Пригода Королеви Знань, Баби-Яги, Буратіно , лікаря та шкільних речей: дзвоника. портфеля. пенала. зошита, книги, ручки, дінійки, олівця, гумкою, пензлика, крейди, ножиць. клею.закладки. обкладинки)
Мета заходу: вчити дітей бережливому ставленню дітей до шкільних речей
Запрошення.
Увага! Увага! Увага!
У школі сьогодні свято.
Заходьте до нас у гості всі:
Учні. батьки й вчителі.
Дізнайтесь, які другокласники красномовні.
Послухайте їхнє виразне читання,
Вірші, пісні у їхньому виконанні.
Виступи учнів.
Любі гості, мами й тати.
Ось у нас сьогодні свято.
Добре, що пройшли якраз
До нас в гості, в другий клас.
Ми всіх гостей вітаємо
І дуже вам радіємо.
Бо вже багато знаємо,
Книжки читати вміємо.
Учитель. За горами, за морями,
Кажуть, є така земля,
Там живе шкільна сім’я,
Яку кожен із вас зна.
А про кого мова йде,
Сам хай відповідь знайде.
Заходить Королева Знань.
КОРОЛЕВА: Це просто чудово, що ви всі прийшли на наше свято. Та яке ж це шкільне свято без речей, які кожного дня з вами поруч, які завжди вам допомагають у шкільному житті? Давайте всі зустрінемо їх і привітаємо.
Є чарівник у школі в нас.
Ану, впізнайте, хто він?
Озветься – тиша йде у клас,
Озветься ще раз – гомін.
Щоб не спізнитись на урок,
ДІТИ: Дзвінок.
Заходить Дзвоник.
ДЗВІНОК: Так, я шкільний Дзвоник, дуже значна особа у шкільному житті. Без мене ні урок не почнеться, ні перерва не настане. Ось і зараз я зазвучу і свято наше розпочнеться. (Дзвенить)
Ось на свято всіх скликаю
Голосистий ваш дзвінок.
Закликаю всіх поспішати,
В школі щоб не заблукати.
До класу заходить Портфель.
ПОРТФЕЛЬ: Добрий день, діти! Я прогулювався біля школи і почув Дзвоника, тому поспішив до вас завітати. Я – шкільний Портфель, який потрібен кожному учневі. Але ви знаєте, що із порожнім портфелем ніхто до школи не ходить. Тому я привів із собою своїх друзів, які так потрібні вам у шкільному житті. Але давайте разом усі відгадаємо, які ж гості до вас завітали зі мною?
Заходять по черзі герої свята.
ПЕНАЛ.У портфелі є хатинка —
ручки там живуть, резинка,
клей, лінійка, кутники́ —
школярів помічники.
РУЧКА: Кожен з вас в руці мене тримав,
Мною слова в зошиті писав.
Я така цікава штучка.
Діти, я ж гарненька ... (Ручка )
ЗОШИТ: Пишуть завжди на мені
І дорослі, і малі.
Вас сказати прошу,
Як зовусь я .... (Зошит)
ЛІНІЙКА: Хоч трикутник, хоч квадрат
Я накреслю швидко.
Пряму рівно проведу.
Я тебе не підведу.
Натиск витримаю стійко,
Бо на те ж я і … (Лінійка).
ОЛІВЕЦЬ: Вбрання маю кольорове
І загострений кінець.
На папері слід малюю,
І зовусь я … (Олівець).
ГУМКА: У книжечках своїх
Не смійте малювати,
Бо вибрики такі
Я буду всі стирати.
Така моя ось думка.
Бо я чистюля .... (Гумка)
ПЕНЗЛИК Дерев’яний та довгенький,
хвостик в нього є маленький.
Як у фарби хвіст мочає
все довкола розцвітає.
КРЕЙДА. Настрибався зайчик вволю,
білий слід лишав по полю.
Ми за ним спостерігали,
слово «мама» прочитали.
ПОРТФЕЛЬ: Діти, хто з вас відгадає,
Кого на святі не вистачає?
Вона розуму всіх вчить,
Та сама завжди мовчить.
ДІТИ: Книги.
КОРОЛЕВА: Діти, а де ж сама Книга? Чому не прийшла?
Ми її давно чекаєм,
А її усе немає.
Де ж так довго забарилася?
Може, в лісі заблудилася?
Чути стукіт у двері.
КОРОЛЕВА: О, ще хтось завітав до нас на свято? (Іде до дверей, і через хвилинку повертається.)
Та це ж від когось телеграма, мабуть, вітають нас зі святом. Відкриємо?
(Читає) “Зразтуйте ребйонки! (До дітей) Який жах, хто ж це так безграмотно пише? (Продовжує читати) Надсілаю вам пісемцо з совітами, що робить, щоб стати гарним учньом:
- Прокидайтеся вранці якомога пізніше, тоді ви обізатільно запізнитесь на урок. Діти, невже ви будете так робити? Який жах!
Гарненько розмішай…
Але все це ти сам не їж –
Товаришу віддай.
Цялую. Буратіно.”
- Ні, діти. Ми з вами знаємо, що книги наші друзі і помічники. А хіба можна так поводитися з друзями?
ДІТИ: - Ні!
Знову чути стукіт у двері.
УЧИТЕЛЬ: А це хто знову? (Забігає Баба Яга)
- Та це ж Баба Яга. З якої це ти казки до нас завітала? Чи не Івасика-Телесика ти тут шукаєш?
БАБА ЯГА: Ну, Телесика я ще впіймаю, а зараз я ловлю іншу особу – Буратіно, чи чули про такого? Є у нього золотий ключик від бібліотеки. Не хочу, щоб він віддав його дітям. Не хочу, щоб діти все про мене прочитати. Не хочу! Не хочу!
УЧИТЕЛЬ: Вгамуйся, бабцю. Краще привітайся з дітьми.
БАБА ЯГА: А-а-а! Діти тут ? Битися зі мною хочете?
УЧИТЕЛЬ: Бабусю, у нас свято тут, а ти – битися! І не соромно тобі?
БАБА ЯГА: Яке свято?
КОРОЛЕВА: Свято Букваря.
БАБА ЯГА: Чого, чого? Букваря? Це отого, що читати дітей учить? Знищу і його!
КОРОЛЕВА: Ох і надоїдлива ж ти ,бабцю. Геть звідси, не заважай.
БАБА ЯГА: Нічого, почекайте! Я ще повернуся! Хай тільки-но цього хлопчиська Буратіно спіймаю!
(Яга вибігає.)
Заходить Буратіно і тягне за собою обідрану Книгу
БУРАТІНО: Ох, нарешті дотягнув тебе на свято. Будемо тепер гуляти!
КОРОЛЕВА: Лишенько! Що це із Книгою?
(Підходить ближче до Книги)
Ти, неначе та каліка...
У нас свято тут велике.
А у тебе ні лиця,
Ні початку, ні кінця.
Палітурка, як ганчірка.
Як же стало зразу гірко.
КНИГА: В Буратіно була я не в пошані.
Подивіться, адже на мені
Бруд і плями такі ось масні?
А оце! Що це знов за сторінка?
Малював Буратіно хатинку.
Ще сторінка й сторінка далі.
Якісь на ній звірі небувалі:
Сині, жовті, червоні, рябі.
Ой, як соромно, діти, мені!
УЧИТЕЛЬ: Впевнена, що серед вас немає таких як Буратіно, який так понівечив Книгу. Та й він, мабуть, уже так не буде більше чинити. Адже, щоб потрапити до нас з вами, книги з давніх часів пройшли великий шлях.
БУРАТІНО: Ой! А я книгу свого не поважав,
Коту Базиліо продавав.
КОРОЛЕВА: Та заспокойся і не кричи!
Треба вихід якийсь знайти..
КОРОЛЕВА: Не сумуй, Книженько! Ми тобі допоможемо. У моєму королівстві є лікарня, її мешканці тобі допоможуть. (До Буратіно) А ти, негідний хлопчисько, зовсім не вмієш поводитися з книжками. Не місце тобі тут серед дітей. Спочатку навчися поводитися із книгами, а тоді вже приходь до школи. Можливо, тебе Баба Яга провчить, вона тебе якраз шукає.
БУРАТІНО: Ні-ні-ні! Тільки не Баба Яга! Тільки не вона! Дорогі, діти, пробачте мені, я все зрозумів. Я більше ніколи не буду погано ставитися до Книги, буду її шанувати. Прийміть мене до себе в школу, я буду старанно вчитись. Навіть золотого ключика від бібліотеки вам віддам, щоб ви могли читати ще більше цікавих книжок.
(Віддає золотого ключика Королеві Знань.)
УЧИТЕЛЬ: Ну що, діти, пробачимо Буратіно? Нехай залишається разом з нами у школі? Добре, але я хочу, щоб ти спочатку навчися правильно поводитися з книгами. (Буратіно сідає біля дітей.)
ЛІКАР: Я- лікар книжковий, я книги лікую,
Я хворі сторіночки їм ремонтую.
Я дам вам сорочку з паперу і клею,
Щоб книгу зцілити – в лікарні усе є!
- Шановний Букварику! Що сталося? Де болить?
КНИГА: Ой, лікарю, як соромно мені:
Обкладинки нема, лиш сторінки одні...
І тут болить (показує), і там болить (показує).
ЛІКАР: Ходімо, Книженько, до лікарні.
Там тебе починять і зашиють,
Бідолашну пожаліють.
І підклеять тебе на славу,
Одягнуть нову оправу.
(Лікар виводить Книгу із класу.)
У класній кімнаті міняється декорація. На дошці прикріплений напис ЛІКАРНЯ. Стоїть стіл, на якому лежить папір, ножиці, закладка, обгортка, клей..
Лікар заводить Книгу. Підходить до Книги дідусь Папір, обдивляється її з різних боків.
ПАПІР: Шкода тебе, Книжко мила,
Бачу – в тебе нема сили.
Хтось понищив сторінки .
А, щоб гарною ти стала,
Ніби справжня ота краля,
Я тобі допоможу.
Але без Ножичок не обійтись.
Агов, Ножички сюди йдіть,
В добрім ділі допоможіть..
НОЖИЦІ: Без ножичок у школі
Майже не можливо,
Бо книги ремонтувати
Всім дуже важливо.
Та без Клею не обійтись.
Агов, Клею, не стрибай,
Нам швиденько помагай.
КЛЕЙ: По школі я собі стрибаю.
І всім учням помагаю.
Всі дірочки, всі сторінки
Підклею в Книзі навіки.
Зроблю все дуже гарно,
Щоб час минув не марно.
Та, щоб усе привести до ладу,
Я ще по Обгортку побіжу
Агов, Обгортко, де забарилась?
Чому на свято ти запізнилась?
ОБГОРТКА: Та запізнилась, бо справ багато.
Я побувала у кожній хаті.
Допомагала всім-усім:
Старим, дорослим і малим
Книжки обгортати.
Я така гладенька, ніжна.
Обгорну всі книжечки на світі.
Обгортайте їх і ви, шановні діти.
ЗАКЛАДКА: Діти сторінки твої обривали,
Бо мною ніколи не користувались.
Ось я до тебе притулюся,
Тобі не раз ще пригоджуся.
(У лікарні приводять книгу до ладу.
Піднімається чиста і охайна Книга.(охайний Букварик)
КОРОЛЕВА: Ось нарешті ми побачили нашу чистеньку, охайну Книгу. Ой, яка же вона стала гарна і красива!
КНИГА: Дякую всім, хто мені помагав:
Клеїв і чистив, мене обгортав.
Стала я чиста, красива, приємна,
Діти, поводьтесь зі мною чемно!
Погані звички ви забудьте.
Мене не рвіть, охайні будьте!
Я, діти, подруга для вас.
Мене шануйте по всяк час.
Друзі, я – Книга.
Навчаю всіх читати.
Допомагаю всім-усім,
Хто хоче більше знати.
БУРАТІНО: Пробач мені, Книго,
Я все вже зрозумів.
І хочу, щоб читати
Скоріш мене навчила.
До Книги підходить дівчинка.
ДІВЧИНКА: Коли навчилась я читати,
Стала мені ти непотрібна,
В кутку залишилась лежати,
Припала пилом, моя ж ти бідна.
І часто ввечері я чула,
Як плачеш ти у тім кутку.
Тебе сьогодні пригорну,
Скажу я річ тобі таку:
- Книженько, моя подруго!
Пробач, що скривдила тебе,
До тебе ставилась байдуже,
Цього не буде відтепер.
Віднині будеш на столі
Переді мною ти лежати.
Ти – найдорожча від усіх,
Бо вчиш мене давно читати.
Учні виконують пісню «Чому навчають в школі».
ГРА «Що візьмеш у клас новий?»
Ручку, олівець простий,
Кульки, яблука шматочок,
Брудний носовий платочок,
Зошит новий у клітинку,
Від бабусі мандаринку ,
Ниток аж цілу котушку,
Свою улюблену подушку,
Банку меду, вермішель,
Книжки, пензлик і портфель,
Клей, лінійку і блокнот,
Джем і зошит, що для нот,
Кубики і пластилін,
Жовтий-жовтий апельсин,
Віник, ганчірку і совок,
Чистий носовий платок,
Крейди білої шматочок,
Бутерброд, альбом, свисточок,
Дзеркальце, парфум, гребінець
І морозиво, на кінець.
УЧИТЕЛЬ: Ось і закінчилося наше свято. Вважаю, що всі ви навчилися правильно користуватися своїми шкільними речами.
Бажаю вам успіхів у навчанні.