СЦЕНАРІЙ виховного заходу з інформатики для учнів 5-9 класів на тему:"Скажемо смертельним групам ні! Ми за життя!"

Про матеріал

Вже багато місяців поспіль у Мережі обговорюють підліткову гру "Синій кіт", або ж "Тихий дім", "Море китів", "Розбуди мене о 4:20". У смертельної гри багато назв, але результат завжди однаковий - смерть і зламані горем батьки, які не розуміють, що ж змусило дитину звести рахунки з життям. Даний сценарій допоможе ознайомити учнів з небезпеками, які існують в Інтернеті та соціальних мережах і шляхами їх подолання.

Зміст архіву
Зміст слайдів
Номер слайду 1

Жити – це не означає дихати, це означає – діяти.

Номер слайду 2

Наше життя – це те, що ми думаємо про нього.

Номер слайду 3

Ключ до життя – служіння людям.

Номер слайду 4

Найвища із книг – книга життя, яку не можна ні закрити,ні знову відкрити за своїм бажанням.

Номер слайду 5

Житти – означає не тільки задовольняти матеріальні запити організму, головне – розуміти свою людську необхідність.

Номер слайду 6

Людське життя – це найвища цінність, щастя можливе, але воно залежить від людини.

Номер слайду 7

Любов – не повинна бути егоїстичною.

Номер слайду 8

Дружба – повинна бути чесною.

Номер слайду 9

Людина повинна розуміти свою життєву мету, намітити шляхи її досягнення і йти до неї, поважаючи оточуючих, не залишаючи за собою руїни, тобто «за будь – яку ціну».

Номер слайду 10

Пошук сенсу життя, свого місця в ньому – дуже складна робота.

Номер слайду 11

Думка закінчити життя самогубством з'являється тоді, коли людині здається, що їй дуже погано, а шляху поліпшити ситуацію вона не бачить. У наших предків в багатьох поколіннях було багато горя: розруха, голод, війна, але вони все витримали і подарували життя нам.

Номер слайду 12

Цікаво, що після чорнобильської аварії на Україні різко знизилася кількість самогубств. Люди, що здолали себе в реальних катастрофах починають розуміти справжню цінність життя. Адже немає у всьому світі ціннішої речі, ніж людська душа.

Номер слайду 13

Самогубство, як правило, не є наслідком бажання померти. Просто інколи людині здається, що йому не здолати тягар проблем і труднощів, що навалилися на нього. Така людина бажає лише позбавитися від безвихідності, при цьому помилково передбачаючи, що єдина дорога — самогубство. Насправді самовбивця хоче не померти, а лише припинити свої страждання.

Номер слайду 14

Номер слайду 15

Номер слайду 16

Номер слайду 17

Номер слайду 18

Номер слайду 19

Номер слайду 20

Номер слайду 21

Номер слайду 22

Номер слайду 23

Номер слайду 24

Номер слайду 25

Номер слайду 26

Номер слайду 27

Я обираю життя!

Номер слайду 28

Рецепт щастя

Номер слайду 29

Щоб бути щасливим треба вміти бути вдячним

Номер слайду 30

Щоб бути щасливим треба вміти посміхатися

Номер слайду 31

Щасливим, не треба порівнювати себе з іншими

Номер слайду 32

Щоб бути щасливим треба вміти у всьому знаходити хороші сторони

Номер слайду 33

Щоб бути щасливим, побільше спілкуйтеся з іншими людьми

Номер слайду 34

Щоб бути щасливим, треба постійно дбати про свою душу і тіло

Номер слайду 35

Щоб бути щасливим, треба частіше робити те, що подобається

Номер слайду 36

Щоб бути щасливим, треба вміти насолоджуватися тим, що у вас вже є

Номер слайду 37

Щасливі люди радіють кожній хвилині свого життя

Перегляд файлу

 

 

 

СЦЕНАРІЙ

виховного заходу

на тему:

 

 

 

 

 

 

2017 р.

Вступне слово вчителя

Вже багато місяців поспіль у Мережі обговорюють підліткову гру "Синій кіт", або ж "Тихий дім", "Море китів", "Розбуди мене о 4:20". У смертельної гри багато назв, але результат завжди однаковий - смерть і зламані горем батьки, які не розуміють, що ж змусило дитину звести рахунки з життям.

Найперші згадки про "море китів" з'явилися в Мережі ще два роки тому, в Росії. За статистикою в 2016 році в Росії загинуло 720 підлітків. Зараз ця гра перетнула кордони України і загрожує українським підліткам.

Умови "гри" - це спілкування з адміністраторами чату о 04:20, а також носіння при собі ножів і нанесення порізів на руки. Основний принцип - підліток нібито пише на своїй сторінці в соціальних мережах пару повідомлень #синій кит, #тихий будинок, #явигре #разбудименяв420, #f57, #f58, після чого з ним зв'язується якийсь куратор.

Однак просто порізами на руках не обходиться. Зовсім недавно у підлітків з'явилися нові запити. Тепер з "квестів" є "Біжи або помри". Дитина має перебігти дорогу впритул до наближення машини.

Багато хлопців і дівчат підліткового віку вже стикалися з дуже "дорослими проблемами". Нерозуміння батьків і нерозділена любов, яка в цьому віці здається єдиною. І до підлітка, пригніченого цими речами приходять думки про те, що тут не так вже й добре, як може бути. А адміністратори смертельних груп вже напоготові з цілими альбомами сумної монотонної музики, уявною підтримкою, розумінням і великою кількістю картинок з пригнічуючими пейзажами і словами про безвихідь.

Особливо на підлітків впливає час, в який творці груп хочуть спілкуватися зі своїми жертвами - близько 4:00. Такий ранній час перед світанком і практична відсутність сну у підлітка інколи змішує сон і реальність, а дії відчуваються нереальними. Тоді зловмисники і знаходять момент, щоб повідомити - "Все, що відбувається - сон. Вийди на дах, крокуй з нього - і прокинься".

І це тільки одна зі схем. Друга - це погрози на адресу близьких дитини, яка вплутується в таку групу.

Коли учасник повідомляє про те, що хоче закінчити гру - адміністратор йому присилає посилання. А коли учасник за ним пройшов, адміністратор бачить адресу і навіть номер квартири учасника. Далі почали сипатися погрози розкриття листувань, опублікування інтимних фото, які також були у списках "завдань" групи. І багато з тих, хто іде з життя  роблять це під страхом ганьби або бажання вберегти своїх рідних.

У багатьох підлітків трапляються проблеми у житті, які здаються їм нерозв'язними. Тоді вони найбільше потребують підтримки і любові своїх близьких людей, допомоги в розумінні себе і світу. 

Мені дуже приємно, що в нашій школі є такі діти, які дуже пройнялися цією темою, виявили ініціативу та хочуть донести до вас наскільки наше життя є важливим подарунком, безцінним скарбом, який потрібно берегти. Життя в нас одне. Смерть - це незворотній процес. Якщо у вашому житті настала темрява потрібно просто почекати на сонячний день, а він обов’язково настане.

 

Відео «В мережі набули популярності ігри, які доводять дітей до самогубства»

https://www.youtube.com/watch?v=Dn2ZdOWfC9M

 

Учень: Людина – частина суспільства, вона має свої права та обов’язки. Основне правило людини – це право на життя. Захист цього права – найважливіший пріоритет цивілізації.

Учень: Життя людини неповторне і незвичайне, радісне і сумне, повне переживань. Людей – мільйони, усі вони неповторні й несхожі. Вони, як зірки на небі, що горять незвичайним світлом. Їхнє життя гірке, як полин, і солодке, як мед. Життя кожного – це дорога, якою тільки йому призначено пройти. І якою буде ця дорога залежить від нас самих.

Учень: «Не витрачай час на міркування про те, що і заради чого робиться, тому що життя – це спектакль (драма), план якого складений Богом і не доступний людському розумові»,- сказав Марк Аврелій.

 

Питання для глядачів

 

Учень:  Чи може кожна людина жити так, як хоче? Що для цього потрібно?

Висновок. Людина може жити так, як хоче, тобто запланувати своє життя, поставити мету, вибрати шлях для її реалізації. Усе залежить від її характеру, сили волі.

Учень: Чи справедливе твердження: «Моє життя, як хочу, так і живу»?

