Сценарій виховної години «Творча гра «Уникаючи небезпеки» », для 4 класу.

Про матеріал

Розробка виховної години з питань пожежної безпеки та цивільного захисту: Творча гра «Уникаючи небезпеки» пропонується для роботи вчителю 4 класів. Завдання вчителя навчити учнів правильно діяти у випадку виявлення пожежі вдома чи інших об'єктах. Учні повинні знати правила безпеки у побуті; вміти правильно реагувати на різноманітні надзвичайні ситуації. Виховувати пильність, обережність, розсудливість, почуття відповідальності за свої вчинки.

Виховувати інтерес до професії пожежного (профорієнтаційна робота з учнями).

Перегляд файлу

 

 

 

 

 

 

Виховна година

з питань пожежної безпеки та

 цивільного захисту

 

 

 


 

 

 

http://2.bp.blogspot.com/-KIKXRGt-DUM/U3EPI6lk6WI/AAAAAAAAAOE/CDelvQbkSEQ/s1600/01-04-1000x1000.png( для 4-х класів )

                                                   

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 


Мета:

  • продовжувати  ознайомлювати учнів із поняттям «вогонь»;
  • формувати уявлення про причини виникнення пожежі в побуті та її наслідки; 
  • вчити учнів правильно діяти у випадку виявлення пожежі вдома чи інших  об’єктах;
  • учні повинні знати правила безпеки у побуті; учні повинні вміти правильно реагувати на різноманітні надзвичайні ситуації;
  • розвивати навички самозахисту в умовах задимленого помешкання;
  •  розвивати логічне мислення, уміння робити висновки; 
  • виховувати пильність, обережність, розсудливість, почуття   відповідальності за   свої вчинки;
  • виховувати інтерес до професії пожежного (профорієнтаційна робота з учнями).

 

Обладнання: плакати «Правила користування газом в побуті», «Пожежна безпека», «Надзвичайні ситуації».

Хід заняття

І. Організація класу.
Девіз: "Хай дитина знає кожна – жартувать з вогнем не можна".
ІІ. 1. Вступне слово вчителя.

-  Нашу зустріч я хочу розпочати зі статистичних даних: (наводяться приклади статистичних даних по району). Тому, важливість профілактичної роботи з питань безпеки життєдіяльності так актуальна. Чомусь кожен думає, що лихо ніколи не трапиться з ним. Але, наше заняття буде присвячене правилам користування природним газом і питанням пожежної безпеки.

   2 . Бесіда вчителя.

-    Витікання газу у приміщенні й неправильне його горіння, а також самостійний ремонт газової апаратури можуть призвести до нещасних випадків. Необхідно систематично провітрювати приміщення де є газова апаратура, стежити за справністю вентиляції. Треба знати, що працівники житлово-експлуатаційних контор зобов'язані не менше одного разу на квартал перевіряти стан вентиляції та димоходів у квартирах.

Пам’ятай! Вогонь стає ворогом, якщо з ним поводитись необережно. Наслідком неправильного і необережного поводження з вогнем є пожежі.

Пожежа -  це стихійне лихо, під час якого вогонь виходить з-під контролю людей і призводить до великої матеріальної шкоди, а часто й до загибелі людей. Щоб не виникла пожежа, треба знати і виконувати правила пожежної безпеки.

3. Бесіда «Правила користування природним газом».

Витікання газу у приміщенні й неправильне його горіння, а також самостійний ремонт газової апаратури можуть призвести до нещасних випадків. Необхідно систематично провітрювати приміщення де є газова апаратура, стежити за справністю вентиляції. Треба знати, що працівники житлово-експлуатаційних контор зобов'язані не менше одного разу на квартал перевіряти стан вентиляції та димоходів у квартирах.

Забороняється:

1. Користуватися газовими колонками, котлами для місцевого обігріву, гарячого водопостачання за відсутності тяги. Перевірити наявність тяги можна запаленим сірником або краще свічкою, піднесеною до вентиляційного віконця;

2. Відкривати кран на газопроводі перед плитою не перевіривши, чи закрито всі крани на розподільному щитку плити;

3. Відкривати кран газової плити, не маючи у руці запаленого сірника або спеціальної електричної запальнички;

4. Допускати заливання рідиною пальників, які горять. Якщо це випадково станеться, потрібно загасити пальник, прочистити його, видалити рідину з піддона;

5. Стукати по кранам, пальникам і лічильникам твердими предметами, а також провертати ручку кранів щипцями, ключами тощо;

6. Самостійно ремонтувати газову плиту або газопідвідні трубопроводи;

7. Прив'язувати до газових труб, плити й до кранів мотузки, вішати на них білизну та інші речі.

8. Дозволяти дітям користуватися газовими приладами.

9. Залишати без догляду газові прилади навіть на короткий час. Відчувши запах газу, негайно перекрийте кран газопроводу й терміново зателефонуйте за номером    104.

Ведучий: Якщо ви були уважні, ви зможете назвати основні дії при витіканні газу (діти відповідають на запитання).

- не вмикайте електрики;  - не користуйтеся для освітлення сірниками;

- не паліть;  - не користуйтеся відкритим вогнем;

- обов'язково провітріть приміщення;

- перевірте (перекрийте) крани газоподачі;

- викличте аварійну бригаду за телефоном 104.


ІІІ. Гра "Уникаючи небезпеки".


Вчитель: Вашій увазі пропонується ситуаційна задача - поспішаючи у гості ви не повністю перекрили кран газової плити. Ідучи з квартири, ви щільно зачинили вікна, кватирки, балкон. Повернувшись додому, відчули запах газу. Що ви зробите у такій ситуації?

а) увімкнете електричне світло й підете до газової колонки, щоб перекрити кран;

б) викличете службу за номером 04;

в) не вмикаючи світло, відчините вікна, кватирки, двері й провітрите приміщення, попередньо закривши до кінця кран (правильна відповідь - в; у разі потреби - б).

Вчитель: Після сьогоднішнього заняття я впевнена, що і ми самі, і ваші

близькі та друзі будуть дуже уважні при використанні газу в побуті.

  • Як ви думаєте, могло б таке трапитись, якщо були б виконані всі правила пожежної безпеки? Тому друга частина буде присвячена повторенню азів пожежної безпеки.
  •  

До вашої уваги вікторина з цих питань:

1. Для виклику пожежної бригади потрібна монета вартістю:

а)  10 копійок;  б) 50 копійок;   в) жодної *.

2. Якщо вночі ви прокинулися в задимленій кімнаті, вам треба:

а) лежати в ліжку і кликати на допомогу;

б) скотитися з ліжка й повзти до дверей *;

в) встати і тікати з кімнати.

3. Якщо ви не можете відчинити вікно, щоб покликати на допомогу,               коли будинок у вогні, вам потрібно:

а) виповзти до іншої кімнати;   б) стукати у вікно;

в) розбити вікно *.

4. Що слід зробити з електроприладами, якщо вони не потрібні вночі?

а) залишити ввімкненими;

б) вимкнути й вийняти штепсель із розетки *;

в) вимкнути, але вилку не виймати з розетки.

5. Які пожежонебезпечні речовини й матеріали ви знаєте?

6. Чому зростає кількість пожеж в осінньо-зимовий період?

7. Назвіть, у чому полягає потенційна небезпека пожежі у вашій квартирі, на кухні, на балконі, у спальні.

 

ІV. Пожежник — професія героїчна (профорієнтаційна робота з учнями).

Пожежні — професія героїчна. Це мужні, безстрашні, спритні бійці. Кожного дня вони готуються до героїчного вчинку. Їх називають бійцями «вогняного фронту», адже щоразу їм загрожує смертельна небезпека.

       Наприклад, найкращий пожежник одягає бойове спорядження за 18 секунд, через 30 секунд він займає місце у кабіні пожежної машини. Професія пожежника не тільки героїчна і необхідна, але і вкрай небезпечна.

  • Але треба пам’ятати дуже важливе правило: «Даремно пожежного не турбуй!».Чому? Вони не встигнуть приїхати вчасно туди, де є пожежа.

Вчитель. А зараз відгадайте загадку. Машина червоного кольору з білою смугою та сиреною, рухається дуже швидко навіть при червоному і жовтому світлі світлофора. (Пожежна машина)

А яку ви ще знаєте пожежну техніку? (вертоліт, літак,поїзд, корабель).

V. Бесіда вчителя за ілюстраціями плакатів «Надзвичайні ситуації».

VІ. 1. Заключна частина.

  • Щиро дякую за відповіді, за цікаві думки. І якщо нашим заняттям ми допоможемо хоча б раз вирішити конкретну ситуацію, якщо ви розповісте своїм близьким та друзям те, що почули, побачили, таким чином наше життя стане трішки безпечніше.
  1. Рефлексія «Незакінчене речення».

 —Кожний із вас має пам’ятати як себе вести у різних надзвичайних ситуаціях. Ваше завдання підвести підсумок нашого заняття.

 — Найбільше на виховній годині мені сподобалося….

 — На занятті я дізнався…..

 — Тепер я обов’язково….

1

 

docx
Пов’язані теми
Класному керівникові, 4 клас, Сценарії
НУШ
Інкл
Додано
3 січня 2022
Переглядів
1425
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку