —
Дятел випурхнув на сук.(Петренко Микола)
 

«Чепурна синичка»

Є у лісі хатка,
Хатка невеличка.
В ній живе-зимує
Чепурна синичка.
Хоч кругом надворі
Холодно, сніжисто,
А у хатці тепло,
Затишно і чисто.
Простирадла з листя,
Подушки мов з вати,
Та не любить пташка
Довго в ліжку спати.
Як почне світати —
Вже вона співає.
Піснею синичка
Весну наближає.( Дмитро Мегелик)
 

«Телефон»

Телефон появився в сороки,
Завдає всім базіка мороки:
І сові, і вороні, і лису,
І бобру, що живе біля лісу.
Про останні  тріскоче новини
І по три, й по чотири години.
А учора що клята  вчинила?
До ведмедя в барліг подзвонила.
Пробудився ведмідь, а надворі
Ще сніжинки блищать, наче зорі.
І ревів клишоногий, і плакав —
Півзими недоспав, бідолаха.
Тож над лісом, над гаєм і бором
Звірі й птахи  вигукують хором:
— Доки жах цей  терпіти нам, доки?
Відключіть телефон у сороки!( Петро Сорока)

 

Ведучий:

Український народ дуже ціную своїх менших братів. Про них складено багато легенд. Послухайте легенди про відомих птахів, які підготували наші учні (діти зачитують легенди, які супроводжуються відео презентацією)

   Соловейко

 Український народ дуже співучий. Давня легенда розповідає про пташку, пісні якої стали перекладом на пташину мову пісень нашої Батьківщини. Ця пташка – соловей.

 Колись давно ця гарна пташка гніздилася в далеких краях і не знала дороги в Україну. Але солов’ї були дуже співучі, тому літали по всьому світу і збирали пісні всіх народів для місцевого царя. Залетів один соловейко на Україну і сів спочити у якомусь селі.

 Зайшло сонечко, і люди гуртом повертали додому. То тут, то там чулися пісні. Пісні були сумними, бо тяжка праця за день забирала багато сил. Тож соловей заспівав і звеселив людей. Забули люди про втому і теж заспівали своєму заморському гостю гарних пісень.

 З усіх земель злетілися солов’ї до царського саду, співаючи йому почуті пісні. Але все те було вже знайоме цареві. Аж ось під вікнами заспівав соловей з України, і цар здивувався. Таких пісень він ще не чув і велів тому солов’ю співати день і ніч…

 Зачудовані солов’ї навесні гуртом полетіли в Україну, щоб слухати наші пісні, перекладати їх на пташину мову і нести в далекі краї. Саме в нас вони висиджують пташенят, щоб від самого народження вони чули найкращі у світі пісні.

   Лелека

 Бог дав людині лантух і наказав віднести далеко в ліс та закопати за умови не розв’язувати і не заглядати в нього. Та на півдорозі чоловік не втримався і поцікавився, що ж він несе. Тоді з лантуха вистрибнули жаби, вужі та змії і розповзлися по всьому світові. Розгніваний Бог перетворив чоловіка на лелеку і звелів ходити по полях та болотах і збирати всяке «гаддя».

 Люди вірили, що лелека приносить щастя тій оселі, де він збудував гніздо. Якщо ж хтось зруйнує гніздо, то лелека принесе вогню і спалить хату.

                Лебідь

За міфами, у нього перетворювався Зевс, син Аполлона Кікн (вміщений потім, за міфами, у сізір’я Лебедя). Сам Аполлон їздив на колісниці, запряженій лебедями. Один із найголовніших язичницьких богів Білобог, за повір’ями, міг перевтілюватися у білого лебедя, тому волхви під страхом смертної кари забороняли полювання на нього. Лебеді завжди були в упряжці Купайла.

             Крук

У слов’янських міфах ворон називається “птицею віщою”, яка вміє говорити людською мовою. У казках ворон виступає власником золота, срібла і самоцвітів, які зберігаються в його гнізді, він приносить «живу» і «мертву» воду, дістає молодильні яблука.

Оскільки птахи літають у просторі, вважалося, що вони більше чують і бачать, тому й знають краще від людей, про те, що відбувається в світі.

Якщо зграї ворон супроводжували військо, то вважали, що вони віщують поразку і загибель багатьох воїнів. Траплялося, що орли й ворони летіли разом. Це знак, де буде запекла битва: хтось одержить перемогу, а хтось – поразку Слов’яни переконані, що в Чистий четвер крук перший купає своїх дітей у цілющій воді, наділеній чарівними властивостями.

