Сценарій виховного заходу "Шкільний булінг"

Про матеріал
Мета: ознайомити учнів із поняттям «булінг»; розширити та систематизувати знання дітей про шкільний булінг; формувати в учнів здатність орієнтуватися в морально-етичних питаннях життя й визначати в них свою позицію, узгоджуючи її з системою моральних цінностей суспільства; удосконалювати вміння керуватися в поведінці моральними нормами та загальнолюдськими цінностями; виховувати шанобливе ставлення до оточуючих; розвивати самоповагу та бажання вдосконалювати власне «Я».
Перегляд файлу

Міністерство освіти і науки України

Департамент освіти і науки Львівської облдержадміністрації

КЗ ЛОР «Львівська загальноосвітня санаторна школа № 1

І-ІІІ ст. імені Б.-І. Антонича»

 

                  

  

 

 

 

 

Сценарій виховного заходу для учнів 5 – 11 класів

морально-етичного спрямування на тему:

«Що таке булінг? Шкільний булінг»

 

 

 

 

 

 

Підготувала:

Юрків Руслана Сергіївна,

вчитель християнської етики

КЗ ЛОР «ЛЗСШ №1»

 

 

 

 

Львів – 2020

Мета: ознайомити учнів із поняттям «булінг»;

розширити та систематизувати знання дітей про шкільний булінг;

формувати в учнів здатність орієнтуватися в морально-етичних питаннях життя й визначати в них свою позицію, узгоджуючи її з системою моральних цінностей суспільства;

удосконалювати вміння керуватися в поведінці моральними нормами та загальнолюдськими цінностями;

виховувати шанобливе ставлення до оточуючих;

розвивати самоповагу та бажання вдосконалювати власне «Я».

Обладнання: ноутбук, проектор, мультимедійна презентація «Шкільний булінг», відеопрезентація пісні Наталії Май «Стежини добра».

 

Хід виховного заходу

І. Взаємне привітання. Організаційний момент

Не поспішайте сідати за свої місця. Зробіть, будьте ласкаві, одну річ. Погляньте у вічі своєму сусіду, приязно усміхніться йому і привітайтесь із ним. Дякую. Насправді посмішка нічого не коштує, триває мить, але дає багато. Вона створила атмосферу доброзичливості у нашому колективі, а в кожного з нас, сподіваюсь, на душі стало приємніше, тепліше, світліше і веселіше.

ІІ. Актуалізація опорних знань учнів

                                                Павукові діти
Приїхавши в гори на відпочинок, мати чотирилітнього Марка почала вбивати павуків, що по всіх кутках розплели своє павутиння.
Марко спостерігав якийсь час за нею, а потім каже:
- Мамо, малих павуків не вбивай!
Мати питає його:
- Чому? Хіба ти не бачиш, які вони огидні?
- Але для своїх мамів вони такі гарні!

 

МОРАЛЬ
Може, не знаходиш у собі чи в інших людях багато рис, які б тобі подобалися, але для Бога та своїх батьків ти – найгарніше створіння у світі: немає нікого подібного до тебе. Якщо ти хочеш, щоб тебе поважали, навчися сам поважати інших. (Бруно Ферреро)

 

  • Як ви гадаєте, хто заслуговує на повагу? Можливо, існують критерії або ж чинники, від яких залежить наша повага до людей?

 

Конституція України Розділ II

ПРАВА, СВОБОДИ ТА ОБОВ’ЯЗКИ ЛЮДИНИ І ГРОМАДЯНИНА

Стаття 21. Усі люди є вільні і рівні у своїй гідності та правах. Права і свободи людини є невідчужуваними та непорушними.

Стаття 28. Кожен має право на повагу до його гідності.

Ніхто не може бути підданий катуванню, жорстокому, нелюдському або такому, що принижує його гідність, поводженню чи покаранню.

 

  • Як ви гадаєте, наскільки дані статті актуальні у наш час?       Чи дотримуються їх у сучасному суспільстві?

 

Щорічно 2 жовтня відзначають Міжнародний день ненасильства.                   Саме тому сьогодні обговоримо проблему шкільного булінгу.

  • Чи траплялося вам чути це слово?

Булінг (від англ. bully – хуліган, залякувати) – форма психічного насильства у вигляді цькування, знущання, залякування, бойкоту, насмішок, дезінформації, псування особистих речей, фізичної розправи тощо.

Статистичні дані

В Україні  80% дітей рано чи пізно стають жертвами шкільного цькування. Про це інформує прес-служба МВС із посиланням на дані Українського інституту дослідження екстремізму. ЗМІ часто висвітлюють дану проблему, а в Інтернеті час від часу з’являються відеоматеріали, що засвідчують неабияку жорстокість серед школярів.

 

  • Чи траплялося вам бути свідками шкільного цькування?

ІІІ. Повідомлення теми і мети виховного заходу

ІV. Перегляд мультимедійної презентації «Шкільний булінг» із відповідним коментарем та обговоренням (презентація додається)

 

 

V. Підведення підсумків. Виступи учнів

Учень 1.

Серед тисяч спокус цього світу,
У житті, що безжалісно б’є,
Головне пам’ятати довіку,
Друже мій – ким, насправді, ти є...

Як в цей світ ти прийшов і як підеш.
Що залишиш вкінці по собі...
Чи когось, може, щастям наділиш,
Чи покинеш когось у журбі...

Учень 2.

Бо звернути з дороги прямої
Може кожен – то правда життя.
Та не кожен в двобої з собою
Може зважитись на каяття.

Але ж нам не потрібно багато,
Щоби шлях свій достойно пройти.
Тож бажаю усім памятати:
Хай там що – залишаймось людьми!

© А. Штомпель

Учень 3.

Життя, як бумеранг – добро вітає:
Що віддасте – подібне повертає,
Що засіваєш – зрештою пожнеш,
Збрехав – і вже брехні не оминеш.
Так часом вчинок долю визначає:
Прощення має той, хто все прощає.
Віддаєтеі Вам повернуть радо,
За підлу зраду слід чекати зради. 
Образили когось Вас ображають,
З повагою живешВас поважають,
Життя, як бумеранг: гріхи, заслуги,
На чорну думку принесе недуги,
На світлу думкуБожу благодать…
Якщо не знав цього, то варто б знать!..     © О. Гаврилюк

Учень 4.

А люди різні, різні у житті.
Одні приносять радісні хвилини, 
А інші в спину встромлюють ножі,
Не відчуваючи ніякої провини.

 

А люди різні, різні, як квітки,
Як те квітуче і безкрає море.
У ньому і ромашки, й будяки.
Одні приносять щастя, інші – горе.

 

А люди різний залишають слід:
Один окрилює, а другий спопеляє.
Тільки любов одна врятує світ.
Тільки любов завжди перемагає.

© М. Кархут

Учень 5.

Настане ранок – посміхнись! І кожен день цінуй як диво!
Навколо себе озирнись: скажи собі, що ти – щасливий!
Створи колекцію з удач, забудь проблеми і печалі.
І ворогів своїх пробач. А злі думки жени подалі…
Збагни нарешті – все мине. Навіщо ж сили витрачати?
Життя прекрасне… Бо одне… 
Його не варто марнувати!

© О. Каспарович 

VІ. Завершення виховного заходу. Перегляд відеопрезентації пісні Наталії Май «Стежина добра». Прощання

Кожна зустріч у нашому житті – розділовий знак.

Одні люди лишають по собі знаки запитання, інші – ставлять наприкінці речення три крапки. 
З кимось тебе завжди розділятиме тире, 
а хтось йтиме поряд, обережно малюючи після кожної фрази акуратну кому.

Остерігайся тих, хто є тобі «другом» в лапках, 
і бережи того, з ким хочеться жити під знаком оклику.

 

docx
Додано
14 квітня 2020
Переглядів
933
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку