Сценарій свята для першого класу"Прощавай,Букварику". Розробка для допомоги вчителю початкових класів при підготовці до свята. Містить : вірші, пісні, інсценування.
Свято Букваря
Мета: узагальнити здобуті знання з української мови; вдосконалювати навички виразного читання віршів напам’ять, розвивати зв’язне мовлення, акторські та літературні здібності; підвести дітей до розуміння важливості читання, як процесу розширення кола знань; виховувати почуття прекрасного, естетичні смаки.
Учні:
В нашій школі справжнє свято Любі гості,мами й тата,
До нас гостей прийшло багато. В нас-букварикове свято.
Нехай лунають пісня,сміх, Добре,що прийшли до нас
Щоб гарний настрій був у всіх. У перший клас.
Є святкових днів багато Ми всіх гостей вітаємо
На листках календаря. І дуже вам радіємо.
А між ними й наше свято Бо ми всі букви знаємо,
Вшанування Букваря. Бо ми писати вміємо.
День вітання і прощання
Свято перших букварів,
Перша сходинка зростання
Для найменших школярів.
Вчитель: А яке ж свято без букв? Давайте запросимо на свято букви.( заходять під музику )
Учні співають (пісня «Мама двері відчиняє)
Учні:
Нас 33,нас 33
У нас міцна сім’я.
Складаємо слова нові від А до Я
Ми мрію любимо й книжки,
Життя у нас буя.
Вчимося в школі залюбки від А до Я.
Знай рідну мову і вивчай:
Вона твоя й моя.
Та перш за все абетку знай від А до Я.
Вчитель: Де ви,друзі,всі живете?Звідкіля так дружно йдете?
Букви:І великі і малі ми живемо в Букварі!
Вчитель: Ці літери відомі,
І всякому знайомі,
Але про кожну літеру
Ви знаєте не все.
Ці літери незвичні,
Ще й дуже симпатичні.
Бо кожна жарт чи віршика,
Чи казочку несе.
Дім, де літери живуть,
Здавна азбукою звуть.
Добре літери вивчай,
Потім — у склади складай.
Як складеш їх у слова —
Розпочнуться вмить дива.
Все зумієш прочитати:
Що читають мама й тато,
Назви вулиць та казки,
Вірші та товсті книжки
Про русалку чарівну,
Про Ягу стару й страшну,
І про лицарів чудових,
І про гномиків казкових...
Тож ні маму, ані тата,
Ні сестричку, ані брата
Не проси та не чекай,
Просто сядь та почитай!
А
Автобус їде по селу,
Акація цвіте в саду,
А ми, зібравшися під нею,
Абетку вивчимо легку.
Б
Білка бігала багато,
Бо шукала в лісі брата.
Брат на дереві сидів
І смачні горішки їв.
Поки знайде білка брата
Будемо всі букви знати.
В
Вова вивчив всі слова
Заболіла голова.
Потім Вова відпочив,
Потім дерево садив.
Недарма він все робив-
Вову вчитель похвалив.
Г
Гриб у лісі заблудився,
Б гіллячкою накрився.
З
Зіна в зарослі пішла,
Зіна зайчика знайшла.
И
І хоч як не сперечайтесь,
Літера я незвичайна.
В будь-яких словах буваю,
А слова не починаю.
К
Куй, ковалику, підкову.
Коник мій поскаче знову.
С
Спить старий сердитий сом,
Сому сниться сьомий сон.
Х
Ховрахи хотіли хліба,
Ховрахам давали рибу.
Ш
Шишка впала — не розбилась,
Шишка в трави закотилась.
Наша Шура в ліс пішла,
Але шишки не знайшла.
Я
Яструб ящірку несе,
Я — остання буква. Все!
Вчитель: Скажіть, будь ласка, шановні літери, а чи завітає до нас на свято Букварик?
Букви: Завітає,тільки треба попросити.
Вчитель: Зараз ми про нього заспіваємо пісню,він почує і прийде.
( Пісня « Букварик»)
Букварик: Добрий день, дорогі діти!Сьогодні я останній раз прийшов до вас.Моя допомога вам більше не потрібна.Ви вже всі вмієте читати і писати.
Вчитель: Дякуємо тобі, Букварику.
-А до нас гості завітали!
Звірі: Здрастуйте,діти,а чи не візьмете нас до першого класу?
Вчитель: А ви хочете з нами вчитися?
Звірі: Так,хочемо.
Вчитель: Зараз перевіримо ваші знання.
Звірі: ми згодні.
Вчитель: А ну, ведмедику, скажи,скільки буде 2+3?
Ведмідь: Це буде,це буде…десь коло шести.
Вчитель:Діти,вірна відповідь? Ні,не вмієш ти рахувати.
Друге завдання: білочка, прочитай слово…( школа)
Білочка: Хоч я маленьке білченя,
Та навіть зранку і спросонку,
Я прочитаю краще всіх
Солодке слово це- горіх.
Лисиця: Маленьке,навіть ,лисеня,
А прочитає без помилки
Смачне, солодке слово- рибка.
Ведмідь: Ха-ха,аж сміх бере.
Який же це горіх та рибка
Та це ж написано тут –мед!
Вчитель: Заспокойтесь,не сваріться.Діти,допоможіть звірятам
правильно прочитати.
Вчитель: А зараз ми пограємо в Гру «Так чи ні»
Скажіть , співає сом пісні :
Не гайтесь з відповіддю!
( Ні!)
Чи вміє плавати гусак?
Ну, що ти скажеш ?
(Так )
Чи може стати у вогні
вода холодним льодом?
(Ні )
Скажіть мені,
Червоний мак
В січневу пору квітне ?
(Ні )
А крокодили на сосні
Свої будують гнізда ?
( Ні )
Чи може вище гір літак
У вишину злетіти ?
( Так )
Узори пишні на вікні
Мороз малює взимку ?
(Так )
Чи правда, дітоньки, що рак
Коли повзе, то задки ?
( Так )
Якщо не їстиме три дні,
Верблюд ходити зможе ?
( Так )
До забіяк і розбишак
Чи є в людей повага ?
( Ні )
Чи достигають навесні
Пшениця й жито в полі ?
(Ні)
Коли розсердиться їжак,
Слона він може вбити ?
( Ні )
Ріка біжить у далині.
Чи є у неї ноги ?
( Ні )
Скажіть, морози крижані
Страшні для мавп тропічних ?
( Так )
Чи правда це, що вовк усмак
Наївся груш і яблук ?
( Ні )
А під кінець скажіть мені,
Цікава гра у " Так чи ні " ?
( учні танцюють « Гарний настрій»)
Буквар: Молодці,діти.Ви добре знаєте букви,гарно співаєте і танцюєте.А тепер час прощатися.
Вчитель: Любі діти, попрощаємось з Буквариком,бо йому потрібно поспішати, щоб навчити читати і писати ще багатьох майбутніх першокласників.
Учні:
Добрий Букварику!
Перша книжка!
Хочеться навіть плакати трішки.
Жаль розлучатися, хоч і треба.
Ми не забудем ніколи про тебе
Спасибі тобі за добру науку,
За паличку першу і першу букву.
Вчитель: Закінчилось наше свято. Я бажаю вам, дорогі діти, хороших успіхів у навчанні, а вам, шановні батьки - бачити своїх дітей завжди здоровими і щасливими.
І яке ж свято без подарунків? …
( Учні співають пісню « Ми козаки, ми гордість України)