У даному матеріалі запропоновано сценарій проведення виховного заходу "Посвята в п'ятикласники" та дидактичні матеріали до нього. Ці матеріали можна використати і для проведення звичайної виховної години з метою згуртування класного колективу.
Сценарій свята
«Посвята в п’ятикласники»
Мета: формувати почуття гордості за свою належність до шкільної родини, сприяти адаптації школярів до умов навчання в основній школі, створити комфортні умови для розвитку творчих здібностей дітей, виховувати почуття колективізму, відповідальності, впевненості в своїх силах.
Дата проведення: 30 листопада 2012 року
Місце проведення: класна кімната
Учасники: учні 5-А класу.
Запрошені: учні старших класів, адміністрація школи, вчителі, батьки та рідні учнів.
Хід свята
І частина. Презентаційна
1 ведучий Слухайте! Слухайте всі!
Наша промова готова.
Сьогодні в школі свято.
Про нас, п’ятикласників, слово!
2 ведучий Запам’ятайте цей день!
Запам’ятайте цей час!
1 ведучий Дорогі друзі! У нас сьогодні велике свято. Ми з вами всі розуміємо, що з 1 вересня 2012 року розпочалася нова сторінка в нашому житті.
2 ведучий Перша ланка шкільного життя позаду і тепер ми – п’ятикласники! У нас нові вчителі, нова класна кімната, нові предмети – загалом вражень вистачає!
1 ведучий Давайте сьогоднішній день вважати Днем народження нашого класу.
2 ведучий А День народження – це завжди свято!
1 учень: Дійсно, сьогодні у нас свято!
2 учень: Однокласники, я не знаю
Чи ви помітили, чи ні
Зовсім дорослими ми стали
І самостійними людьми.
3 учень: Дитинство не міняється у школі.
Єдина зміна – це, звичайно, ми.
А ми міняємось: хто швидко, хто поволі,
І вже стаєм дорослими людьми.
4 учень: Життя школярів мінливе
Вирує у світлій оселі,
Воно і тривожне, й щасливе
У світ відчиняє нам двері.
5 учень: Ми колись маленькими були,
А тепер уже у п’ятий перейшли.
І вже знають і дорослі, і малі,
Що навчають нас тут різні вчителі.
6 учень: Ми обіцяєм вчитись справно,
Гав на уроках не ловить,
Поводитися чемно, гарно
І вчителів своїх любить.
7 учень: Ми обіцяєм не лінитись,
Добросовісно трудитись,
Педагогів поважати
І оцінки гарні мати.
8 учень: Доведем усім, що гідні
Ми носить звання людини.
Щоб завжди пишались нами
Україна, школа, мама.
9 учень: Будем вчитись ми сумлінно,
І поводитись відмінно,
Щоб батьки могли радіти,
Що такі в них гарні діти.
10 учень: Йти до школи не боюсь!
Що не вмію, то навчусь!
Вчитель в школі допоможе,
Він усе на світі може!
11 учень: І рибалка, і футбол,
Вишивка і квіти…
Світ захоплень в нас – ого!
Ніде правду діти!
12 учень: Вірте нам! Ми не зламаєм
Ваших сподівань.
Гідно труднощі здолаєм
На шляху до знань!
1 ведучий: А от про труднощі давайте поговоримо детальніше!
2 ведучий: Нам, дорогі мої однокласники, доведеться витримати ряд випробувань, щоб довести свою готовність навчатися у 5 класі Пирятинського ліцею.
1 ведучий: Тож давайте покажемо, що ми – НАЙКРАЩІ!
2 ведучий: Про подальші події на нашому святі розкаже наш класний керівник.
Класний керівник: Ми зарані поділили наш клас на три команди. Зараз ці команди візьмуть участь у 11 конкурсах, за перемогу в кожному з них команда отримує певну літеру українського алфавіту. По завершенні всіх конкурсів команди повинні будуть скласти слово з використанням усіх літер, які вони виграли. Зараз я попрошу команди оголосити свої назви та імена капітанів.
ІІ частина. Випробувальна
1 конкурс. «Доповни прислів’я» перевірить ваше уміння орієнтуватися в українському фольклорі. Кожна команда отримує аркуш, на якому вказано лише початок або закінчення прислів’я чи приказки. Вам слід дописати частинку, якої не вистачає. Завдання оцінюється в 3 бали + 1 бал за швидкість. На виконання завдання – 2 хв.
«Сім раз відмір, один раз відріж»
«Під лежачий камінь вода не тече»
«Добре там, де нас немає»
«Одна голова добре, а дві голови ще краще»
«Чим би дитина не гралася, аби не плакала»
«Тихіше їдеш – далі будеш»
2 конкурс «Чи знаєш ти своїх вчителів?». Зараз я по черзі кожній команді називатиму предмет, а ви мені у відповідь прізвище, ім’я та по батькові вчителя, що його викладає. Час на роздуми – 10 с. Кожна правильна відповідь – 1 бал.
1 команда
Світова л-ра – Скопич Світлана Юріївна
Математика – Філімонова Марія Олександрівна
Трудове навчання (дівчата) – Гречка Надія Григорівна
Російська мова – Любима Валентина Володимирівна
2 команда
Українська мова – Педь Світлана Володимирівна або Гуленко Людмила Миколаївна
Етика – Легоненко Світлана Миколаївна
Фіз-ра – Токарєва Наталія Федорівна
Природознавство – Левченко Віктор Олександрович
3 команда
Англ. Мова – Козін Ірина Вікторівна або Гудзь Світлана Сергіївна
Основи здоров’я – Гречка Надія Григорівна
Трудове навчання (хлопці) – Гуленко Ігор Олександрович
Історія – Ящик Олена Ігорівна
3 конкурс «Пантоміма». Зараз ви обираєте зі свої команди учасника, який володіє дуже образною мімікою і жестами, тобто вміє гарно показувати без слів. Учасник отримує слово, яке повинен показати вам, а ви відгадати. На відгадування дається 3 хв. Якщо команда не відгадує, свій варіант може сказати команда-суперник. Правильна відповідь – 2 бали.
Слова: собака, кіт, миша, мотоцикліст, учитель, лікар, мандарин, соняшникове насіння, торт.
4 конкурс «Математичний». Кожна команда отримує на аркуші паперу умову задачі, її потрібно розв’язати без скороченого запису, але з поясненням кожної дії та відповіддю. Правильно розв’язана задача – 4 бали + 1 бал за швидкість. На виконання завдання – 4 хв.
Задача: Івасик, Оксанка та їх батько з матір’ю зібрали разом 243 гриби. Мати зібрала 84 гриби, що на 27 грибів більше, ніж зібрав Івасик, а Оксана і батько зібрали грибів порівну. Скільки грибів зібрала Оксанка?
Розв’язання:
Відповідь: Оксанка зібрала 51 гриб.
5 конкурс «Здогадайся» допоможе перевірити ваші знання з природознавства. Зараз я буду читати вам загадки, а ви повинні їх відгадати. Команда, яка перша підніме руку, відповідає. Після неправильної відповіді право відгадки переходить до команди-суперника. Правильна відповідь – 1 бал.
Загадки:
Немов у казці, гожа.
А от дзвіночка до дуги
Ніхто вчепить не може.
(Веселка)
І мовчки лежить.
Помре – зареве,
Без оглядки біжить.
(Сніг)
Гріє, пестить і голубить.
А на нього дивишся
І ненавмисно скривишся!
(Сонце)
Їх не 7 , не 100, не 5.
А як падають униз –
Бажання згадуй, не барись!
(Зірки)
5.В сукні зеленій стою цілий рік:
Сонечко світить, чи падає сніг.
Голок багато в ґадзівстві тримаю,
Тільки не шию і не вишиваю.
(Ялинка)
6.Зелений чуб, червоний бік,
Смачний із нього чавлять сік.
Ґадзині варять з ним борщі,
Росте в городі на кущі.
(Помідор)
7. По морю іде, а до берега дійде – відразу пропаде (Хвиля)
8. Два брати у воду дивляться та ніколи не зійдуться (Береги)
9.Живе без тіла, говорить без язика, ніхто його не бачить, але всі чують (ехо, луна)
6 конкурс «Встанови відповідність» визначить, наскільки добре ви вивчали укр. і зар. л-ри протягом 3 місяців. В конвертах ви отримаєте назви творів та імена письменників. Вам необхідно встановити відповідність. У першій колонці вказати номер автора, у другій – номер твору. Правильно виконане завдання – 3 бали + 1 бал за швидкість.
Ш. Перро «Червона шапочка» народ «Казка про жар-птицю і вовка»
Г.Х.Андерсен «Снігова королева» І.Франко «Фарбований лис»
О.С.Пушкін «Руслан і Людмила» В.Симоненко «Цар Плаксій та Лоскотун»
7 конкурс «Інтелектуальний» дозволить визначити, як у вас справи з логікою. Кожна команда послідовно отримає 3 запитання. Час на роздуми 10 с на 1 запитання. Після неправильної відповіді хід переходить до наступної команди.
8 конкурс «Чи правда, що…» перевірить вашу інтуїцію. Я вам зачитую факт, а ви говорите вірите, чи ні. Правильна відповідь 1 бал.
ІІІ частина. Урочиста
Журі підбиває підсумки і роздає останні літери. Школярі роблять спроби скласти слово, але в них нічого не виходить.
Класний керівник: Оскільки ви – клас, то, можливо, спробуєте разом скласти слово. (В учнів має вийти слово «п’ятикласник».)
Класний керівник: Сьогодні ви зрозуміли, що тільки РАЗОМ можна здолати всі труднощі і випробування. Ви гідно з ними справилися і отримуєте посвідчення п’ятикласників. Наше свято закінчилось. До нових зустрічей!!!
ДИДАКТИЧНІ МАТЕРІАЛИ
Кожне правильне прислів’я – 0,5 бала
«Сім раз відмір, один раз відріж»
«Під лежачий камінь вода не тече»
«Добре там, де нас немає»
«Одна голова добре, а дві голови ще краще»
«Чим би дитина не гралася, аби не плакала»
«Тихіше їдеш – далі будеш»
«Сім раз відмір, ___________________________________________________»
«Під лежачий камінь _______________________________________________»
«Добре там, _______________________________________»
«_____________________________________, а дві голови ще краще»
«Чим би дитина не гралася,_______________________________»
«________________________________ – далі будеш»
«Сім раз відмір, ___________________________________________________»
«Під лежачий камінь _______________________________________________»
«Добре там, _______________________________________»
«_____________________________________, а дві голови ще краще»
«Чим би дитина не гралася,_______________________________»
«________________________________ – далі будеш»
«Сім раз відмір, ___________________________________________________»
«Під лежачий камінь _______________________________________________»
«Добре там, _______________________________________»
«_____________________________________, а дві голови ще краще»
«Чим би дитина не гралася,_______________________________»
«________________________________ – далі будеш»
Правильна відповідь – 1 бал
1 команда
Світова л-ра – Скопич Світлана Юріївна
Математика – Філімонова Марія Олександрівна
Трудове навчання (дівчата) – Гречка Надія Григорівна
Російська мова – Любима Валентина Володимирівна
2 команда
Українська мова – Педь Світлана Володимирівна або Гуленко Людмила Миколаївна
Етика – Легоненко Світлана Миколаївна
Фіз-ра – Токарєва Наталія Федорівна
Природознавство – Левченко Віктор Олександрович
3 команда
Англ. Мова – Козін Ірина Вікторівна або Гудзь Світлана Сергіївна
Основи здоров’я – Гречка Надія Григорівна
Трудове навчання (хлопці) – Гуленко Ігор Олександрович
Історія – Ящик Олена Ігорівна
Собака
|
Кіт |
Миша |
Шофер
|
Учитель |
Лікар |
Мандарин
|
Соняшникове насіння |
Торт |
Кожна правильна дія – 1 бал.
Задача: Івасик, Оксанка та їх батько з матір’ю зібрали разом 243 гриби. Мати зібрала 84 гриби, що на 27 грибів більше, ніж зібрав Івасик, а Оксана і батько зібрали грибів порівну. Скільки грибів зібрала Оксанка?
Розв’язання:
Відповідь: Оксанка зібрала 51 гриб.
Задача: Івасик, Оксанка та їх батько з матір’ю зібрали разом 243 гриби. Мати зібрала 84 гриби, що на 27 грибів більше, ніж зібрав Івасик, а Оксана і батько зібрали грибів порівну. Скільки грибів зібрала Оксанка?
Задача: Івасик, Оксанка та їх батько з матір’ю зібрали разом 243 гриби. Мати зібрала 84 гриби, що на 27 грибів більше, ніж зібрав Івасик, а Оксана і батько зібрали грибів порівну. Скільки грибів зібрала Оксанка?
Задача: Івасик, Оксанка та їх батько з матір’ю зібрали разом 243 гриби. Мати зібрала 84 гриби, що на 27 грибів більше, ніж зібрав Івасик, а Оксана і батько зібрали грибів порівну. Скільки грибів зібрала Оксанка?
1.Ш. Перро |
1.»Снігова королева» |
2.Г.Х.Андерсен |
2.»Цар Плаксій та Лоскотун» |
3. О.С.Пушкін |
3.»Фарбований лис» |
4.І.Франко |
4.»Руслан і Людмила» |
5.В.Симоненко |
5.казка Про жар-птицю і вовка |
6.народ |
6.»Червона шапочка» |
|
|
1.Ш. Перро |
1.»Снігова королева» |
2.Г.Х.Андерсен |
2. »Цар Плаксій та Лоскотун» |
3. О.С.Пушкін |
3. »Фарбований лис» |
4.І.Франко |
4.»Руслан і Людмила» |
5.В.Симоненко |
5.казка Про жар-птицю і вовка |
6. народ |
6.»Червона шапочка» |
|
|
1.Ш. Перро |
1.»Снігова королева» |
2.Г.Х.Андерсен |
2. »Цар Плаксій та Лоскотун» |
3. О.С.Пушкін |
3. »Фарбований лис» |
4.І.Франко |
4.»Руслан і Людмила» |
5.В.Симоненко |
5.казка Про жар-птицю і вовка |
6.народ |
6.»Червона шапочка» |
Автор |
Твір |
|
Автор |
Твір |
|
Автор |
Твір |
|
Автор |
Твір |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
1 |
6 |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
2 |
1 |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
3 |
4 |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
4 |
3 |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
5 |
2 |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
6 |
5 |
П |
П |
П |
Я |
Я |
Я |
Т |
Т |
Т |
И |
И |
И |
К |
К |
К |
Л |
Л |
Л |
А |
А |
А |
С |
С |
С |
Н |
Н |
Н |
И |
И |
И |
К |
К |
К |
‘ |
|
Назва конкурсу |
«Нон-стоп» |
«Віннери» |
«220 ВОЛЬТ» |
Представлення |
|
|
|
Доповни прислів’я |
|
|
|
Чи знаєш ти своїх вчителів? |
|
|
|
Пантоміма |
|
|
|
Математичний |
|
|
|
Здогадайся |
|
|
|
Встанови відповідність |
|
|
|
Інтелектуальний |
|
|
|
Чи знаєш ти, що… |
|
|
|
Назва конкурсу |
«Нон-стоп» |
«Віннери» |
«220 ВОЛЬТ» |
Представлення |
|
|
|
Доповни прислів’я |
|
|
|
Чи знаєш ти своїх вчителів? |
|
|
|
Пантоміма |
|
|
|
Математичний |
|
|
|
Здогадайся |
|
|
|
Встанови відповідність |
|
|
|
Інтелектуальний |
|
|
|
Чи знаєш ти, що… |
|
|
|
Назва конкурсу |
«Нон-стоп» |
«Віннери» |
«220 ВОЛЬТ» |
Представлення |
|
|
|
Доповни прислів’я |
|
|
|
Чи знаєш ти своїх вчителів? |
|
|
|
Пантоміма |
|
|
|
Математичний |
|
|
|
Здогадайся |
|
|
|
Встанови відповідність |
|
|
|
Інтелектуальний |
|
|
|
Чи знаєш ти, що… |
|
|
|