Театралізований сценарій свята у 1 класі "Прощавай, Букварику!" з казковими героями, героями -шкільними предметами, яке проводиться в післябукварний період
Свято букваря
Виступи учнів.
1 В першім класі урочистий
День прощання з Букварем.
Пригадай-но, як колись ти
Був маленьким школярем!
2 Є святкових днів багато
На листках календаря.
А між ними їхнє свято
Вшанування Букваря.
3 Любі гості, любі друзі.
Йде букварикове свято.
Добре, що пройшли до нас
Привітати перший клас.
4 Першокласників ми вітаємо.
Їм найкращого бажаємо.
Букви добре вони знають,
Гарно всі вони читають.
Заходить Королева Знань.
КОРОЛЕВА: Я – королева країни Знань. Це просто чудово, що ви всі прийшли на свято до моїх маленьких друзів.
Ой, а де ж це дітлахи,
Наші милі першачки?
Може, ніжаться ще в ліжках,
І поспати хочуть трішки?
ДЗВОНИК : Так, стривайте!
Ще немає головних
Гостей нині поміж нас.
Зачекались всі на них,
Їм уже з’явитись час.
КОРОЛЕВА Дзвонику, друже! Поклич їх!
Дзвенить
ДЗВОНИК Я на свято вас скликаю
Мої друзі, першачки!
Раджу всім вам поспішати,
Бо у вас сьогодні ж свято!
Звучить музика Заходять першокласники
1. Ледве встигли ми на свято!
Дуже клопотів багато:
2. Треба рано встати в школу,
Бо не спізнююсь ніколи.
3. Поскладай книжки у ранці,
Вмийся, взуйся. одягнись,
4.. Причешись, зроби зарядку,
Бо привчають до порядку.
5. В школі сам ти роздягнись,
Йдеш додому – одягнись
.
КОРОЛЕВА Так, оце мені приємно,
Урочисті. чепурненькі,
Всі усміхнені, святкові,
Першачки у нас чудові!
Є книг багато - радісних, печальних,
Товстих, тонких, барвистих, наче жар,
Але одна усім книжкам начальник -
І звуть її просто Буквар.
Першокласники
Як зайшли у перший клас.
І як нам радісно сказати;
Всі ми вміємо читати!
Знаєм їх від А до Я.
І сторіночку останню
Прочитали з Букваря.
Чи знають учні букваря.
Чи можна нам школярикам,
Прощатися з Буквариком.
КОРОЛЕВА: Діти, а де ж сам Буквар? Чому не прийшов?
Ми його давно чекаєм,
А його усе немає.
Де ж так довго забарився?
Може, в лісі заблудився?
Чути стукіт у двері.
БУКВАР: Ну от і я прийшов до вас.
Мої вітання, перший клас!
КОРОЛЕВА:Заходь, Букварику, до нас,
Тебе чекає перший клас.
БУКВАР Я – Букварик вам відомий,
дуже гарний,малюнковий,
залюбки вас вчу читати,
нема часу спочивати.
Я сьогодні не Буквар,
Я сьогодні — генерал!
Моє військо — алфавіт,
Хай віддасть по честі звіт.
КОРОЛЕВА Тут весь зібрався Алфавіт!
БУКВАР: Я упізнав його! Привіт!
Бажаю всім щасливих літ!
Виходь на сцену, Алфавіт!
Букви-значки, як бійці на парад
Дружно і швидко шикуються в ряд.
Кожна в належному місті стоїть
І називається все — алфавіт. (Дзвоник сідає Алфавіт виходить на сцену)
АЛФАВІТ:
Ми, букви, добре вивчені,
Знайомі хлопцю й дівчині.
Читає й пише нас
Чудово перший клас.
Ми, красиві і стрункі,
Прикрашаєм сторінки!
Діти називають літери алфавіту
БУКВАР:
Літеру по літері вчили ви щодня,
Підійшли до справжнього, до світлого знання.
Допоміг я вам відкрити диво те чудове,
Як з маленьких зернят-літер виростає слово.
За науку в перші дні що ви скажете мені?
ПЕРШОКЛАСНИКИ:
1. До нас посміхається Буквар,
Він навчив мене читати,
Дав бажання більше знати
Мій найкращий, вірний друг Буквар.
2.Любий букварику! Перша книжко!
Навіть заплакати хочеться трішки…
Разом з тобою ми підростали,
Слово найперше ми тут прочитали.
3.Я сторіночку останню
В букварі перегорну,
Свого друга на прощання
Я до серця пригорну!
4.Ти перша книжечко моя.
Тепер читати вмію я.
Багато в світі є книжок,
А ти найперший мій дружок!
5.Букварику, мій друже вірний,
Відверто я усім скажу –
Що нині я – твій друг покірний –
Уже читаю і пишу.
Буквар нагороджує дітей медальками (Медалі на столі)
Пісня « Мій букварик» (Діти після пісні сідають)
Заходить Мальвіна.
КОРОЛЕВА:Що це за гостя до нас завітала?
Мальвіна
Добрий день,діти. Ви звичайно мене впізнали. Я – Мальвіна. Я прийшла до вас за допомогою. У мене є учень – Буратіно. Такий недбайливий! Він продав свій Буквар. І тепер я не знаю, як навчити його читати. У вас так багато хлопчиків! Цікаво, хто займається їх вихованням? Це ж така важка справа – виховувати хлопчиків!! Я нещодавно виховувала Буратіно. Знаєте, як він сидів? Підігнувши ноги під себе! Чай пив прямо із чайника. Математики взагалі не знає. Читати не вміє досі!
КОРОЛЕВА: Ми тобі допоможемо. Звичайно, я дам тобі буквар, але не одразу. Ти потрапила на свято цієї чудової книги. Ось подивись, ці діти вже закінчили буквар.
Забігає Буратіно
Буратіно
Привіт! Ось я вас усіх і знайшов! Тут не було такої… з великим голубим бантом? Ой!..
Мальвіна
Що ви тут робите, неслухняний Буратіно?
Буратіно
Я шукаю буквар. Я знаю, де золотий ключик. Він у букварі. Дістанеться цей ключик тому, хто дочитає буквар до останньої сторінки. А я, а я –продав буквар!
Мальвіна
Буратіно, а ти знаєш що є такі діти, які дочитали буквар до кінця? І золотий ключик повинен дістатися їм!
Буратіно А покажи мені їх1
Мальвіна Ось вони!
Буратіно Оце такі малі, а вже вміють читати?
Мальвіна І читати, і писати, і рахувати. А хочеш це побачити?
Буратіно Ой, мені аж соромно. Мальвіно, зараз же підемо, і ти мене будеш вчити читати.
КОРОЛЕВА Мальвіно! Буратіно! Залишайтесь з нами і послухайте чого навчились наші учні.
Вчитель. У нашому класі вже є невеличке минуле. Давайте повернемося туди та згадаємо, як все починалося.
Перегляд фото «Свято першого дзвоника» та «Мій перший урок».
Діти виходять і переодягаються на сценку
Заходять обідрані Книга та Зошит
КОРОЛЕВА: Лишенько! Що це із Книгою?
Ти, неначе та каліка...
У нас свято тут велике.
А у тебе ні лиця,
Ні початку, ні кінця.
Палітурка, як ганчірка.
Як же стало зразу гірко.
КНИГА: В Буратіно була я не в пошані.
Подивіться, адже на мені
Бруд і плями такі ось масні?
А оце! Що це знов за сторінка?
Малював Буратіно хатинку.
ЗОШИТ Ой-йой-йой,не маю сили,
Ви на мене наступили!
Я подертий, я потертий,
І в обкладинці старій,
Весь в чорнилі,у мастилі…
Я терплю велику муку:
Служив хлопцю за шаблюку.
Він дубасив мною стіл,
Майже тріснув я навпіл.
ЗОШИТ Ми тепер каліки з нею.
КНИГА Нам потрібні ліки з клею.
КОРОЛЕВА: Та заспокойся і не кричи!
Треба вихід якийсь знайти..
Шкода вас, мої ви милі,
Бачу – ви зовсім безсилі
А, щоб гарними ви стали,
Ніби справжні оті кралі,
Вам негайно допоможу.
Але без Ножичок не обійтись.
Агов, Ножички, сюди йдіть,
В добрім ділі допоможіть..
НОЖИЦІ: Без ножичок у школі
Майже не можливо,
Бо усе ремонтувати
Всім дуже важливо.
Та без Клею не обійтись.
Агов, Клею, не стрибай,
Нам швиденько помагай.
КЛЕЙ: По школі я собі стрибаю.
І всім учням помагаю.
Всі дірочки, всі сторінки
Підклею в Книзі навіки.
Та, щоб усе привести до ладу,
Я ще по Обгортку побіжу
Агов, Обгортко, де забарилась?
Чому на свято ти запізнилась?
ОБГОРТКА: Та запізнилась, бо справ багато.
Я побувала у кожній хаті.
Допомагала всім-усім:
Книжки обгортати.
Ремонтують
КНИГА: Дякую всім, хто мені помагав:
Клеїв і чистив, мене обгортав.
ЗОШИТ: Став я чистенький, красивий, приємний,
Діти, поводьтеся з нами чемно!
. До шкільних речей підходить Буратіно
БУРАТІНО Пробачте, що кривдив я вас,
До вас я ставився байдуже,
Цього не буде відтепер
(до книги) Віднині будеш серед книг
На місці першому стояти.
(до зошита) Ти – найдорожчий від усіх,
Бо ти учив мене писати.
Сідають Знімають маски
Буквар: А зараз зустрічайте моїх старших друзів, які завжди допоможуть вам у житті. .
Заходять книги: Читанка, Математика, Рідна мова.Природа
Читанка добра, бери естафету.
Веди школярів шляхами планети.
ЧИТАНКА. Я – читанка нечитана
Навчатиму всіх вас.
І з вами говоритиму,
І вислухаю вас.
Цікаві маю сторінки.
Тут є і вірші і казки.
Вам даруватиму щодня
Забави і нові знання .
( до Букваря)
Букварику-братику,
Розумна голова.
Твої веселі літери
Складуть мої слова.
Йди до дітей, Букварику,
Сідай, щоб відпочити.
Мені ж дітей оцих малих
Ще довго треба вчити.
Буквар іде і сідає біля 1 класу
МАТЕМАТИКА. 1,2,3,4,5
Вчу дітей я рахувать.
Як додати, як відняти,
Кожен з вас повинен знати.
РІДНА МОВА. Я від роду і до роду
Зберігала свою вроду
Я завжди вас буду вчити
Рідним словом дорожити
Бо хто любить мову рідну,
Той багатий, а не бідний.
Природа: Де лягає сонце спати,
І звідки вітер, звідки тінь,
І сніг чому такий лапатий,
І заєць чом такий вухатий,
Чому бджолі дрімати лінь,
Чи справді гірша стала глина
Від чого запашна малина
Куди повзе рогатий жук, -
Це я, малята, розкажу.
НАДРУКУВАТИ
ЧИТАНКА. А зараз, діти, я хочу перевірити, чи багато книг ви прочитали? Відгадайте, з яких казок завітали ці герої?
(Читанка проводить з дітьми вікторину “Казкові герої”.)
Візьміть мене на крилята
Та понесіть до батечка.” (Івасик-Телесик)
Несе мене лиска,
За кленові ліси,
За крутії гори,
За бистрії води,
Порятуй мене! “ (Півник з казки “Котик і Півник”)
Півбока луплена!
Тупу-тупу ногами,
Сколю тебе рогами.” (Коза-дереза)
Я на яйцях спечений
Я від баби втік,
Я від діда втік.” (Колобок)
5. “Я з’їв семеро козенят, болить живіт.” (Вовк )
МАТЕМАТИКА. А зараз я пропоную свої завдання.
ПРИРОДОЗНАВСТВО _А зараз виконайте завдання моєї вікторини
КОРОЛЕВА: Дякую вам, книжечки, що розважили нас.
Виконується танок «Дружба».
КОРОЛЕВА А зараз наші першокласники звернуться до батьків.
1 учень
Вам, улюблені батьки,
Спасибі хочемо сказати,
За ночі, що недосипали,
Коли задачі ви рішали!
2 учень
За вірність прикладів і вправ,
І за малюнки з малювання -
Тут кожна мама участь брала,
Тепер прийміть від нас вітання!
(«Тато і мама» -пісня)
Учень:
Є у нас для вас дарунок
Наш малесенький танок.
Отже, друзі, подивіться
Разом з нами веселіться
Виконують танок «У родиному колі)
КОРОЛЕВА
Дуже весело гуляти
Нам на святі букваря!
Та прощальну заспівати
Нам пора уже, пора!
5 клас Пісня «Берегите своїх детей»
Вчитель:
Ну от і все! Ця зустріч, як урок,
Пройшла так швидко,
Пам'ять відновилась.
І, як в дитинстві прийшли ви на урок,
Як добре, що ми усі зустрілись!