Мета захочу навчити дітей виразно декламувати вірші, формувати інтерес до читання. Розвивати акторські здібності, уяву, вміння фантазувати. Виховувати у дітей любов до книги, дружні стосунки, родинні почуття.
СЦЕНАРІЙ ПРОВЕДЕННЯ СВЯТА «ПРОЩАВАЙ, БУКВАРИКУ»
Мета: Вчити дітей виразно декламувати вірші, формувати інтерес до читання. Розвивати акторські здібності, уяву, вміння фантазувати.
Виховувати у дітей любов до книги, дружні стосунки, родинні почуття.
Дійові особи: Поштар Пєчкін, Циганка, Шапокляк, Дівчинка – Плакса, Баба Яга, Пеппі Довга Панчоха, Помилка, Буквар, Читанка, Математика, Рідна мова (учні 5 класу), Літери (першокласники).
Пісня «Зачекай моє дитинство»
Вчитель: Шановні гості, батьки, вчителі, діти! Вітаємо Вас зі святом першокласників.
Зібрались дружньо ми на свято,
Сьогодні тут не в перший раз,
Щоб наших учнів привітати
І провести у другий клас
Зустрічайте будь ласка, наших самих маленьких першокласників.
На листках календаря.
А між ними й наше свято –
Вшанування букваря!
Восени вивчати.
А тепер вже на 12
Вміємо читати.
З книгою перша серйозна розмова.
Перша сторінка, наступна сторінка,
Успіхи перші, і перші сльозинки.
Палички писати.
Ставити їх по порядку,
Мов солдатів на зарядку.
Бо ставали як попало.
Не вірили ні вчителька, ні мама,
Як важко було ставити їх прямо.
Доки склад числа той вчили.
Зате тепер усі ми
Обчислюємо на високий рівень.
Вчительці багато.
Як слова ми за хвилину
Вчилися читати.
Матусі, татусі,
Як «бекали » і «мекали»
Спочатку ми усі.
Як добре ми читаємо.
Подякуєм Букварику
І разом попрощаємось.
Пісня «Ми першокласники»
10. Про труднощі пережиті,
Про те, як їх ми долали
Можна стільки говорити,
Та часу замало.
11. Любі гості, мами й тата,
В нас букварикові свято.
Добре, що прийшли до нас
На гостину в перший клас.
Якщо кожен допоможе.
Від пісень і жартів, звісно,
Хай сьогодні буде тісно!
(Стук і двері. Заходить Поштар Пєчкін).
Пєчкін: Це 1- А клас? А чи у вас сьогодні свято? Тоді отримайте листа. А якщо дозволите, то і я побуду у вас на святі.
(Учень читає листа:)
«Дорогі мої друзі, я в полоні. Мене викрав злий чарівник. Я зможу повернутися, якщо ви пройдете всі випробування, які послав вам чарівник через своїх посланців. Покладаю на вас надію З нетерпінням чекаю визволення.Ваш Букварик.»
Вчитель: Щоб врятувати Букварика, потрібно скласти «Чарівну квітку», а пелюстки цієї квітки у посланців чарівника. Кожна пелюстка – це завдання, яке потрібно неодмінно виконати. То що ж маємо робити? Допоможемо Букварику? Тоді заплющуємо очі і чекаємо до тих пір, доки буде лунати музика.
(Лунає «чарівна» музика , а коли діти розплющують очі, перед ними танцює Циганка).
Циганка: А ви хто такі?
Учень : Ми першокласники.
Циганка: Давайте я погадаю вам, які оцінки будуть у 2 класі.
Учень: Не треба нам гадати. Ми і без тебе знаємо, що оцінки у нас будуть тільки високого рівня. Краще скажи, яке завдання нам треба виконати, щоб отримати пелюстку.
Циганка: Яку пелюстку?! Краще в карти зі мною пограйте.
Учень:Людмило Павлівно, а хіба дітям можна в карти грати?
Вчителька: Звісно – це не дитяча гра, але ж треба виручати Букварика, то ж доведеться спробувати. А якщо буде важко, то гості нам допоможуть.
(Циганка дістає з рукавів карти з прикладами і показує дітям .Діти відповідають).
Циганка: Вгадали.
Учень: А ми не гадаємо, ми так усе знаємо. Віддавай пелюстку.
(Циганка віддає дітям пелюстку. Знову звучить музика і з’являється Шапокляк).
Шапокляк: Привіт, малявки! Щоби такого зробити поганого? Не віддати вам пелюстку чи що? Гаразд не плачте. Якщо ви правильно будете відповідати, то станете моїми друзями і отримаєте свою пелюстку. Відповідайте: -так або – ні!
Тоді беріть пелюстку і забирайтеся геть. З такими розумненькими і добренькими я й сама не хочу дружити.
