Сценарій виховного заходу "Птахи - наші друзі"!

Про матеріал
Формувати поняття «птахи» дати уявлення про зимуючих птахів і їх життя взимку; • ознайомити учнів із зимуючими птахами своєї місцевості; • розширити уявлення про заходи по охороні птахів взимку; • формувати в дітей науковий світогляд; розвивати уважність, пізнавальний інтерес, логічне мислення, формувати уміння працювати з додатковою літературою. • виховувати любов до природи, бажання допомагати птахам, екологічну культур
Перегляд файлу

Тема : Охороняй і бережи пташину,  допоможи в скрутну хвилину.

Цілі :

  • спираючись на знання учнів, продовжувати формувати поняття «птахи» дати уявлення про зимуючих птахів і їх життя взимку, встановити взаємозв’язок між змінами в неживій природі і житті птахів;
  • ознайомити учнів із зимуючими птахами своєї місцевості;
  • розширити уявлення про заходи по охороні птахів взимку;
  • формувати в дітей науковий світогляд; розвивати уважність, пізнавальний інтерес, логічне мислення, формувати уміння працювати з додатковою літературою.
  • виховувати любов до природи, бажання допомагати птахам, екологічну культуру.

Ведуча 1:

Сьогодні ми зібралися на виховний захід « Охороняй і бережи пташину – допоможи в скрутну хвилину!» Взимку ми повинні допомагати нашим пернатим друзям вижити, не дати їм загинути від голоду і холоду.

 Ведуча 2:    

 Птахи охороняють наші ліси, сади, городи від шкідливих комах, мишей. Без птахів ніколи б не було доброго врожаю. Жодна пташка не повинна загинути в люту зиму. І ми повинні їм допомогти  її пережити.


Ведуча 1: Птахи! Їх можна побачити і почути скрізь: у парках, скверах, садах, лісах, полях, біля водойм, у містах і селах або просто на вулиці.

 

Ведуча 2: Птахи – це пісня і політ! Це голоси наших полів, лісів, гір та пустель. Їхні пісні звучать на Землі цілий рік. Їхні голоси чуємо вдень і вночі.

 

Ведучий 1: Птахи – це діти повітря, підкорювачі повітряного океану. Вони можуть піднятися вище гір і хмар, перелетіти пустелю, море, океан.

 

Ведуча2: Птахи – діти веселки. Їхнє пір’я переливається всіма кольорами веселки. Вони несуть радість людям.

 

Ведучий1: Птахи – частина природи, без них її краса була б неповною.

 

Ведуча 2: Птахи – вірні наші помічники, захисники садів, полів від шкідників та гризунів.

 

Ведучий1: Тому їх треба берегти і охороняти. Про них треба піклуватися і допомагати в скрутні хвилини.

 

Ведуча2: Зима – найскладніший період у житті птахів. Не так холод, як голод дошкуляє тим ,хто залишилишився зимувати разом з нами. Давайте допоможемо їм, підтримаємо їх!

Ведуча1:

Всі ми є патріотами нашої країни, але де би ми не були по життю, завжди в серці залишається наша «мала» батьківщина –Тернопільщина  Ми звикли, що живемо у прекрасному зеленому краї з багатою флорою і фауною, звикли чути красивий спів птахів, те що їх багато навколо нас… А  які вони – птахи , давайте познайомимося із зимуючими птахами рідного краю ближче.

 

Презентація»Зимуючі птахи рідного краю»

Ведучий2:  Учні 6 класу  розвішали годівнички,використовуючи пластмасові пляшки для води- вирізуючи великий отвір і годівничка готова.Пляшку брали велику- на пять літрів.

Ведуча1:Можна влаштувати годівниці у вигляді столиків. Вони будуть зручні для відвідування більшості птахів, на столик можуть прилітати дрібні пташки – синиці, горобці,щиглики, і великі – сойки, дятли, голуби. Із задоволенням відвідують таку столову білочки.

Ведуча2Всі птахи мають здібності до навчання. Швидко переймають нові звички одне в одного й добре та надовго запам’ятовують їх. Найбільш допитливими є великі синиці, саме вони невтомно досліджують все нове, незнайоме, швидко пристосовуються до нових винаходів науково – технічного прогресу

Ведуча1. Швидко навчаються одне в одного й дятли маючи добру пам'ять.  . Значна частина птахів має короткий вік, багато їх гине взимку, від хвороб, ворогів, тому більшість не доживає навіть до наступного року.      .

 

 

 

Ведуча2:Розміщувати годівницю треба так, щоб птахи, які її відвідують, були в повній безпеці, тобто щоб коти й інші хижаки не мали змоги полювати на них біля годівниці, до того ж пернаті повинні мати гарний огляд з усіх боків. 

 

 

Ведуча1. Тому якщо ви не встигли повністю зібрати урожай плодів та ягід, не жалкуйте про це, ним із великим задоволенням поласують птахи.

 

Ведучий2: А ще птахи мають свої свята. Так, 26 березня наша країна щорічно відзначає День птахів.

22 березня в народі відзначають свято Сороки. У цей день із тіста печуть жайворонків та пригощають ними друзів і знайомих.

12 листопада, на Зіновія – свято синичок.

 

Ведуча1: Багато птахів стали символами у народі. Серед них ті, що зимують у нашій місцевості. Ось, наприклад: ворон і сова – символ мудрості, голуб – символ миру.

 

Ведучий2: Чим і як найкраще годувати птахів?

 

Поради:

1) Насіння не потрібно смажити; перш, ніж його давати птахам, потрібно трохи почавити.

2) Хлібні крихти мають бути із білого хліба.

3) Сало не повинно бути солоним.

4) варена, смажена, печена картопля особливо з додаванням жиру.

5) залишки вареного рису, гречки, вівсянки, квасолі та інших круп і злаків.

6) подрібнені ядра будь – яких горіхів, тільки не солоні, ягоди горобини.

 

Перелік кормів:

Зерно, насіння соняшника, овес, просо, ягоди калини, горобини, насіння бур’янів, крихти хліба, шматочки несолоного сала, насіння кавуна, гарбуза.

 

Ведучий1: Що стосується пташиного апетиту, то відомо, що:

• Птахи можуть розрізняти солоне, солодке, гірке.

• Кожна пара маленьких синичок може обслужити 40 плодових дерев.

• Сова з’їдає за місяць 85-130 мишей, а за літо – до 1000 полівок і мишей, зберігаючи 1 т хліба.

• Грак за день може знищити 400 шкідників.

• Три дятли за день поїдають 1000 короїдів – шкідників лісу.

• Синиця за добу з’їдає стільки комах, скільки важить сама.

• Якби людина мала такий апетит, як птахи, то вона б за добу з’їдала 40 хлібин.

Ведуча: . Виготовлення годівничок – це буде домашнє завдання для Вас.

 

Ведучий2:

 

Птахи – це такі створіння, які завжди надихали людину на поезію, художнє мистецтво, високі почуття любові.   Птахи завжди були не тільки об’єктами вивчення в біології, з давніх-давен про них співали пісні, складали легенди.

 

Пісня про птахів(Снігурі)

 

.

 

Ведучий1: 

До неоціненних коштовностей фольклору будь-якого народу, а відтак і українського, належать прислів'я та приказки . Вони є узагальненою пам’яттю народу та результатом його спостережень над життям і явищами природи . Багато приказок є і про птахів . Давайте їх пригадаємо. Я зачитую вам  першу частину приказки , а ви – її закінчуєте .

 

* У всякої пташки свої …. ( замашки )

* Де багато пташок, там нема … ( комашок )

* Ліпше горобець у жмені, як журавель у … ( небі )

* Хто б дятла знав, якби не його … ( ніс )

* Журавлі прилетіли —   ( весну принесли) 

 * Ластівка день починає, а соловей … ( його кінчає )

* Де лелека водиться, там … ( щастя родиться )

* Не вчи орла літати, а солов'я … ( співати )

 * Сова вдень мовчить, а вночі … ( кричить )

  

Ведучий2:

А зараз ми пограємося в гру «На пташиному базарі» - Під час якої ми пригадаємо свої знання про птахи, дізнаємося нове про цих красенів.

 

 

 

Ведуча1:

Мабуть усі ви чули про пташині базари, але побувати там некожному1 пощастило. Через те ми спробуємо організувати свій пташиний базар. На малюнках вам будуть показані птахи, яких вам треба назвати. Допомогти вам зможе коротка інформація про того чи іншого птаха. Запрошуються 6 учасників. Кожен учасник має відгадати птаха, зашифрованого на картці.

Картка 1.
Живуть на деревах. Мають міцний дзьоб, довгий язик і міцний хвіст, завдяки якому можна спертися на кору дерева. Є санітарами лісів.(Дятли)
Картка 2.

 Належать до хижих. Вони мають велику голову і дуже великі очі з розширеними зіницями. У них гачкоподібний дзьоб, гострі кігті на лапах. Ведуть нічний спосі бжиття. Живляться гризунами, невеликими пташками, комахами.(Сови)
Картка 3.
Живуть на болотах і берегах водойм. Вони маютьдовгі ноги, шию та дзьоб. Здобич підстерігають стоячи у воді. Деякі бродять у пошуках їжі. Живляться різними тваринками. Видають різкі звуки. (Чаплі)
Картка 4.
Білі як сніг. Належать до водоплавних. Вони великих розмірів, з довгою і красивою шиєю. У цих птахів цінний густий пух, тому вони охороняються законом. Живуть переважно парами. Про їхню вірність складено багато легенд і приказок.(Лебеді)
Картка 5
Ці птахи схожі на горобців, але вони обережніші і водночас допитливіші за горобців. Люблять їсти насіння соняшника і ласувати несолоним салом. Ми можемо упізнати

 Їх серед інших птахів по жовтенькому «фартушку». Дуже галасливі пташки. (Синиці)
Картка 6.
Прилітають до нас з Півночі. У них є чорна шапочка і червона грудка. Дзьоб товстий і короткий. Живляться ягодами, насінням, частково комахами. Зустріти в нашій місцевості цих красенів можемо лише взимку. (Снігурі)

 

Ведучий2:

Молодці! Ви гарно справилися із завданням!

.

Ведучий1:

Твердження, що краса врятує світ, відомо всім, бо людина стала людиною, коли побачила яскраве різнобарв’я рідної природи, коли почула спів жайворонка й тьохкання солов’я, коли відчула тонкі пахощі бузкового цвіту й медові розливи білої акації. Але людина інколи забуває, що вона є лише часточкою природи, із законами й силами якої необхідно рахуватися.

 

Ведучий2:

На нашій планеті понад 8600 видів, зокрема в Україні понад 360 видів осілих, перелітних, зимуючих та залітних птахів.

Ведучий1:

Птахи прикрашають землю. Їх весела, дзвінка пісня, яскраве забарвлення оживляє природу, вселяє в нас бадьорість і радість. Послухайте спів наших птахів.

 

 (звучить відео презентація «Спів птахів України»)

Ведучий1:

Ми любимо наших пернатих друзів. Вони дорогі нам як незамінні помічники людини в боротьбі за врожай, вірні союзники в знищенні шкідників сільського й лісового господарства.

 

Птахи – частина природи, без них її врода була б неповною.

 

 

 

Ведучий2: А зараз послухайте цікаві факти про птахів.

 

Пташеня зозулі за день  поїдає 36 комах, 22 цвіркуни, 9 павуків, 13 ящірок, 13 мурашиних лялечок, 55 борошнистих черв’яків.

Три дятли за день поїдають до 1000 короїдів, шкідників лісу.

Синиця за добу поїдає стільки комах, скільки важить сама. (16-21грам)

Одна сім’я шпаків знищує за день 360 голих слизнів, які поїдають коріння, листя, стебла рослин.

  Ластівка за рік з’їдає близько 2000 кг комах.

  Лебідь живе 25 років, дрізд – 20 років, сокіл – 162 роки.

   Найдовший язик у дятла – 14см, найдовший дзьоб серед птахів українських лісів має   лелека – 19см.

   Пара синиць за сезон оберігає від комах 40 плодових дерев.

   Найменший птах у світі – колібрі, а найменша пташка України – корольок.

 

Ведучий1:А зараз підсумовуючи наш виховний захід розгадайте зашифровані назви зимуючих птахів.

 

 Ки+сой =

Би + гол =

Горб + очки =

Нори + во =

Ніс + гур =

Ця + сини =

Шик + шар =

Оса + рок =

Ведучий:

 Молодці ребуси розшифрували!

 

 

Ведучий2:

Український народ дуже ціную своїх менших братів. Про них складено багато легенд. Послухайте легенди про відомих птахів, які підготували наші учні (діти зачитують легенди, які супроводжуються відео презентацією)

   Соловейко

 Український народ дуже співучий. Давня легенда розповідає про пташку, пісні якої стали перекладом на пташину мову пісень нашої Батьківщини. Ця пташка – соловей.

 Колись давно ця гарна пташка гніздилася в далеких краях і не знала дороги в Україну. Але солов’ї були дуже співучі, тому літали по всьому світу і збирали пісні всіх народів для місцевого царя. Залетів один соловейко на Україну і сів спочити у якомусь селі.

 Зайшло сонечко, і люди гуртом повертали додому. То тут, то там чулися пісні. Пісні були сумними, бо тяжка праця за день забирала багато сил. Тож соловей заспівав і звеселив людей. Забули люди про втому і теж заспівали своєму заморському гостю гарних пісень.

 З усіх земель злетілися солов’ї до царського саду, співаючи йому почуті пісні. Але все те було вже знайоме цареві. Аж ось під вікнами заспівав соловей з України, і цар здивувався. Таких пісень він ще не чув і велів тому солов’ю співати день і ніч…

 Зачудовані солов’ї навесні гуртом полетіли в Україну, щоб слухати наші пісні, перекладати їх на пташину мову і нести в далекі краї. Саме в нас вони висиджують пташенят, щоб від самого народження вони чули найкращі у світі пісні.

   Лелека

 Бог дав людині лантух і наказав віднести далеко в ліс та закопати за умови не розв’язувати і не заглядати в нього. Та на півдорозі чоловік не втримався і поцікавився, що ж він несе. Тоді з лантуха вистрибнули жаби, вужі та змії і розповзлися по всьому світові. Розгніваний Бог перетворив чоловіка на лелеку і звелів ходити по полях та болотах і збирати всяке «гаддя».

 Люди вірили, що лелека приносить щастя тій оселі, де він збудував гніздо. Якщо ж хтось зруйнує гніздо, то лелека принесе вогню і спалить хату.

               

Ведучий1:

Давайте трішки відпочинемо і послухаємо пісеньку Снігурі(звучить музика)

!.

Ведучий2:  

 

 А тепер відгадайте загадки

1.Біла латка, чорна латка

Невеличка – сніжно-біла,
по дереву скаче…(сорока)


2. Цвінь-цвірінь! Молодець

Бідовий хлопчина в сірій сорочині
По дворах стрибає,
крихти підбирає…(горобець)

3. Відгадайте, діти, хто
Має носик долото?

Ним комах з кори виймає
Про здоров’я лісу дбає…(дятел)

 

4. Фартушок  жовтенький,
Голосок тоненький.
Та ж ця пташка невеличка
Називається…(синичка)
 

5. Чув я десь таке повір’я:

Коли в птаха біле пір’я,

Птах цей символ миру в світі.

Як же він зоветься, діти?(Голуб)

 

6. Птах оцей червоногрудий

Не злякається застуди.

Як сніги впадуть – умить

Із Сибіру прилетить.(Снігур)

 

7. То стрекоче, а то кряче,

То занявкає, як кішка.

Ви, напевно, здогадались –

Це, звичайно, пересмішка,

Вона в лісі навіть ойка,

А зовуть цю пташку ...(сойка)

 

8. Сіла на берізці білобока,

Обережно примощується вона,

Роздивляється, щоб ненароком

Обіч десь не пропустити кабана,

Каню, лиску, зайця, вепра чи людину,

А помітила – скрегоче без упину.(Сорока)

 

9. Озира зимовий ліс,

На морозі чистить ніс.

Для коханих пташеняток

У гніздечку у цей час –

Пуху, шишок і зерняток

На всю зиму він припас.(Шишкар)

 

10. Ось хатина, в ній – співак

Як цю пташку звати…(шпак)

 

Ведучий:1

1 квітня 1906 року була підписана Міжнародна конвенція про охорону птахів, тому цей день – 1 квітня є Міжнародним днем птахів, але ми закликаємо вас пам’ятати про охорону птахів не тільки в цей день, а завжди.

А зараз до вашої уваги  презентація на тему «Птахи Червоної книги».

 

Ведучий2:

 Ось і підходить до завершення наш виховний захід, сподіваюсь, що ви почули багато цікавої і корисної інформації, яка вам знадобиться у житті в гармонії з природою.  Ми хочемо щоб по дорозі в школу і додому, ви не тільки розмовляли один з одним, але і звертали увагу на навколишню природу, побачивши птахів, поспостерігали б за їх поведінкою і в майбутньому не забували, що птахи потребують нашої допомоги і захисту.

Ведучий1:

Тому я пропоную послухати пам᾿ятку про те, як слід чинити, щоб зберегти наших друзів.

        ПАМ᾿ЯТКА.

·        До пташок слід ставитись бережливо, адже вони друзі лісів.

·        Під час гніздування та висиджування птахами яєць не кричи, не шуми в лісі.

·        Якщо знайшов пташине гніздо, зразу ж тихенько відійди від нього.

·        Не вбивай пташок, не руйнуй їхніх гнізд, не бери додому пташенят.

·        Учися слухати спів птахів, милуватися їх красою, адже птахи – окраса природи.

·        Кожен день узимку насипай птахам корм у годівничку, навесні приготуй будиночки для птахів.

 Вірш

Покривалом білим вкрилося село.

Землю і рослини снігом замело.

Бідная пташина з голоду вмира.

Чом не допоможете, мила  дітвора?

Швидше одягайтесь в теплі кожушки.

Від вас допомоги чекають  пташки.

Робіть годівнички й   на гілки ладнайте,

В них для птахів  корму більше насипайте.

Для  пташки не  холод, а голод  біда.

Не  страшні морози, якщо є  їда.

Не дайте зимою маленьким померти.

Весною і літом віддячать, повірте!

Пернатим друзям  ви допоможіть

І від загибелі  їх збережіть!

 

Ведуча2:

  А закінчити наш виступ я хочу такими словами:

 

  Наш дивний світ такий, як казка,

  Он в небі хмаронька пливе.

  Тож бережи його, будь ласка!

  Все в ньому гарне і живе.

  Он квітка полум᾿ям палає,

  І ясне сонечко блищить,

  Чарівна пташечка співає…

  Все в дивосвіт прийшло, щоб жить.

 

Ведуча1: Щиро дякуємо за увагу.

 

 

 

 

 

 

 

 

docx
Пов’язані теми
Біологія, Сценарії
Додано
26 січня 2022
Переглядів
943
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку