23 липня о 18:00Вебінар: STEM-освіта без гендерних стереотипів – запорука успішного майбутнього школярів

Мій рідний край - куточок України

Про матеріал

Тема: Мій рідний край – куточок України

Мета: виховувати почуття патріотизму, любові до рідного краю, пошану до свого народу, бажання приносити користь своїй країні; розвивати громадянську свідомість, пізнавальні інтереси.

Обладнання: державні символи України, зображення народних символів України, мультфільми серії «Це наше і це твоє», мультфільм «Молитва за Україну», презентація «Мій рідний край – куточок України»

Клас: 2

Хід уроку

І. Організація класу

Цей день незвичайний приходить до нас,

І всім до навчання ставати вже час.

Зібрались ми разом знання вшанувати,

Бо трішки набридло вже відпочивати.

Що ж , Перше вересня – чарівний день!

Це перша пісня із шкільних пісень,

Що буде цілий рік дзвеніти

І закликати учнів вчити…

ІІ. Повідомлення теми і мети уроку

1.Красивий, щедрий, рідний край

І мова наша - солов'їна.

Люби, шануй, оберігай

Усе, що зветься … (Україна).

2. Наша держава – одна з найбільших країн у Європі. Щасливі ми, що народилися і живемо в Україні. Тут жили наші прадіди, живуть батьки, тут корінь українського народу. І де б не були скрізь відчуваємо поклик рідної землі, хвилюємося аж до сліз, зачувши рідне слово, вслухаємось у чарівні мелодії пісень, вбираємо в себе ніжні звуки української мови. Україна – це наша історія. Бо поки ми пам'ятаємо історію свого народу, ми існуємо, як нація. Від розуміння і любові кожного з нас залежатиме, яким буде майбутнє України. Сьогодні ми поговоримо про наш рідний край.

ІІІ. Сприймання й усвідомлення нового матеріалу

1.Асоціативний кущ «Україна»

2.Бесіда «Що для кожного з вас Україна?»

( Україна – це рідний дім, рідне село, мелодійна, ніжна мова, вишиванки, верба і калина…).

3.В кожної людини є своя маленька батьківщина – це її домівка, вулиця, село, що є частиною великої Батьківщини.

-Яке місце на нашій планеті вважається найкращим?

-Але чому ж так ніжно тріпоче серце при згадці про старе дерево чи скромні квіточки. що ростуть біля батьківського порогу? Мабуть тому, що серце приростає саме до рідної землі, яка випестила тебе і яку ти зігрів своїми руками. І так буває завжди – любов до великого і безмежного починається з любові до малого. Рідний куточок землі стає для людини найкрасивішим та наймилішим.

-Ми часто чуємо словосполучення «рідна земля», «рідний край». Що означають вони? Послухаємо вірші:

Поле широке, небо високе

В променях сонця сія.

Верби. Калина… В даль пісня лине –

То Україна моя.

Є у всіх одна країна,

Найрідніша нам усім.

То прекрасна Україна,

Нашого народу дім.

Моя Україно, тебе я кохаю –

Тут дім мій, тут друзі живуть.

Тут мовою рідною пісня лунає

І мальви по селах цвітуть.

Україно, земле рідна,

Земле сонячна і хлібна,

Ти навік у нас одна,

Ти, як мати, найрідніша,

Ти з дитинства наймиліша,

Наша отча сторона.

У рідному краї і серце співає,

Лелеки здалека нам весни несуть,

У рідному краї і небо безкрає,

І ріки-потоки, мов струни течуть.

Одна Батьківщина, і більш не буває.

Місця, де родилися, завжди святі.

Хто рідну оселю свою забуває,

Той долі не знайде в житті.

А що значить бути громадянином України?

(Дотримуватись законів України, дбати про добробут і розквіт України).

-Чи вважаєте ви себе громадянами?

4. Фізкультхвилинка

5.Зачитування вірша В.Симоненка (учнями), обговорення змісту.

Люди – прекрасні. Земля, мов казка.

Кращого сонця ніде нема.

Загруз я по серце у землю в'язко.

Вона мене цупко трима.

І хочеться бути дужим,

І хочеться так так любить,

Щоб навіть каміння байдуже

Захотіло ожити і жить!

Воскресайте, камінні душі,

Розчиняйте серце і чоло.

Щоб не сказали про вас грядущі:

-Їх на землі не було…

5. Робота в групах.

6. Розповідь вчителя

Ви, діти, щасливі, що народилися і живете на такій чудовій, багатій, мальовничій землі – Україні.

Багато наших земляків у віршах і піснях розкривали душу українського народу. Пісні М.Вербицького «Ще не вмерла України» судилося стати національним Гімном України. (Ст. 20 Конституції України).

Конституція – Основний Закон держави.

Нова Конституція України була прийнята 28 червня 1996 року.

Про утвердження нашої державності і самостійності свідчить і те, що ми маємо малий герб України – тризуб і жовто-блакитний прапор.

-Ви, діти, наймолодші сини і дочки нашої Вітчизни. Майбутнє України у ваших руках. Від вас залежить, яким воно буде.

-Гронування «Кольори прапора»:

Синій – вода, небо, волошки, незабудки …

Жовтий – сонце, лан пшениці, зерно, соняшник …

Рослини-символи

До рослинних символів відноситься верба, дуб, тополя, калина, мальва, барвінок, чорнобривці, любисток тощо. З рослин дівчата плели віночки, і кожна квітка в них щось символізувала.

Деревій – нескореність,

Ромашка – доброту і ніжність,

Калина – красу та дівочу вроду,

Барвінок – життя,

Любисток – людська відданість,

Чорнобривці – вроду,

Безсмертник – довголіття,

Незабудка – пам'ять,

Ружа – любов.

IV. Узагальнення і систематизація знань

1. Вікторина «Моя Україна»

- Хто є авторами слів і музики Державного Гімну України?

- Що означають кольори в українському прапорі?

- Яка найбільша річка України?

- Які моря омивають кордони нашої держави?

- Назвіть гори на території України.

2. Творча робота

Малюнок «Моя Україна»

3. Перегляд мультфільмів «Це наше і це твоє»

V. Підсумок уроку

«Можна все на світі вибирати, сину,

Вибрати не можна тільки Батьківщину»?

1. Бесіда

- Що ми називаємо Батьківщиною?

- Чим запам'ятався перший урок?

- Що вам сподобалось на уроці?

2. Пергяд мультфільму «Молитва за Україну»

Перегляд файлу

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Вчитель: Мороз А. В.

 

 

 

 

Тема: Мій рідний край – куточок України

Мета: виховувати почуття патріотизму, любові до рідного краю, пошану до свого  народу, бажання приносити користь своїй країні; розвивати громадянську свідомість, пізнавальні інтереси.

Обладнання: державні символи України,  зображення народних символів України, мультфільми серії  «Це наше і це твоє», мультфільм  «Молитва за Україну», презентація «Мій рідний край – куточок України»

Клас: 2

Хід уроку

І. Організація класу

Цей день незвичайний приходить до нас,

І всім до навчання ставати вже час.

Зібрались ми разом знання вшанувати,

Бо трішки набридло вже відпочивати.

Що ж , Перше вересня – чарівний день!

Це перша пісня із шкільних пісень,

Що буде цілий рік дзвеніти

І закликати учнів вчити…

ІІ. Повідомлення теми і мети уроку

  1.               Красивий, щедрий, рідний край

І мова наша - соловїна.

Люби, шануй, оберігай

Усе, що зветься       (Україна).

   2. Наша держава – одна з найбільших країн у Європі. Щасливі ми, що народилися і живемо в Україні. Тут жили наші прадіди, живуть батьки, тут корінь українського народу. І де б не були скрізь відчуваємо поклик рідної землі, хвилюємося аж до сліз, зачувши рідне слово, вслухаємось у чарівні мелодії пісень, вбираємо в себе ніжні звуки української мови. Україна – це наша історія. Бо поки ми пам’ятаємо історію свого народу, ми існуємо, як нація. Від розуміння і любові кожного з нас залежатиме, яким буде майбутнє України. Сьогодні ми поговоримо про наш рідний край.

ІІІ. Сприймання й усвідомлення нового матеріалу

  1.               Асоціативний кущ  «Україна»
  2.               Бесіда «Що для кожного з вас Україна?»

   ( Україна – це рідний дім, рідне село, мелодійна, ніжна мова, вишиванки, верба і калина…).

  1.               В кожної людини є своя маленька батьківщина – це її домівка, вулиця, село, що є частиною великої Батьківщини.
  •                   Яке місце на нашій планеті вважається найкращим?
  •                   Але чому ж так ніжно тріпоче серце при згадці про старе дерево чи скромні квіточки. що ростуть біля батьківського порогу? Мабуть тому, що серце приростає саме до рідної землі, яка випестила тебе і яку ти зігрів своїми руками. І так буває завжди – любов до великого і безмежного починається з любові до малого. Рідний куточок землі стає для людини найкрасивішим та наймилішим.
  •                   Ми часто чуємо словосполучення «рідна земля», «рідний край». Що означають вони?  Послухаємо вірші:

 

Поле широке, небо високе

В променях сонця сія.

Верби. Калина… В даль пісня лине –

То Україна моя.

 

Є у всіх одна країна,

Найрідніша нам усім.

То прекрасна Україна,

Нашого народу дім.

 

Моя Україно, тебе я кохаю –

Тут дім мій, тут друзі живуть.

Тут мовою рідною пісня лунає

І мальви по селах цвітуть.

 

Україно, земле рідна,

Земле сонячна і хлібна,

Ти навік у нас одна,

Ти, як мати, найрідніша,

Ти з дитинства наймиліша,

Наша отча сторона.

 

У рідному краї і серце співає,

Лелеки здалека нам весни несуть,

У рідному краї і небо безкрає,

І ріки-потоки, мов струни течуть.

 

Одна Батьківщина, і більш не буває.

Місця, де родилися, завжди святі.

Хто рідну оселю свою забуває,

Той долі не знайде в житті.

А що значить бути громадянином України?

  (Дотримуватись законів України, дбати про добробут і розквіт України).

  •                   Чи вважаєте ви себе громадянами?
  1. Фізкультхвилинка
  2.               Зачитування вірша В.Симоненка (учнями), обговорення змісту.

Люди – прекрасні. Земля, мов казка.

Кращого сонця ніде нема.

Загруз я по серце у землю вязко.

Вона мене цупко трима.

І хочеться бути дужим,

І хочеться так так любить,

Щоб навіть каміння байдуже

Захотіло ожити і жить!

Воскресайте, камінні душі,

Розчиняйте серце і чоло.

Щоб не сказали про вас грядущі:

  •                   Їх на землі не було…

5. Робота в групах.

6. Розповідь вчителя

 Ви, діти, щасливі, що народилися і живете на такій чудовій, багатій, мальовничій землі – Україні.

    Багато наших земляків у віршах і піснях розкривали душу українського народу. Пісні М.Вербицького «Ще не вмерла України» судилося стати національним Гімном України. (Ст. 20 Конституції України).

    Конституція – Основний Закон держави.

Нова Конституція України була прийнята 28 червня 1996 року.

    Про утвердження нашої державності і самостійності свідчить і те, що ми маємо малий герб України – тризуб і жовто-блакитний прапор.

  •                   Ви, діти, наймолодші сини і дочки нашої Вітчизни. Майбутнє України у ваших руках. Від вас залежить, яким воно буде.
  •                   Гронування  «Кольори прапора»:

Синій – вода, небо, волошки, незабудки …

Жовтий – сонце, лан пшениці, зерно, соняшник …

 Рослини-символи

 До рослинних символів відноситься верба, дуб, тополя, калина, мальва, барвінок, чорнобривці, любисток тощо. З рослин дівчата плели віночки, і кожна квітка в них щось символізувала.

Деревій – нескореність,

Ромашка – доброту і ніжність,

Калина – красу та дівочу вроду,

Барвінок – життя,

Любисток – людська відданість,

Чорнобривці – вроду,

Безсмертник – довголіття,

Незабудка – память,

Ружа – любов.

IV. Узагальнення і систематизація знань

1.  Вікторина «Моя Україна»

- Хто є авторами слів і музики Державного Гімну України?

- Що означають кольори в українському прапорі?

- Яка найбільша річка України?

- Які моря омивають кордони нашої держави?

- Назвіть гори на території України.

2.  Творча робота

Малюнок «Моя Україна»

3. Перегляд мультфільмів «Це наше і це твоє»

V. Підсумок уроку

                                    «Можна все на світі вибирати, сину,

                                  Вибрати не можна тільки Батьківщину»?

 

1. Бесіда

- Що ми називаємо Батьківщиною?

- Чим запам’ятався перший урок?

- Що вам сподобалось на уроці?

2. Пергяд мультфільму  «Молитва за Україну»

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

doc
Додано
30 червня 2018
Переглядів
433
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку