Свято гри
Мета:
ознайомити учнів початкової школи з походженням ігор, їх видами, навчити грати в деякі старовинні ігри, розвивати потребу використовувати їх під час повсякденних розваг з однолітками, виховувати почуття справедливості, вміння гідно програвати або отримувати перемогу.
Обладнання:
прикраси для залу, атрибути для ігор ( вказані при описуванні правил гри), заохочувальні призи.
Хід свята
Під веселу музику заходять учні класу, становляться півколом.
1- учень:
Добрий день вам, любі гості.
Раді вас вітати.
Тож , як бачимо,
Ми свято можемо почати!
2- учень:
Незвичайне у нас свято -
Будем розважатись,
І у різні , різні ігри
Дружно усі гратись!
3- учень:
І в історію похід невеличкий маємо,
Як з’явились ігри ці
Під час свята взнаємо.
4- учень:
Розважальні і музичні,
Дидактичні і практичні,
І повчальні, і рухливі,
І веселі й пустотливі –
5- учень:
В ігри граємо охоче -
Граєм , хто із ким захоче.
В стародавні і нові,
У словесні й рольові.
6- учень:
Ігри з атрибутами,
З масками й маршрутами.
Хлопчикам, дівчаткам,
Бабусям і таткам.
7- учень:
Тож ви слухайте і грайте,
Розважайтесь , не зівайте!
Ведучий:
А де ж з’явились перші , ну, наприклад, спортивні ігри? Зараз учні нашого класу трішечки проведуть вас стежками історії.
1
8- учень:
Ігри в давні часи були особливо розвинені в Греції та Римі, Саме в Давній Греції народилися Олімпійські ігри, що проводилися, як і зараз, раз на чотири роки. У рік, коли вони проходили, глашатаї розносили містами радісну звістку: «Всі до Олімпії! Оголошено священний мир, шляхи безпечні! Хай переможуть найсильніші!»
1- учень:
На час проведення Олімпійських ігор припинялися всі війни, встановлювалося перемир'я, в'язнів звільняли на поруки, ніхто не міг бути заарештованим, всі мали право на участь у великому святі спорту, мистецтв, ремесел.
2- учень:
Олімпійські ігри присвячували богові Зевсу. Це було свято для чоловіків. Першого дня атлети приходили до храму Зевса в Олімпії, запалювали священний вогонь і давали клятву змагатися чесно.
3- учень:
Вони змагалися у звичайному, бігу, у кулачному бою, у боротьбі — парній та груповій, у стрибках у висоту та довжину, метанні диска й списа, їздили на колісницях. Проводилися змагання з музики, співів, танців.
У Римі, крім запозичених у греків, розвивалися й свої ігри. Найбільш відомими були гладіаторські ігри — поєдинки. Починалися вони боєм затупленою зброєю, потім за сигналом гладіатори переходили до справжніх поєдинків. Поранений міг просити помилування в імператора підняттям руки. Коли ж імператор не відповідав, то переможець добивав пораненого. Гладіатори билися і з дикими звірами — одні цілковито озброєні, інші без зброї.
4- учень:
В Іспанії й дотепер проводяться бої-ігри з биками, широко практикувались та й практикуються бої півнів. У середньовіччі проводилися турніри серед лицарів.
5- учень:
Серед наших далеких предків — слов'ян — були здебільшого поширені ігри, пов'язані зі змінами пір року. Восени та взимку, наприклад, відбувалися «вечорничні» ігри в хатах, зокрема, «Калити-Андрія» та «Катерини», взимку – різдвяні та новорічні ворожіння.
Ведучий: А зараз учні 3-А класу познайомлять вас із грою, яка існувала вже 300 назад. Можливо у неї грали ваші пра- пра- бабусі або дідусі. Гра називається «Кузовок».Записана вона була Володимиром Далем.
«Кузовок»
Дети садятся играть. Один из них ставит на стол корзинку и говорит соседу:
- Вот тебе кузовок, клади в него, что есть на ок, обмолвишься - отдашь залог.
Дети по очереди говорят слова в рифму на ок: "Я положу в кузовок клубок: а я платок, я - замок, сучок, коробок, сапожок, башмачок, чулок, утюжок, пирожок, колобок..." Тот, кто не может назвать слова или ошибается, кладет в корзинку залог - небольшой предмет (платочек, конфетку, колечко или что-то еще).
По окончании разыгрываются залоги: вынимая их из накрытой платком корзинки, дети назначают каждому залогу выкуп - загадать загадку, прочитать стихотворение, спеть песенку.
2
Ведучий:
А ось ще одна старовинна гра. І покажуть її учні 4 класу.
БАЗАР (КУПИМ МЫ БАБУШКА ТЕБЕ...).
Все участники становятся в круг и повторяют за ведущим слова и движения.
- На базар пойдём?
- Пойдём!
- Деньги возьмём?
- Возьмём!
- Какие деньги?
- Большие деньги! (Показывают)
Строчка: "Купим мы с бабушкой себе..." повторяется постоянно, меняется только "покупка". Игра развивается по принципу снежного кома. После каждой новой "покупки" и соответствующего движения, необходимо вспомнить все предыдущие "покупки".
- Купим мы с бабушкой себе курочку, курочка по зёрнышку "Кудах-тах-тах" (бьем щепоткой пальцев одной руки по раскрытой ладони другой руки)
- Купим мы с бабушкой себе уточку, уточка "тю-рюх-тюх-тюх" (руки согнуты в локтях, находятся на уровне талии, виляем хвостиком)
- Купим мы с бабушкой себе индюшонка, индюшонок "шалды-бады" (мотаем головой влево - вправо)
- Купим мы с бабушкой себе коровёнку, коровёнка "муки-муки" (по-казываем рожки, мотаем головой)
- Купим мы с бабушкой себе лошадёнку, лошадёнка "ноки-ноки" (дёргаем за поводья)
- Купим мы с бабушкой себе Кисоньку, а кисуля "мяу-мяу" (умываемся лапками)
Ведучий ; Багато ігор є музичних. З деякими ви вже зустрічались на новорічному святі .
Учні 2 –А класу показують українські народні ігри « Макова квіточка», « Зайченятко».
Музична розвага «Гра»
Музика В. Шаїнського Слова Р. Рождественського Переклад О. Лобової
Приспів1
Я тобі, я тобі, я кажу тобі: перш за все
Ти навчись, ти навчись у словах вимовляти все) Двічі
1
Що воно за слово — портфель без «фель»? Майже все одно, що ведмідь без «мідь».
І якщо сказати трамвай без «вай», буде що завгодно, тільки зовсім не трамвай!
Приспів.
2. Що воно за слово — хмарки без «ки»? Майже все одно, що земля без «ля».
І якщо сказати лимон без «мон», буде що завгодно, тільки зовсім не лимон!
Приспів.
3. Що воно за слово — зима без «ма»? Майже все одно, що каток без «ток».
І якщо промовити гра без «ра», буде що завгодно, тільки зовсім вже не гра!
3
Гра «Буги- вуги»
Описание: Играющие встают в круг. Вслед за ведущим повторяют движения и поют слова:
Мы танцуем, дружно, весело поем (хлоп-хлоп в ладоши),
Руку правую вперед,
А потом ее назад.
А потом опять вперед
И немного потрясем.
Мы танцуем буги-буги
Поворачиваем круги (поворот вокруг себя)
И в ладоши хлопаем
Вот так: (хлоп-хлоп в ладоши).
Буги-вуги, о кей! (девочки идут внутрь круга и обратно),
Буги-вуги, о кей! (мальчики идут внутрь круга и обратно).
Ведучий: А ще для дітей придумують багато ігор , щоб вони швидше розвивалися, ставали розумнішими. Учні 3 та 1 класів представлять на ваш розгляд інтелектуальні ігри.
Гра «Пошта» - демонструють учні 3 класів
Діти обирають жеребкуванням листоношу, ставлять його посередині кімнати, а самі сідають навколо, називаючись як деякі міста.
Листоноша підходить до одного з гравців і запитує:
- Чи є листи?
- Є, — відповідає гравець.
- Які?
- А ось до Риму, щоб вислали звідти риби, ряжанки, раків, рису.
Тобто у листі вказуються продукти, назви яких починаються з першої літери у назві міста. Листоноша повинен , не переплутуючи, повторити лист, підходячи до Риму, тобто до гравця, що обрав собі таку назву.
- Добре, — відповідає Рим, - тепер відправте, будь ласка, лист у Берлін, я посилаю туди замовлення на булки, баклажани, банты, бараболю.
Все це говориться швидко, інакше платиться фант; листоношу штрафуют, коли він переплутає послання. Зупинки та обмірковування не допускаються.
Гра «Олівчик» - грають учні 1 класів
Під музику діти передають один одному чарівний олівчик, промовляють слова:
Ти котись, котись, олівчик,
Далі, далі по руках.
Той, у кого зупинився,
Прочитає слово нам.
Та дитина, у якої в руці опинився олівчик, коли слова сказані, читає з картки, що показує вчитель слово. Гра продовжується.
Ведучий:
Але, мабуть найбільше, усі діти полюбляють рухливі ігри. Хочете пограти? Починаймо.
4
Гра «Стрибучі горобчики»
На підлозі чи землі креслиться коло діаметром 4м. Ведуча "кішка" стає в середині кола, інші учасники гри - "горобці". Вони знаходяться поза колом. За сигналом вихователя "горобці" починають стрибати в коло і вистрибувати з нього. Спійманий залишається в центрі. Коли попадаються всі "горобці", вибирається нова кішка. Перемагає той, хто жодного разу не попався, і кішка, що зуміла швидше за інших спіймати всіх "горобців ".
Рухлива гра "СТОНІЖКИ"
Кількість гравців: десять і більше (парна кількість).
Матеріали: крейда.
Місце гри: ігровий майданчик, парк.
На землі намалюйте крейдою дві паралельні лінії завдовжки 5—8 м (залежно від віку гравців).
Гравці поділяються на дві команди, вишиковуються один за одним перед лініями, узявши переднього гравця за пасок. Таким чином утворюється ланцюжок — «стоніжка».
Команди сідають навприсядки і за командою ведучого починають рухатись уздовж ліній. Перемагає «стоніжка», яка першою пробіжить уздовж своєї лінії.
Якщо під час руху хтось із гравців упаде, команда зупиняється і чекає, поки він підведеться, а потім знову продовжує рух.
«Липучі пеньки».
Двоє ведучих – пеньки - сидять на стільцях посеред кімнати, діти бігають поряд, ведучі намагаються схопити їх, не встаючи з місць. Кого схопили, той також стає пеньком, який ловить, приліпляє до себе гравців..
Ведучий: Ось і закінчилося наше свято. Ми сподіваємося, що вам сподобалися нові ігри, які ви сьогодні розучили і тепер зможете їх використовувати під час своїх розваг. Будьте щасливі. До побачення.