        Зозуля  

Віща птиця, присвячена Богині Весни Живі. Вважалося, що сам Бог чи Богиня в образі зозулі літає лісами і віщує роки. Зозулю запитували скільки літ житиме та чи інша людина, скільки матиме дітей тощо. А після того, скільки разів вона «накує», робили висновки про тривалість того, про що запитували. Тому зозуля пов’язана з Богинею Долі.

Побутують такі прикмети: якщо зозуля вперше закує на сході сонця і при зеленому дереві – на врожай, якщо увечері і на «голе дерево» – до неврожаю, голоду та епідемій. Якщо закує після співу солов’я, то буде гарне літо, коли ж почути зозулю раніше солов’я – переслідуватимуть невдачі.

      Сокіл

Його золотаве пір’я осяяло непроникну ніч. Сокіл розправив крила і закружляв над Оком.

І пустив Сокіл золоту Сльозу-Росинку, що впала на Око. І вмить розрослося воно у великий острів серед мороку. І пустив Сокіл срібну Сльозинку, і впала вона посередині острова, де утворилося озеро Живої Води. І пустив Сокіл зелену Сльозу-Росинку, і від неї проросли дивовижні квіти й густі високі трави на острові й берегах озера.

Тоді Сокіл зніс золотий жолудь. І сталося диво: виросло з того жолудя розкішне й могутнє Першодерево. Дуб-Стародуб. І наче зорі розцвіли на його крислатому гіллі: то вродили Молодильні Яблука – плоди невмирущості. Стало довкола світло й весело.

Сова – сич, пугач

Є в українській народній поезії найзловіснішими птахами. За українськими народними віруваннями, сови й пугачі пішли з кішок, тому в них котячі голови, і крик їхній нагадує крик кішки. Поява сови і пугача поблизу села наводить нудьгу й смуток на всіх пожильців його. Крик сови й пугача на хаті взагалі віщує пожежу або смерть когось із членів родини. Та в Проскурівському повіті розрізняють: якщо пугач гукає "вповів! вповів!", то в тій хаті народиться дитина; а якщо "поховав! поховав!" − то хтось помре.

Ведучий:

Давайте трішки відпочинемо і послухаємо пісеньку снігуря(звучить музика)

Ведучий:

Одного разу наші учні підслухали розмову птахів. Давайте почуємо про що гомоніли наші маленькі друзі.

Сценка «Розмова птахів»
Синиця.
Скільки тут пташок співало,
Веселилося щодня,
Коли сонце пригрівало і водилась комашня,
Кожний кущик, кожну гілку
Обсідали залюбки,
Щоб не шкодили ніскільки
Їм зажерливі жуки.
Сили в крильцях не жаліла

Кожна пташка на землі,
І комах, і гусінь їла на зеленому гіллі.
Я одна тоді, бувало, не хвалюся задарма,
За добу комах з’їдала,
Скільки важила сама.
А тепер кругом зима, ні комашеньки нема.

Горобець.
Ой, як холодно, як зябко,
Дужез мерзли в мене лапки,
Скрізь глибокий сніг лежить.
Що нам їсти? Що нам пить?
Як нам літечко вернуть? (З’являється сорока)

Сорока.
Вам пора про все забуть!
Скре-ке-ке!
Чим сидіти й сумувати,
Краще лісом політати,
Може щось смачнее знайдеться,
А за тим й зима минеться. (Відлітає)

Дятел.
Ох вже ця мені сорока,
Невсидюча білобока,
Завжди всюди облітає,
Все почує і все знає.

Синиця.
Знову лютая зима
Снігу нам ще наміта. (Знову з’являється сорока)

Сорока.
Скре-ке-ке!
Поки ви отут журились
Я смачненько поживилась!
Там пшениця і пшонце,
І свіженькеє сальце.
Там щодня змітають сніг,
Їжі вистачить на всіх.
Там прекрасні годівнички.
Хтось з вас хоче подивиться?

Дятел.
То чого ми сидимо,
Швидше до них летимо!
Гей, сороко, не спіши,
Нам дорогу покажи!.

Ведучий:

Всі ми є патріотами нашої країни, але де би ми не були по життю, завжди в серці залишається наша «мала» батьківщина – Житомирщина. Ми звикли, що живемо у прекрасному зеленому краї з багатою флорою і фауною, звикли чути красивий спів птахів, те що їх багато навколо нас… А  які вони – птахи Житомирщини, давайте познайомимося ближче.

                                Презентація на тему «Зимові птахи України»

Ведучий:  

І останній конкурс називається «Ці птахи». А тепер відгадайте загадки

1.Біла латка, чорна латка

Невеличка – сніжно-біла,
по дереву скаче…(сорока)


2. Цвінь-цвірінь! Молодець

Бідовий хлопчина в сірій сорочині
По дворах стрибає,
крихти підбирає…(горобець)

3. Відгадайте, діти, хто
Має носик долото?

Ним комах з кори виймає
Про здоров’я лісу дбає…(дятел)

 

4. Фартушок  жовтенький,
Голосок тоненький.
Та ж ця пташка невеличка
Називається…(синичка)
 

5. Чув я десь таке повір’я:

Коли в птаха біле пір’я,

Птах цей символ миру в світі.

Як же він зоветься, діти?(Голуб)

 

6. Птах оцей червоногрудий

Не злякається застуди.

Як сніги впадуть – умить

Із Сибіру прилетить.(Снігур)

 

7. То стрекоче, а то кряче,

То занявкає, як кішка.

Ви, напевно, здогадались –

Це, звичайно, пересмішка,

Вона в лісі навіть ойка,

А зовуть цю пташку ...(сойка)

 

8. Сіла на берізці білобока,

Обережно примощується вона,

Роздивляється, щоб ненароком

Обіч десь не пропустити кабана,

Каню, лиску, зайця, вепра чи людину,

А помітила – скрегоче без упину.(Сорока)

 

9. Озира зимовий ліс,

На морозі чистить ніс.

Для коханих пташеняток

У гніздечку у цей час –

Пуху, шишок і зерняток

На всю зиму він припас.(Шишкар)

 

10. Ось хатина, в ній – співак

Як цю пташку звати…(шпак)

 

Ведучий:

1 квітня 1906 року була підписана Міжнародна конвенція про охорону птахів, тому цей день – 1 квітня є Міжнародним днем птахів, але ми закликаємо вас пам’ятати про охорону птахів не тільки в цей день, а завжди.

А зараз до вашої уваги  презентація на тему «Птахи Червоної книги».

 

Ведучий:

 Ось і підійшло до завершення наше свято, сподіваюсь, що ви почули багато цікавої і корисної інформації, яка вам знадобиться у житті в гармонії з природою.  Ми хочемо щоб по дорозі в школу і додому, ви не тільки розмовляли один з одним, але і звертали увагу на навколишню природу, побачивши птахів, поспостерігали б за їх поведінкою і в майбутньому не забували, що птахи потребують нашої допомоги і захисту.

Ведучий:

Тому я пропоную послухати пам᾿ятку про те, як слід чинити, щоб зберегти наших друзів.

        ПАМ᾿ЯТКА.

·        До пташок слід ставитись бережливо, адже вони друзі лісів.

·        Під час гніздування та висиджування птахами яєць не кричи, не шуми в лісі.

·        Якщо знайшов пташине гніздо, зразу ж тихенько відійди від нього.

·        Не вбивай пташок, не руйнуй їхніх гнізд, не бери додому пташенят.

·        Учися слухати спів птахів, милуватися їх красою, адже птахи – окраса природи.

·        Кожен день узимку насипай птахам корм у годівничку, навесні приготуй будиночки для птахів.

  А закінчити наше свято я хочу такими словами:

  Наш дивний світ такий, як казка,

  Он в небі хмаронька пливе.

  Тож бережи його, будь ласка!

  Все в ньому гарне і живе.

  Он квітка полум᾿ям палає,

  І ясне сонечко блищить,

  Чарівна пташечка співає…

  Все в дивосвіт прийшло, щоб жить.

 

 

C:\Users\Admin\Desktop\фото колектив\IMG_20150304_133017.jpg

 

C:\Users\Admin\Desktop\фото колектив\IMG_20150304_133201.jpg

C:\Users\Admin\Desktop\фото колектив\IMG_20150304_133225.jpg

 

 

 

 

 

 

 

 

 Сценарій свята зимуючих птахів

 

 «Охороняй і бережи пташину,

піклуйсь про неї і

допоможи в скрутну хвилину»

 

 

 

 

Підготувала

вчитель біології та хімії

                                                       Дмитренко Наталія Борисівна

                                                          Підлубівський ЗЗСО І – ІІІ ступенів

                                                        Ємільчинської селишної ради

                                             Житомирської області

 

 

2019

docx
Пов’язані теми
Біологія, 6 клас, Сценарії
Додано
28 березня 2019
Переглядів
1661
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку