Сценарій свята "Прощання з Букварем" для учнів 1 класів включає в себе багато видів діяльності. Матеріал підібраний за віковою категорією дітей. Всі завдання, конкурси дають можливість розкрити таланти кожної дитини, активізувати до участі у святі усіх дітей та їхних батьків. Включені завдання практично з усіх предметів. Важливо, що кожна дитина зайнята і задіяна. Веселе, цікаве свято для дітей, батьків, вчителів. Слова пісень складені мною та легко запам'ятовуються. Святкуйте з радістю!
1
Свято "Прощання з букварем"
Стр. 1-2
Плакати
"Хто багато читає, той багато знає"
"Вчення - світ, невчення-тьма"
"Ніколи ми тебе не забудемо, наш друже, Букварику!"
Виставка малюнків
Лунає музика (" дважды два четыре..."Виходять двоє дітей, дівчинка і хлопчик. Дзвонять у дзвоник.)
Дівчинка: - Ділі-ділі, дінь ділень! Діти-діти : (разом) - "Добрий день!"
- Ділі-ділі, дінь ділень! Всім гостям: (разом) - "Добрий день!"
- Дінді-дінді! Вам наказ: "На свята букварика запрошуємо
Вас!"
Хлопчик: Зібрались дружно ми на свято
Сьогодні тут не в перший раз,
Щоб наших учнів привітати
І провести у другий клас.
Багато доброго, нового
Життя відкриє ще для нас
Як перша сходинка до нього
Для всіх Вас був наш перший клас.
(Беруть дзвінок , дзвонять і уходять під звучання пісні "дважды два четрые...")
Вчителька: - Добрий день, шановні батьки, гості. Сьогодні ми зібралися з вами, щоб відсвяткувати знаменну подію в житті наших дітей - успішне завершення першого класу. Ще зовсім недавно діти ходили у дитячій садок, а зараз вони вже закінчили перший клас.
(на экране демонстрируется слайд-шоу (видео), школьной жизни первоклассника)
На свято Букваря прийшли гості.
- Це ваші батьки! Привітайте їх.
- Адміністрація школи
- Вчителі
- Галина Михайлівна, наш бібліотекар (оплиски).
А зараз запрошуємо першокласників на сцену (діти виходять під звучання пісні "Вместе весело шагать по просторам...")
Стр. 3,4
1-й учень: Рік тому, зовсім недавно,
А можливо, так давно
Мами нас усіх водили
Малюків у дитсадок.
2-й учень: Хтось там плакав на світанку,
Той в кутку стояв щодня,
Хтось був чемним і привітним,
І раділа вся рідня.
3-й учень: Дуже не любив я спати
По обіді кожен день.
Ще хотілося пограти,
Поганяти у хокей.
Дівчата тримають у руках ляльок, читають вірші.
1-а учениця: Маю іграшок багато,
Та найбільше я люблю
Ляльку гарную свою.
Принесу у клас я
Подружку малу.
Гарне плаття приготую,
В парту посаджу.
Та чи можна всіх їх
Принести до класу?
І тому сумують в шафі
Ляльки всіх дівчаток.
2-а учениця: І Оксана, і Марина,
Оля, Таня, Алла.
Всіх ляльок любила я
Всіх їх колихала.
3-я учениця: Й годували, і поїли,
В магазин водили.
Це тому, що ми усі
Дуже їх любили.
Діти стоять в ряди і переміщуються.
Група учнів 1. І закінчились тоді
Наші безтурботні дні
Повели нас всіх до школи
Наші мами й татусі.
2. Букети в руки нам давали
Кому їх дарувати, не сказали,
Ми ж нікого тут не знали.
Привели… Й залишили самих.
3. З цього дня все почалося
І турботи, і уроки,
Книжки й зошити в портфель
Ми складали кожен день,
Ручки часто забували,
Десь вони в нас пропадали.
Стр. 5, 6, 7
Дівчинка і хлопчик (виходять на середину зали)
Дівчинка: Тато й мама нас навчали
"Доню, слухай все як слід,
На уроці не крутись,
Всі виконуй там завдання,
Ручку завжди піднімай,
Вчительці відповідай,
Вчися гарно, на відмінно,
І гляди ж не підкачай!"
Хлопчик: Словом, почалися дні
І веселі, і сумні.
Цілий рік навчались ми
Єдина радість - вихідні.
Уходять під музику: "Вместе весело..."
Учитель: Ви добре попрацювали і зняли цілий серіал про життя у школі. Отже, переглянемо його.
