Сценарій відкритої виховної години на тему: «Ми - українці!»

Про матеріал

Сценарій відкритої виховної години "Ми - українці!" має національно-патріотичне спрямування. Розробка містить інформаційні, розважально-емоційні та творчі елементи.

Перегляд файлу

Сценарій відкритої виховної години на тему: «Ми - українці!»

 Інсценізація

 Ведучий 1: Засперечались одного разу діти, яка стежка найкраща?

Діти: 1.- До магазину, - там є цукерки.

           2. - Ні, до школи, - там є діти.

           3. - Ні, до річки, - там можна купатися.

           4. - Ні, в садок, - там повно яблук і груш.

           5. - Ні, у поле, - там простір широкий.

Ведучий 1: Але тут увійшла мама. Діти запитують її ( хором): «Яка стежка найкраща?»

Мама подивилася на дітей, лагідно посміхнулася і відповіла:

Мама: - Додому, діти! До рідного дому!

Ведучий 2: - А якщо об`єднати разом усі родини, всіх людей, які живуть в Україні, то як ми їх назвемо?

Усі: - Народ!

Ведучий 1: Так, народ України, український народ. Ми всі одна сім`я, повинні жити дружно. Кожне сердечко, мов листочок на одному великому дереві в одному краю.

Учень 1: Лиш у єдності, знаємо, треба нам йти,

Щоб нове будувати майбутнє.

Не діліться по вірі і мові, брати!

І тоді буде вдача супутня.

Ми єдині в думках і ми вільні у них.

Не керуйтесь «совковим диктатом»»

Що збудуємо ми, не збудують вони,

Лиш єдину мету треба мати.

Учень 2:  (читаючи вірш, записує на дошці початкові букви рядків вірша)

У всіх людей одна святиня,

Куди не глянь, де не спитай,

Рідніша їм своя пустиня,

Аніж земний в чужині рай.

Їм красить все їх рідний край.

Нема без кореня рослини,

А нас, людей, без Батьківщини.(М.Чернявський)

Ведучий 2: Народившись, людина стає громадянином. Кожен з нас має посвідчення про народження, а в ньому запис: «Громадянин України». Такий же запис буде зроблено і в паспорті, який кожен з нас отримає в 16 років. «Україна». Саме так називається країна, в якій ми живемо. А що ви знаєте про Україну?

Уче нь 3: Україна - одна з найбільших Європейських держав. Її площа - 604 тис.кв.км.

Учень 4: Чисельність населення становить близько 46 млн.чол.

Учень 5: На території України проживає понад 110 національностей.

Учень 6: Столиця України - Київ.

Ведучий 1: А що означає слово «Україна», коли вперше з`явилось?

Учень 7: Я знаю давню легенду про нашу країну. На світанку нашої землі Бог оглядав творіння рук своїх. Натомившись, наказав зробити відпочинок і разом з ангелами спустився на землю. Ця земля була багатою на сонце, звіра та пташок. А найбільше сподобались Богові люди того краю. Вони зустрічали його хлібом і сіллю. Він став часто навідуватись сюди зі словами: «Рушаймо у край!»Кажуть, з того часу і пішла назва нашої держави: Україна.

 Учень 8: Слово  «Україна» вперше з`явилось у Київському літописі 1187 року, коли помер переяславський князь Володимир Глібович «Плакали по нєм переяславці, о нєм же Україна много постонала». Деякі російські історики намагались довести, що ця назва означала «окраїна». Але це неправильно, бо Російської імперії тоді ще не було, а тому її окраїною  Україна бути не могла. Українські історики довели, що назва «Україна» походить від слова «край», «країна».

ПІСНЯ і ТАНЕЦЬ «ПЕРЛИНА УКРАЇНА»

Учень 9:Назва «Україна» існувала аж до часів ПетраІ. А пізніше таємним розпорядженням царського уряду в 1863 році було заборонено вживати назву «Україна», наказувалося називати її Малоросією, а народ - малорусами. У цей період також вийшов Валуєвський указ про заборону української мови.

Учень : (Вірш Дмитра Білоуса)

Коли забув ти рідну мову -

яка б та мова не була -

ти втратив корінь і основу,

ти обчухрав себе дотла.

                    Коли в дорогу ти збирався,

                    казала мати, як прощавсь,

                    щоб і чужого научався

                     й свого ніколи не цуравсь.

Ти повернувсь душею бідний,

не просто розгубив слова.

Немов якийсь Іван безрідний,

Іван, не помнящий родства.

                    Не раді родичі обновам.

                    Чи ти об'ївся блекоти,

                    що не своїм, не рідним словом

                    із матір'ю говориш ти?

Ти втратив корінь і основу.

Ти обчухрав себе дотла.

Бо ти зневажив рідну мову,

Ту, що земля тобі дала.

                    Ту, що не вбили царські трони.

                    Ту, що пройшла крізь бурі всі,

                     крізь глузи й дикі заборони,

                     й постала нам у всій красі.

Сяйних перлин тобі не шкода.

Адже, набувши вищих прав,

те, що дала сама природа,

ти добровільно занедбав.

                       В пальті строкатім, як афіша,

                       крикливі модні кеди взув.

                       А мати? Де ще є рідніша

                       за рідну, котру ти забув?

Для тебе й Київ - напіврідний,

І Мінськ піврідний, і Москва.

То хто ж ти є? Іван безрідний.

Іван, не помнящий родства!

Ведучий 2: Але Україна пройшла всі випробування, лихоліття, сваволю і вистояла.Бо, як писав у 1841 році відомий французький вчений Й.Г.Коль, «Немає найменшого  сумніву, що колись велетенське тіло російської імперії розпадеться і Україна стане вільною державою. Час цей наближається поволі, але неухильно. Українці є нація з власною мовою, культурою, історичною традицією.Україна роздерта поміж сусідами. Але матеріал для української держави готовий: коли не нині, то завтра з`явиться будівничий, який збудує з тих матеріалів велику незалежну Українську державу.» І цей час настав. Сьогодні Україна - незалежна, як і інші країни, вона має свої символи - Державний Герб, Державний Прапор, Державний Гімн.

Ведучий 1: А чи добре знаєте ви свою Україну? Зараз дізнаємося. Отже:

- У якій півкулі знаходиться на карті наша Батьківщина? (у східній)

- На якому материку ми живем? (Євразія)

- Які країни межують з Україною на півночі? (Білорусь)

- З якою державою Україна межує на сході? (Росія)

- Коли країна проголосила свою незалежність? (24 серпня 1991 року)

- Як називається найвища вершина Карпат? (Гора Говерла, 2061 м)

- Яка найбільша річка в Україні? (Дніпро)

- Національний символ України. Його дарують, ним обмінюються у Великоднє свято.(писанка)

- Дерево,яке оспівано у народних піснях, віршах. Воно освячується в церквах перед Пасхою, як засіб від злих сил.(верба)

- Кущ, оспіваний в українських народних піснях, символ дівочої вроди. (калина)

- Поширене в Україні дерево, з яким в українських народних піснях і переказах порівнюють струнких дівчат. (тополя)

- Чим прикрашають голову українські дівчата? (вінком)

- Український народний духовий інструмент з дерева або очерету, що має форму трубки з отворами (сопілка)

- Національний символ України. Матері дарують його своїм дітям на щастя, на долю, відряджаючи у далеку дорогу. (рушник)

Ведучий 2: Зверніть увагу на ці написи. На кожному з них - слова відомих людей про любов до батьківщини, патріотизм та єдність народу.

Учень 10: «Люблять батьківщину не за те, що вона велика, а за те, що своя».(Сенека)

Учень 11: «Той, хто не любить своєї країни, нічого любити не може».(Дж.Байрон)

Учень 12: «Забудеш рідний край - твоє всохне коріння».(П.Тичина)

Учень 10: «Той, хто в біді кидає свій народ, стає його ворогом».(Ч.Айтматов)

Учень 11: «Вітчизна - це не хтось і десь. Я - теж Вітчизна». (І.Світличний)

Учень 12: «Українському народу не потрібно співчуття - потрібні патріоти. Потрібен ти!» (І.Олійник)

Ведучий 1: Наша Батьківщина заслуговує на те, щоб ми її любили. Любіть Україну і будьте патріотами своєї держави!

Учень:вірш В.Сосюри «Любіть Україну!»

Ведучий 2: Як казав Вячеслав Липинський: «Без традиції нема культури, без культури нема нації». І сьогодні у нас буде ще одна нагода позмагатися і пригадати, що ми вже знаємо про рідну неньку Україну.  Завдання:

- Назвати прізвище та імя людини на фото (Слайди)

- Назвати визначне місце на фото(Слайди)

- Продовжити прислів`я:

1)Вченому світ, а невченому... тьма

2)Гарно того вчити, хто хоче ...все знати

3)Голова не на те, щоб тільки... кашкета носити.

4)Книга вчить, як на ...світі жить.

5)Людей питай, а свій розум ...май

6)Добрий початок, половина... діла.

7)Маленька праця краща за велике... безділля.

Ведучий 1: А ще відгадайте загадки

Учень 1: Я на вигляд круглолице,

Наче баня на дзвіниці;

Щирим золотом горю,

Глянь на мене - засліплю. (Сонце)

Учень 2: Всю ніч бродить навмання,

Прокладає шлях до дня.

Ні електрика, ні гас, -

Світить всюди в нічний час. (Місяць)

Учень 3: Він скрізь: у полі і в саду,

А в дім не попаде;

І я тоді лиш з дому йду,

Коли вже він не йде. (Дощ)

Учень 4: Є рослина в нас така,

Що від неї кінь скака. (Овес)

Учень 5: Під соснами широкими

Біжить мішок із голками.(Їжак)

Ведучий 2:А скажіть, скільки областей має наша держава?(25). Зараз запрошую бажаючих спільно скласти карту України з пазлів.

                                                         (Складання карти України)

Ведучий 1: 24 серпня 2017 року ми відзначили 26 річницю нашої незалежності, і так хочеться хоч на хвилинку зазирнути у майбутнє. Як там буде? А допоможе нам у цьому машина часу. Вона, на жаль, не українського виробництва, а японського, але натисну вмикач - і в майбутньому.

Інсценізація. (Входить дитина в незвичайному одязі.)

Ведучий 1: Ти хто?

Незнайомка: Я? Я з майбутнього!

Ведучий 1:Спрацювала техніка!

Незнайомка: А це що у вас? О! Це те, що я шукала, продайте!

Ведучий 1: Я тобі її подарую!

Незнайомка: Маде ін Япан...А...Японська!..Ні, дякую, я шукаю найкращу, українську.

Ведучий 1:Яку?

Незнайомка: Не дивуйтеся! У нас в майбутньому найкращою вважається техніка з позначкою «Виготовлено в Україні»

Ведучий 1: І купують?

Незнайомка: Ще й як!

Ведучий 1: За долари?

Незнайомка: Які долари? У нас в майбутньому найтвердіша валюта - українська гривня! За одну гривню на ринку  - 700 доларів дають!

Ведучий 1: І у вас ринок є?

Незнайомка: Є ринок - все є!

Ведучий 1:І у нас ніби ринок...

Незнайомка: Не смішіть. Те, що у вас є - базаром називається.

Ведучий 1: І довго у нас ще той базар буде?

Незнайомка: Та ще буде, поки ви все не перепродасте тричі. А коли вже не буде чого продавати - візьметесь до виробництва. Буде тоді у вас і економіка, і ринок, і зарплатня відповідна до праці. Всього буде. Але вибачте, мені пора (виходить)

Ведучий 1: Дійсно, ми, українці, і працювати вміємо, і руки золоті маємо, та чомусь не все в нашій країні гаразд. Проте не потрібно розчаровуватись, бо те, що рушилось десятиліттями, важко в один день відбудувати. І всю надію держава покладає на нас - юних громадян.

Ведучий 2: Народна мудрість говорить: «Краще запалити одну свічку, ніж ганьбити пітьму». І якщо ці свічки запалахкотять у кожного з нас в серці, то Україна, громадянами якої ми є, дійсно стане вільною і незалежною, могутньою державою, і в ній, як і в наших душах, запалає вогонь відродження

ПІСНЯ «БОЖЕ, Я МОЛЮСЬ ЗА УКРАЇНУ»

Учень 6: Не розчаровуйсь в Україні.

Немає єдності у нас,

То наша головна провина

За весь неволі довгий час.

Учень 7: Не розчаровуйсь в Україні,

А розумій її печаль.

Що робиш ти для неї нині -

У себе спершу запитай.

Учень 8: Не розчаровуйсь в Україні.

Вона свята, а грішні ми.

В її недолі часто винні

Її ж бо дочки і сини.

Учень 9: Не розчаровуйсь в Україні,

Ідеї волі певним будь,

Бо тільки той є справжнім сином,

Хто вміє неньки біль збагнуть.

Учень 10: Не розчаровуйсь в Україні,

Вір, що мине важка пора,

Роквітне пишний цвіт калини

В садах достатку і добра.                                 

Ведучий 1: Кожен з нас є громадянином України, частиною великого народу, великої родини. Україна чекає на нас - молодих, енергійних, розумних, які знають свої права і обов`язки, а головне - патріотично налаштованих, які серцем і душею вболівають за свою країну.

Ведучий 2: Пам`ятай: ти вільний громадянин вільної держави - України, для розвитку і зміцнення якої повинен кожним кроком, словом, дією сприяти розвитку, злагоді, порозумінню своєї землі й народу.

Ведучий 1: Сприяй відродженню духовних цінностей, набувай грунтовних знань з історії, культури, традицій.

Ведучий 2: Повсякчас дотримуйся основних засад духовності української нації - загальноприйнятих християнських заповідей.

Ведучий 1: Виховуй у собі патріотизм, чесність, мужність, терпимість до недоліків інших.

Ведучий 2: Засуджуй байдужість, зраду державних інтересів України.

Ведучий 1: Чесно й добросовісно трудись на благо зміцнення державності України.

Ведучий 2: Будь завжди готовим стати на захист цілісності Української держави, її кордонів, народу.

Ведучий 1: Охороняй екологічне середовище, раціонально використовуй природні ресурси.

Ведучий 2: Серцем відчуй єдність із державою, яка піклується про тебе, і яку ти маєш зміцнювати.

Ведучий 1: Зараз наша держава переживає тяжкі часи і кожен намагається допомогти, внести свій вклад у майбутнє. Ми пам`ятаємо про наших героїв, які минулої зими боролися проти несправедливості, стояли на смерть за незалежність нашої держави. «Небесна сотня» називають їх, низький їм уклін. Ми серцем і душею з тими, хто й ці дні боронить нашу свободу на сході України, пам`ятаємо тих, хто віддав своє життя задля нашого щасливого майбутнього. Давайте хвилиною мовчання вшануємо їхню пам`ять...

(Хвилина мовчання)

Учень (під муз.супровід): О Боже єдиний, здійсни мою мрію!

Не діли нашу землю на західну й східну,

Бо всі ми єдині, усі ми - сім`я,

У всіх нас одна батьківщини, одна.

Одна і єдина, як вічна любов,

За неї ще пращури лили свою кров.

За волю, за єдність боролись вони,

Щоб в вольній країні ми з вами росли.

За неї Шевченко, що в Бога благав,

У віршах своїх він про неї писав,

Писав і благав він у свого народу,

Щоби не проспав Україну й свободу.

Бо звір стоголовий уже не дрімає

І пазурі гострі у серце впинає.

Не дай йому, Боже, не дай розірвати.

Не дай, щоби брат йшов війною на брата.

Прожени той туман, що укутав усіх,

Щоб жити народ наш у спокою міг.

Щоби Україна завжди була вільна,

Завжди залишалась одна, неподільна.

І стяг синьо-жовтий здіймався до неба,

А більше для щастя нічого не треба!

Ведучий 2: Дуже хочеться, щоб у нашій країні панував мир...А що б побажали ви? Напишіть свої думки на аркушах паперу та приклейте до нашої карти.

(побажання Україні пишуть, зачитують, прикріплюють до карти)

Ведучий 1: Пам`ятаймо, ми - майбутнє України. Тож своїми знаннями, працею, здобутками примножуймо її культуру, своїми досягненнями славімо її.

Ведучий 2: Будьмо гідними своїх предків, любімо рідну землю, бережімо волю і незалежність України, поважаймо свій народ і його мелодійну мову.

Ведучий 1: Шануймо себе і свою гідність, ...

Ведучі 1 і 2 (разом): ...і шанованими будемо іншими!

ПІСНЯ «ЗАСПІВАЙМО ПІСНЮ ЗА УКРАЇНУ»

 

 

 

 

 

 

Додатки

 «Олександр Пономарьов - Заспіваймо пісню за Україну»

1 к:      Ми нікoли нe зрічeмoся ріднoї мoви

Ми нікoли нe зрічeмoся ріднoї зeмлі

І бoритeся, пoбoритe будь-які змoви

І бoритeся, пoбoритe всe, щo у злі

П-В:       Зaспівaймo пісню зa Укрaїну

Зa її нeзaлeжність, зa вoлю її

Зaспівaймo пісню зa Укрaїну

Бo пoтрібнa дoпoмoгa мoїй рідній зeмлі

2 к:   Ми піднімeмo нaш прaпoр знoву і знoву

Слaвa рідній Укрaїні, слaвa рідній зeмлі

І бoритeся, пoбoритe будь-які змoви

І бoритeся, пoбoритe всe, щo у злі

П-В:     Зaспівaймo пісню зa Укрaїну

Зa її нeзaлeжність, зa вoлю її

Зaспівaймo пісню зa Укрaїну

Бo пoтрібнa дoпoмoгa мoїй рідній зeмлі

 

  "Молитва за Україну»

1 к:     Мoя мoлитвa нexaй линe,

Дo Тeбe нaчe фіміaм.

І сeрцe линe бeззупиннo

В чудoвий Твій нeбeсний xрaм.

П-В:       Бoжe, я мoлю зa Укрaїну,

Бoжe, мoлю Тeбe зa людeй.

Ти їx прoсти, Ти їx спaси

І милість Свoю нaм яви.

Бoжe, я знaю, щo Ти будeш з нaми

В Xрaмі Свoєму під нeбeсaми.

Рaдість і мир Ти дaрувaв,

Життя зa людeй віддaв

В книгу життя нaс зaписaв.

2 к:       В Свoєму Слoві живoму

Ти для життя вeління дaв.

Щoб люди всі мoлились Тoму,

Xтo нa xрeсті зa ниx вмирaв.

П-В

Середня оцінка розробки
Структурованість
5.0
Оригінальність викладу
5.0
Відповідність темі
5.0
Загальна:
5.0
Всього відгуків: 3
Оцінки та відгуки
  1. Корчинська Лідія Петрівна
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
  2. Дикун Марина
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
  3. Петренко Єва Сергіївна
    Гарний сценарій, дякую!
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
doc
Додано
14 січня 2018
Переглядів
3091
Оцінка розробки
5.0 (3 відгука)
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку