Сценарій свята до дня вшанування пам'яті Т.Г.Шевченка.Вшанування пам'яті Кобзаря.

Про матеріал
«Цей захід – це можливість показати знаковість постаті Тараса Шевченка, це вона – саме те джерело, з якого ми черпаємо віру, снагу, надію та любов». Одним із найцікавіших щорічних заходів ,що сприяють розвитку духовних цінностей ,вважаю,є відзначення шевченківських днів з метою вшанування творчої спадщини письменника ,відродження національної культури.
Перегляд файлу

 

«І мене в сім’ї великій, в сім’ї вольній, новій Не забудьте пом’янути незлим тихим словом»

             

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Мета. Ознайомити з життєписом великого сина українського народу Т.Г. Шевченка. Вчити дітей добирати необхідний матеріал з літератури. Працювати над розвитком їх активного мовлення – виробляти в учнів уміння зв’язно висловлювати свої думки. Розвивати їх акторські здібності в декламуванні віршів. Продемонструвати красу і чарівність Шевченкового слова. Виховувати любов і повагу до спадщини, яку залишив поет.

 

Оформлення: Портрет Тараса Шевченка, рушники серветки. Фотовиставка про життя і творчість Кобзаря. Виставка його творів ілюстрації. Хлопчики і дівчата у вишитих сорочках і блузках.

Відтоді, як пролунало перше слово Великого Кобзаря, звучить воно в серцях і душах українців і понині. Поза всяким сумнівом, Шевченко — це основа ідентифікації української нації. Безперечним також є й те, що Тарас Шевченко і його «Кобзар» — це скарбниця минулого українського народу і дороговказ для нових поколінь.

 

Сценарій Шевченківського свята

Звучить музика «Реве та стогне Дніпр широкий»,

Вчитель:

Відтоді, як пролунало перше слово Великого Кобзаря, звучить воно в серцях і душах українців і понині. Поза всяким сумнівом, Шевченко — це основа ідентифікації української нації. Безперечним також є й те, що Тарас Шевченко і його «Кобзар» — це скарбниця минулого українського народу і дороговказ для нових поколінь.

 Дорогі діти! Сьогодні ми зібралися, щоб шанувати пам'ять Т.Г.Шевченка, який став для України заповітною думою, безсмертної піснею.9 березня виконується _________ років від дня народження великого поета.

 

Виходить дівчина починає читати вірш

 

Щовесни, коли тануть сніги

І на рясті засяє веселка

Повні сил і живої снаги

Ми вшановуєм пам’ять Шевченка.

Кобзарем його ми звемо,

Так від роду і до роду

Кожний вірш свій і поему

Він присвячував народу

 Сценка

Звучить музика

Заходить жінка, одягнена в селянський одяг, ставить на столик квіти біля портрета Т.Шевченка та запалює свічку. До неї підходить хлопчик.

 Хлопчик  Матусю, а правда, що небо на залізних стовпах тримається?

 Мати  Так, синочку, правда.

 Хлопчик  А чому так багато зірок на небі?

 Мати  Це, коли людина на світ приходить, Бог свічку запалює, і горить та свічка, поки людина не помре. А як помре, свічка гасне, зірочка падає. Бачив?

 Хлопчик  Бачив, матусю, бачив. Матусечко, а чому одні зірочки ясні, великі, а інші ледь видно?

 Мати  Бо коли людина зла, заздрісна, скупа, її свічка ледь-ледь тліє. А коли добра, любить людей, робить їм добро, тоді свічечка такої людини світить ясно і світло.

 Хлопчик Матусю, я буду добрим. Я хочу, щоб моя свічечка світила ясно-ясно.

 Мати  Старайся, мій хлопчику…

Звучить музика

Одразу виходять учні починають читати вірши – звертання.

Учениця _________

Я, маленька українка,

Вісім років маю,

Про Тараса Шевченка

Вже багато знаю

Він дитя з-під стріхи,

Він в подертій свиті.

Він здобув нам славу,

Як ніхто на світі.

А та наша слава

Не вмре не загине

Наш Тарас Шевченко –

Сонце України

1-ий учень

У старій хатині
Кріпака колись,
В тихий день весінній
Хлопчик народивсь.

2-ий учень

 У тяжкій неволі
Ріс малий Тарас.
Він не вчився в школі,
Він ягнята пас.

3-ій учень

Вмерли мама й тато ...
Сирота – в дяка.
Тут була в хлоп’яти
Грамота гірка.

4-ий учень

 В пана – бусурмана
В Петербурзі – дім.
Кріпаком у пана
Був Тарас у нім.

5-ий учень

 Хоче малювати
Прагне він до знань -
Та за це багато
Зазнає знущань.
6-ий учень

 За ясну свободу й
Світло майбуття –
Він віддав народу,
Все своє життя!

Вчитель:______________Водночас транслюється відео.

Благословен той день і час,

Коли прослалась килимами

Земля, яку сходив Тарас,

Малими босими ногами,

Земля, яку скропив Тарас

Дрібними росами-сльозами.

                         /М. Рильський/

Номер____________________________________________________

Ведучий(трансляція на екрані малюнків, автопортретів)

Вся творчість великого Кобзаря зігріта гарячою любов’ю до Батьківщини.

Ведуча В своїх віршах та поемах Т .Г.Шевченко описував  тяжке життя народу, яке не обійшло і його самого. Коли читаєш його вірші,то ніби чуєш ніжну, сумну пісню.

Поетична хвилина «Катерина»

Виходять учні та починають читати вірша. Водночас транслюється відео.

Єсипенко Віктор

Кохайтеся, чорнобриві, 
Та не з москалями, 
Бо москалі — чужі люде, 
Роблять лихо з вами. 
Москаль любить жартуючи, 
Жартуючи кине; 
Піде в свою Московщину, 
А дівчина гине — 
Якби сама, ще б нічого, 
А то й стара мати, 
Що привела на світ божий, 
Мусить погибати.

Райпорт Анастасія

Не слухала Катерина 
Ні батька, ні неньки, 
Полюбила москалика, 
Як знало серденько. 
Полюбила молодого, 
В садочок ходила, 
Поки себе, свою долю 
Там занапастила.

Авдєєв Сашко

Пішов москаль в Туреччину; 
Катрусю накрили. 
Незчулася, та й байдуже, 
Що коса покрита: 
За милого, як співати, 
Любо й потужити. 
Обіцявся чорнобривий, 
Коли не загине, Обіцявся вернутися. 

Фролова Настя

Єсть на світі доля, 
А хто її знає? 
Єсть на світі воля, 
А хто її має? 
Єсть люде на світі — 
Сріблом-злотом сяють, 
Здається, панують, 
А долі не знають,— 
Єсипенко Вікор

Не питайте, чорнобриві, 
Бо люде не знають; 
Кого бог кара на світі, 
То й вони карають… 
Люде гнуться, як ті лози, 
Куди вітер віє. 
Сиротині сонце світить 
(Світить, та не гріє) — 

Отаке-то лихо, бачите, дівчата. 
Жартуючи кинув Катрусю москаль. 
Недоля не бачить, з ким їй жартувати, 
А люде хоч бачать, та людям не жаль: 
“Нехай,— кажуть,— гине ледача дитина, 
Коли не зуміла себе шанувать”.

 

Ведучий  

Багато віршів Шевченко стали піснями. Композитори різних країн світу писали музику на його вірші. А український композитор М.Лисенко написав музику більше, ніж на 100 творів КОБЗАРЯ. Багато пісень стали народними. Ось послухайте одну з них.

Відео                                           «Тече вода з-під явора»

Ведучий  

З самого дитинства Тарас прагнув до знань. Навчився читати, писати, співати, а особлива любов була до малювання. Він написав понад 1000 картин.

Давайте разом переглянемо хоча б деякі з них.

Відео

 

Ведучий  

Багато писав Шевченко про материнське щастя й горе, про людську мудрість, про славну історичну минувшину, а також про велику любов до рідного краю. Ніжно, ласкаво описує він природу України .

 

 

 

Відео

Учениця _________

 

Зацвіла в долині

Червона калина,

Ніби засміялась

Дівчина-дитина.

Любо, любо стало,

Пташечка зраділа

І защебетала.

Почула дівчина,

 

Танок «Зацвіла в долині»

 

Ведучий

Діти, а зараз давайте разом пройдемось по сторінкам біографії Тараса Шевченко, і ви мені в цьому допоможете. Я буду задавати вам питання, а ви відповідайте.

Вікторина

  1.               Де і коли народився Т.Г.Шевченко?

(25 березня /9 березня 1814 р. в селі Моринці Звенигородського повіту на Київщині (Черкаська область).

  1.               Скільки дітей було у родині Шевченків?

 (шестеро).

  1.               Пан, у якого Т.Г. Шевченко служив козачком.

(Пан Енгельгардт).

  1.                Якого віку був Тарасик, коли померла його матуся, батько?

(9 років – мати 1823 р.,  11 років – батько 1825 р.)

  1.                У яких творах поет пише про своє нещасливе дитинство?

“Мені тринадцятий минало”, “Сон”, “І виріс я на чужині”, “І золотої, й дорогої”).

  1.               Який талант проявився в Шевченка раніше – художника чи поета?

(Ще в дитинстві у Тараса з’явилися здібності до малювання).

  1.               За що поміщик П.Енгельгардт звелів висікти свого козачка?

(Повернувшись з бенкету, застав за малюванням, кричав, що той палить свічки і т.д.).

  1.               У якому році викуплено Тараса Шевченка з кріпацької неволі?

(1838 р.)

  1.               Хто був ініціатором викупу з кріпацтва, хто брав у цьому участь?

(Сошенко, Жуковський, Григорович; художник Брюлов К. змалював портрет Жуковського і за виручені гроші викупили Тараса).

  1.           Хто купив картину і за скільки?

(Дружина Миколи І).

  1.           Як називалася перша збірка творів Тараса Шевченка?

(“Кобзар”).

  1.          Що було причиною заслання Шевченка?

(Революційні вірші, альбом поезій “Три літа”, які жандарми знайшли при арешті, сатирична поема “Сон”).

  1.          З якої поеми ці слова?

Кохайтеся, чорнобриві,

Та не з москалями.

Бо москалі – чужі люди,

Роблять лихо з вами.

(“Катерина”)

  1.          Чому Т.Шевченко написав “Заповіт” у 1845 р.?

(Хвороба).

  1.          Скількома мовами перекладено “Заповіт”?

(150-ма).

  1.          У яких країнах є пам’ятники Т.Г.Шевченку?

(Канада, Америка, Австралія, Франція та ін.).

  1.          Річка, біля якої похований поет. (Дніпро)
  2.          Коли помер поет? 10.03.1861 році.

Ведучий

Сьогодні  ми виконуємо ще один заповіт Шевченка

І мене в сем’ї великій,

В сем’ї вольній, новій,

Не забудьте пом’янути

Незлим тихим словом.

10 березня  - День пам’яті Шевченка. Прошу всіх встати і вшанувати його пам'ять хвилиною мовчання.

Запалюють свічку під портретом Т.Г.Шевченко

Звучить пісня «Заповіт» (3 куплет)

В дні перемог і в дні поразок,

В щасливі дні , і в  дні сумні

Іду з дитинства до Тараса,

Крізь глум юрби і суєту,

Ні, не в минуле, а в майбутнє,

До тебе я, Тарасе йду.

Коли в душі моїй тривога,

Коли в душі пекельний щем,

Іду до нього до живого,

У Всесвіті віршів  й поем

І в дощ, і в сніг карбую кроки

І чую, дивлячись в блакить:

Реве та стогне Дніпр широкий.

Щоб розбудити всіх, хто спить.

Я не один іду до нього -

Ідуть до нього тисячі.

Неначе грішники до Бога

Свої печалі несучи.

І доки в римах Заповіту

Вогонь поезії не згас.

Той рух до сонця не спинити,

Бо зветься сонце те – Тарас 

 

Інсценізація «Кобзар»

Виходять дівчата під музику починають читати Кобзар, після чого встють діти 4 клас, співають пісню разом.

Пісня

Звучить музика

 Ведуча

Спи спокійно, Тарасе!

Нащадки твої

Словом шани й любові

Тебе помянули

І народи Вкраїни

Заповітів священих

Твоїх не забули.

 

До портрета Т.Шевченка кладуть квіти.

Ведуча

На цьому наше свято закінчується, юні друзі, дорожіть Шевченком! Любіть Україну, як її любив поет. Бережіть її, як берегли ваші діди і прадіди. Читайте його твори і ваша мова буде гарною, чарівною, барвистою, бо українська мова – одна з найкращих мов світу.

 

 

1

 

Середня оцінка розробки
Структурованість
5.0
Оригінальність викладу
5.0
Відповідність темі
5.0
Загальна:
5.0
Всього відгуків: 1
Оцінки та відгуки
  1. Наливайко Ольга
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
doc
Додано
29 жовтня 2021
Переглядів
2707
Оцінка розробки
5.0 (1 відгук)
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку