Міністерство освіти і науки України
Департамент освіти і науки Львівської облдержадміністрації
КЗ ЛОР «Львівська загальноосвітня санаторна школа № 1
І-ІІІ ст. імені Б.-І. Антонича»
Сценарій виховного заходу для учнів 5 – 11 класів
морально-етичного спрямування на тему:
«Що таке булінг? Шкільний булінг»
Підготувала:
Юрків Руслана Сергіївна,
вчитель християнської етики
КЗ ЛОР «ЛЗСШ №1»
Львів – 2020
Мета: ознайомити учнів із поняттям «булінг»;
розширити та систематизувати знання дітей про шкільний булінг;
формувати в учнів здатність орієнтуватися в морально-етичних питаннях життя й визначати в них свою позицію, узгоджуючи її з системою моральних цінностей суспільства;
удосконалювати вміння керуватися в поведінці моральними нормами та загальнолюдськими цінностями;
виховувати шанобливе ставлення до оточуючих;
розвивати самоповагу та бажання вдосконалювати власне «Я».
Обладнання: ноутбук, проектор, мультимедійна презентація «Шкільний булінг», відеопрезентація пісні Наталії Май «Стежини добра».
Хід виховного заходу
І. Взаємне привітання. Організаційний момент
Не поспішайте сідати за свої місця. Зробіть, будьте ласкаві, одну річ. Погляньте у вічі своєму сусіду, приязно усміхніться йому і привітайтесь із ним. Дякую. Насправді посмішка нічого не коштує, триває мить, але дає багато. Вона створила атмосферу доброзичливості у нашому колективі, а в кожного з нас, сподіваюсь, на душі стало приємніше, тепліше, світліше і веселіше.
ІІ. Актуалізація опорних знань учнів
Павукові діти
Приїхавши в гори на відпочинок, мати чотирилітнього Марка почала вбивати павуків, що по всіх кутках розплели своє павутиння.
Марко спостерігав якийсь час за нею, а потім каже:
- Мамо, малих павуків не вбивай!
Мати питає його:
- Чому? Хіба ти не бачиш, які вони огидні?
- Але для своїх мамів вони такі гарні!
МОРАЛЬ
Може, не знаходиш у собі чи в інших людях багато рис, які б тобі подобалися, але для Бога та своїх батьків ти – найгарніше створіння у світі: немає нікого подібного до тебе. Якщо ти хочеш, щоб тебе поважали, навчися сам поважати інших. (Бруно Ферреро)
Конституція України – Розділ II
ПРАВА, СВОБОДИ ТА ОБОВ’ЯЗКИ ЛЮДИНИ І ГРОМАДЯНИНА
Стаття 21. Усі люди є вільні і рівні у своїй гідності та правах. Права і свободи людини є невідчужуваними та непорушними.
Стаття 28. Кожен має право на повагу до його гідності.
Ніхто не може бути підданий катуванню, жорстокому, нелюдському або такому, що принижує його гідність, поводженню чи покаранню.
Щорічно 2 жовтня відзначають Міжнародний день ненасильства. Саме тому сьогодні обговоримо проблему шкільного булінгу.
Булінг (від англ. bully – хуліган, залякувати) – форма психічного насильства у вигляді цькування, знущання, залякування, бойкоту, насмішок, дезінформації, псування особистих речей, фізичної розправи тощо.
Статистичні дані
В Україні 80% дітей рано чи пізно стають жертвами шкільного цькування. Про це інформує прес-служба МВС із посиланням на дані Українського інституту дослідження екстремізму. ЗМІ часто висвітлюють дану проблему, а в Інтернеті час від часу з’являються відеоматеріали, що засвідчують неабияку жорстокість серед школярів.
ІІІ. Повідомлення теми і мети виховного заходу
ІV. Перегляд мультимедійної презентації «Шкільний булінг» із відповідним коментарем та обговоренням (презентація додається)
V. Підведення підсумків. Виступи учнів
Учень 1.
Серед тисяч спокус цього світу,
У житті, що безжалісно б’є,
Головне пам’ятати довіку,
Друже мій – ким, насправді, ти є...
Як в цей світ ти прийшов і як підеш.
Що залишиш вкінці по собі...
Чи когось, може, щастям наділиш,
Чи покинеш когось у журбі...
Учень 2.
Бо звернути з дороги прямої
Може кожен – то правда життя.
Та не кожен в двобої з собою
Може зважитись на каяття.
Але ж нам не потрібно багато,
Щоби шлях свій достойно пройти.
Тож бажаю усім пам’ятати:
Хай там що – залишаймось людьми!
© А. Штомпель
Учень 3.
Життя, як бумеранг – добро вітає:
Що віддасте – подібне повертає,
Що засіваєш – зрештою пожнеш,
Збрехав – і вже брехні не оминеш.
Так часом вчинок долю визначає:
Прощення має той, хто все прощає.
Віддаєте – і Вам повернуть радо,
За підлу зраду слід чекати зради.
Образили когось – Вас ображають,
З повагою живеш – Вас поважають,
Життя, як бумеранг: гріхи, заслуги,
На чорну думку принесе недуги,
На світлу думку – Божу благодать…
Якщо не знав цього, то варто б знать!.. © О. Гаврилюк
Учень 4.
А люди різні, різні у житті.
Одні приносять радісні хвилини,
А інші в спину встромлюють ножі,
Не відчуваючи ніякої провини.
А люди різні, різні, як квітки,
Як те квітуче і безкрає море.
У ньому і ромашки, й будяки.
Одні приносять щастя, інші – горе.
А люди різний залишають слід:
Один окрилює, а другий спопеляє.
Тільки любов одна врятує світ.
Тільки любов завжди перемагає.
© М. Кархут
Учень 5.
Настане ранок – посміхнись! І кожен день цінуй як диво!
Навколо себе озирнись: скажи собі, що ти – щасливий!
Створи колекцію з удач, забудь проблеми і печалі.
І ворогів своїх пробач. А злі думки жени подалі…
Збагни нарешті – все мине. Навіщо ж сили витрачати?
Життя прекрасне… Бо одне…
Його не варто марнувати!
© О. Каспарович
VІ. Завершення виховного заходу. Перегляд відеопрезентації пісні Наталії Май «Стежина добра». Прощання
Кожна зустріч у нашому житті – розділовий знак.
Одні люди лишають по собі знаки запитання, інші – ставлять наприкінці речення три крапки.
З кимось тебе завжди розділятиме тире,
а хтось йтиме поряд, обережно малюючи після кожної фрази акуратну кому.
Остерігайся тих, хто є тобі «другом» в лапках,
і бережи того, з ким хочеться жити під знаком оклику.