(Знову звучить музика і з’являється Дівчинка - плакса).
Плакса: я така одинока, у мене немає друзів. Мені завжди сумно. Я постійно пла-а-а-ачу. Якщо зумієте мене розсмішити – пелюстка ваша.
(Жарти, смішинки у виконанні дітей).
« Де Букварик «
- Чому це ти подряпаний? –
Юрко Тимка пита.
Тимко йому відказує:
Хоч теж купав свого.
І не сушив його.
Плакса: Ой, як мені смішно! Забирайте пелюстку, але за однієї умови: я залишаюся з вами.
(З’являється Баба Яга).
Баба Яга: А це що за публіка зібралася? Противні першокласники. Пелюсточка потрібна? Ха- ха ха! Спочатку мої завданнячка виконайте, а тоді подивимось. Ну що згода? Відгадайте від кого ці телеграми.(Зачитує телеграми від казкових героїв).
1. Дорогі малята! Не змогла прийти на ваше свято, бо висиджую золоте яєчко. Зі святом вас! (Курочка Ряба.)
2. Розумники і розумнички! Котився на свято і прокотився повз вас. Прийміть мої вітання! (Колобок.)
3. Любі діти! Хотіла прийти до вас на свято, та загубила черевичок. Щасти вам у навчанні! (Попелюшка.)
4. Зламалася ступа, тому святкуйте без мене. Ваша... (Баба Яга.)
(З’являється Пеппі Довга Панчоха).
Пеппі: Я весела дівчинка, безтурботна і безвідповідальна. У мене немає ніяких проблем. Навчання мене цікавить менше за все. Люблю нашкодити, пожартувати над кимось, посміятись. Сподіваюсь, що ви такі самі і школа вам не потрібна. Якщо доведете, що я не права, віддам пелюстку.
Діти виконують пісню «Вчать у школі»
Пеппі: Здається ви мене переконали. Пелюстка ваша. А я піду до школи записуватись. Як ви гадаєте, візьмуть?
(Виходить Помилка).
Помилка: Я Помилка лукава,
Погана в мене слава.
Букви плутаю, бува,
Перекручую слова.
Ну що , розумні первачки?
Мої знайдете помилки?
Якщо пелюсточку бажаєте,
Попрацювати добре маєте.
(Показує дітям картки, на яких записані слова з помилками. Діти їх виправляють).
З’являється Чарівник і звертається до присутніх.
Чарівник: Бачу ви кмітливі, винахідливі , розумні діти. Всі мої завдання виконали. Я навіть подобрішав. Але я злий чарівник і так просто не здамся. У мене є ще одна умова. Якщо вона буде виконана, то вернеться ваш Букварик цілим і неушкодженим, а якщо ні, то пропало ваше свято. Моя умова в цьому конверті. А я зникаю. Мене не шукайте. Запам’ятайте: не виконаєте умову не вернеться Букварик! (Віддає вчителеві конверт і зникає).
Вчитель: Ну й налякав нас цей Чарівник. Але ми теж не здамося. Подивимось, що тут.
(У конверті завдання для батьків).
1) Яка шоста буква алфавіту ? ( Д )
2) Скільки букв в українському алфавіті ? ( 33 )
3) Скільки голосних звуків в українській мові ? ( 6 ). А звуків ? ( 10 ) .
4) Як називається крупа із проса ? ( Пшоно ) .
5) Який сьогодні день тижня ?
6 ) Який місяць року має найменше днів ? ( Лютий ) .
Вчитель: молодці наші батьки, не підвели. Заробили останню пелюсточку. Наша квіточка ожила, засяяла яскравими барвами. То де ж наш Букварик?
(Заходить Букварик).
Букварик: Дякую ,що не забули про мене , що врятували .
Я – Букварик , вам відомий .
Дуже гарний , малюнковий
Залюбки всіх вчу читати .
Нема часу спочивати
Кожен рік мене листають
Ніжні пальчики нові …
Хай же розум здобувають
Любі дітоньки малі .
Щиро зі всіма ділюся –
Не шкодую своїх знань;
Безліч хитрих і цікавих
Маю для малят завдань .
Тож зростайте , діти милі ,
І читайте залюбки .
Пісня « Букварик «
Буквар : За пісню дуже дякую , вам діти !
Всіх першокласників я хочу запросити
У подорож веселу та цікаву
Бо всі ви маєте на це сьогодні право .
Шановні , мої діточки !
У цей святковий час
Веселе місто Алфавіт
Запрошує всіх вас .
Діти беруть в руки літери (перед собою )
Діти: Ми літери відомі ,
Ми всякому знайомі ,
Але про кожну літеру
Ви знаєте не все
Ми літери незвичні
Ще й дуже симпатичні .
А тому кожному гостю нашого свята ми даруємо « Абетку побажань».
А – активності творчої .
Б – безхмарності небесної .
В – віри розсудливої .
Г – глузду неміряного .
Д – достатку життєвого .
Е – економії розумної .
Є – єдності сімейної .
Ж – життя безкінечного .
З – здоров ‘ я безмежного .
І – імені чистого .
К – кохання доброго .
Л – людяності щирої .
М – мрії здійсненної .
Н – наснаги професійної .
О –обрію барвистого .
П – посмішки чуйної .
Р – радості всесильної .
С – спокою літнього .
Т – теплоти родинної .
У – успіху великого .
Ф – фантазії гармонійної .
Х – хліба цілющого .
Ц – царини домашньої .
Ч – чарівності приємної .
Ш – широти духовної .
Щ – щастя невичерпного .
Ю – юності сердечної .
Я – ясності майбутньої .
Пісня « Місто це Алфавіт» ( на муз . «Маленькая страна»)
Буквар:Спасибі , друзі , за слова хороші ,
Бажаю дванадцяток вам !
У зошитах , в щоденниках , в журналі
Нехай стоять вони на радість нам
Але у мене для вас є ще один сюрприз.
Це підручники нові для навчання дітворі.
(Виходять Читанка, Рідна мова, Математика)
Читанка: Я ваша перша читанка,
Красива в мене свитонька.
Цікаві сторінки, є вірші і казки.
Покажу вам сто земель
І космічний корабель.
Даруватиму щодня
І забави, і знання.
Рідна мова:Як найчарівніша колискова
Плекає вас з дитинства рідна мова.
То піснею злине, то гарною казкою,
То словом догани, то доброю ласкою.
Під мамине слово ви виросли нишком.
Шануйте, друзі, цю гарну книжку.
Математика: Один, два, три, чотири, п’ять!
Вміють діти рахувать.
Дуже точна я наука
І мене всі люди вчать.
Я потрібна всім – це знайте,
Математику вивчайте!
Вчитель: Малята, ваші нові підручники подарують вам багато нових знань. Ну а ми їм сьогодні подаруємо частівки.
Виконують частівки.
***
Приготуйте фотоплівки
І зніміть на згадку нас.
Заспіває вам частівки
На прощання перший клас.
***
Як були ми ще малими,
Всі казали :малюки!
А тепер не малюки ми-
Ми вже справжні козаки!
***
Ми навчились рахувати
І письмово, і в умі.
Нам не треба калькулятор,
Калькулятор – ми самі.
***
Всі навчилися писати,
Ну і я навчився теж.
Кажуть вчителька і мати:
«З ліхтарем не розбереш».
***
Я труджуся, наче бджілка,
Бач, як гарно я пишу!
(співає дівчинка, показуючи зошит хлопчику, який продовжує частівку)
Дай мені до понеділка,
Завтра батьку покажу.
***
Всі куплети доспівали,
Закінчився перший клас.
Другокласниками стали,
Привітайте дружно нас!
(Виходять п’ятикласники).
Ніколи не вчіться писати носом!
До кінця з’їдайте сніданки й обіди.
Нещастя женіть, наче воду крізь сито!
Найкраще вчасно перекусити!
Хоч як вона клята пече вас і муля,
Сльози видушує й кислу міну.
Миріться й приймайте як вітаміни.
Покуштувати гірчиці і хрону.
Дванадцятки цвістимуть в журналі як ромашки.
(Роздають першокласникам паперові ромашки з 12).
Першокласники:
Життя відкриє ще для нас.
Як перша сходинка до нього
Для всіх нас став наш перший клас.
З зернини - хліб, з промінчика – зоря.
А люди всі свою дорогу
Починають з Букваря.
Перша книжко!
Хочеться навіть плакати трішки.
Ми не забудем ніколи про тебе.
За паличку першу і першу букву.
Добрі і мудрі твої уроки.
Наш найперший друже!
Всі: Ми тобі, Букварику, дякуємо дуже!
Пісня « Прощавай Букварику «
Передають «Буквар з рук в руки «
Вчитель: Вам, шановнії батьки, «Спасибі» хочу я сказати
За допомогу у навчанні, старанність, витримку, любов.
За те, що вчились рахувати, старанно букви всі писати
Та гарно – гарно малювати. Це перший крок!
Попереду – ще десять років! Отож, навчайтеся, батьки,
І кожен день робіть уроки!
Цілий рік ми так трудились!
Навіть трохи притомились.
Час настав і відпочити,
Нас чекає довге літо!
Пісня «Канікули ура»
Вчитель:Дорогі діти! Шановні гості ! Наше свято добігає свого кінця. Ми щиро вдячні тим, хто завітав на наші перші жнива. Сподіваюсь, що зібрані зернятка знань проростуть рясним урожаєм у майбутньому, а тепло сьогоднішнього свята залишиться у серцях наших дітей назавжди!