Сценарій містить матеріали, що дають уявлення про те, що туризм – це такий напрямок, який веде людину до природнього стилю життя, знайомить із звичаями, традиціями, побутом мешканців та прибирає перепони у спілкуванні.
Сценарій виховного заходу до Всесвітнього дня туризму.
У заході можуть бути задіяні діти 10 – 15 років. Сценарій містить матеріали, що дають уявлення про те, що туризм – це такий напрямок, який веде людину до природнього стилю життя, знайомить із звичаями, традиціями, побутом мешканців та прибирає перепони у спілкуванні.
Мета: розширити знання учнів про види туризму; пропагувати здоровий спосіб життя, фізичну культуру та спорт; сприяти згуртованості колективу, розвивати фізичні та моральні якості учнів.
Обладнання: спортивне знаряддя, карти географічні, маршрутні листи, ноші, рюкзак.
1. Вступне слово
Вчитель: Шановні присутні! Сьогодні ми з вами долучимося до всіх туристів світу та відзначимо цікавою грою та гарними результатами Всесвітній День туризму. А для цього нам треба продемонструвати, які ми сильні, дружні та кмітливі.
Ведучий: Хто ж це – турист? Запозичене з французької мови слово носило дещо глузливий відтінок, наближаючись за значенням до «гультяя» та «швенді». Трохи пізніше настільний енциклопедичний словник витлумачив туризм як «подорож задля власної насолоди, розваги». В сучасному розумінні це особа, яка здійснює подорож по Україні або до іншої країни.
Пісня
(в супроводі гітари, мелодія російської туристичної пісні “Изгиб гитары желтой”, текст К.Міщенко.):
Бринить гітара тихо, і жевріє багаття,
А з неба ясні зорі зглядаються на нас…
Сідаймо всі до гурту і заспіваймо, браття, –
Нехай в акорді лине легкий вечірній час.
Вітрила напинав нам веселий буйний вітер,
Нас заливали хвилі могутнього Дніпра…
Прийняв нас тихий берег, і срібний місяць світить,
А ліс шепоче стиха, що спати вже пора.
В небесній круговерті дзвенять-сміються зорі,
Поглянемо угору – забудемо про все!
Як добре, що ми разом – у радості і в горі,
А завтра свіжий вітер нас далі понесе!
Ведучий: Отже, ми запрошуємо вас усіх у цікаву та захоплюючу подорож по туристичних станціях з захоплюючими конкурсами та веселими розвагами!
Ведучий: Для того, аби розпочати гру, потрібно створити дві команди та обрати капітанів. Придумати назву команди та девіз. На кожному етапі команди чекатимуть представники журі, які будуть оцінювати ваші результати.
ІІ. Привітання команд.
Ведучий: Вам треба пройти конкурсні випробування як найкраще. Капітани, отримайте маршрутні листи! Тож до справи, команди!
ІІІ. Конкурсні змагання.
1.Орієнтування без компасу та карти. Учасники команд по черзі визначають сторони горизонту за допомогою природних орієнтирів, які вказує суддя - за сонцем, деревами, пеньками, камінням, мурашником, павутинням і т. ін. Перемагає команда, яка правильніше й швидше виконає завдання.
2. Рух по купинах: подолання умовного болота по купинах. У якості купин можна використовувати вкопані в землю порізані частини колоди. Відстань між купинами - 1-1,5 м. Кількість купин - 10-15.
3. Укладання рюкзака. Команди шикуються за стартовою лінією, в руках у капітанів рюкзаки. На протилежній стороні майданчика складені речі для походу: спальний мішок, куртка, штормівка, спортивна форма, светр, миска, кухоль, ложка, рушник, мило, зубна паста, щітка, запасне взуття, продукти харчування і т. ін. За сигналом судді, команда разом із капітаном укладає рюкзак. За неправильну послідовність укладання, форму укладеного рюкзака, порушення гігієни транспортування продуктів харчування, не заповнення кутів рюкзака нараховуються штрафні секунди. Виграє команда, яка першою підготувала рюкзак до походу з урахуванням штрафного часу.
4. Розпалювання вогнища. Представник від кожної команди на швидкість підпалює вогнище за сигналом судді із заздалегідь зібраного хмизу. За кожний наступний сірник штраф - 60 сек.
5. Складання карти. Команда одержує розрізану на рівні 30 частин топографічну карту і за 5 хвилин повинна скласти її. Після чого результат звіряється з оригіналом карти. За кожний нерозміщений або неправильно розміщений квадрат нараховується 30 сек. штрафу. Виграє команда, в якої кращий сумарний час.
6. Надання першої долікарської допомоги. Учасникам ставиться два запитання (теоретичне та практичне), пов'язані з наданням першої долікарської допомоги. Спочатку учасник відповідає на теоретичне запитання, а потім практично надає допомогу своєму товаришеві, який «отримав травму». За теоретичне знання учасник отримує до 10 балів, за практичне надання долікарської допомоги - до 15 балів. Переможець визначається за найбільшою сумою балів.
7. Транспортування потерпілого. Команди шикуються перед стартовою лінією. За сигналом судді перша пара готує ноші з двох жердин і штормівок та переносить умовно потерпілого на вказану віддаль. Один учасник повертається назад і передає естафету другій парі, яка переносить потерпілого, з'єднавши руки в замок.
8. Флешмоб. Журі підбиває та оголошує підсумки гри.
ІV. Заключний етап.
Ведучий:
- Після таких випробувань команди показали добрі результати. Отож, давайте не забувати хто ми, де живемо! Наша країна прекрасна, має багато історичних пам’яток, географічних об’єктів, які варто відвідати.
Природа нам-як рідний дім,
Вона усім - як мати.
Щоб лад завжди був в домі тім,
Про це нам треба дбати.
В природу із добром іди,
Вона ж тобі – як мати,
Й пташки на різні голоси
Співатимуть для тебе.
І в краплях срібної роси
Побачиш чисте небо.
Й віддячить за добро тобі
Земля теплом родинним.
Люби і бережи її,
Будь гідним її сином.
Нагородження переможців.
Пісня