Висновок. Потрібно пам`ятати, що живеш серед інших людей, поважати їх право на життя.

Учень: Що для вас найголовніше в житті?

Висновок. В кожного свої пріоритети в житті,  але треба навчитися їх правильно розставляти.

Учень: Якщо вас спіткають невдачі до кого ви звернетеся за допомогою?

Висновок. В мережі Інтернет багато ваших товаришів, однодумців, але пам’ятайте люди які бажають вам добра ніколи не порадять вам поганих речей, краще за все звернутися за допомогою до батьків вони завжди підтримують і зрозуміють вас.

Сценка

(дитина інсценізує переписку в смертельній групі, далі виконує завдання «куратора» і стрибає зі сцени, батьки в розпачі плачуть над нею та час відмотується назад і дитина, зрозумівши що накоїла, приймає рішення більше ніколи не вступати в такі групи)

 

Учні читають у супроводі презентації

(слайд 1) Учень: Жити – це не означає дихати, це означає – діяти

(слайд 2) Учень:  Наше життя – це те, що ми думаємо про нього.

(слайд 3) Учень: Ключ до життя – служіння людям.

(слайд 4) Учень: Найвища із книг – книга життя, яку не можна ні закрити, ні знову відкрити за своїм бажанням.

(слайд 5) Учень: Жити – означає не тільки задовольняти матеріальні запити організму, головне – розуміти свою людську необхідність.

(слайд 6) Учень: Людське життя – це найвища цінність, щастя можливе, але воно залежить від людини.

(слайд 7) Учень:Любов – не повинна бути егоїстичною.

(слайд 8) Учень:Дружба – повинна бути чесною.

(слайд 9) Учень:Людина повинна розуміти свою життєву мету, намітити шляхи її досягнення і йти до неї, поважаючи оточуючих, не залишаючи за собою руїни, тобто  «за будь – яку ціну». 

(слайд 10) Учень: Пошук сенсу життя, свого місця в ньому – дуже складна робота. 

(слайд 11) Учень: Думка закінчити життя самогубством з'являється тоді, коли людині здається, що їй дуже погано, а шляху поліпшити ситуацію вона не бачить. У наших предків в багатьох поколіннях було багато горя: розруха, голод, війна, але вони все витримали і подарували життя нам.

(слайд 12) Учень: Цікаво, що після чорнобильської аварії на Україні різко знизилася кількість самогубств. Люди, що здолали себе в реальних катастрофах починають розуміти справжню цінність життя. Адже немає у всьому світі ціннішої речі, ніж людська душа.

(слайд 13) Учень: Самогубство, як правило, не є наслідком бажання померти. Просто інколи людині здається, що йому не здолати тягар проблем і труднощів, що нахлинули на нього. Така людина бажає лише позбавитися від безвихідності, при цьому помилково передбачаючи, що єдина дорога — самогубство. Насправді самовбивця хоче не померти, а лише припинити свої страждання.

 

Танець (слайд 14-27)

(дівчата в чорно-білих костюмах по черзі танцюють нескладні рухи під жваву та моторну музику, при цьому, на екрані відповідно до музики відображаються погані та хороші картинки, в кінці танцю учні піднімають букви та утворюють вислів «Проти кита!»)

 

Інсценізація ситуації

 

Автор: Життя – це дар. Часто люди в своїй гордині виголошують: «А навіщо мені цей дарунок – життя? Я його не просив!» Так, дійсно не просив. Дарунки взагалі робляться не за проханням, а від чистого серця. Інша справа, як ми сприймаємо цей дарунок!

Уявіть собі людину, яка від чистого серця приносить дарунок дитині:

Дарувальник:– Візьми, грай, хай тобі буде добре.

Автор: Розвертається дарунок. Там іграшкова, але дорога лялька. Дівчинка надуває губи, і починається:

Дівчинка: – Не потрібна мені ця лялька! Я вже не маленька! Я хотіла ляльку, що розмовляє! І не просто розмовляє, а читає мої думки! Та і не ляльку, а робота! Та щоб робот міг гратися зі мною, виконувати всі мої бажання! Я такого по телевізору бачила!

Автор: Переконання в тому, що таких роботів не буває, не приймаються. Подарована лялька летить у вікно. Свято не вийшло. З подарунком не догодили. Наступного дня:

Дівчинка:– А де моя лялька?

Дарувальник:– Немає. Ти її вчора у вікно сама викинула.

Дівчинка:– Вона була така гарна!

Автор:Але її вже немає. Навряд людина, що подарувала дарунок, який не оцінили, прийде ще раз дарувати. Лялька-то була ексклюзивна! І дуже дорога! Не кидайтеся дорогими дарунками через те, що на даний момент ваші очікування не відповідають реальності. Не викидайте дарунок, адже настане наступний день!

 

Відео

Соціальна реклама "Цінуй життя"

https://www.youtube.com/watch?v=ZEsfEUms0Xk

 

Учні зачитують рецепт щастя (слайд 28) в супроводі презентації

 

(слайд 29) Учень:Щоб бути щасливим треба вміти бути вдячним. Вдячним за все: за престижну роботу, за приємну новину, за посмішку дитини, за рідних і друзів, за ясний день ... за все хороше, що є в житті.

(слайд 30) Учень: Щоб бути щасливим треба вміти посміхатися. Усмішка - це риса щасливих людей. Навіть якщо немає приводів для усмішки, згадайте хоч щось хороше і - посміхніться.

(слайд 31) Учень: Щасливим, не треба порівнювати себе з іншими, не треба постійно думати, що про вас будуть думати інші. Не порівнюйте ніколи себе з іншими. Так чи інакше, але завжди знайдеться хтось хто розумніший, гарніший, талановитіший, ніж ви. Рухайтеся у своєму напрямку, не озираючись особливо по сторонах і не порівнюючи.

(слайд 32) Учень:Щоб бути щасливим треба вміти у всьому знаходити хороші сторони і вірити в краще, як кажуть, невдачі, теж можуть навчити нас чогось хорошого. І якщо навчитися жити з відчуттям радості, то ти вже щасливий. А радість і щастя обов'язково прийдуть.

(слайд 33) Учень:Щоб бути щасливим, побільше спілкуйтеся з іншими людьми. Просто так, без причин. І не шкодуйте своїх слів, емоцій, переживань і співчуття в спілкуванні. А знайомство з новими людьми завжди збільшує ймовірність зустріти і успіх і щастя.

(слайд 34) Учень:Щоб бути щасливим, треба постійно дбати про свою душу і про тіло.

(слайд 35) Учень:Щоб бути щасливим, треба частіше робити те, що подобається. Для когось це його професійна діяльність, для когось гра в шахи, читання книг, плавання, риболовля ... Не важливо, чим ви будите займатися, важливо одне, щоб вам подобалося. - Щоб бути щасливим, стаєте іноді дітьми і не соромтеся цього. Якщо дивишся на світ очима дитини - стаєш простіше і чистіше, щасливішим.

(слайд 36) Учень:Щоб бути щасливим, треба вміти насолоджуватися тим, що у вас вже є.

(слайд 37) Учень:Щасливі люди радіють кожній хвилині свого життя. Жити треба саме сьогодні, не відкладати нічого на потім. У повсякденному житті так багато радісних і щасливих моментів. Японський письменник Р. Акутагава сказав: «Щоб зробити життя щасливим, потрібно любити повсякденні дрібниці. Світіння хмар, шелест бамбука, гороб'яче цвірінькання, обличчя перехожих - у всіх цих  повсякденних дрібницях потрібно знаходити найвищу насолоду».

 

Пісня

(учні співають пісню Віти Дмитрук «Про життя»)

 

Учень:
Втішайся радістю життя,
Воно на мить коротку схоже.
Бо хто пішов у небуття,
Радіти вже цьому не може.
Співай, втішайся і живи,
Цінуй усе, що випадає.
На хвилях радості пливи,
Бо щастя більшого немає,
Ніж те, що є у світі ти,
І неповторна, і єдина.
Тому живи, радій, лети,
І пам’ятай, що ти — людина!


Всі разом: скажемо смертельним групам ні!!! Ми за життя!!!

 

Діти розривають на маленькі кусочки малюнок синього кита

Завантаження...
zip
Пов’язані теми
Інформатика, 9 клас, Сценарії
Додано
18 січня 2018
Переглядів
1412
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку