Сценарій засідання інтелектуального клубу старшокласників на тему:«Земля — наш спільний дім»

Про матеріал

Наше засідання при­свячене одній з найбільш акту­альних тем сьогодення – забруд­ненню планети Земля. Сьогоднішнє населення Землі – суспільство суперспоживачів. Підраховано: на кожного з нас протягом року витрачається 20 т сировини, щоправда, більша його частина – 97% – іде... у сміття. Сміття поступово перетво­рюється на монстра цивілізації. При теперішньому становищі еко­номіки і культури побуту люди ще довго приречені жити серед цих рукотворних монументів своєї безтурботності. Питання «Куди діти сміття?» стає все актуальні­шим. І ми спробуємо сьогодні дати відповідь на нього.

Перегляд файлу

 

Сценарій засідання інтелектуального клубу старшокласників на тему:

«Земля — наш спільний дім»

Підготувала ЗДВР Заплавської ЗОШ І-ІІІ ст. Магдалинівського р-н. Дніпропетровської обл. Кошман Г.І

 

Мета:      привернути увагу учнів до проблеми сміття; роз­вивати екологічне мислення; ви­ховувати бережливе ставлення до природи.

Ведучий. Добрий день, дорогі друзі. Я вітаю всіх, хто зібрався в цьому залі.

Наше засідання  при­свячене одній з найбільш акту­альних тем сьогодення – забруд­ненню планети Земля. Сьогоднішнє населення Землі – суспільство суперспоживачів. Підраховано: на кожного з нас протягом року витрачається 20 т сировини, щоправда, більша його частина – 97% – іде... у сміття. Сміття поступово перетво­рюється на монстра цивілізації. При теперішньому становищі еко­номіки і культури побуту люди ще довго приречені жити серед цих рукотворних монументів своєї безтурботності. Питання «Куди діти сміття?» стає все актуальні­шим. І ми спробуємо сьогодні дати відповідь на нього.

 

Тур І. Розминка

 

  1. Сукупність всіх видів тварин. (Фауна).
  2. Ядохімікати, що використовуються в боротьбі з бур’янами. (Гербіциди).
  3. Оболонка Землі, населена живими організмами. (Біосфера). 
  4. Список видів тварин та рослин, що знаходяться в небезпеці. (Червона книга). 
  5. Речовина, що провокує генотипічні зміни. (Мутаген). 
  6.  Найстрашніша біда в лісі. (Пожежа). 
  7. Де накопичується радіоактивний йод, що поступає в організм? (У щитовидної залозі).
  8. Процес руйнації і виносу водою або вітром родючого прошарку ґрунту. (Ерозія). 
  9.  Що є головною причиною парникового ефекту? (накопичення в атмо­сф. вуглекислого газу.)
  10.  Як називають ліси нашої пла­нети? (Легенями Землі.)
  11.  Який газ є екологічно чистим паливом майбутнього? (Водень.)
  12.  Видалення радіоактивного забруднення з поверхні предметів. (Дезактивація )

13. де знаходиться найбільший заповідник на планеті ? (антарктида)

14. Територія, у межах якої  перебувають під охороною певні види тварин і рослин. (За­казник.)

15. Скільки літрів кисню необхідно 1 людині кожного дня для повноцінного дихання? 350-700 л

16.Перше видання міжнародної Червоної книги  вийшло  в  (1966 році )

17.Що є найважливішою речовиною на землі ? (Вода)

18.Скільки води необхідно дорослій людині на добу? (2 л.)

19. Що є найбільш небезпечним забрудником морів ? (Нафта)

  1. Озонова діра утворюється в результаті накопичення в атмосфері (Фреону). 
     

 

     ІІ конкурс  «Що ми викидаємо, або золоті розсипи смітників»

 

Команди отримують таблички-вказівки з буквами А, Б, В. На кожне запитання ведучий дає три варіанти відповідей. За сигналом ведучого команди піднімають відповідну табличку.

                                                                            (За правильну відповідь 1 бал)

Запитання

1. Екологія - це:

а) наука про життя на Землі;  

   б) наука про забруднення;

  в) наука про довкілля.

 

2.  Більшу частину сміття, що забруднює Землю, становить:

а) пластмаса;     б) скло;       в) метал.

 

 

3. Рекордсменами за кількістю побутових відходів є мешканці:

а) Москви;                

б) Лондона;     

в) Нью-Йорка.

 

4. Перед початком утилізації відходів їх необхідно:

а) розсортувати;

б) зібрати в одному місці;

в) подрібнити.

 

5. Поява несанкціонованих звалищ тягне за собою:

а) забруднення ґрунту;

б) спотворення ландшафту;

в) зміну кліматичних умов (тем­пература, вологість).

 

6. Пляшка чи банка з пласт­маси, залишена в лісі, пролежить без змін:

а) 10 років;

б) 50 років;

в) 100 років і більше.

 

7. Викинутий папір «з'їдять» невидимки-мікроби за:

а) 1–2 роки;

б) 2–5 років;

в) 20 і більше років.

 

8. Найстрашніший «додаток» до води:

а) побутове сміття;

б) пестициди;

в) мінеральні добрива.

 

9. Найефективніший шлях боротьби із все більшою кількістю відходів, які потрапляють у навко­лишнє середовище:

а) їх захоронення;

б) розробка правових ме­ханізмів регулювання процесу;

в) рециркуляція (повторне вико­ристання).

 

10. Перше місце за сумарним обсягом: викидів шкідливих речовин в атмосферу займає:

А) теплоенергетика

Б) нафто- і газопереробка

В) автотранспорт

 

Тур IІI. «Вустами дитини»

У цьому турі діти ознайомлять­ся з найбільш поширеними типа­ми відходів, можливістю їх вто­ринного використання. Переможе та, яка пер­шою правильно назве відходи. вибуває.                                                                         (За правильну відповідь 5 балів)

 

1. У невеликих кількостях він дуже корисний.

 2.. Коли його дуже багато, це стає справжньою бідою.

3. Потрапляючи у воду, він руйнується; риба та інші організ­ми, що там живуть, починають задихатися.

4. Його необхідно компостувати.

5.Його виробляє звичайна ко­рова.  (Гній.) * * *

1. Це те, чого багато в місті, але мало в селі.

2. Особливо, де велика кіль­кість заводів , фабрик , транспорту.

 3. Від цього люди хворіють, нервуються, голосно кричать і цього буває ще більше.

 4. Його спричиняють  різні прибори та машини.

5. Спричиняє забруднення  навколишнього середови­ща, а в деяких випадках — має наркотичну                      дію. (Шум.) * * *

 

1. Їх майже не видно.

 2. У місцях, де їх дуже багато, не росте лишайник. 

3. Їх можуть збирати на своє листя зелені рослини

4.  Від них у людини буває аст­ма, бронхіт та рак.

5. . Їх найбільше, де працюють фабрики та заводи.    (Газові відходи.) * * *

 

 1. Це те, без чого ми вже не зможемо прожити.

 2. Цим ми користуємося майже кож­ного дня.

3. Вбиває рибу у воді, а росли­ни на землі.

4. За допомогою цього все стає чистіше.

5. Коли це потрапляє у воду, утворюється багато піни. (Синтетичні мийні засоби.) * * *

 

  1. Якщо його нагріти, воно тяг­неться, як тісто.
  2. Якщо його кинути у лісі, воно може викликати пожежу.
  3. Його виробляють з піску.
  4. Найчастіше воно прозоре.
  5.  Коли падає, розбивається.     ( Скло.) * * *

 

Тур   Чорнобильська трагедія у цифрах.

 

____ квітня ______ року сталась найбільша трагедія не тільки України, а й усього людства – вибух на Чорнобильській АЕС. Причиною катастрофи прийнято вважати стрибок напруги в мережі, який викликав два вибухи. На момент вибуху в реакторі знаходилось близько ______ т урану. Було зруйновано обшивку, а через відсутність захисної оболонки більше _____ т радіоактивних речовин піднялись у повітря.
          Сумарна радіація ізотопів, викинутих в повітря після аварії в Чорнобилі, була в ____ разів більшою, ніж при вибуху атомної бомби в Хіросімі.
          Оскільки Чорнобильська АЕС була графітно-водним реактором, саме графіт передбачав легко займистість всієї системи. Пожежа тривала ____ днів і забрала життя ____ людини. Остаточно графіт перестав горіти лише _____ травня.

Кількість людей, що брали участь в гасінні пожежі на ЧАЕС, становила _____ тис. Всі вони отримали високі дози радіації. Однак саме пожежникам вдалось врятувати нас від справді серйозної катастрофи – сильного водневого вибуху, який міг стати наступним етапом трагедії. 
          Реактор продовжував випромінювати радіацію ще ___ тижні, доки його не закидали сумішшю піску, свинцю, глини і бору. 

Наслідки
Після аварії з ___ кілометрової зони відчуження було вивезено ___ тис осіб. Однак, оскільки ураження також охопило землі Росії та Білорусії, сумарна кількість людей, котрі позбулися своїх домівок сягала ____ тис осіб.

Хоча Чорнобильська катастрофа вважається трагедією українською (внаслідок аварії постраждали ____ областей України), офіційні дані свідчать, що ___% радіації отримала Білорусія: постраждала п’ята частина сільськогосподарських територій, а сотні тисяч людей почали хворіти лейкемією та раком щитовидної залози.

 

 

 

ІV конкурс  «Екологічні анаграми»

З переплутаних літер гравці мають зібрати певні терміни з теми «Охорона природи». За правильну відповідь – 1 бал. На ви­конання завдання – 1 хв, але якщо команда не в змозі скласти це слово, то надається підказка і додаткові 30 с. Але тоді команда отримує лише 0,5 бала.

Завдання

Для команди 1

П, І, Н, Д, К, И, З, О, В, А.

Підказка: природоохоронна територія   або акваторія, на якій зберігається в природному стані весь її природний комплекс, і перебувають під охороною держави.

Відповідь. Заповідник.

 

V конкурс  «Термінологічний»

( За 2 хв. кожна з команд повинна записати  якнайбільше назв рослин і тварин, що починаються з букв слова   «біосфера»   (береза, акація, амброзія, ірис, осока, осина, смородина, сон-трава,адоніс,ромашка, редька;  білка, барсук, іволга, оса, орлан, сурок, сова, фазан, ропуха,)

 

 

конкурс  «Екологічна загадка»

-         На фото рослина або тварина Один учасник із команди може дати відповідь на питання команди «так» або «ні» . За кожну вгадану відповідь – 5  балів.

 

Знайди відповідник.

 

Конкурс «Питання на 5 балів»

 

1. Одного разу під час бесіди про досягнення техніки Бернард Шоу сказав: «Тепер, коли ми вже навчилися літати в повітрі, як птахи, плавати під водою, як риби, нам не вистачає навчитися одного». Чого?

Відповідь. Поводитись як люди.

 

2.   У Нью-йоркському зоопарку знаходиться кам'яний павільйон із броньованим склом, на якому напис: «Тут знаходиться найнебезпечніша тварина на Землі». Вгадайте вміст павільйону.

Відповідь. Там встановлено дзеркало. Невже ви подумали, що в «найбільш правовій державі світу» в клітку могли посадити людину?

 

3.  Дев'ять жителів французького міста Шамоні виготовили в центрі льодовика Мерде-Гляс на Монблані статую заввишки 6 м і вагою 1 т. З якого матеріалу?

Відповідь. Зі сміття, залишеного туристами.

 

  1. Як  назвав воду Леонардо да Вінчі? ( соком життя   на Землі.)

 

 

 

 

 

Тур   Чорнобильська трагедія у цифрах.

 

_26_ квітня _1986_ року сталась найбільша трагедія не тільки України, а й усього людства – вибух на Чорнобильській АЕС. Причиною катастрофи прийнято вважати стрибок напруги в мережі, який викликав два вибухи. На момент вибуху в реакторі знаходилось близько ____ т урану. Було зруйновано обшивку, а через відсутність захисної оболонки більше _____ т радіоактивних речовин піднялись у повітря.
          Сумарна радіація ізотопів, викинутих в повітря після аварії в Чорнобилі, була в ____ разів більшою, ніж при вибуху атомної бомби в Хіросімі.
          Оскільки Чорнобильська АЕС була графітно-водним реактором, саме графіт передбачав легко займистість всієї системи. Пожежа тривала _10_ днів і забрала життя _31_ людини. Остаточно графіт перестав горіти лише _____ травня.

Кількість людей, що брали участь в гасінні пожежі на ЧАЕС, становила _____ тис. Всі вони отримали високі дози радіації. Однак саме пожежникам вдалось врятувати нас від справді серйозної катастрофи – сильного водневого вибуху, який міг стати наступним етапом трагедії. 
          Реактор продовжував випромінювати радіацію ще ___ тижні, доки його не закидали сумішшю піску, свинцю, глини і бору. 

Наслідки
Після аварії з _30_ кілометрової зони відчуження було вивезено ___ тис осіб. Однак, оскільки ураження також охопило землі Росії та Білорусії, сумарна кількість людей, котрі позбулися своїх домівок сягала ____ тис осіб.

Хоча Чорнобильська катастрофа вважається трагедією українською (внаслідок аварії постраждали _12_ областей України), офіційні дані свідчать, що _70_% радіації отримала Білорусія: постраждала п’ята частина сільськогосподарських територій, а сотні тисяч людей почали хворіти лейкемією та раком щитовидної залози.

 

 

docx
Додано
7 грудня 2018
Переглядів
637
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку