Сценарій свята "Сім'я - ключ до щастя".

Про матеріал

Мета цього позакласного заходу: розкрити риси характеру членів родини , виховувати любов та повагу між членами родини, викликати бажання допомагати один одному, розуміти всіх членів сімʼї. Викликати бажання у членів родини більше часу проводити разом, щоб краще розуміти один одного.

Перегляд файлу

Сім`я – ключ до щастя

Мета: розкрити риси характеру членів родини , виховувати любов та повагу між членами родини, викликати бажання допомагати один одному, розуміти всіх членів сімʼї.

1.   В щасливі і тяжкі години -                                                                                                   Куди б нам не стелився шлях -                                                                                                            Не згасне вогнище родинне,                                                                                                       В людських запалених серцях

2.  Людське безсмертя з роду і до роду                                                                                       Увись росте з коріння родоводу,                                                                                         І тільки той, у кого серце чуле,                                                                                       Хто знає, береже минуле,                                                                                                   І вміє шанувать сучасне, -                                                                                                Лиш той майбутнє вивершить прекрасне.                                                                     На світі білому єдине, як Дніпрова течія,                                                                          Домашнє вогнище родинне,                                                                                               Оселя наша і сім`я.

3.   Сім`я – що значить це, то кожен знає,                                                                              Хто зріс в сім`ї і хто сім`ю сам має.                                                                               І як ти не приховуй, не крути,                                                                                                 Залежить наше щастя від сім`ї.

1. Ведучий. Добрий день, дорогі гості! Як затишно і спокійно в нашому залі. Про такий спокій, мир та злагоду у своїй оселі мріє кожна родина, коли починає будувати свій дім. Бо немає для кожного з нас місця  милішого                   серцю, ніж рідний дім.

2. Ведучий. Сьогодні ми зібралися на родинне свято: ніжні, серцю милі діти – родинного дерева квіти, - розкішні життєдайні гілочки: бабусі, дідусі, їхні сини і дочки. Хай у кожній родині все ладиться прибавляється, множиться і додається, усміхається й радіє, хай чарує всіх ніжність і п’янить любов. Любов до матері, до батька, до бабусі, до дідуся, до рідної землі.

В-1У травні, коли розцвітають яскраві квіти і дзвенить пташиний спів, теплий весняний вітер приносить до нас свято матері.                                                                Ще у 1914 році Конгрес США прийняв постанову про введення нового державного свята – Дня матері. А причетна до цього молода американка Анна Джарвіс.

В-2Вона втратила матір. Смерть була раптовою і передчасною. Анна боляче пережила трагедію і звернулась з листами до конгресменів, президента Америки, в яких запропонувала раз у рік, навесні, вшановувати Матір.      

В-1 Ідея Анни підхопили у світі. Вперше в Україні, у Галичині, це свято відзначили у 1929 році. У цей день люди йшли до церкви, а пізніше діти під звуки музики, з квітами в руках йшли вулицями міста чи села до площі, де відбувалось свято. Пісні, вірші,вистави, виставки виробів, квіти були адресовані матерям.                       

В-2 Це свято повернулось до нас нині й уособлює в собі три найдорожчі образи. Матері Божої, матері України і рідної неньки.

В-1 Три  матусі є у кожної дитини                                                                                           Матінка єдина, та, що любить нас і дбає,                                                                                        Розуму навчає.                                                                                                                               Є у кожної дитини, навіть сиротини,                                                                                    Наша мати солов’їна – рідна Україна.                                                                                              І у кожному серденьку є і буде жити                                                                                 Божа Мати – наша Ненька, мати всьому світу.

В-2 Мати – символ  усього найкращого, найдобрішого, найсвятішого. В одному арабському прислів’ї говориться, що Бог створив на світі матерів, щоб заступали Бога там, де його нема.

В-1 Мати – це перше слово яке з радістю, з усмішкою вимовляє дитина. Мати – це слово, яке найчастіше повторює людина в хвилини горя. Мати любить свою дитину, завжди розуміє її, подасть руку допомоги розділить її радість і смуток.

Вірш ” Мамо, почуй мене, мамо“                                                                        - А зараз для всіх мам  Ушата  Юлія виконає пісню “ Матусі ”                                             

В-2 Шановні батьки! Ми раді вітати вас сьогодні на нашому святі. Ми запросили Вас на наш ранок спілкування, для того, щоб надати можливість вам пишатися своїми дітьми, розповісти щось таке цікаве,що відомо тільки вам. А наші діти мають нагоду сказати слова вдячності та висловити свої почуття.  

В-1 Через сім`ю наші діти входять в суспільство. В сім`ї їм вручають естафету досвіду поколінь, котру вони повинні нести долі, щоб передати її своїм дітям і тим самим – майбутньому. Жоден виховний заклад не може дати того, що дає нормальна сімейна атмосфера, спілкуванням з батькам та матір`ю .   

В-2 Діти уподобаються дорослим, копіюють їх, орієнтуються на їхню поведінку і прообраз власних дій. Тому не дарма в народі кажуть: ” Від доброго дерева добрий і пагінець, од добрих батька і матері піде і добра дитина “.                    

              В-1        Спогади про раннє дитинство                                                                             Спогади, спогади, спогади.                                                                                             (До батьків)                                                                                                                           - Чи пам`ятаєте ви свої перші думки після народження дитини?                                         - Про що ви думали, коли вам вперше принесли ваше маля?                                         (До дітей)                                                                                                                            -З якого часу ви себе пам’ятаєте?                                                                                                                                              - З ким пов’язані перші спогади?                                                                                                                                           - З якою подією?                                                                                                                 Звичайно будь – які спогади обов’язково пов’язані з матір`ю.        

                 Вірш “Моя наймиліша з усіх людей ненька”

В-2 Перше слово, яке дитина вимовляє, це слово ” мама “. І недарма, бо першою людиною, яка схиляється над її колискою, є мама.

В-1 Колискова пісня… Лагідний мамин спів заспіває дитячу душу любов`ю до людей, природи, до рідного краю, мови пісні. Під спів маминої колискової виростають майбутні поети і композитори, космонавти і вчені, просто мудрі, працьовиті люди. 

 Пісня “Колискова”

В-2  - Давайте ми всі разом заспіваємо ”Колискову“( і дорослі і діти).                                   Сьогодні у нас не просто свято а сімейна конкурсно – розважальна програма. «Сім`я – ключ до щастя».

Учитель. Педколектив нашої школи дуже вдячний родинам, які погодились прийняти участь у конкурсах.    І так -  я представляю сімейні команди.

1.Чудовий чоловік, прекрасний батько трьох дітей, хороший наставник, порадник і друг. Ніколи не розділяє роботу на чоловічу і жіночу – це (ПІП батька) зі своїм синочком Назаром.   

2. Гарна жінка з чудовим дзвінким голосом. Дбайлива мати двох дітей. Велику увагу приділяє навчанню і вихованню своїм дітям, вона для них справжній друг. Прививає любов до пісні до музики - це (ПІП матері) зі своєю донькою Олесею.

3. Молода сором’язлива мама. Виховує двох дітей. Прекрасна господиня, хазяйновита. Вміє смачно готувати. Прививає дітям любов до сім`ї . Хоче, щоб вони виростали всесторонньорозвиненими особистостями це – (ПІП матері) та її донька Настуся.

Наші учасники вже готові до змагання. А за ними буде спостерігати наше вельмишановне журі.(Представлення членів журі.)

 I конкурс “Візитна картка”

Учасникам (дітям) потрібно розповісти про свій родовід. Пояснити значення імен, прізвищ членів своєї родини, сімейні традиції, свята, реліквії.                                   Батьки доповнюють за бажанням.                                                                                     - Що вміють робити ваші батьки, мами.                                                                                   - Чи маєте ви спільні з дітьми заняття та захоплення?

                II  конкурс. Бліц – опитування.” Слова вдячності. “                 

Я пропоную дітям швидко подумати і продовжити речення:                                                      “ Я поважаю батьків за те, що …”                                                                                      Тепер батьки продовжують речення:                                                                                             ” Більше всього я ціную в своїй дитині…“                                                                                         Як бачимо, кожен  любить і поважає своїх батьків, а батьків дітей.

                     Вірш “ Люблю тебе, мамо ”

                    III конкурс. ” Чи знаю я тебе.

“ А зараз я хочу запропонувати вам взяти участь у сімейній грі  “ Чи знаю я тебе?”. 

І діти і батьки відповідають на всі запитання письмова, потім звіряють, якщо відповіді батьків і дітей співпадають – нараховуються бали. Отже, перевіримо, як батьки знають своїх дітей?                                                                          1.Що проситиме ваша дитина в той день, коли їй ні в чому не буде відмовлено? ( можна писати 2 речі).                                                                                   2. Чим ваша дитина, одержавши повну свободу, займе себе першочергово?                      3. Чи знаєте ви друзів ваших дітей? Назвати імена і прізвища 3 найближчих. 4. Який предмет в школі для вашої дитини найцікавіший?                                                     А зараз перевіримо, як діти знають своїх батьків.                                                     1.Якого кольору очі у твоєї мами ( тата )?                                                                         2. Який колір улюблений у твоєї мами ( тата )?                                                                    3. Найулюбленіша квітка твоєї мами ( тата )?                                                                                  4. Яку пісню любить слухати мама ( тата )?                                                                           5. написати дати народження своїх батьків.                                                                             А тепер поговоримо про стосунки між батьками і дітьми в сім`ї.                                       1.Чи бувають у тебе в сім`ї конфлікти?                                                                               З яким із батьків і з якої причини?                                                                                       2. ( батькам ). Які заохочення і покарання застосовуються у вашій сім`ї для дітей?                                                                                                                                        3. ( і батькам і дітям). Чи відіграють якусь роль діти у вихованні батьків?

 IV. конкурс. ” Попелюшка “.

Пригадаємо казку. Щоб потрапити на бал дівчинка мала зробити чимало завдань мачухи ( нерідної матері). Часто і ваші мами загадують вам якусь роботу перед тим, як пустити гулять. Отже, діти – учасники перебирають горох і перлівку. А з усіма батьками я проведу анкетування “ Чи можете ви ”                   

                V конкурс.Народна мудрість .“

Від народження дитини до кінця свого життя батьки турбуються про долю своїх дітей. Мати не тільки береже дітей, навчає їх усьому: охайності працьовитості. Батько – захисник роду, народу, годувальник сім`ї. Батькове слово – закон. Споконвіку сини слухали батька, брали з нього приклад.

           Пісня “Як робочий чоловік”

У багатьох народних піснях, прислів’ях, приказках говориться про це. Пропонуємо  вам взяти участь у конкурсі ”Народна мудрість“. Вам потрібно відгадати кінцівку прислів’я.  (Робота на картках)

Для глядачів – загадки, закінчити прислів’я

 VI конкурс. “Господарочка”

Мама(тато)  однією смужкою чистить картоплю. Дитина з інгредієнтів складає ”борщ“ в правильному порядку.

 Для глядачів – телеграма.

Назвати 13 будь – яких прикметників. Незабаром  закінчиться навчання. Пройде останній місяць травень і почнеться  найкраща пора для дітей – літо. Нашим дітям набридло так навчання, що вони вирішили написати телеграму літу, але не використали жодного прикметника. Зараз я спробую вставити запропоновані вами. (Називають, я вписую в телеграму)

Телеграма

                                                         Літо!      

Всі … діти з нетерпінням чекають твого … приходу. Адже літо – це сама … пора року. Ми будемо гратися, співати … пісні, купатися в … річці, кататися на … велосипеді. Нарешті прийдуть … канікули. Бо так набридло це … навчання. Ми обіцяємо гарно відпочивати, допомагати батькам, щоб потім з … силами знову приступити до … навчання. 

  З повагою до тебе … дівчатка, та хлопчики.

Але все ж таки ми ще закінчуємо навчання. І мами чи тата нам допомагають виконувати якісь завдання. Особливо якщо це математика чи іноземна мова. От і я пропоную нашим учасникам

 VII конкурс. “Перекладачі”

Вам необхідно перекласти з рос.мови на українську слова. (на картках)

 Вірш ”І не знаючи утоми“

Глядачам – назвати весняні квіти.

               VIII конкурс. ”Пантоміма“

Кожна сімейна команда повинна зобразити (не називавши) предмет, який був написаний на карточці, а решта сімей та гості повинні відгадати що це? Можна назвати, до яких саме видів предметів він відноситься.

 Для глядачів пісня.

                 Пісня “ Руки бабусі”

Адже у багатьох сім`ях бабусі також приймають велику участь у вихованні своїх внуків. Вчать їх, допомагають у тяжку хвилину, а в де – яких  сім`ях навіть матір заміняють.

 IX конкурс поетів

Я надаю вам слова: хату, садок, багато, холодок. Вам необхідно в короткий термін скласти вірш.                                                                                                           1.Глядачі бажаючі розказують вірш до  Дня Матері.                                                  2.У картоплину вставлено сірники, кожна дитина витягає сірника і називає якесь ласкаве слово про маму.

 X Домашнє завдання

Учасники виконують якийсь номер художньої самодіяльності, який підготували вдома.                              

  Журі підводять підсумки всіх конкурсів.

В-2. Мати! Батько! Які дорогі для кожного з нас ці слова. Стільки в них тепла, щастя, радості, душі, милосердя і доброти. Але не завжди ми буваємо по відношенню до матері і батька доброзичливими, уважними. Часто не розуміємо їхніх мудрих порад, не завжди реагуємо на їх зауваження.

В -1.Хочеться аби кожен з нас дорожив своїми батьками, думав про них, був поруч у складну хвилину, відгукувався на кожен поклик. Бо вони вчать нас жити, вчать відваги, мужності, любові до праці, вчать своїм життям, особистим прикладом. Давайте будемо берегти ваших батьків завжди.

 В –2. Давайте будемо добрішими, милосерднішими, чеснішими,чемнішими, співчутливішими, уважнішими до них.

Учитель.Пройде час, і ваші діти матимуть сім`ї, самі стануть батьками. Давайте у них запитаємо, як вони уявляють свою майбутню сім`ю, як вона виховуватимуть своїх дітей?         

Які принципи виховання ви успадкуєте у своїх батьків, а що робитимете інакше?

( Батькам ). У зв’язку з тим, що діти дорослішають, які тривоги у вас виникають?

Шановні батьки! Батьківська любов потрібна для самоповаги дитини, добрих взаємин з іншими людьми, позитивних уявлень про самого себе.

 Нагородження переможців.

 

Шановні батьки! Дорогі діти!

Дозвольте закінчити нашу зустріч поетичними рядками:

Хай же будуть ваші руки сильнішими, а душі зрячими!

Хай поруч з матір`ю, завжди йтиме батько!

Хай кожна дитина, яка приходить у цей світ, матиме ці два крила не задля того, аби літати, а щоб впевнено ходити по землі.

Пісня ” Молитва .“

На цьому ми закінчуємо нашу родину зустріч. Дякуємо батькам які не побоялися прийняти участь у конкурсах, гостям, а також дітям, які підготували номери художньої самодіяльності .

 До  побачення!

Люблю тебе, мамо,

За що я не знаю,

Мабуть, що за те,

Що я дихаю й мрію.

І сонцю радію

І світлому дню -

За це тебе я,

Моя рідна, люблю.

За небо,за вітер,

За повітря навкруг…

Люблю тебе, мамо,

Ти – кращий мій друг.

          І не знаючи утоми

Ні спокою кожний раз,

День і нічку рідна мама

Все турбується про нас

Колихала, годувала

І вночі співала нам.

Першою вона нас вчила,

Добрим радісним словам.

Скільки їй не спалось нічок,

Як хворіли раптом ми.

Скільки довелось їй плакать

В кімнатці серед темряви.

                  Додатки    

Прислів’я .

1.Яке дерево, такі в нього квіточки, які батьки ( такі й діточки ).

2. Який корінь ,такий пагінець,який батько ( такі й сини ).

3. Який дуб, такий тин, який батько ( такий син ).

4.Не навчив батько, не навчить ( і дядько).

5.На сонці тепло, а біля матері ( добре).

6. Який кущ така й калина, яка мати ( така дитина).

7. Як під сонцем квітам, так із ( матір`ю дітям).

8. Як мати рідненька, то й сорочка ( біленька).

9. Нема того краму, щоб купити ( маму).

10. Нащо й ліпший клад, коли в сім`ї ( лад).

11.Мати однією рукою б`є, а ( другою голубить).

12. Дитина плаче, а матері ( боляче).

Загадка.

1.Літом одягається, а на зиму одежі цурається ( дерево).

2. Живе один батько і тисячі синів має, всім шапки справляє, а собі не має ( дуб і жолуді).

3. Вночі гуляє а вдень спочиває, має круглі очі бачить серед ночі ( сова).

4. Повзун повзе на базар голки везе ( їжак).

5. Мене не їдять і без мене не їдять ( сіль).

6. Вдень з ногами, а вночі без ніг ( чоботи).

7. Чи може дощ іти два дні підряд ( ні бо між ними буде ніч).

8. Летіло, як між, упало, як сніг, лопатами ходить, а рогом їсть ( гуска). 

9. Як не бий він не заплаче, тільки сам завзято скаче ( м`яч).

10.Твій друг близький: сидить – високий, а встане низький ( собака).

11. Сімсот соколят на одній подушці сплять ( соняшник).

1.Скільки яєць можна з`їсти натщесерце? ( одне, останні не натщесерце).

2. На яке дерево сідає ворона в дощ? ( на мокре).

3. Скільки хвилин требо варити круте яйце: 2, 3, 5? ( воно вже зварене).

4. Де вода стоїть стовпом? ( в стакані).

5. Якою хворобою на суші ніхто не хворіє? ( морською).

6. Що у людини під ногами, коли вона йде по мосту? ( підошва). 

7. По чому часто ходять і ніколи не їздять? ( по сходам).

8. Що станеться з вороною через три роки? ( їй ітиме четвертий).

9. Семеро братів мають по сестрі. Скільки всього сестер? ( одна).

10. Можна в решеті перенести воду? ( можна, коли вона замерзне).

11. Летіло три страуса. Мисливець одного вбив. Скільки страусів залишилося? ( страуси не літають).

12. Що знаходиться між містом і селом? ( буква і).

13. Що можна побачити із закритими очима? ( сон).

14. За білими березами талалайко плице. ( зуби, язик).

15. Хто вранці ходить на чотирьох ногах, удень на двох, а ввечері на трьох ( людина).

16. Не золоте, а найдорожче (життя).

Перекладач.

Форточка - квартирка

Лёд  тронулся – крига скресла

Носки - шкарпетки

Щеколда – клямка

Стрекоза - бабка

 Шалость - пустощі

Чушь - нісенітниця

Фонарь - ліхтар

Зонтик - парасолька

Галстук - краватка

Кольцо – каблучка  

 

                  Анкета « Чи можите Ви?»

А – можу і завжди так роблю.                                                                                                 Б – можу, але не завжди так роблю.                                                                                                                                                  В – не можу.   

1. У будь – яку хвилину залишити всі свої справи і приділити увагу дитині.

2. Радитися з дитиною, не зважаючи на її вік.

3. Зізнатися дитині, що ваші дії стосовно неї були помилковими.

4.У випадку, якщо були неправні, вибачитися перед дитиною.

5. Володіти собою і зберігати спокій, навіть якщо вчинок дитини вивів Вас із рівноваги. 

6. Поставити себе на місце дитини.

7. Повірити хоча б на хвилину, що Ви – добра фея (добрий король).

8. Розповісти дитині повчальну історію зі свого дитинства, яка показує Вас не зовсім у вигідному світі.

9. Завжди уникати слів, які можуть поранити дитину.

10. Пообіцяти дитині виконати її бажання за умови її гарної поведінки.

11. Виділити дитині один день, коли вона зможе робити все, що забажає, і вести себе, як захоче.

12. Не реагувати, якщо ваша дитина незаслужено вдарила, образила іншу дитину.

13. Не звертати увагу на дитячі сльози та прохання, якщо ви впевнені, що це каприз, швидкоплинна примха.

            Порахуйте бали:                                                                                                                   А-3 бали, Б-2 бали, В-1 бал

           Якщо Ви набрали від 30 до 39 балів.                                                                                                                                                                                                                                                                                  

Ваша дитина – найбільший скарб у вашому житті. Ви намагаєтеся не тільки зрозуміти, але й пізнати її, ставитися до неї з повагою, дотримуєтеся найбільш прогресивних методів виховання. Ви на правильному шляху і можете розраховувати на гарні результати.

           Якщо Ви набрали від 16 до 30 балів.                                                                                                                                                                                                                                                                                   

Піклуватися про дитину для Вас найголовніше. Ви маєте здібності вихователя, але на практиці не завжди послідовно і цілеспрямовано їх використовуєте. Інколи Ви дуже суворі або занадто мяк`і, крім того, маєте схильність до компромісів, що послаблює виховний ефект. Вам слід серйозно замислитися над своїм підходом у вихованні дитини.

 Якщо Ви набрали менше 16 балів.

У Вас серйозні проблеми у вихованні дитини. Вам не вистачає або бажання і прагнення виховати дитину творчою особистістю, а, можливо, і того, й іншого. Ми радимо Вам звернутися за допомогою до спеціалістів – педагогів та психологів, ознайомитися з літературою з питань сімейного виховання. Не забувайте, що формування особистості – дуже складний і відповідальний процес. Ось чому виконання батьківського обов’язку приносить людині найбільше моральне задоволення.

 

 

 

 

 

docx
Додано
4 січня 2019
Переглядів
2635
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку