Тема: Мій рідний край – куточок України
Мета: виховувати почуття патріотизму, любові до рідного краю, пошану до свого народу, бажання приносити користь своїй країні; розвивати громадянську свідомість, пізнавальні інтереси.
Обладнання: державні символи України, зображення народних символів України, мультфільми серії «Це наше і це твоє», мультфільм «Молитва за Україну», презентація «Мій рідний край – куточок України»
Клас: 2
Хід уроку
І. Організація класу
Цей день незвичайний приходить до нас,
І всім до навчання ставати вже час.
Зібрались ми разом знання вшанувати,
Бо трішки набридло вже відпочивати.
Що ж , Перше вересня – чарівний день!
Це перша пісня із шкільних пісень,
Що буде цілий рік дзвеніти
І закликати учнів вчити…
ІІ. Повідомлення теми і мети уроку
1.Красивий, щедрий, рідний край
І мова наша - солов'їна.
Люби, шануй, оберігай
Усе, що зветься … (Україна).
2. Наша держава – одна з найбільших країн у Європі. Щасливі ми, що народилися і живемо в Україні. Тут жили наші прадіди, живуть батьки, тут корінь українського народу. І де б не були скрізь відчуваємо поклик рідної землі, хвилюємося аж до сліз, зачувши рідне слово, вслухаємось у чарівні мелодії пісень, вбираємо в себе ніжні звуки української мови. Україна – це наша історія. Бо поки ми пам'ятаємо історію свого народу, ми існуємо, як нація. Від розуміння і любові кожного з нас залежатиме, яким буде майбутнє України. Сьогодні ми поговоримо про наш рідний край.
ІІІ. Сприймання й усвідомлення нового матеріалу
1.Асоціативний кущ «Україна»
2.Бесіда «Що для кожного з вас Україна?»
( Україна – це рідний дім, рідне село, мелодійна, ніжна мова, вишиванки, верба і калина…).
3.В кожної людини є своя маленька батьківщина – це її домівка, вулиця, село, що є частиною великої Батьківщини.
-Яке місце на нашій планеті вважається найкращим?
-Але чому ж так ніжно тріпоче серце при згадці про старе дерево чи скромні квіточки. що ростуть біля батьківського порогу? Мабуть тому, що серце приростає саме до рідної землі, яка випестила тебе і яку ти зігрів своїми руками. І так буває завжди – любов до великого і безмежного починається з любові до малого. Рідний куточок землі стає для людини найкрасивішим та наймилішим.
-Ми часто чуємо словосполучення «рідна земля», «рідний край». Що означають вони? Послухаємо вірші:
Поле широке, небо високе
В променях сонця сія.
Верби. Калина… В даль пісня лине –
То Україна моя.
Є у всіх одна країна,
Найрідніша нам усім.
То прекрасна Україна,
Нашого народу дім.
Моя Україно, тебе я кохаю –
Тут дім мій, тут друзі живуть.
Тут мовою рідною пісня лунає
І мальви по селах цвітуть.
Україно, земле рідна,
Земле сонячна і хлібна,
Ти навік у нас одна,
Ти, як мати, найрідніша,
Ти з дитинства наймиліша,
Наша отча сторона.
У рідному краї і серце співає,
Лелеки здалека нам весни несуть,
У рідному краї і небо безкрає,
І ріки-потоки, мов струни течуть.
Одна Батьківщина, і більш не буває.
Місця, де родилися, завжди святі.
Хто рідну оселю свою забуває,
Той долі не знайде в житті.
А що значить бути громадянином України?
(Дотримуватись законів України, дбати про добробут і розквіт України).
-Чи вважаєте ви себе громадянами?
4. Фізкультхвилинка
5.Зачитування вірша В.Симоненка (учнями), обговорення змісту.
Люди – прекрасні. Земля, мов казка.
Кращого сонця ніде нема.
Загруз я по серце у землю в'язко.
Вона мене цупко трима.
І хочеться бути дужим,
І хочеться так так любить,
Щоб навіть каміння байдуже
Захотіло ожити і жить!
Воскресайте, камінні душі,
Розчиняйте серце і чоло.
Щоб не сказали про вас грядущі:
-Їх на землі не було…
5. Робота в групах.
6. Розповідь вчителя
Ви, діти, щасливі, що народилися і живете на такій чудовій, багатій, мальовничій землі – Україні.
Багато наших земляків у віршах і піснях розкривали душу українського народу. Пісні М.Вербицького «Ще не вмерла України» судилося стати національним Гімном України. (Ст. 20 Конституції України).
Конституція – Основний Закон держави.
Нова Конституція України була прийнята 28 червня 1996 року.
Про утвердження нашої державності і самостійності свідчить і те, що ми маємо малий герб України – тризуб і жовто-блакитний прапор.
-Ви, діти, наймолодші сини і дочки нашої Вітчизни. Майбутнє України у ваших руках. Від вас залежить, яким воно буде.
-Гронування «Кольори прапора»:
Синій – вода, небо, волошки, незабудки …
Жовтий – сонце, лан пшениці, зерно, соняшник …
Рослини-символи
До рослинних символів відноситься верба, дуб, тополя, калина, мальва, барвінок, чорнобривці, любисток тощо. З рослин дівчата плели віночки, і кожна квітка в них щось символізувала.
Деревій – нескореність,
Ромашка – доброту і ніжність,
Калина – красу та дівочу вроду,
Барвінок – життя,
Любисток – людська відданість,
Чорнобривці – вроду,
Безсмертник – довголіття,
Незабудка – пам'ять,
Ружа – любов.
IV. Узагальнення і систематизація знань
1. Вікторина «Моя Україна»
- Хто є авторами слів і музики Державного Гімну України?
- Що означають кольори в українському прапорі?
- Яка найбільша річка України?
- Які моря омивають кордони нашої держави?
- Назвіть гори на території України.
2. Творча робота
Малюнок «Моя Україна»
3. Перегляд мультфільмів «Це наше і це твоє»
V. Підсумок уроку
«Можна все на світі вибирати, сину,
Вибрати не можна тільки Батьківщину»?
1. Бесіда
- Що ми називаємо Батьківщиною?
- Чим запам'ятався перший урок?
- Що вам сподобалось на уроці?
2. Пергяд мультфільму «Молитва за Україну»
Вчитель: Мороз А. В.
Тема: Мій рідний край – куточок України
Мета: виховувати почуття патріотизму, любові до рідного краю, пошану до свого народу, бажання приносити користь своїй країні; розвивати громадянську свідомість, пізнавальні інтереси.
Обладнання: державні символи України, зображення народних символів України, мультфільми серії «Це наше і це твоє», мультфільм «Молитва за Україну», презентація «Мій рідний край – куточок України»
Клас: 2
Хід уроку
І. Організація класу
Цей день незвичайний приходить до нас,
І всім до навчання ставати вже час.
Зібрались ми разом знання вшанувати,
Бо трішки набридло вже відпочивати.
Що ж , Перше вересня – чарівний день!
Це перша пісня із шкільних пісень,
Що буде цілий рік дзвеніти
І закликати учнів вчити…
ІІ. Повідомлення теми і мети уроку
І мова наша - солов’їна.
Люби, шануй, оберігай
Усе, що зветься … (Україна).
2. Наша держава – одна з найбільших країн у Європі. Щасливі ми, що народилися і живемо в Україні. Тут жили наші прадіди, живуть батьки, тут корінь українського народу. І де б не були скрізь відчуваємо поклик рідної землі, хвилюємося аж до сліз, зачувши рідне слово, вслухаємось у чарівні мелодії пісень, вбираємо в себе ніжні звуки української мови. Україна – це наша історія. Бо поки ми пам’ятаємо історію свого народу, ми існуємо, як нація. Від розуміння і любові кожного з нас залежатиме, яким буде майбутнє України. Сьогодні ми поговоримо про наш рідний край.
ІІІ. Сприймання й усвідомлення нового матеріалу
( Україна – це рідний дім, рідне село, мелодійна, ніжна мова, вишиванки, верба і калина…).
Поле широке, небо високе
В променях сонця сія.
Верби. Калина… В даль пісня лине –
То Україна моя.
Є у всіх одна країна,
Найрідніша нам усім.
То прекрасна Україна,
Нашого народу дім.
Моя Україно, тебе я кохаю –
Тут дім мій, тут друзі живуть.
Тут мовою рідною пісня лунає
І мальви по селах цвітуть.
Україно, земле рідна,
Земле сонячна і хлібна,
Ти навік у нас одна,
Ти, як мати, найрідніша,
Ти з дитинства наймиліша,
Наша отча сторона.
У рідному краї і серце співає,
Лелеки здалека нам весни несуть,
У рідному краї і небо безкрає,
І ріки-потоки, мов струни течуть.
Одна Батьківщина, і більш не буває.
Місця, де родилися, завжди святі.
Хто рідну оселю свою забуває,
Той долі не знайде в житті.
А що значить бути громадянином України?
(Дотримуватись законів України, дбати про добробут і розквіт України).
Люди – прекрасні. Земля, мов казка.
Кращого сонця ніде нема.
Загруз я по серце у землю в’язко.
Вона мене цупко трима.
І хочеться бути дужим,
І хочеться так так любить,
Щоб навіть каміння байдуже
Захотіло ожити і жить!
Воскресайте, камінні душі,
Розчиняйте серце і чоло.
Щоб не сказали про вас грядущі:
5. Робота в групах.
6. Розповідь вчителя
Ви, діти, щасливі, що народилися і живете на такій чудовій, багатій, мальовничій землі – Україні.
Багато наших земляків у віршах і піснях розкривали душу українського народу. Пісні М.Вербицького «Ще не вмерла України» судилося стати національним Гімном України. (Ст. 20 Конституції України).
Конституція – Основний Закон держави.
Нова Конституція України була прийнята 28 червня 1996 року.
Про утвердження нашої державності і самостійності свідчить і те, що ми маємо малий герб України – тризуб і жовто-блакитний прапор.
Синій – вода, небо, волошки, незабудки …
Жовтий – сонце, лан пшениці, зерно, соняшник …
Рослини-символи
До рослинних символів відноситься верба, дуб, тополя, калина, мальва, барвінок, чорнобривці, любисток тощо. З рослин дівчата плели віночки, і кожна квітка в них щось символізувала.
Деревій – нескореність,
Ромашка – доброту і ніжність,
Калина – красу та дівочу вроду,
Барвінок – життя,
Любисток – людська відданість,
Чорнобривці – вроду,
Безсмертник – довголіття,
Незабудка – пам’ять,
Ружа – любов.
IV. Узагальнення і систематизація знань
1. Вікторина «Моя Україна»
- Хто є авторами слів і музики Державного Гімну України?
- Що означають кольори в українському прапорі?
- Яка найбільша річка України?
- Які моря омивають кордони нашої держави?
- Назвіть гори на території України.
2. Творча робота
Малюнок «Моя Україна»
3. Перегляд мультфільмів «Це наше і це твоє»
V. Підсумок уроку
«Можна все на світі вибирати, сину,
Вибрати не можна тільки Батьківщину»?
1. Бесіда
- Що ми називаємо Батьківщиною?
- Чим запам’ятався перший урок?
- Що вам сподобалось на уроці?
2. Пергяд мультфільму «Молитва за Україну»