Сценка "Казкові пригоди школьника"
Дійові особи: ведучий, тато, мама, Сергійко, дві кікімори, лісовик, супермен, три розбійники.
Ведучий: Мама й тато проводжали
До школи синочка:
Букваря в портфель поклали,
Вмили йому очки
Мама: Будь там чемним, мій маленький,
В зошитах пиши гарненько.
Слухай вчительку, Сергійку,
А то вмить одержиш двійку.
Тато: А ти знаєш, що тебе чекає за двійку.
Пам’ятай, мені дуже не хотілося б сердитись на тебе, сваритись.
Сергійко: Щоб не було проблем у нас, я буду старанно навчатись, про все дізнаватись.
Намагатимусь стати справжнім учнем.
Ведучий: І пішло хлоп’я до школи, зовсім розгубившись.
Сергійко: Ну а що ж, якщо насправді
Я одержу двійку?
Що, як раптом запитають
Те, чого не знаю.
Тато з мамою мене
Точно покарають!
Що ж робити!? О, придумав!
Піду в ліс гуляти.
Якщо в школу не ходити -
За що двійки мати?
Ніхто мене не спитає
Те, чого не знаю,
Ніхто двійку не поставить.
А буквар…Сховаю!
Ховає буквар. Співає пісеньку на музику з мультфільму «Бременські музики»
Сергійко: Нічого в світі кращого нема,
Ніж сховати в лісі букваря!
Я Гуляю в лісі без турботи.
Нащо треба мені ті уроки?
Не потрібні мені ті уроки.
Виходять розбійники і співають на музику з мультфільму «Бременські музики».
Розбійники: Нам чаклунка нагадала,
Що розумні станем ми
Що хлоп’ятко в лісі буде
І сховає тут скарби
Ой ли-ли, Ой ли-ли
І сховати тут скарби.
|
_________________________________________________________________
Стр. 11, 12, 13
Лісовичок
Я не можу, я старий. Але знаю, що десь на світі є відважний Супермен, який допомагає людям, захищає їх, виручає з біди. Треба його покликати. Тільки ніхто не знає, де він зараз. Може, він десь на Ямайці, чи на Північному полюсі, чи в Америці. Допоможімо Сергійкові, діти! Покличемо Супермена всі разом!
Діти
Супермене! Супермене!
З’являється Супермен. (Жінка кішка)
Супермен
Вас вітаю всіх, малята!
Чув, що кликали мене.
Прилетів я аж із Штатів.
На допомогу хто тут жде?!
Лісовичок
Скоїлась у нас біда! У Сергія вкрали букваря.
Кікімори
А прикмети в них такі:
Чоловічі три особи.
Мають всі вони ножі,
Дуже всі вони страшні.
Сергійко
Супермене, допоможи!
Супермен
Знаю я, хто міг поцупить
Твій буквар, Сергію,
Зараз я знайду злодюг,
Я добре це вмію.
Супермен вибігає.
Розбійники(разом)
Відпусти нас. Ми більше не будемо.
Розбійник 1
Вибач, хлопчику, ти нам,
Розбійник 2
Що поцупили буквар.
Сергійко
Я скажу, скажу відверто,
Що до школи я буду ходить.
Буду вчитись завжди відмінно
Й з букварем буду гарно дружить.
***
Я дякую вам за щирість і ласку,
Я дякую вам, що поринув у казку.
Я вас пам’ятати буду завжди.
Спасибі вам всім, що буквар мій знайшли.
Всі співають пісню під музику «От улыбки станет всем светлей».
Посміхнися, й буде все гаразд.
Посміхнися лише друзям на прощання.
Ти ходити будеш в перший клас,
Звісно, виконаєш ти усі завдання.
Приспів
І тоді напевно все,
І засяє, й зацвіте,
Тато з мамою забудуть всі образи.
Йди додому вже, Сергій,
Все гарненько в школі вчи.
І десяточки отримаєш одразу.
Учитель
А зараз – частівки.
Сам взуваю черевики.
І не плачу я ніколи.
Бо уже ходжу до школи.
Маю зошит і буквар.
Ще недавно був я хлопчик,
А сьогодні вже школяр.
Стр. 14-16
3. Ми дівчата і хлоп’ята,
Учимось всі залюбки
Букви ми цілий рік вивчали
А скоро вже канікули! Ура!
4. Ми старанно і сумлінно
Будем вчитися, ось так.
А кому посталять двійку,
Будем класом помагать.
5. Оберемо депутата
І дамо йому наказ,
Щоб перерв було багато,
А урок на тиждень раз.
6. Отакі в нас перші плани.
Ви поправте як не те.
А на нас уважно гляньте –
Гідна зміна вам росте!
Учитель: Молодці, гарно співаєте. Діти справні учні, добре знають правила поведінки у школі. Давайте їх пригадаємо.
Всі учні разом з вчителем повторюють правила.
1,2 – до школи вчасно прибігай
3,4 – майна шкільного не ламай
5,6 – товаришам допомагай
9,10 – бо школа – наш другий дім.
Учитель: А скажіть мені, будь ласка, чи виконуєте ви ці правила? Виконуєте? Тоді зараз ми це перевіримо. Відповідай, коли мастак, єдиним словом «так» чи «ні».
Звучит мелодія. Входить Королева Книг.
Королева: Доброго дня, шановні діти та дорослі! Я – Королева Книг, а це – моє королівство. Я би хотіла, щоб ви стали читачами мого королівства. Спробуйте відгадати, які книги є у моєму королівстві.
Виходять діти по черзі и читають слова про книгу. Всі відгадують, які це книга.
Буквар:
Я усім відомий, дуже гарний, малюнковий.
Залюбки всіх вчу читати, нема часу спочивати.
Математика:
Раз, два, три, чотири, п’ять,
Вміють діти рахувать.
Дуже точна я наука.
Все малятам треба знать.
Природознавство:
Я все знаю про погоду, про тварин, ліси, поля.
І тим дітям, хто береже природу, я призначу нагороду.
Стр. 17-19
Основи здоров'я.
Всі повинні знати про збереження здоров'я.
Як відпочивати і старанно працювати. Що їсти треба кожного дня, і як себе загартувати.
Коли все вiдгадуют, діти (віступаючi) показують книжки.
Королева.
-Що-ж, думаю всі наші діти добре вчилися в школі.
Були старанними учнями. Багато чому навчилися за перший рік навчання в школі. Вивчили всі букви і, напевно навчилися самі збирати портфель.
Хто вже сам вміє збирати всі необхідні підручники і зошити? А кому батьки допомагали, зараз ми перевіримо.
Оголошуємо конкурс "Збери портфель за розкладом" Дається розклад уроків і треба скласти в портфель необхідні книжки та зошити.
Королева.
-Діти, а ви знаєте, що в моєму королівстві живе Англійський король? А у нього дуже багато знавцiв англійської мови. Діти співають англійською мовою. Розповідають вірші ....
Королева.
– Ви дуже старалися, тому всiм необхiдний вiдпочинок.
На екранi вiдеохвилинка вiдпочинка.
Королева.
Бачу ви вiдпочивати вмєте. А вiдповiдати правильно ви навчились? Пограємо у гру ,,Так чи Нi”
- Скажiть, спiває сом пiснi? Не гайте з вiдповiддю (Нi.)
-Чи вміє плавати гусак? (Так.)
-Чи може вище гір літак у вишину злетіти?(Так.)
-А крокодили на сосні свої будують гнізда? (Ні.)
- Сергійко вчительці промовив, що тридцять літер в наший мові. Чи згода з відповіддю ви? (Ні.)
- Чи позначає якийсь звук у нашій мові м`який знак? (Ні.)
-А під кінець скажіть мені: цікава гра у ,,Так чи Ні?” (Так.)
Королева.
Вбігає дівчинка.
Королева.
- Від яких саме, ви дізнаєтесь, прочитавши ці телеграми.
1. Надсилаю телеграму і дуже вас благаю: заспокоїте діда і бабу, нехай вони не плачуть. Знесу я їм яйце не просте, а золоте. (Курочка Ряба.)
2. Терміново! Терміново! Котику - братику! Несе мене лиска по каменю - мосту на своєму хвосту!
Порятуй мене (Півник.)
3. З’їв семеро козенят, живіт болить. (Вовк.)
4. Пришліть будь ласка нам краплі. Ми жабами нині об’їлись, і у нас животи розболілись. (Чаплі.)
Стр. 20 – 22
5. Дорогі гості, допомагайте павука-злодія зарубайте! (Муха Цокотуха)
6. Ніяк не витягнемо ріпку. Треба гукати помічників. (Дід та баба)
7. Надсилаю телеграму і усіх вас благаю: знайдіть мій кришталевий черевичок! (Попелюшка)
8. Ластівка одужала. Весілля з кротом відміняється. Вилітаємо. (Дюймовочка)
Королева: Молодці! Ви дуже розумні, кмітливі і добрі діти. Ви мені сподобались. І тому я надаю вам право користуватись книгами з книжкового королівства. А для цього посвячую вас у читачі.
Учитель: Шановна Королево! Наші першокласники готові зараз дати клятву читачів.
Клятва (хором)
Ми першокласники обіцяємо:
1) Берегти книги!
2) Охайно з ними поводитись!
3) Бути активними читачами!
Королева: Молодці. Тепер ви дійсно читачі.
Королева: Вам вдалося впоратися з різними завданнями і тому зараз хвилинка-веселинка.
Вірш "Батьки-чомучки"
Ну і мама! Ну і тато!
Наче справжні дошкільнята!
Нічогісінько не знають,
Смішно і сказать комусь,
Бо щодня мене питають
Лиш одне "Чому?" й "Чому?"
- Ти чого образив Віту?
- Ти чого отримав "двійку"?
- Ти чому прийшов так пізно?
- Ти чому в шкарпетках різних?
- Ти чому такий не послух?
- Ти чому не стелиш постіль?
- Ти чому це вірш не вчиш?
- А чому портфель без ручки?
- І чому такий синець?
Ох! Настане мій кінець!
Не пояснити їм ніколи,
Хоч би дуже і хотів.
Треба їх віддать до школи -
Хай питають вчителів.
Хлопчик і дівчинка виходять до королеви.
Королева : Батьки дуже за вас переживали цілий рік.
Хлопчик: Так, бідні наші мами і тата!
Дівчинка: А чого це вони бідні?
Хлопчик: Сидять, дивляться на нас, і я помітив, мало не плачуть.
Дівчинка: Та це їм виступати хочеться! Давай дамо їм таку можливість!
Королева: Ми бачимо діти трішки подорослішали, а ви, батьки, готові перейти у другий клас? Зараз ми це перевіримо!
Конкурс для батьків
- Пригадайте розклад уроків своєї дитини у середу (природознавство, фізична культура, математика, англійська мова, російська мова)
стр. 23 – 25
- Назвіть адресу школи? (вул. Полякова,9)
- Підніміть руку хто знає, за якою партою сиділа ваша дитина останнім часом?
- Як кличуть кращого друга вашої дитини?
- Як звати директора школи?
- Скільки дітей у класі в якому навчається ваша дитина?
- Скільки уроків фізкультури на тиждень у вашої дитини? (3) У які дні? (понеділок, вівторок, середа)
- Скільки у класі дівчаток? (15-22)
- Скільки всього предметів вивчала ваша дитина в першому класі?
Дівчинка:- Бачиш, які у нас батьки? Все про нас знають, в усьому можуть допомогти
Хлопчик:- Ми їх дуже любимо і хочемо, щоб нашими мамами і татам хотілось бути з нами завжди, ось так, як сьогодні.
Милі мами! Любі батьки! Бабусі, дідусі, брати і сестри!
Як добре, що ви поруч зараз
В цю радісну урочисту годину.
Радість свою ми з вами розділимо,
В житті для нас ви компас земний.
Адже для батьків головне - діти!
Ми вдячні вам всією душею!
Пісня (7-Б) "Радість"
Учитель: - Минув перший рік нашого навчання в школі. Кожного дня діти діти дізнавалися щось нове, робили свої власні відкриття, словом вчилися. І ось нарешті закінчується перший навчальний рік.
Учитель: - Комусь він здався дуже важким, а для когось минув дуже швидко. Ми гадаємо, що у вас батьки з'явилися нові відчуття, а у дітей - добрі друзі, із якими вони будуть крокувати шкільним життям.
Учитель: - А зараз надійшов час сказати: "Прощавай, наш перший клас!"
Пісня на мелодію " Голубой вагон"
Дуже жаль, що швидко все кінчається.
Вже закінчився навчальний рік.
Тож з тобою, школо, не прощаємось,
Ми йдемо лише на вихідні.
Приспів:
Добре нам, добре тут.
Ми лише знаємо,
Що на канікулах
Будем сумувать.
З друзями, з друзями.
В школу знов прийдемо
Разом підемо ми
Все у другий клас.
Учитель: 1. Хай сонце щастя світить вам щораз.
2. І перше свято це запам'ятайте
1. Нехай щастить вам в добрий час
2. Вже час закінчувати свято
1. І хочу я всім побажати : Хай Бог охороняє вас від злого
2. Хай світить сонце і колосяться жита.
1. Щоб всі були здорові і щасливі
2. На многії і благії літа.