Поглибити поняття про те, що для людини головне - це здоро'я. Розширити знання дітей про особисту гігієну. розвивати вміння слідкувати за собою, берегти своє здоров'я,дотримуватися правил гігієни. Виховувати бажання бути завжди здоровими і охайними.
Свято здоров’я (3-4 класи)
Мета: поглибити поняття про те, що для людини головне - це здоров’я. Розширити знання дітей про особисту гігієну; розвивати вміння слідкувати за собою, берегти своє здоров’я, дотримуватися правил гігієни. Виховувати бажання бути завжди здоровим і охайним.
(Звучить пісня «Привітання») 1.Доброго ранку!Доброго дня! Доброго вечора сьогодні, щодня. Хай не псується годинник на вежі, хай буде все на землі як належить. Хай усміхаються діти щодня, Доброго ранку! Доброго дня!
2.Добрий день вам, люди добрі, хай вам щастя-доля буде, не на день і не на рік, а на довгий – довгий вік.
3.Доброго дня всім тим, хто прийшли. Бажаємо вам, щоб здоров’я знайшли, в гостях побували, поради пізнали, в житті їх виконувать не забували.
4. Є у нас предмет чудовий – урок охорони здоров’я. Ласкаво просимо ми вас на цей урок до нас.
(Заходить Лікар Айболит з великим термометром)
Лікар. Здрастуйте, діти!
Діти. Здрастуйте!
Лікар. Здоров’я в порядку?
Діти. Спасибі зарядці!
Лікар. Діти, перед початком уроку я маю вас всіх оглянути . Прошу всіх встати і команди виконувати. Всі дихайте…Не дихайте… Все в порядку, спочивайте… Дружно руки піднімайте…. Все в прекрасно…Опускайте… Нахиліться…Розігніться… Станьте прямо…,усміхніться…
А тепер зроблю ще одну процедуру - всім поміряю температуру. (Великим термометром міряє температуру)
Так, чудово! Я оглядом задоволений, бо ніхто з дітей не хворий, всі веселі і здорові, до уроку всі готові.
5. Зрозуміло, всім відомо, що приємно буть здоровим, тільки треба добре знати, як здоровим стати.
6. З давніх-давен український народ найголовнішою цінністю у житті вважав здоров’я. Навіть вітаючись і прощаючись, люди бажали один одному здоров’я: «Здрастуйте», «Здоровенькі були!», «Дай, Боже, здоров’я!», «Бувайте здорові!», «Йдіть здорові!»
7.Та, здоров’я – це найголовніше у житті. Його треба берегти ще змалечку. Але для цього необхідно дотримуватися правил життя. І ми запрошуємо вас на прогулянку казковим містом Нехворійком. Перша вулиця – Здорового харчування.
Там мешкають фрукти і овочі – діти городу. Дають вони людям і силу і вроду, дарують і користь , велике здоров’я, їх вулиця зветься Садово-Городня. (Виходять діти в масках овочів та фруктів)
Щоб здоровим буть завжди, знай бо ти, людино, що продукти вибирай повні вітамінів.
Ми вам здоров’я даруємо, діти, з нами дружіть – буде радісно жити. У кожного є вітаміни і смак, усі ми – корисні, повірте, це так! А ще не забувайте овочі і фрукти мити – і не будуть у вас животики боліти.
Більше зелені весь час кидай до салатів, моркви, яблук, буряків, їж завжди багато.
ПРО ХАРЧУВАННЯ Харчування – основна потреба організму, аоно воно забезпечує правильний ріст і розвиток, поповнює організм енергією, зберігає здоров’я, збільшує тривалість життя. Їжа повинна бути різноманітною, доброякісною.
Пий, людино, молоко, смачний чай з шипшини, їж ти рибу, масло, хліб, вироби з свинини. Продукти різні споживай, здоров’я добре й гарне май.
ЦІКАВА ІНФОРМАЦІЯ. Вчені підрахували, що за 70 років життя людина з’їдає приблизно 8тонн хлібобулочних виробів,11-12 тонн картоплі, 6-7 тонн м’яса і риби, 10-12 тисяч яєць, випиває 10-14 тисяч літрів молока. На приймання їжі людина витрачає 6 років життя.
Наступна наша прогулянка по вулиці Спортивній.(Фізкультхвилинка «Робимо зарядку»)
Послухайте казку про Півника, який не хотів робити зарядку.
Дійові особи: ведучий, Півень-тато, Курка- мама, Півник, Курочка.
Ведучий. Чом пивник у цятки не робить зарядки? Як півень щоранку її починає, то півник хутенько в город утікає. Не втримався півень, сердито прорік. Півень-тато. Ростеш слабаком! Куди це годиться?! Ростеш слабаком . Кукурік! Схаменися! Тебе я благаю – за розум візьмися і зранку, маленький, уперто трудися. Ведучий . А півник не слухає слів свого тата, а півник продовжує в ліжечку спати. Притиснув голівку, малесенькі вушка до гарної, гарної диво-подушки. І сняться малому гантелі і штанга, і м’ячик футбольний на лівому фланзі, скакалки, відерця і тенісний м’яч… Та все тільки сниться, а далі - хоч плач! В обід, коли сонечко солодко мліє, виходить з хліва наш сплюхо так несміло. Хутенько зернятка смачні він клює і знову на сідало лізе своє. Сестричка півника. Мій братику милий! Кажу я – сестричка: поскубаймо разом зелену травичку, бо змалечку знаю урок на відмінно - в зеленій травиці смачні вітаміни. Ведучий . Півник слухав сестру, слухав. Дзьоба свого кігтем чухав. Півник. Не хочу, не хочу я сил витрачати, я краще, я краще, піду краще спати. Бо тільки, бо тільки той сон мені милий, і тільки, і тільки у сні беру сили. Ведучий . Наставляє свого сина мама-квочка й вся родина. Мама-квочка. Синочку мій милий, живи за порядком. Ось зараз зроби хоч маленьку зарядку. Поглянь-но на себе! Такий ти вже кволий, що зранку, синочку, до вечора хворий. (Утирає сльози) Півень. Беруся за сина! Берусь! Кукурік! Моя ж бо дитина, берусь, кукурік ! Тепер будеш жити завжди до ладу, за місяць зміцнієш, стань сильним в роду! Ведучий . А півник пручається, скиглить тихенько Хоч вправи всі робить таки помаленьку. Півник. Раз, два, три, чотири був вже світ мені немилий, а тепер я вже окріп: скубаю травичку, кріп. І спочатку для порядку роблю вранці фіззарядку.
Вчора з котиком гуляв і на мушок полював. А сьогодні без кінця все ловлю я промінця. (Стрибає) Ведучий . Нашу казочку гуртом заспіваймо ще разом. Щоб здоровими зростати, треба рано уставати, подружитися з водою, з вітром, сонцем і росою, спритно бігати, стрибати, і купатись, і пірнати кожен час і кожну мить, ось тоді цікаво жить!
А тепер помандруємо на вулицю Чистоти.
Що корисно? Що шкідливо? Як здоров’я вам зміцнити? Відчувати сил приливи і ніколи не хворіти. Треба вам мене вивчати якщо прагнете це знати. Чи впізнали ви хто я ? Я – валеологія.
Хочеш бути здоровим, дужим? Ось що пам’ятай, мій друже: овочі, корисна їжа, чистота, повітря свіже, рух, зарядка і режим хай стануть правилом твоїм! Найбільші мої помічники у боротьбі з хворобами є ваші знання , а також мої вірні сестриці Гігієна і Санітарія, їхній дідусь Мийдодир, дядечко Режим і вимоглива тітонька Фізкультура.
Я- санітарія, А я – гігієна. З мікробами боремось ми недарма. З нами будете дружити – менше будете хворіти. Мийдодир. А я- великий умивальник, славнозвісний Мийдодир умивальників начальник і мочалок командир. Ви всі про мене чули, сподіваюсь не забули. Не люблю я всіх бруд нуль, нечепур і замазур. Режим. А я дядечко Режим, я також знайомий всім. Хто мене дотримується – тих я поважаю, встигнути усе зробити і від цього не втомитись їм допомагаю. Своїм друзям кожну днину розписую до хвилини. ВСІ РАЗОМ. Сьогодні ми поруч, сьогодні ми тут, щоб лінь побороти, непослух і бруд. Валеологія. А роботи у нас дуже багато. Найбільші вороги – це жахлива інфекція, різні бактерії, полчища поганих звичок: лінь, непослух, нікотин, алкоголь, СНІД . Я сподіваюсь, що ви читаєте книжки про здоровий спосіб життя, вас вчать вчителі, батьки. Ми всі дуже розраховуємо на вашу допомогу, але інфекції і погані звички розшукують замазур, бруд нуль. Непослухів і їм загрожує небезпека. Ми підемо їм допомагати. Інфекція. Не люблю, коли діти здорові, я люблю, коли слабнуть, хворіють, коли плачуть, вередують і ниють, о тоді я від щастя аж млію. Бо найбільше люблю нечупар, що не люблять вмиватися й митись.
Я за ними по сліду іду, намагаюсь за ранку вчепитись, із забруднених рук постаратись до них у живіт перебратись. Хочеш дружити зі мною? Руки не мий , не вмивайся, зуби не чисть, в холод легко вдягайся, буду мучить тоді тебе я, бо на те я – інфекція. Дітки, чого ви такі вимиті, чистенькі, гарненькі? Я вас таких не люблю. А чи не бачили ви Замазуру? (Виходить Замазура ) Замазура. Я веселий Замазурко, у грязюці вся фігурка. Я давно вже не вмивався, за зубну щітку не брався, жоден раз не причесався, бо ніколи не бажав. Інфекція. Привіт, Замазурко, товариш мій, бруднулько! Замазурко. Оце тобі задача! Хто говорить? Я не бачу. Інфекція. Ми - мікроби, твої друзі, гидкі, бридкі,товстопузі. Живемо в тебе на тілі, у грязюці, бруді,пилу. Замазурко! Ось, поглянь! Стіл який - скоріш сідай! Он морозиво, ватрушки, ось цукерки і пампушки. Ласуй смачненько, хлоп’я дурненьке! (Хлоп’я ласує брудними руками) Замазурко. Ой, яке ж усе брудненьке, солоденьке і смачненьке. Ух, набив я шлунок свій. Братці, ледве я живий. Ей, мікроби. Де ви, друзі? Гидкі, бридкі, товстопузі? Щось не чути…От так лихо! Я гукаю, а так тихо.
Що зі мною? Що ж це, ненько?Все ж було таким добреньким. Голова болить, живіт… Швидше, лікар! Ай! Болить! Лікар Айболить. Я відомий Айболить. Хворий, що у вас болить? А, живіт. Передбачаю. Що ж, від цього ліки маю. Ось рецепт тобі мікстури, круглі та гіркі пігулки. Та найперше лікування - це щоденне умивання. Тари – бари, хвороба – трісь! Умивальнику, з’явись! Мийдодір. (Б’є у таз) Щоб не натерпітись бід ми відправились в похід. Бруд хвороби нам приносить, і він скрізь це все розносить. Ану, водичко, умий його личко,умий його ніжки,відчисти хоч трішки. Якщо є бруднулі серед вас, то одуматись іще є час. Замазурко. Буду я щоденно митись, зуби чистить не лінитись. Мийдодір, ти чарівник, вірний друг і рятівник. Інфекція. Ну що ж, мені тут робити нічого. Піду іншого замазуру шукати.
(Звучить музика. До залу забігає Карлсон, охає) Айболить. Карлсоне, що трапилось? Ти захворів? Карлсон. Так, я захворів. Хоч я трохи товстуватий, хоч люблю ледарювати, в цьому я не винуватий! Айболить. Розкажи усім маляткам: зранку робиш ти зарядку? Спортом ти займаєшся? Водою обтираєшся?
Карлсон. Вранці я довгенько сплю і зарядки не роблю. Хочу я іще признатись: не люблю я умиватись… А вареннячко люблю, цілий день його жую. Айболить. Щоб здоров’я добре мати, треба звички ці кидати. Згодні ви, малята? Діти. Згодні. Карлсон. Ось тепер я зрозумів, все неправильно робив. Обіцяю, діти, спорт завжди любити. (Айболить і Карлсон під музику роблять зарядку)
Виходить Грип. Я – Грип! Знайте, дітлахи – небезпечний я! Апчхи! Епідемії в ладу, 325 ускладнень, з високою температурою, не подолати мікстурою! Краща подруга – Ангіна. Ангіна. З’явлюся я тобі на зміну,буде нам удвох потіха, не втримаюся від сміху! Хлопчик. Ми приготували для вас подарунки. Чи не бажаєте відвідати цибулі, часничку та лимончика, сеньйоре й сеньйорито? (Показує)
Грип і Ангіна відступають до виходу. Айболить. Тут найголовніше – профілактика. Пити чай із лимоном, їсти цибулю й часник, загартовуватись і регулярно бувати на свіжому повітрі.Тоді ніякі хвороюи вас не подолають. Отже всі за вітамінами, мої хороші! (Виходять вітаміни)
Вітамін А.На розвиток і ріст ,і зір впливають вітаміни, що виростають в гарбузах, морквині, горобині. У яйцях, маслі, молоці вони ще проживають. Це вітаміни групи А – їх так ще називають. Ти ці продукти споживай, здоров’я добре й гарне май. Вітамін С. Щоб зміцнилися кістки у дитинстві ранньому, більше кладіть у салати зелені звичайної. Їжте часто ви лимони, пийте чай з шипшини. Не забувайте ніколи про С вітаміни. Всі ці продукти споживайте, здоров’я добре й гарне майте. Вітамін В. Щоб здоровим було серце, нерви у порядку, надворі ти погуляй і зроби зарядку. Їж печінку і сирок, масло, хліб, свинину, рибу, гречку і жовток, навіть картоплину. Пам’ятай, школярику, знає хай дитина, що в продуктах цих живуть В вітаміни. Вітамін Д. У риб’ячому жирі, яйцях, молоці Д вітаміни містяться оці. Їх дорослим й дітям треба споживати, вони зубки й кістки будуть доглядати. Всі ці продукти споживайте, здоров’я добре й гарне майте. Айболить. Кожній дитині потрібні вітаміни, щоб добре рости, гарно бачити, мати здорові зуби, рідше застуджуватися,бути бадьорим, витривалим і веселим. Але існує одне важливе правило щодо вживання фруктів та овочів. Чи знаєте ви його? Учні. Перед уживанням овочі та фрукти слід мити. Дівчинка. Спасибі, любі друзі, за гарні поради нашим школярам і гостям. Багато цікавого ми дізналися. Та все ж таки давайте покличемо Знайка він у нас найрозумніший.
Знайко. Щоб зберегти та зміцнити своє здоров’я, кожна людина повинна бути озброєною знаннями, виконувати настанови та поради лікарів, дотримуватись режиму дня, загартовуватись. Давайте перевіримо, чи знаєте ви правила збереження та зміцнення здоров’я і пограємо у гру. Я буду говорити фрази, а ви – відповідати «корисно» і плескати в долоні, або «шкідливо» і тупотіти ногами. Тільки не помиліться!
Робити зарядку. Умиватися й чистити зуби . Смоктати пальці. Гризти нігті. Сутулитися за столом. Човгати ногами. Провітрювати приміщення.
Знайко. Молодці, діти! А тепер - мої вам поради. Дотримуйтесь їх і обов’язково будете здоровими. 1.Щоб міцне здоров’я мати, треба добре-добре знати дітям правила прості, а за змістом – золоті! 2. Щоб нічого не боліло, полюбити треба мило! Часто й чисто руки мити та охайному ходити. 3. Щоб здорові зубки мати, слід про них щоденно дбати: чистить, ротик полоскати і твердого не кусати. 4. Овочі та фрукти мити, щоб ніколи не хворіти. Бо мікроби щохвилини так і липнуть до людини! 5. Та й волосся причесати, щоб красивий вигляд мати. А в кишені кожну днину носову носи хустину. 6.Щоб здоровим довго жити, воду слід усім любити, мило, пасту, гребінець – будеш справжній молодець!
А тепер і пісню можна заспівати (Пісня про зарядку)