З УКРАЇНОЮ В СЕРЦІ
(інтелектуальна гостинна для учнів 8-9 класів)
Мета: формувати в учнів морально – духовні цінності; сприяти поглибленню знань про державотворчі процеси в Україні; виховувати в учнів почуття патріотизму, національної гідності, любові та поваги до історії Батьківщини, рідного краю; шанобливе ставлення до державних символів України; поглиблення знань учнів про історію, культуру, традиції держави, видатних українців; розвивати пізнавальну активності учнів, інтелектуальну допитливість; формувати навички комунікації та спільної роботи в команді; розвивати увагу, пам'ять, кмітливість, ерудованість; виховувати почуття взаємоповаги, взаємодопомоги, толерантності.
Обладнання: мультимедійна дошка, проектор, картки для відповідей, ручки, ноутбук., роздатковий матеріал, мультимедійна презентація про Україну.
Музичне оформлення: фонограми пісень - Т. Петриненка «Україна» «Ой у лузі червона калина», « Чорнобривці», «Пісня про рушник», «Чортополох», «Два кольори», «Червона рута», «Лебеді материнства», «Думи мої»
(На початку заходу на екрані демонструється презентація про Україну, лунають українські пісні.)
Хід заняття
Завдяки історичній пам’яті людина стає особистістю,
народ – нацією, країна – державою.
М.Грушевський
Ведучий. Доброго дня всім присутнім у цій затишній гостинній. У кожного з нас одна єдина Батьківщина. По-перше, це те місце, де ми народилися і виросли, яке не раз і не двічі ми проміряли своїми ногами. По-друге, Батьківщина – це наша рідна країна. Батьківщину змінити неможна, як неможна змінити своїх батьків, тих, хто дав нам життя. Для нас з вами Батьківщиною є рідна Україна.
Учень.1.
Де зелені хмари яворів
Зупинили неба синій став,
На стежині сонце я зустрів,
Привітав його і запитав.
Учень 2.
Всі народи
бачиш ти з висот,
Всі долини і гірські шпилі.
Де ж найбільший
на землі народ?
Де найкраще місце на землі?
Учень 3.
Сонце усміхнулося здаля:
- Правда, все я бачу з висоти,
Всі народи рівні, а земля
Там найкраща, де вродився ти!
Учень 4.
На світі білому єдине,
Як і Дніпрова течія
Домашнє вогнище родинне,
Оселя наша і сім'я.
Учень 5.
В щасливі і в тяжкі години -
Куди б нам не стелився шлях -
Не гасне вогнище родинне,
В людських запалене серцях.
Учень 6.
Люблю я край наш дорогий,
Що зветься Україна.
Вітчизні хочу я своїй
Зрости достойним сином.
Ведучий. Як і в кожної людини, так і в нашій Україні є день народження. Це - День Незалежності України, що відмічається 24 серпня кожного року. Для всього народу України цей день дуже важливий. Практично з часів розпаду Київської Русі країна не була унітарною державою. Український народ прагнув свободи та незалежності.
І ось вже наша держава відмітила 25-річчя незалежності. Україна відродилась і розквітла. І тому сьогодні ми присвячуємо нашу гру темі 25-рыччя незалежності України.
Учень.
Святковий день — двадцять четверте серпня,
Так хочеться усмішок і пісень.
Віднині Україна незалежна.
Запам’ятайте, люди, світлий день!
Здійснилась давня заповітна мрія,
Бажання і надія поколінь.
Це почуття свободи серце гріє
І піднімає думи височінь.
Давайте ж станемо пліч-о-пліч всі народи,
Щоб славу України відродить.
Щоб дружно жити, в радості і згоді,
Ми України сестри і брати.
Ведучий. Ми вітаємо в нашій гостинній команди учнів 8-9 класів. Справжні патріоти наші учасники доведуть, що державі потрібні інтелектуальні громадяни, сьогодні пропонуємо знавцям-інтелектуалам взяти участь в таких конкурсах:
1. «Без верби і калини нема України» - захист емблем команди.
2. «Язик до Києва доведе» - розшифрувати вислів..
3. «Розумники і розумниці» - швидко відповісти на запитання.
4. Лото «Мемори» - знайти відповідності.
5. «У рідному краї і серце співає» - впізнати пісню. Заспівати українську народну пісню.
6. «Все знаю я про Україну» - розгадування кросвордів.
7. «Історичні постаті» - швидко вгадати історичного діяча України.
8. «Лист в майбутнє» - написати листа майбутнім учням у 2026.
Ведучий. Стежити за ходом і оцінювати змагання буде журі у складі:
__________________________________________________________________
Отже, розпочинаємо гру.
Завдання перше. «Без верби і калини – нема України».
Пропонуємо привітання команд. Верба і калина - ці рослини є символами України. Недарма ж діти прикрасили груди емблемами із зображенням цих рослин. Уявімо на хвилинку, що всі присутні приїхали до нас з різних куточків земної кулі і нічого не знають ні про вербу, ні про калину. Ваше завдання розповісти про ці рослини.
Максимальна оцінка – 5 балів.
Завдання друге. «Язик до Києва доведе».
Кожна команда отримує конверт із завданням. За 2 хвилини вам необхідно розшифрувати вислів та визначити автора.
Вислови для другого конкрсу:
Слово, моя ти єдиная зброє, ми не повинні загинуть обоє.
(Л. Українка)
Хай оживає істина одна: людина починається з добра.
(Л. Забашта).
Ти знаєш, що ти – людина?
Ти знаєш про це чи ні?
Усмішка твоя – єдина,
Очі твої одні.
(В. Симоненко)
Розумні люди вчаться для того, щоб знати, нікчемні – для того, щоб їх знали.
(Східний вислів).
Україно моя, Україно, я для тебе у світі живу.
(Д. Павличко)
Максимальна оцінка – 5 балів.
Ведучий. Запрошуємо команди до наступного завдання, це вікторина на швидкість - «Розумники і розумниці», що дасть можливість командам за кожну правильну відповідь отримати по 1 балу.
Завдання третє. «Розумники і розумниці».
Завдання для вікторини:
1. Хто автор музики Державного Гімну України? (М. Вербицький)
2. День Незалежності України? (24 серпня)
3. Чий день народження 9 березня 1814 року? (Т. Г.Шевченка)
4. Хто автор віршів «Є тисячі доріг…», « Де зараз ви, кати мого народу?..» (В. Симоненко)
5. Скільки букв в українській мові? (33)
6. Український першодрукар? (І. Федоров)
7. В якому році було перше видання «Кобзаря»? (1840)
8. Український народний танець (гопак).
9. Дата прийняття акту проголошення незалежності України (24 серпня 1991 р.)
10. Назвіть найвищий законодавчий орган нашої держави. (Верховна Рада).
11. Автор слів Державного Гімну України.(П. Чубинський).
12. Яку назву мала козацька держава? (Запорізька Січ)
13. Давня назва річки Дніпро (Славутич).
14. Хто став першим Президентом незалежної України? (Л. Кравчук).
15. Які моря омивають територію України (Чорне та Азовське).
16. Назвіть національний жіночий і чоловічий одяг.(вишита сорочка, плахта, шаровари, чоботи).
17. Найвідоміший футболіст України сучасності. (Андрій Шевченко).
18. Найвища гора українських Карпат. (Говерла).
19. Найвідоміша 1 страва українців. (Борщ).
20. Столиця України. (Київ).
21. Всеукраїнський референдум на підтвердження Акта проголошення незалежності України.
(1 грудня 1991).
22. Назва якого міста пов’язана з іменем відомого українського поета? (Івано-Франківськ)
23. Князь, що охрестив Русь – Україну. (Володимир).
24. Місто,що знаходиться за порогами Дніпра? (Дніпропетровськ).
25. Як називали в Стародавній Русі татарське військо? (Орда)
26. Як звали першого президента України? (Михайло Грушевський)
27. Грошова одиниця України. (Гривня).
28. Засновники Києва. (Кий, Щек, Хорив).
29. Коли було прийнято Конституцію незалежної України? («28 червня 1996р.)
30. Місто, яке в минулому було столицею України…? (Харків)
31. Хто заснував місто Львів? (Данило Галицький)
Завдання четверте. «Лото Мемори».
Ведучий. Учасники отримують окремі написи із назвами свят, предметів, дат. Завдання – правильно поєднати написи. Команди самостійно працюють над завданням.
Після закінчення роботи відкриваються пари відповідностей:
24 серпня – День Незалежності України;
28 червня – День Конституції України;
14 жовтня – Покрова, День українського козацтва;
Конституція – Основний Закон України;
Державні символи – Державний Прапор України, Державний Герб України, Державний Гімн України.
Рослинні символи України – Верба, калина.
Українські страви – Вареники, Борщ.
За кожну правильну відповідь по 1 балу.
Завдання п’яте. «У рідному краї і серце співає».
Ведучий. Наша ненька Україна славилась мелодійними піснями. Українська пісня… Хто не був зачарований нею?! Ну де ще така чарівна пісня? То серце від журби неначе стисне, а то навіє радість і любов.
Учень.
Україно моя співуча,
Ніжна нене, колиска добра!
Я люблю твої древнії кручі,
Буйну зелень на схилах Дніпра.
Ти одвічна — у пісні, у слові,
Ти у думах співця-кобзаря,
Україно моя казкова,
Наше серце для тебе співа.
Як ви вже зрозуміли наступний конкурс присвячений українській пісні. Командам необхідно швидко вгадати пісню.
Фонограми пісень
1. «Ой у лузі червона калина»
2. « Чорнобривці»
3. « Пісня про рушник»
4. « Думи мої»
5. « Два кольори»
6. « Червона рута»
7. « Лебеді материнства»
8. « Чортополох»
За кожну правильну відповідь по 1 балу.
Завдання шосте «Все знаю я про Україну».
Ведучий. Всі ми живемо на Україні, цій славетній землі. Мі вчимо історію, географію мі знаємо звичаї українців, вивчаємо державні символи держави і тому зараз я пропоную розгадати кросворди.
Розгадування кросворда.
1 |
|
|
|
с |
|
|
|
|
|||||
2 |
|
|
|
|
и |
|
|
|
|
|
|
||
|
3 4 |
|
|
м |
|
|
|||||||
|
|
|
в |
|
|
|
|
|
|
||||
5 |
|
|
|
|
о |
|
|
||||||
6 |
|
|
л |
|
|
|
|
||||||
7 |
|
|
|
и |
|
|
|
|
|
|
|
||
8 |
У |
|
|
|
|
|
|
||||
9
14 |
|
|
|
к |
|
||||||
10 |
|
|
р |
|
|
||||||
11 |
|
а |
|
|
|
|
|
|
|||
12 |
|
|
ї |
|
|
||||||
13 |
|
н |
|
|
|
|
|
||||
|
|
|
|
и |
|
|
|
||||
1.Київський князь. (Ярослав)
2.Композитор,автор Гімну України. (Вербицький)
3.Урочиста пісня.(Гімн)
4.Великий український поет-пророк.(Шевченко)
5.Символ держави. (Прапор)
6.Кущ – народний символ України.(Калина)
7.Поет,автор Гімну України.(Чубинський)
8.Предмет – символ спільного шляху і долі для молодят. (Рушник)
9.Символ молодості і дівоцтва.(Вінок)
10.Символ держави.(Герб)
11.Рослина – символ нев’янучої молодості.(Барвінок)
12.Місто – символ України.(Київ)
13.Ріка – символ України. (Дніпро)
14.Острів,символ козацтва та України.(Хортиця)
За кожну правильну відповідь по 1 балу.
Завдання сьоме «Історичні постаті».
Ведучий. У глибину століть сягає історія нашого народу. Україна має багате й славне минуле. Вона виплекала Запорізьку Січ, славетну Києво-Могилянську Академію. Україна виколисала велетнів сили і духу — таких як Петро Сагайдачний, Богдан Хмельницький, Іван Сірко, Григорій Сковорода, Устим Кармелюк, Юрій Дрогобич, Тарас Шевченко, Іван Франко, Леся Українка, Михайло Грушевський… Цей перелік, можна продовжити й іменами наших сучасників, які примножують славу нашої Батьківщини. І сьогодні ми святкуємо річницю проголошення незалежності нашої держави.
На екрані висвітлюються портрети історичних постатей. Команда повинна назвати їхні імена і сказати, хто вони, які їхні заслуги.
(Іван Мазепа, М.Грушевський, П .Дорошенко, С. Бандера, П.Орлик, Григорій Сковорода, Леся Українка, Іван Сірко, Б.Хмельницький, В.Винниченко, Т.Шевченко).
За кожну правильну відповідь по 1 балу.
Завдання восьме «Лист в майбутнє».
Ведучий. Ви сьогодні живете в Україні, маєте змогу навчатися на рідній мові, ви пишаєтесь рідним краєм та своєю Батьківщиною. З кожним роком наша держава стає міцнішою, з’являються нові досягнення в науці, культурі, спорі. Уявіть собі, що через 10 років на вашому місці в цій гостинні будуть сидіти інші учні. Про що б ви хотіли їм сказати? Пропонуємо вам написати листа в 2026 рік.
Максимальна оцінка – 5 балів.
Учень.
Є багато країн на землі,
В них озера,річки і долини…
Є країни великі й малі,
Та найкраща завжди – Батьківщина.
І тому найдорожчою нам
є і буде у кожну хвилину
серед інших країн лиш одна –
дорога нам усім Україна!
Підбиття підсумків
Ведучий. Наша рідна Батьківщина – Україна. Багата і гарна наша земля. Милозвучна пісенна мова нашого народу, щирі працелюбні люди живуть на ній. І ми повинні знати, пам’ятати і гордитися своїми предками і нинішніми славними українцями, які своїми подвигами прославляють Україну в цілому світі. Національна гідність і патріотизм – це важливі якості особистості, що забезпечать відродження нашої держави, її міць та авторитет у світі. Ми кохаємо нашу неньку Україну і вона живе в нашому серці. З великою любов’ю і повагою до Батьківщини ми промовляємо:
«Ми – українці з Україною в серці!».