Сценарій веселого "Свято гри"

Про матеріал
Матеріал дозволяє ознайомити учнів початкової школи з походженням ігор, їх видами, навчити грати в деякі старовинні ігри, розвивати потребу використовувати їх під час повсякденних розваг з однолітками, виховувати почуття справедливості, вміння гідно програвати або отримувати перемогу.
Перегляд файлу

Свято гри

Мета:

ознайомити учнів початкової школи з  походженням ігор,  їх видами, навчити грати  в деякі старовинні ігри, розвивати  потребу  використовувати їх   під час повсякденних розваг з однолітками, виховувати  почуття справедливості, вміння гідно програвати або отримувати перемогу.

Обладнання:

 прикраси для залу, атрибути для ігор ( вказані при описуванні правил гри), заохочувальні призи.

 Хід свята

Під  веселу музику заходять учні класу, становляться півколом.

1- учень:

Добрий день вам, любі гості.

Раді вас вітати.

Тож , як бачимо,

Ми свято можемо  почати!

2- учень:

Незвичайне   у нас  свято -

Будем розважатись,

І у різні , різні ігри

Дружно усі  гратись!

3- учень:

 І в історію похід невеличкий маємо,

Як з’явились ігри ці

Під час свята взнаємо.

4- учень:

Розважальні і музичні,

Дидактичні і практичні,

І повчальні, і рухливі,

І веселі й пустотливі –

5- учень:

В ігри граємо охоче -

Граєм , хто із ким захоче.

В стародавні і нові,

У словесні й рольові.

6- учень:

Ігри з атрибутами,

З масками  й маршрутами.

 Хлопчикам, дівчаткам,

Бабусям і таткам.

7- учень:

Тож ви слухайте і грайте,

Розважайтесь , не зівайте!

Ведучий:

А де ж з’явились перші , ну, наприклад, спортивні  ігри? Зараз учні нашого класу трішечки проведуть вас стежками історії.

                                                                       1

 

8- учень:

Ігри в давні часи   були  особливо розвинені в Греції та Римі, Саме в Давній Греції народилися Олімпійські ігри, що проводилися, як і зараз, раз на чотири роки. У рік, коли вони проходили, глашатаї розносили містами радісну звістку: «Всі до Олімпії! Оголошено священний мир, шляхи безпечні! Хай перемо­жуть найсильніші!»

1- учень:                                                                                  

На час проведення Олімпійських ігор припинялися всі війни, встановлювалося перемир'я, в'язнів звільняли на поруки, ніхто не міг бути заарештованим, всі мали право на участь у великому святі спорту, мистецтв, ремесел.

2- учень:

Олімпійські ігри присвячували богові Зевсу. Це було свято для чоловіків. Першого дня атлети приходили до храму Зевса в Олімпії, запалювали свя­щенний вогонь і давали клятву змагатися чесно.

 3- учень:

Вони змагалися у звичайно­му, бігу, у кулачному бою, у боротьбі — парній та груповій, у стрибках у висоту та довжину, метанні диска й списа, їздили на колісницях. Проводили­ся змагання з музики, співів, танців.

У Римі, крім запозичених у греків, розвивалися й свої ігри. Найбільш відомими були гладіаторські ігри — поєдинки. Починалися вони боєм затуп­леною зброєю, потім за сигналом гладіатори переходили до справжніх по­єдинків. Поранений міг просити помилування в імператора підняттям руки. Коли ж імператор не відповідав, то переможець добивав пораненого. Гладіа­тори билися і з дикими звірами — одні цілковито озброєні, інші без зброї.

4- учень:

В Іспанії й дотепер проводяться бої-ігри з биками, широко практикува­лись та й практикуються бої півнів. У середньовіччі проводилися турніри серед лицарів.

5- учень:

Серед наших далеких предків — слов'ян — були здебільшого поширені ігри, пов'язані зі змінами пір року. Восени та взимку, наприклад, відбували­ся «вечорничні» ігри в хатах, зокрема, «Калити-Андрія» та «Катерини», взимку – різдвяні та новорічні ворожіння.

 

Ведучий: А зараз учні 3-А класу познайомлять вас  із грою, яка існувала  вже 300  назад. Можливо у неї грали ваші пра- пра- бабусі або дідусі. Гра називається «Кузовок».Записана вона була Володимиром Далем.

«Кузовок»

Дети садятся играть. Один из них ставит на стол корзинку и говорит соседу:

- Вот тебе кузовок, клади в него,  что есть на ок, обмолвишься - отдашь залог.

Дети по очереди говорят слова в рифму на ок: "Я положу в кузовок клубок: а я платок, я - замок, сучок, коробок, сапожок, башмачок, чулок, утюжок, пирожок, колобок..." Тот, кто не может назвать слова или ошибается, кладет в корзинку залог - небольшой предмет (платочек, конфетку, колечко или что-то еще).

По окончании разыгрываются залоги: вынимая их из накрытой платком корзинки, дети назначают каждому залогу выкуп - загадать загадку, прочитать стихотворение, спеть песенку.

                                                                           2

 

Ведучий:

А ось ще одна старовинна гра. І покажуть її учні 4 класу.

БАЗАР (КУПИМ МЫ БАБУШКА ТЕБЕ...).

         Все участники становятся в круг и повторяют за ведущим слова и движения.

- На базар пойдём?

- Пойдём!

- Деньги возьмём?                                                

- Возьмём!

- Какие деньги?

- Большие деньги! (Показывают)

         Строчка: "Купим мы с бабушкой себе..." повторяется постоянно, меняется только "покупка". Игра развивается по принципу снежного кома. После каждой новой "покупки" и соответствующего движения, необходимо вспомнить все предыдущие "покупки".

 

- Купим мы с бабушкой себе курочку, курочка по зёрнышку "Кудах-тах-тах" (бьем щепоткой пальцев одной руки по раскрытой ладони другой руки)

- Купим мы с бабушкой себе уточку, уточка "тю-рюх-тюх-тюх" (руки согнуты в локтях, находятся на уровне талии, виляем хвостиком)

- Купим мы с бабушкой себе индюшонка, индюшонок "шалды-бады" (мотаем головой влево - вправо)

- Купим мы с бабушкой себе коровёнку, коровёнка "муки-муки" (по-казываем рожки, мотаем головой)

- Купим мы с бабушкой себе лошадёнку, лошадёнка "ноки-ноки" (дёргаем за поводья)

- Купим мы с бабушкой себе Кисоньку, а кисуля "мяу-мяу" (умываемся лапками)

  Ведучий ; Багато ігор  є музичних. З деякими ви вже зустрічались на новорічному  святі .

Учні 2 –А класу показують українські народні  ігри  « Макова квіточка», « Зайченятко».

Музична розвага «Гра»

Музика В. Шаїнського Слова Р. Рождественського Переклад О. Лобової

Приспів1

Я тобі, я тобі, я кажу тобі: перш за все 

Ти навчись, ти навчись у словах вимовляти все) Двічі

1

 Що воно за слово — портфель без «фель»? Майже все одно, що ведмідь без «мідь».

І якщо сказати трамвай без «вай», буде що завгодно, тільки зовсім не трамвай!

Приспів.

2.  Що воно за слово — хмарки без «ки»? Майже все одно, що земля без «ля».

І якщо сказати лимон без «мон», буде що завгодно, тільки зовсім не лимон!

Приспів.

3.  Що воно за слово — зима без «ма»? Майже все одно, що каток без «ток».

 І якщо промовити гра без «ра», буде що завгодно, тільки зовсім вже не гра!

                                                           3

Гра «Буги- вуги»

Описание: Играющие встают в круг. Вслед за ведущим повторяют движения и поют слова:

Мы танцуем, дружно, весело поем (хлоп-хлоп в ладоши),

Руку правую вперед,

А потом ее назад.

А потом опять вперед

И немного потрясем.

Мы танцуем буги-буги

Поворачиваем круги (поворот вокруг себя)

И в ладоши хлопаем

Вот так: (хлоп-хлоп в ладоши).

Буги-вуги, о кей! (девочки идут внутрь круга и обратно),

Буги-вуги, о кей! (мальчики идут внутрь круга и обратно).

Ведучий: А ще для дітей придумують багато ігор , щоб вони швидше розвивалися, ставали розумнішими. Учні 3 та 1 класів представлять на ваш розгляд інтелектуальні ігри.

Гра «Пошта» - демонструють учні 3 класів

Діти обирають  жеребкуванням  листоношу, ставлять його    посередині кімнати, а самі сідають   навколо,  називаючись як деякі міста.

 Листоноша підходить до одного  з гравців і запитує:

-  Чи є листи?

-  Є, —  відповідає гравець.

- Які?

- А ось  до Риму,  щоб  вислали  звідти риби, ряжанки, раків, рису.

 Тобто у листі вказуються продукти, назви яких починаються з  першої літери у назві міста.  Листоноша повинен , не переплутуючи, повторити  лист,  підходячи до    Риму,  тобто до гравця, що обрав собі таку назву.

- Добре, —  відповідає Рим, - тепер   відправте, будь ласка,     лист у   Берлін, я посилаю туди замовлення на булки, баклажани, банты, бараболю.

Все це  говориться  швидко,  інакше платиться фант;  листоношу штрафуют, коли  він  переплутає послання.  Зупинки та обмірковування не допускаються. 

Гра «Олівчик» - грають учні  1 класів

Під музику діти передають один одному чарівний олівчик, промовляють слова:

Ти котись, котись, олівчик,

Далі, далі по руках.

Той, у кого зупинився,

Прочитає слово нам.

Та дитина, у якої в руці опинився олівчик, коли слова сказані, читає з картки, що показує вчитель слово. Гра продовжується.

Ведучий:

Але, мабуть найбільше, усі діти  полюбляють рухливі ігри. Хочете пограти? Починаймо.

 

 4

Гра «Стрибучі горобчики»

На підлозі чи землі креслиться коло діаметром 4м. Ведуча "кішка" стає в середині кола, інші учасники гри - "горобці". Вони знаходяться поза колом. За сигналом вихователя "горобці" починають стрибати в коло і вистрибувати з нього. Спійманий залишається в центрі. Коли попадаються всі "горобці", вибирається нова кішка. Перемагає той, хто жодного разу не попався, і кішка, що зуміла швидше за інших спіймати всіх "горобців ".

Рухлива гра "СТОНІЖКИ"

Кількість гравців:  десять і більше (парна кількість).

Матеріали: крейда.

Місце гри: ігровий майданчик, парк.

На землі намалюйте крейдою дві паралельні лінії завдовжки 5—8 м (залежно від віку гравців).

Гравці поділяються на дві команди, вишиковуються один за одним перед лініями, узявши переднього гравця за пасок. Таким чином утворюється ланцюжок — «стоніжка».

Команди сідають навприсядки і за командою ведучого починають рухатись уздовж ліній. Перемагає «стоніжка», яка першою пробіжить уздовж своєї лінії.

Якщо під час руху хтось із гравців упаде, команда зупиняється і чекає, поки він підведеться, а потім знову продовжує рух.

«Липучі пеньки».

  Двоє  ведучих – пеньки -  сидять на стільцях посеред кімнати,  діти бігають поряд,  ведучі намагаються схопити їх, не встаючи з місць. Кого  схопили,  той також стає   пеньком,  який  ловить, приліпляє  до себе  гравців..

Ведучий: Ось і закінчилося наше свято. Ми сподіваємося, що вам сподобалися нові ігри, які ви сьогодні розучили і тепер зможете їх використовувати  під час своїх розваг. Будьте щасливі. До побачення.

 

doc
Додано
14 травня 2020
Переглядів
876
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку