Сценарій свята "Птахів закликаєм з далекого краю"

Про матеріал
Поповнення знань учнів про роль птахів в природі і житті людини та про природоохоронну діяльність; розвивати пізнавальні інтереси учнів; виховувати бажання допомагати, ставитися до пернатих друзів бережливо; закладати основи екологічної свідомості і культури
Перегляд файлу

 

 

 

 

C:\Users\Administrator\Desktop\7 клас виховна\день зустрічі птахів\друк\b85946c89a26f2da4e11ae3c3c9da3f4.jpg 

 

 

 

 

 

 

 

 

C:\Users\Administrator\Desktop\7 клас виховна\день зустрічі птахів\друк\c1ad7dd7cecd75b652e4912b3084b503.jpgПідготувала

вчитель інтегрованого курсу

«Пізнаємо природу»

Стрибізького ліцею

Курненської сільської ради

Житомирського району

Житомирської області

Фіканюк Л. І.

 

 

 

 

 

 

 

2025

Мета:   поповнення знань учнів про роль птахів в природі і житті людини та про природоохоронну діяльність; розвивати пізнавальні інтереси учнів; виховувати бажання  допомагати, ставитися до пернатих друзів     бережливо; закладати основи екологічної свідомості і культури.  

Обладнання: плакати і малюнки  на  відповідну тему; комп’ютерна техніка, мультимедійні презентації.

 

Учень 1: А в природі вже пахне весною,
Аромат той приємний для всіх.
Білий сніг не лежить вже горою,
А джерельцем співочим побіг.
Щоб очистити землю й омити,
Та прокласти шляхи для весни.

Хоч зима й завертає сердито,
Та весна вже приходить у сни.
 

Учень 2: Йде весна-королева по світу
І співає на всі голоси,
Та заквітчує землю прогріту,
Творить дивні картини краси.

Ведуча 1: Вже йде весна до нас. Ступає легко і граціозною ходою заворожує усе довкола. 

Ведуча 2: Чарівна пісня лунає десь в небі, відгукується у деревах.

Ведуча 1: І щось оживає в душі, кличе до сонця, до тієї такої знайомої мелодії.

Ведуча 2: Це до нашого краю повернулися з далекої мандрівки наші друзі – птахи.

Ведуча 1:  Пташки – наші найменші друзі і невід’ємна часточка природи. Вони прикрашають діброви і сади, тішать нас своїм чарівним співом. Їх весела дзвінка пісня , яскраве забарвлення оживляють природу і звеселяють наші серця, додають нам бадьорості і радості.

Ведуча 2: Здається зовсім недавно ми з глибоким щемом в душі проводжали останні журавлині ключі, останню зграю гусей, останній табун качок.

Ведуча 1: Сьогодні наступила пора, коли знову, вже в котрий раз, іде велике переселення птахів на Батьківщину. На шляху їх чекають перешкоди й біди. Густі тумани сірою стіною встають перед крилатими мандрівниками. В сірій мряці птахи гублять дорогу, з розмаху розбиваються до гострих невидимих скель. Морські бурі ламають їм пір'я, збивають їм крила, відносять далеко від берегів. Раптові холоди сковують води – птахи помирають від холоду і голоду, тисячі їх гинуть від пожадливих хижаків – орлів, соколів, яструбів.

Ведуча 2: Але ніщо не може зупинити густі потоки крилатих мандрівників. Через тумани і всі перешкоди летять вони на батьківщину, до своїх гнізд, несучи на своїх втомлених крилах весну.

Ведуча 1: Одними з перших повертаються з півдня граки. Ще сніг не зійшов, ще можливі заморозки, а граки вже тут. Вони –  перші вісники весни.

Ведуча 2: Слідом за граками прибувають шпаки і жайворонки. Це буває в кінці березня – на початку квітня. Ведучий 2: В середині квітня прилітають  білі лелеки, гуси, зозулі, в травні – іволги, стрижі, солов’ї та багато інших птахів.

Ведуча 2: Пташки, які збирають на землі зерна чи  клюють бруньки – зяблики, щогли, коноплянки, прилітають раніше. Мухоловки, горихвістки, ластівки, дрімлюги чекають, коли  вилітають мухи, комарі, метелики.

Ведуча 1: Як же сумно, мабуть, пташкам там, у далеких краях, і постійно мріють повернутися до рідного краю.

Відео «Перелітні птахи».

Учень 3: А зараз ми з вами проведемо декілька конкурсів і визначимо найкращого знавця птахів.

 

Учень 4: Конкурс №1 «Збери пташку» (5 учнів)

Друковане зображення пташки розрізати на 4-5 частин як пазл. Один пазл роздати у кожному учаснику,інші частини розкласти на підлозі в хаотичному порядку . Дітям потрібно якнайшвидше знайти та зібрати свою пташку.

Учень 1: Конкурс №2 «Відгадай загадку»


Що то за пташина,

Що свою дитину

Іншим підкидає,

А сама гуляє? (Зозуля)

 

Як тільки сонце пригріває,

У небо стрімко він злітає,

Згори чудова пісня ллється.

Хоч він маленький, та, здається.

Що в небі велетень співає -

Так гучно спів його лунає. (Жайворонок)

 

Має він важку роботу:

Ходить-бродить по болоту

І шукає жабенят

Для маленьких пташенят. (Лелека)

 

Дуже люблять всі вони

Чорні в цяточку штани

Такі ж самі сорочки

І однакові шапки.

З південної сторони

Прилітають щовесни.

Діти радо їх вітають,

Житла їм виготовляють. (Шпаки)

 

Хто гніздо своє в'є на калині,

Хто присвячує пісню дружині,

Як вона на гніздечку сидить?

Хто сади і гаї веселить? (Соловей)

 

Хоч сіренькі і малі,

Йдеш — не помічаєш,

Серед всіх птахів землі

Їхній спів пізнаєш. (Соловей)

 

Біле диво прилетіло,

На озерце в лісі сіло.

Дивляться птахи у воду

На свою хорошу вроду.

Шиї довгі та гнучкі.

Що за красені такі? (Лебеді)

 

Хто гнізда свого не має,

Яйця іншим підкидає,

Та у лісі в холодку

Все кує: ку – ку, ку – ку? (Зозуля)

 

Які ноги заввишки,

Такий ніс завдовжки.

Хату на хаті має,

Жабам рахунок знає. (Лелека)


Учень 2: Конкурс №3 гра «Пташки в гніздечку»

Хід гри: Діти-пташки стоять в рядок, за сигналом ведучого всі пташки вилітають на середину кімнати, розлітаються в різні боки, присідають, розшукуючи корм, знову літають, розмахуючи руками-крилами. За сигналом «Пташки, в гніздечка!» діти мають застрибнути до гніздечка-обруча.

Пісня «Прилетіла пташечка під віконечко»

 

Учень 3: Конкурс №4  « Доповни порівняння»

  1. Написав, як ...          курка лапою.
  2. Моститься, мов ...  квочка на яйцях (курка на сідалі).
  3. Видно сокола за польотом, а сову -…. за поглядом.
  4. Дружні сороки й орла …..заклюють.
  5. Сорока на хвості ….принесла. 
  6. Сова хоч би літала під небеса, то соколом….. не буде. 
  7. Горобців боятися - проса …..не сіяти.
  8. Краще синиця в жмені, ніж журавель у…. небі.
  9. Ніхто не буде знати, тільки сич та сова, та людей ….півсела.
  10.                       Сова вдень мовчить, а вночі …..кричить.
  11.                       У всякої пташки свої ….замашки.
  12.                       Видно птаха по ….польоту.
  13.                       Де багато пташок, там нема …..комашок.
  14.                       Яка пташка, така й ……пісня.
  15.                       Кожна пташка своє ……..гніздо хвалить.
  16.                       Свого гнізда не ……..цурайся.

 

Ведуча 1: Скільки співучих пташок у нашому краю,скільки різноманітних неповторних звуків вони видають!- Зяблик встигає за день заспівати 2500 пісень, лісовий коник - 3800! На різні голоси співають солов'ї, жайворонки, співучі дрозди співають, що не на­слухаєшся. А снігурі немазаним колесом скрип­лять, козодої вурчать моторчиком, чайки-хохо-туни — хохочуть, вик-бугай — бичком мичить. Сова болотна хлопає крилами, дятли дзьобами по сучку стукають — грають на «барабані».   Лелеки  дзьобами   тріщать, бекаси — бекають. А є птахи, які підроб­ляють свій спів під інших птахів. Шпак весною свистить іволгою, квокче кур­кою, кряче качкою, нявчиті кішкою. Не тільки весною щиро співають пта­хи, а й усе життя. Гуси ґелґочуть, ворони каркають,   коростелі   скриплять,   солов'ї свистять, синиці пищать, сови ухають, качки крякають. Мовчазних птахів немає. Спів пташок це символ турботи, набли­ження небезпеки, біди, болі і страху, радості.

 

Відео «Спів птахів»

 

Учень 4: А скільки прислів’їв та приказок складено про птахів.

  • Де лелека водиться, там щастя вродиться.
  • Дружні сороки і орла заклюють.
  • Лякана ворона і куща боїться.
  • Живе як горобець під стріхою.
  • Пташка красна пір`ям, а людина знаннями.
  • Сорока принесла на хвості.
  • Де багато птиць, там нема гусениць.
  • Птаха пізнають у польоті, а людину у роботі.
  • Краще синиця в руках, аніж журавель у небі.
  • Горобець маленький, а має сердечко.

Пісня «Прилітай ще не раз»

Учень 1: Люди здавна спостерігають за поведінкою птахів і склали прикмети, пов’язані з погодою

  • Купаються ворони – до негоди, каркають усією зграєю – до морозу, влаштовують в небі хороводи – на снігопад, сідають на землю – до відлиги, вмощуються на нижніх гілках дерев – на вітер
  • Якщо лелеки не вiдлетiли до Покрови – на теплу зиму.
  • Горобцi сидять з розпущеним пiр’ям – на дощ.
    Горобці зранку купаються у пилюці – по обіді буде дощ.
  • Якщо журавлі відлітають у вирій високо, повільно, стиха курличучи, немов перемовляючись, осінь буде довга й погожа. 
  • Жайворонки високо в небi довго спiвають – на погоду, а якщо зранку вони мовчать – чекай дощу. 
  • Якщо гуси високо летять – води буде багато, а якщо низько – мало. Гуси сидять, поховавши голови під крило, – буде похолодання. 
  • Птахи в’ють гнізда на сонячній стороні - на холодне літо.  
  • Зозуля кує на сухому деревi – похолодає.
  • Сичi вночi кричать – на дощ.  

 

Учень 2:Пташина зарядка.

  1. Якщо підгодовуєте пташок  - плесніть у долоні.
  2. Якщо ви разом з батьками зробили шпаківню – погладьте себе по голівці.
  3. Якщо ви розумієте, що птахи потребують допомоги – покладіть руку на серце.
  4. Якщо розумієте, що природа потребує любові – обніміть себе.

     5. Якщо радієте тому, що летять птахи – підніміть високо руки.

Відео «Фізкультхвилинка»

 

Ведуча 2: Ось і підійшло до завершення наше свято, сподіваюсь, що ви почули багато цікавої і корисної інформації, яка вам знадобиться у житті в гармонії з природою.  Ми хочемо щоб по дорозі в школу і додому, ви не тільки розмовляли один з одним, але і звертали увагу на навколишню природу, побачивши птахів, поспостерігали б за їх поведінкою і в майбутньому не забували, що птахи потребують нашої допомоги і захисту. На згадку про сьогоднішній захід ми подаруємо вам пам’ятку.

 

 

Ведуча 1: Будьте добрими, милосердними. Адже добро до вас повертається сторицею!

 

Учень 1: Все на землі, все треба берегти:

І птаха, й звіра, і  оту травинку.

Не чванься тим, що цар природи ти,

Бо врешті ти – лише її частинка.

Так, частка – невеличка і залежна –

Цю істину сприймай беззастережно.

Якщо береш, то треба віддавати,

Коли й надалі хочеш царювати.

 

Пісня «А на рідній землі»

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

docx
Додано
14 березня
Переглядів
38
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку