Сценарій виховного заходу з елементами інсценування та вікторини "Що таке права людини? Чому вони важливі?"

Про матеріал

Виховний захід з елементами інсценування та вікторини "Що таке права людини? Чому вони важливі?" сприяє формуванню у підростаючого покоління поваги та гідності до прав та обов'язків людини і дитини, норм та правил співжиття людей у суспільстві, відповідальності за свої вчинки, громадянської позиції та розуміння важливості розбудови національної правової демократичної держав,а також застосовувати правові знання для пояснення дійсності, аналізувати правові ситуації.

Перегляд файлу

Виховний захід з елементами інсценування та вікторини «Що таке права людини? Чому вони важливі?»

Мета: сприяти формуванню у підростаючого покоління поваги та гідності до прав та обов’язків людини і дитини, норм та правил співжиття людей у суспільстві, відповідальності за свої вчинки, громадянської позиції та розуміння важливості розбудови національної правової демократичної держави; розвивати вміння застосовувати правові знання для пояснення дійсності, аналізувати правові ситуації; розвивати творчі здібності; виховувати розуміння необхідності захисту своїх прав за використанням законодавства України.

Обладнання:  роздруковані пам’ятки «Знати потрібно дорослим і дітям», мультимедійна дошка, презентація заходу, книжкова виставка «Знай свої права, дитино»,елементи костюмів казкових героїв, музичний супровід.

 

Хід заходу

Виховний захід відбувається в актовому залі.

Дійові особи: ведучі, читці віршів,казкові герої.

 

Сценарій заходу


Учень. Ти знаєш, що ти — людина? 
Ти знаєш про це чи ні? 
Усмішка твоя — єдина, 
Мука твоя — єдина, 
Очі твої — одні.

Учениця. Сьогодні усе для тебе — 
Озера, гаї, степи. 
І жити спішити треба, 
Кохати спішити треба — 
Гляди ж не проспи!

Учень. Бо ти на землі — людина, 
І хочеш того чи ні — 
Усмішка твоя — єдина, 
Мука твоя — єдина, 
Очі твої — одні.


Ведучий. Мораль і право,
Право і Закон –
Рушійні сили для життя людини,
А їх знання надасть нам вірний тон
І розвитку держави – України.
 

Ведуча.  Конкретно мусим жить, не навмання.
Регулювати світ людських стосунків
Впроваджувать державницький процес,
Все в правознавстві міститься в рахунку,

Розумно й чесно твориться процес,
Щоб забезпечить молодим майбутнє,
Свідомо накопичуйте знання.
Все, що завчили, стане незабутнім.


 

ПІСНЯ


Ведуча. На столі ви бачите чудову скринька, у ній - найцінніший скарб нашої планети Земля.

Як ви думаєте, що або кого там заховано? (Відповіді дітей).

(декілька дітей підходять і дивляться у скриньку)
 

Так кого ж ви побачили в чарівній скриньці? Ви побачили там себе, оскільки на дні було дзеркальце.

Ведучий.  У дзеркалі ви побачили себе – людину, найголовніший скарб нашої планети. Кожен із вас – неповторна особистість, цілий Всесвіт, і він унікальний. Але пройшло не одне тисячоліття поки людство усвідомило неповторність кожного і ухвалило закони, які оберігають людину, її життя й індивідуальність.

Ведуча. Давним-давно. ще в стародавні часи у людей була необхідність відстоювати свої права. Спочатку це робили силою. Слабка людина не мала жодних прав, якщо в неї не було сильного покровителя, який бажав б допомогти їй у вирішенні суперечок. Тривалий час діяв неписаний закон: «Хто сильний, той правий».

Ведучий. Минали століття. Людству потрібно було щось вирішити, знайти такого захисника, який міг би примусити державу поступитися своїми інтересами заради інтересів своїх громадян і постійно піклуватися про них.

Ведуча. Цією захисницею стала Міжнародна організація ООН, створена в 1945 році з метою вирішення будь-яких конфліктів та суперечок між країнами не воєнним, а мирним шляхом за столом переговорів. Одним із її засновників була й Україна.

Ведучий.  А 1948 року держави, що увійшли до ООН, підписали Загальну декларацію прав людини - документ, у якому вони пообіцяли одна одній і своїм народам забезпечити громадянські права й свободи, рівність усіх перед законом, особисту недоторканість, свободу совісті, можливість дотримуватися своєї релігії й багато іншого.

Ведуча. Загальна декларація прав людини - важливий і корисний документ. Але в ньому говориться про людей загалом-і жодного слова про дітей. Але ж діти теж потребують особливої уваги й захисту з боку держави.

Ведучий.  Саме тому в 1989 році ООН прийняла окремий документ під назвою «Конвенція про права дитини» Конвенція - це міжнародна угода. У ній держави беруть зобов’язання дотримуватися прав кожної дитини. І наша держава також підписалася під цим документом, а отже, пообіцяла світові піклуватися про своїх маленьких громадян.

Ведуча.  Сьогодні діти - це майбутні дорослі ХХІ століття, і наше завдання допомогти вам засвоїти соціально - правові принципи, які закріплені в Конвенції ООН про права дитини.


1-ий учень.
Найбільше я хочу,
Щоб мир був на світі,
Як небо – у зорях,
А сад наш – у цвіті.

2-ий учень.
Найбільше я хочу,
Щоб сонце щоранку
Зі мною віталось,
Присівши на ганку.

3-ій учень.
Найбільше я хочу,
Щоб рідна матуся
Всміхнулась мені,
Коли я усміхнуся.


Ведучий. Давайте пригадаємо, про які права йдеться в Загальній декларації прав людини та Конвенції про права дитини, на що кожен із вас має незаперечне право!

Виходять учні та називають права дітей НА ФОНІ МЕЛОДІЇ

1-й учень (з Декларацією в руках).

 Декларація – це просто

Оголошення всіх прав,

Є права й в дітей, звичайно,

Треба, щоб усяк їх знав.

 

  1. Кожна дитина має невід’ємне право на життя. (з малюнком народженої дитини)

 

У неньки народилося дитя,

Дитя моє! Бог дав тобі життя.

І щоб ніхто не заподіяв школи

Тобі, малесенький громадянин, -

Бог дав закони нашому народу.

Від дня народження до іменин,

Він твій, цей світ широкий за вікном.

Ти на життя і щастя маєш право

Під блакитно – золотим знаменом

Своєї Української держави.

 

  1. Кожна дитина має право на ім’я і громадянство з моменту народження (зі свідоцтвом або паспортом ).

 


І дівчатко, і хлоп’ятко

Мають право на ім’я.

Ти –Надійка, я – Василь,

А оцей малюк – Максим.

Мають Дмитрик і Оленка

Ще й по батькові ім’я.

“Я – Дмитро Ілліч Орленко!” –

каже впевнено хлоп’я.

І великі, і малі

Мають власну Батьківщину,

Найріднішу на землі.

Мають право називати

Україну словом мати

Бо вона дітей завжди

Оборонить від біди.


 

  1. Всі діти мають право на повноцінне і здорове харчування.
  2. Всі діти мають право на медичне обслуговування.
  3. Всі діти мають право на навчання.
  4. Всі діти мають право на піклування і любов.
  5. Всі діти мають право на гру.
  6. Всі діти рівні.
  7. Діти мають право вибирати віросповідання.
  8. Діти мають право на інформацію.
  9. Всі діти мають право висловлювати свої думки.
  10. Жодна дитина не може бути примушена до праці.
  11. Жодна дитина не повинна бути скривджена і зневажена.



Ведуча. Для того, щоб дізнатися чи добре ви знаєте, пам’ятаєте свої права і чи вмієте їх правильно реалізувати ми  проведемо «Правову вікторину» і на прикладі героїв відомих вам літературних творів і здійснених правопорушень в кожному конкретному випадку спробуємо роз’яснити статті важливих правозахисних документів.
Ведучий: Але спочатку вашій увазі пропонується інсценізація казки «Сірко».

Автор: Жив був пес Сірко і все в нього було, та одного дня вигнав господар його у ліс ,бо старий він вже немічний. Йде Сірко і каже сам до себе.

Сірко: - Скільки років служив господареві, а він тобі ні соцдопомоги, ні виплат, ні пенсії? Ще й голодного вигнав в ліс , а я маю право на  достатній життєвий рівень , що включає право на повноцінне гаряче харчування.

Автор: І тут ні звідки взявся вовк , та й питає:

Вовк: - Хто тут ? Ви не маєте ніякого права тут знаходитись, адже кожному гарантується право недоторканність житла.

Сірко: - Вибач, але мене прогнали з дому, а я маю право  на вільний вибір місця проживання.

Вовк: - А зроби так , щоб тобі знову дали прописку.

Сірко: - Легко тобі сказати. А як це зробити?

Вовк: -  Ну дивись: як вийде твій хазяїн з  жінкою в поле, то я викраду дитину, а ти чисто випадково будеш там і віднімеш дитину від мене.

Сірко: - Але ж це кримінальна відповідальність , викрадення людей.

Вовк: - Але це заради діла і ми її повернемо.

Сірко: - Ну гаразд.

Автор: Зробили так як і задумали . Після цього господар відновив всі Сіркові права.

І захотів Сірко подякувати вовкові, бо це все таки  норми моралі. А тут якраз господар влаштовує весілля старшої дочки. Пішов Сірко в ліс до вовка тай каже:

Сірко: - Приходь у неділю в гості - потрібно тобі віддячити за добро.

Вовк: - Я не буду порушувати право на недоторканість житла?

Сірко: - Звісно ні , адже ти йдеш в гості.

Автор: Зустрілися вони тай пішли до хати на весілля.

ПІСНЯ  (Звучить народна пісня «Ой на горі два дубки…»)

Залізли під стіл. І час від часу щось хапають звідти.

Сірко: - Хіба це не крадіжка?

Вовк: - Ні , адже всі ми рівні в правах.

Сірко: - Ну тоді добре.

Вовк: - Зараз заспіваю.

Сірко: - Непотрібно, ти всіх злякаєш.

Вовк: - В мене є право на свободу слова!

Автор: І він заспівав. Всі злякалися , почали панікувати і бити вовка.

Вовк: - Не вбивайте. В мене є право на життя. Ніхто не має бути приниженим.

Автор: Вигнали вовка з дому, попрощався він з Сірком. І розійшлися на цьому.

Ведуча: На прикладі української народної казки «Сірко», ви побачили на скільки важливе знання своїх прав у житті та вміння правильно скористатися ними в різних життєвих ситуаціях.

Ну, а зараз я запрошую по одному учневі від кожного класу для вікторини.

За уривками з казок, посилаючись на статті Конвенції та конститу­ційні права людини, команди у 1 турі  повинні пояснити, які права порушують герої казок. Кожна правильна відповідь оцінюється 1 балом.

I тур

«У світі казок»

а)  Казка «Царівна-жаба»:

«Навіщо ти, Іване-царевичу, спалив мою жаб'ячу шкіру? Шукай тепер мене в тридев'ятому царстві, у Кащея Безсмертного».

Ст. 12, 14, 15, 16. Дитина, як і будь-яка інша людина, має право на особисте життя, на свою таємницю.

б) О. С. Пушкін, «Казка про царя Салтана»:
«А ткачиха й повариха,

й сваха баба Бабариха

Перейнять гінця велять...»

Ст. 16, 17. Ніхто не має права читати чужі листи.

в) Шарль Перро, «Попелюшка»:

 Мачуха з ранку до вечора примушує Попелюшку працювати. Бідній дівчинці заборонено брати участь в іграх та забавках сестер.

Яке право порушено стосовно Попелюшки?

 

г) Мауглі майже з народження жив у тваринному середовищі.

Чи можна вважати, що він має рівні права зі звичайною дитиною?

 

Ведучий: переходимо до другого туру нашої вікторини. В ньому вам потрібно вибрати правильні дії в тій чи іншій ситуації. За кожну правильну відповідь ви отримаєте 2 бали.

II тур

«Ситуації»

1. Ви повернулися додому і виявили, що двері прочинені, видно сліди злому, із квартири чути незнайомі голоси. Ваші дії:

а) тихо увійти в квартиру і непомітно з'ясувати, що відбувається:

б) звернутися по допомогу до сусідів;

в) викликати міліцію?

2. Вам здається, що хтось за вами йде. Ваші дії:

а) перейдете кілька разів вулицю і перевірите свої підозри;

б) зупинитеся і з'ясуєте причину переслідування;

в) бігтимете до телефонної будки.

3. На вулиці до вас під'їхала машина, її водій поводиться агресивно. Що ви робитимете:

а) почнете з ним розмову;

б) бігтимете у бік свого будинку;

в) кричатимете і бігтимете у напрямку, протилежному руху автомобіля?

4. Ви перебуваєте у власній квартирі. Підійшовши до дверей на
дзвінок, ви почули: «Я сантехнік. За завданням ЖЕКу я повинен відремонтувати у вас водопровідний кран». Ваші дії?

а) відчините двері зі словами: «Прошу вас, проходьте»;

б) відчините двері і скажете, що з сантехнікою все добре;

в) зателефонуєте у службу і з'ясуєте, чи справді посилали робітника для ремонту сантехніки.

5. Ви перебуваєте у квартирі самі. Батьки на роботі. Ви почули, що
вхідні двері хтось намагається зламати. Ваші дії?

а) відчините двері зі словами: «Ви помилились адресою»;

б) заблокуєте двері важкими предметами;

в) будете кликати на допомогу з вікна.

6. Учень із хуліганських мотивів, щоб зірвати урок, розпилив із
балончика сльозогінний газ у школі. Витрати на ліквідацію надзвичайної ситуації становили:

  • сума заробітної плати вчителям за роботу у вихідний день (уроки було перенесено) — 3 тис. грн.;
  • оплата роботи працівників санепідемстанції й управління з надзви­чайних ситуацій — 3 тис. грн.;

 виклик і робота бригад швидкої допомоги — 4 тис. грн. Яку суму повинні відшкодувати батьки?

а) повністю 10 тис. грн.;

б) не більше ніж місячний бюджет сім'ї;

в) від 5 до 10 неоподаткованих мінімумів доходів батьків.

III тур

«Правознавці»

  1. Яких осіб, згідно з кримінальним законодавством, вважають
    неповнолітніми?
  2. Як називається міжнародний договір, за якими визначаються права й обов'язки держав у певній галузі?
  3. Коли було прийнято Конвенцію ООН про права дитини?
  4. До якого віку, згідно з Конвенцією, особа вважається дитиною?
  5. Коли відзначається Всесвітній день прав дитини?
  6. Міжнародна організація, яка прийняла Конвенцію про права дитини? (ООН)

 

IV тур (за потреби)

«Конкурс капітанів»

За допомогою прислів’їв визначити право людини.

  • «Мир будує – війна руйнує»;
  • «Мир та лад великий клад».
  • «Добре імя – найкраще багатство»;
  • «Дерево міцне корінням, а людина друзями»;
  • «Де рідний край, там і рай»;
  • «Кожному мила своя сторона»;
  • «Добре слово краще за медовий пряник»;
  • «На світі все минається, а добре слово залишається»;
  • «Мудрим ніхто не вродився,а навчився»;
  • «Книжку читай і розуму набирай»
  • «Нащо великий клад, якщо в сімї лад»;
  • «Сини і дочки - одного дерева листочки».

 

Ведуча: Ви молодці! Ну що ж, прийшов час оголосити результати вікторини.

(Оголошення результатів та вручення дипломів)

Голова журі: Дорогі учасники команд. Ви показали чудові знання , добре знаєте свої права. Члени журі дуже уважно перевіряли ваші відповіді і намагалися об’єктивно оцінити ваші виступи. Хочу сказати вам, що яке б місце ви не зайняли, сьогодні приймали участь ви не дарма – знання по праву і правознавству завжди знадобляться і допоможуть в житті. Тож у будь-якому випадку не засмучуйтесь. Ну а зараз головне.

Друге почесне місце посіла команда «________________________________________». Дякуємо за добрі знання та активну участь у конкурсах.

(Вручення капітану диплома).

 

За підсумками гри, з різницею в __________ бали, перемогла команда «___________________________________». Вітаємо їх і бажаємо успіхів на майбутнє.

(Вручення диплому переможцям конкурсу)

 

Ведучі. Ми за права, ми за свободу,

             Ми об’єднаємо зусилля всі.

             Життя  зробити кращим зможем

    Тільки я і ти!

 

Ведуча. Наш захід  добіг до кінця. Бажаємо всім щасливої долі і вирости гідними людьми.

Ведучий. Дякуємо за увагу і співпрацю. До нових зустрічей!

ПІСНЯ

docx
Додано
30 червня 2018
Переглядів
1307
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку